Guest Janusz auto Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 :027: Mam primerę w dieslu z 2001 r..Od początku zasadniczo nie miałem z nią problemu,ale zaczęła się włączać kontrolka diagnostyki juz z rok. NIC sie po włączeniu nie działu samochód normalnie dalej jechał. Potrafi zgasnąć i znów sie zapalić.Pojechałem na diadnostykę ,niby wykazało przepływomierz to zmieniłem na nowy,znów się zapalała ,pojechałem do nissana serwisu ,tam przebadali i orzekli ,że coś z pompa paliwa- powiedzieli ,że jeśli nic się nie dzieje po zapaleniu kontrolki to jakieś farfocle może sa i trzeba przeczyścić pompę.Zauważyłem ,że kontrolka zapala sie tylko w sytuacjach przy popuszczaniu gazu.Zaczełem jeżdzić tak aby nigdy nie popuszczac gazu tylko redukowac na mniejszy bieg lub popuścić na luz.Zaczęłem wlewac STP NA ODSYFIENIE.Jakiś czas pomogło lecz ile można lać .Dziś znów sie zapala ,sam nie wiem co robić.Czy jeżdzic i nic sobie nie robić z tej kontrolki skoro w żaden sposób nie wpływa to na samochód ,jego jazdę,czy dać pompę do renegeracji czy też jak to nazwać przeczyszczenia ,a może odłączyć ją niech mnie nie wk...wia! Proszę o radę ,bo mam jeszcze inny problem - wycieraczki nie chodzą mi na czasowym włączeniu a na innym jest ok.nie wspomnę już o wymianie zaróweczki podoświetlającą zegar i temp. Pomocy!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Fajnie by było, gdybyś podał dokładny nr kodu błędu jaki mechaniorzy ujrzeli na testerze, bo bez tego to troche science fiction rady przez neta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klembek Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 U mnie dokładnie te same objawy (Primera P11 2.0TD z 1999 roku). Przepływomierz zmieniony, ale poprawa żadna. Kontrolka zapala się zazwyczaj po puszczeniu gazu na biegu, a jak na luzie podkręcę go do 3 tys. obrotów i nagle puszczę gaz to potrafi zgasnąć. Kody błędów jakie się pojawiają to 12 i 18 czyli właśnie przepływomierz. ps: nie wiem jak wy, ale ja sprawdzam kody błędów spinaczem biurowym, jak ktoś potrzebuje instrukcji jak, to się podzielę (zawsze można zaoszczędzić parę złotych na warsztacie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 klembek ty masz OBD1 i nie musisz tu odkrywać ameryki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Autod...0_GA16_GA14.pdf Jeśli powiesz mi jak wywołać kody błędów spinaczem na OBD2 to dam ci Nobla Janusz auto check engine u nas( OBD2 ) często włącza się jak filtr paliwa jest zasyfiały albo zawodniony. Jeżeli to kod P1206 to sprawa może się tyczyć wtryskiwacza pierwszego sterującego ( nowy czasem w ASO coś koło 400 zeta ). Jeśli była ruszana pompa paliwowa albo rozrząd przy pompie, to należy ponownie ustawić kąt wtrysku. Nasze pompy to Bosch VE EDC. W ASO Nissan to niewiele znają się na dieslach, bo nie były one sprzedawane u nas. Nie ma do nich manuali po polsku, a miśkom nie chce się tłumaczyć z angielskiego. Naprawy i diagnoza Diesla wygląda tam na zasadzie" może się uda". U mnie w ASO podchodzą do tego uczciwie- odsyłają od razu do Bosch serwis Woliński. Jakie kody miałeś na Consulcie i jakie napięcie masz na przepływce. Co to za przepływka ( Bosch czy China ). Jak zmieżyć masz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808 Taki problem jest i u mnie i tu poruszyłem dyskusję http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=27561 Co do specyfików to podchodzę sceptycznie. Uważam że lepiej płuczą syf z baku a niżeli pompę i wtryski. Tak samo verwa i vpowery( głównie detergenty). Ropa musi być tłusta jeśli nie chcesz zatrzeć pompy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Janusz auto Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 and_pec dziękuję za próbę pomocy-filtr paliwa też odwodniam ,a jaki to kod to nie wiem 1 raz jak diagnozowałem to w zwykłym warsztacie elektr-mech. i tam orzekł ,że mam napięcie 10,8v zamiast -chyba coś mówił o 18v.Kupiłem w serwisie nissana w Szczecinie nowy przepływomierz i założyłem go.Nic to nie dało W tym samym dniu umówiłem się w nissanie na dignozę i tam badali go z 40 min.Dali mi wydruk jak z kasy fiskalnej gdzie pisało to i tamto ok.a przy pompie paliwa pisało ,że nie ok.