Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

pytanie w sprawie hamulcy do p11


Guest kuba20
 Share

Recommended Posts

witam moze ktos z forumowiczow przerabial ten temat, chodzi dokladnie o hamulce do p11 wydaja mi sie slabe chcialbym zmienic i mam pytanko czy od 200sx podejda czy od czegos innego ?? mile widziane porady i opisy montazu co i jak

Link to comment
Share on other sites

Jak chesz mam taki set do sprzdania :)

Zaciski 4ro tłoczkowe 200SX S14 z wymienionymi wszystkimi gumkami, złożone na smarze ATE do tego tarcze brembo stoczone do średnicy 272mm i dopasowane do rostawu 4x114,3mm + klocki ferodo - fajnie to działa no i wszystko przygotowane by pasowało jak seria...

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej wpakować heble z Primery GT/Almery GTi na tarczach 280mm do tego sportowy klocek i będzie dobrze.

Oczywiście nie tak dobrze jak na 4 tłoczkowym zacisku, ale przynajmniej odpada późniejszy problem z rzeźbieniem tarcz pod takie zaciski, bo chyba żadna seryjna nie podejdzie.

Link to comment
Share on other sites

No niestety jak się tarcza skończy to trzeba kupić taką z 300ZX/200SX i ztoczyć z niej 8mm po średnicy, oraz dowiercić 3 dziury...

Ale na szczęście tarcze szybko się nie kończą do tego tarcza ma 30mm grubości to o 8mm więcej jak taka z P11GT no i nie łapie zadyszki jak np. ostro damy po heblach z 160-180km/h...

Link to comment
Share on other sites

Zaciski hamulcowe musisz podjąć z P11GT... Almera GTI ma to samo co sunny GTi a wiec 257x26mm...

Link to comment
Share on other sites

różnica między hamulcami w p10 a p11GT to większa tarcza, inne jarzmo i trochę inny klocek. Zaciski są takie same - różnica tylko w napisie. Dużo nie zmieni siły hamowania ale zdecydowanie lepiej odprowadzane jest ciepło więc niestraszne hamowanie z dużych prędkości.

Link to comment
Share on other sites

klocki w P11GT są wieksze i tarcze też więc to w znaczący sposób wpływa na siłę hamowania...

Np. BMW do tej pory robi heble jednotłoczkowe nawet przy średnicy tarcz 342mm a jak wiadomo ma heble najlepsze w klasie limuzyn...

Link to comment
Share on other sites

klocki w P11GT są wieksze i tarcze też więc to w znaczący sposób wpływa na siłę hamowania...

 

TRW 280x22mm / klocki ferodo premier tył TRW 257x10mm /ferodo premier

tarcze po 4 miesiącach naprawde skutecznych dohamowań np. 200+ do 50 są proste

klocki zużywaja się równomiernie, "puchną" minimalnie przy trzecim takim hamowaniu ale tylko na chwilę potem znowu hamują aż do końca...

 

następne kupie ds performance powinno być jescze lepiej...

 

z moich obserwacji zestaw w P11 GT daje radę nawet na torze, warto jednak zainwestować w klocek sportowy z górnej półki: mintex/ferodo DS/ebc redstuff

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie czyli do tych tarcz ktore sa na allegro musze kupic zaciski od p11 gt oraz ramienia do ktorych sie przykreca zacisk tak?? moze macie stronke z czesciami sportowymi do primerki p11 bede wdzieczny pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie czyli do tych tarcz ktore sa na allegro musze kupic zaciski od p11 gt oraz ramienia do ktorych sie przykreca zacisk tak?? moze macie stronke z czesciami sportowymi do primerki p11 bede wdzieczny pozdrawiam

Kupujesz zaciski plus jarzma z P11GT lub z almery N16 pod tarcze 280/22, nawet z almery łatwiej dostać. Sorry za zamieszanie, bo z rozpędu w poprzednim poście napisałem o Almerze GTI a chodziło mi o N16.

 

Jeszcze jedno przed kupnem sprawdź jakie masz u siebie heble.

Ja też chciałem kupować zaciski z almery a okazało się, że u mnie fabrycznie siedzi z przody 280/22 a z tyłu 278/10.

Prawdopodobnie w późniejszych rocznikach seryjnie były większe hamulce.

 

Co do tarcz i klocków, to podstawą jest dobry klocek najlepiej sportowy choć "tuningowy" od biedy też ujdzie, nacinana i nawiercana tarcza niewiele da w zestawie z seryjnym klockiem i tylko może go szybciej "zjeść".

 

z moich obserwacji zestaw w P11 GT daje radę nawet na torze, warto jednak zainwestować w klocek sportowy z górnej półki: mintex/ferodo DS/ebc redstuff

 

Powiedz mi, jaki u ciebie siedzi typ klocka, może być po numerze ferodo.

Ja jak szukałem do siebie to nie ma DS, redstuff i dopiero OMP robi, ale tylko tuningowy.

Być może w GT pomimo tej samej średnicy tarczy jest inny typ klocka.

Link to comment
Share on other sites

powiem tak klocki byly zakladane przez serwis w holandi od momentu kiedy go przytargalem do polski przod nie byl ruszany jeszcze:/ sprawdzalem klocki i tarcze sa jeszcze w miare ale jakiej sa firmy niewiem

Link to comment
Share on other sites

z tyłu 278/10.
takie coś to tylko w 350Z...

Seryjnie N14, N15, N16, P10, P10, 200SX... mają z tyłu maks 257mm na 9 lub 10mm...

Link to comment
Share on other sites

romano76 napisał/a:

z tyłu 278/10.

takie coś to tylko w 350Z...

...i w P11, suwmiarka nie kłamie, zresztą katalogi też przewidują takie tarcze.

Sam byłem zdziwiony, bo większość informacji podaje tarcze 257/22 przód i 258/10 tył, ale po zgłębieniu tematu - w końcowej fazie produkcji P11 fabryka dawała większy hamulec :D

Link to comment
Share on other sites

witam mierzylem dzis srednice tarczy ma 280mm na 22mm szerokosci klocki prawdopodobnie orginal i tarcze bo jest wybity napis nissan wiec co mam teraz zrobic z heblami zeby zaczely lepjej brac

Link to comment
Share on other sites

wiec co mam teraz zrobic z heblami zeby zaczely lepjej brac

Wymień klocki na coś lepszego niż seria, jak masz taki typ klocka jak u mnie, to na pewno z klocków "tuningowych" dostępne są EBC greenstuff lub omp road&sport.

Oczywiście nie zaszkodzi wymienić płyn hamulcowy, jak dawno nie był wymieniany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Nikos_

Z tego co czytam po sklepach to są różne tarcze i różne zaciski w zależności od rozmiaru koła 14" czy 15".

Nie wiem jak z klockami? czy też w takim razie są inne?

 

No i pytanie żeby używać zimówek na 14" muszę w takim razie kupować hamulce pod 14".

Jak to będzie wyglądało wtedy w lato przy 15" kołach?

Wymiana wszystkiego na 15" mi się nie uśmiecha mi się - zaciski mało nie kosztują :-(

A i na kolejną zimę wymiana felg i opon.

 

Czytam że tu raczej wszyscy na sportowych częściach ale może ktoś poradzi tak z ekonomicznego punktu widzenia?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...