(coś takiego)nie było żadnych kodów.Przepływomierz jeszcze nie wiem jaki produkcji ,sprawdzę jutro.Co to jest Consulta? U mnie chyba najbliższy serwis Wolinski jest w Szczecinie.Czy tam najpierw zdiagnozują mój samochód?Potem będą wiedzieli co jest co ? Abym nie padł ofiarą podejścia ,jak nie to to!Muszę się zdecydować co robić ale myślę ,że tak zrobie .szkoda mi auta b,dobrze się spisuje ,wolę zrobic je niż uciekac od tematu np. sprzedając go a może kupąjąc następne auto z jeszcze gorszą wadą,może się okazać ,że za 1000-1500zł to zrobia i warto nissanem jeżdzić dalej.Odezwę się jak go zrobię!Może wiesz co jest przyczyną niepracowania wycieraczek na prędkości czasowej,na szybszej i najszybszej wycieraczki pracują normalnie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hochoł Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 U mnie tez co jakiś czas zapala się Check Engine.I tak samo jak u Janusza auto, po odpuszczeniu nogi z gazu i jeszcze czuć wtedy lekkie szarpniecie,ale tez potrafi zapalić się w czasie normalnej jazdy.Byłem na komputerze i tak wykazało że to coś z obiegiem wtórnym pompy paliwa.Filtry mam wymienione ale dzieje się tak nadal.Na razie sobie odpuściłem ale w końcu będę musiał wziąść się za to .Dodam jeszcze że czasami jak pali sie ta kontrolka to autko jest jakby mułowate a czasami zbiera się nawet ładnie o ile można tak powiedzieć Primerce z silnikiem 2.0 TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest flo Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 U mnie check zapalał się średnio co 60 km podczas jazdy miejskiej. W trasie rzadziej. Dolewałem do paliwa specyfiki Valvoline i stp do czyszczenia wtrysków, ale to niewiele pomagało. Wymieniłem filtr paliwa...było trochę syfu. Ostatnio zatankowałem LOTOS Dynamic i od 200 km jazdy po mieście sie nie świeci (pewnie dziś sie zapali Może to jest jednak kwestia lepszego paliwa...? Pozdrawiam, flo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Panowie polecam to poczytać i ewentualne pytania do Jurgenika http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest Kurka powtarzam się z tym linkiem Janusz auto jak masz ten wydruk to podaj go na forum. Consult to program diagnostyczny w ASO nisssan. Jest jeszcze Gutman i KTS no i oczywiście szereg innych programów, a także czytników kodów OBD2, ale różnie bywa z ich wiarygodnością. Jest tego masa na allegro. Z wycieraczkami niestety nie wiem. Ponoć padają nam silniczki, może coś tam nie Halo. Nie wiem. Wertuj forum może coś trafisz. W szczecinie to co najwyżej może być Woliński Park Narodowy, albo antykwariat :diabel2: Woliński to nazwisko gościa co ma autoryzację na Boscha w lubelskim. Nie sądzę aby otworzył punkt na pomorzu, zwłaszcz że ma dwa u nas ( 1 ojciec i 2 syn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Janusz auto Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Poszukałem i znalazłem serwis boscha w Gryfinie ode mnie z 60km.Zadzwoniłem,opowiedziałem o moim problemie,a oni prosili abym zadzwonił po 5 stycznia i umówią się ze mną .Powiedział ,że jeśli ich komputer nawiąże łącznośc z moim to bez problemu zlokalizują usterkę i wtedy będę wiedział co mnie czeka.Boję się aby mnie naciągli na cos niepotrzebnego.Może jednak pojechać do tych Wolińskich w lubelskie,skoro na pewno są ok.Nie ryzykować u innych? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 To już lepiej do Natalina pod Warszawę. Z Wolińskimi jest opinia że czyszczą dobrze kieszenie i bardziej wymieniają niż naprawiają. Jak w lubekskie to już lepiej do Józka Włocha ze Skrobowa( bardzo silna konkurencja dla Wolińskich), tam naprawiają Niegdyś kolega Forumowy z Łukowa-Nestor współpracował z nim. Myślę że znajdziesz u siebie kogoś. Może ktoś z grupy NKP z twoich okolic ma jakieś namiary na dobrych pompiarzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 klembek ty masz OBD1 i nie musisz tu odkrywać ameryki Jeśli powiesz mi jak wywołać kody błędów spinaczem na OBD2 to dam ci Nobla To czy jest OBD2 czy OBD1 nie do końca ma znaczenie - w mojej P11.144 SR20DE numer ze spinaczem działa bezproblemowo, zgodnie zresztą z informacjami zawartymi w serwisówce. Spojrzałem do serwisówki do 1.6 i 1.8 (P11.144) i opis jest podobny, więc spinacz też powininen zadziałać. Faktem jest natomiast, że w serwisówce do CD20T (też P11.144) rozdział dot. diagnostyki ma raptem 1 strone i można go podsumować jednym słowem - Consult-II. Podsumowując: wyglada na to, że w benzynowych P11.144 spinacz powinien działać, natomiast w dieslu raczej się to nie uda. Pzdr, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 BossMan dokładnie tak. W silnikach benzynowych też nie zawsze się to udaje. Może problem tkwi w złym zwieraniu styków. Co do diesla to czytnik. Na forum elektroników Elektroda też jeszcze nikt nie znalazł sposobu na diesla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jesli ktos jest zainteresowany zakupem interfejsow a'la Consult/Consult-II do benzynowych Nissanow (OBDI i OBDII) to informuje, ze rozgladam sie za zakupem czegos takiego. Wiecej informacji w tym watku: link. Pzdr, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 BossMan dokładnie tak. W silnikach benzynowych też nie zawsze się to udaje. Może problem tkwi w złym zwieraniu styków. Co do diesla to czytnik. Na forum elektroników Elektroda też jeszcze nikt nie znalazł sposobu na diesla A ja się pochwalę że udało mi się zrobić autodiagnostykę metodą "na zworkę" w mojej WP11.144 TD. Jednak zwieranie na włączonym zapłonie nie dawało żadnego efektu. Zrobiłem więc inaczej. Najpierw zwarłem dwa skrajne piny a potem dopiero włączyłem zapłon i ku mojemu zaskoczeniu lampka "check engine" zaczęła błyskać a konkretniej to wymigała numer 12. Z opisu wynika że jest to błąd przepływomierza i w sumie jakiś czas temu komputer odnotował taki błąd jednak został on wykasowany. Jest możliwe żeby była to jakaś pamięć ostatniego błędu? Dodam że w chwili przeprowadzania autodiagnostyki lampka "chech" nie paliła się. Wracając do owej lampki to nigało w kółko te 12 do momentu aż przekręciłem zapłon. Wtedy wymigało 55. Dodam że zwora cały czas była wsadzona w dwa skrajne piny a po cofnięciu kluczyka do pozycji "off" i ponownym włączeniu zapłonu lampka nie pokazała już numeru 12 a najchętniej oglądane 55. Pozdrawiam i życzę udanej autodiagnostyki !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Bart 1 wkładzsz zworkę 2 Włączasz zapłon 3 Liczysz impulsy 4 Przekręcasz zapłon Kurka przecież masz już przekręcony, to chyba raczej wył.aczasz 5 cofasz na off Zworka dalej siedzi 6 załacxzasz zapłon 7 oglądasz 55 bo wykasowałeś błędy cofając kluczyk na Off Tak to widzę, czy coś inaczej ? jakiego i jak tego druta tam unieściłeś, że nie wypadł ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SkiRen Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 :027: Mam primerę w dieslu z 2001 r..Od początku zasadniczo nie miałem z nią problemu,ale zaczęła się włączać kontrolka diagnostyki juz z rok. NIC sie po włączeniu nie działu samochód normalnie dalej jechał. Potrafi zgasnąć i znów sie zapalić.Zauważyłem ,że kontrolka zapala sie tylko w sytuacjach przy popuszczaniu gazu. Mam takie same objawy w swoim aucie. Prawdopodobnie jest to uszkodzony nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej. Po przebadaniu w serwisie Nissana w szczecinie wyszły nastepujące błędy: F/INJ F/B 2 [1206]. W Szczecinie jest warsztat, który robi pompy wtryskowe: ul. Tama Pomorzańska 13 obok salonu KIA. Diesel Service. Pytałem podobno robili pompy i nastawniki do naszych nissanów, ale jeszcze nikt ich nie polecał. Polecano na forum natomiast p. Podkowińskiego w Nadarzynie k/Warszawy, gość podobno ma pompy do naszych nissanków w małym paluszku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 u mnie jak kupiłem to na początku paliła się cały czas i nie szło jej zresetować, kilkka zabiegów i zapalała się rzadziej i można było ją w prosty sposób resetować po wylączeniu zapłonu , następne zabiegi doprowadziły do sporadycznego zapalania, no a teraz od jakiegoś czasu odpukać w niemalowane nie ma wcale pomarańczowego światełka :one: zebym tylko nie zapeszył, bo u mnie jest tak , że jak myśle o tej kontrolce to lubi się zapalić a jak zapominam to jej niema dłuższy czas [ Dodano: Sro 11 Lut, 2009 23:28 ] ale te nasze auta chyba wszystkie maja takie same objawy... [ Dodano: Sro 11 Lut, 2009 23:31 ] wszystko robiłem sam i nie jeździłem po żadnych magikach od brania kasy, bardzo pomogły mi posty klubowiczów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Prawdopodobnie jest to uszkodzony nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej. raczej zasyfiony i zle ustawiony. gdzieś w jakimś poscie wkleiłem fajny temat o nastawniku. to dziadostwo to serce pompy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekli Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Witam wszystkich.Jestem nowy i chciałem opisac co mi sie ostatnio stało w nissanie TD zapaliła mi sie kontrolk od silnika i nkkt nie wiedział dlaczego motor chodził idealnie zadnych zmian.mechanicy wymyslali ze to pompa wtryski.po 3 miesiącach okazało sie ze nie mam stopu wiec wymieniłem żarówki i najciekawsze jest to ze kontrolka od tego czau nie swieci .zrobiłem 5000 km i wszystko ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 ostatnio stało w nissanie TD zapaliła mi sie kontrolk od silnika i nkkt nie wiedział dlaczego motor chodził idealnie zadnych zmian.mechanicy wymyslali ze to pompa wtryski.po 3 miesiącach okazało sie ze nie mam stopu wiec wymieniłem żarówki i najciekawsze jest to ze kontrolka od tego czau nie swieci .zrobiłem 5000 km i wszystko ok. czyż by zbieg okoliczności??? a moze tak jak w VW jesli nie działa stop pali sie kontrolka tyle ze od grzania świec.. bardzo ciekawe nie spotkałem sie z tym jeszcze... ale cały czas ci sie paliła czy czasem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrdok Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Bart-qlka2 Rozumiem że masz W11.144 w TD z interfejsem OBD2 i zdiagnozowałeś silnik przy pomocy "spinacza"??? które piny w trapezowatym gnieździe zwarłeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekli Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 kontrolka swieciła sie cały czas.a komputer nie pokazał zadnech błedów wszystko było ok.jak zadzwoniłem do serwisu w Tarnowie to facet powiedział mi ze mieli juz taki przypadek.ze model TD to jest jedna wielka zagadka i oni nie byli przeszkoleni z tego silnika bo ten model nie był sprzedawany na Polske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 mrdok wystarczyło użyć szukajki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49973 Masz tam link do instrukcji PDF gdzie wyraźnie widać które piny zwierasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maras11 Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 U mnie dokładnie te same objawy (Primera P11 2.0TD z 1999 roku). Przepływomierz zmieniony, ale poprawa żadna. Kontrolka zapala się zazwyczaj po puszczeniu gazu na biegu, a jak na luzie podkręcę go do 3 tys. obrotów i nagle puszczę gaz to potrafi zgasnąć. Kody błędów jakie się pojawiają to 12 i 18 czyli właśnie przepływomierz. ps: nie wiem jak wy, ale ja sprawdzam kody błędów spinaczem biurowym, jak ktoś potrzebuje instrukcji jak, to się podzielę (zawsze można zaoszczędzić parę złotych na warsztacie) ale gdzie kolego te błedy wyskakują jak je znaleść po podłączeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Na liczniku tam gdzie sa kontrolki.Jest to kontrolka check silnika. Jak przekrecisz kluczyk to powinna sie zaswiecic. Jesli sie nie swieci to moze byc spalona zarowka ,lub moze jej nie byc wogole, albo moze byc uszkodzona. Musi sie swiecic po przekreceniu kluczyka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.