Guest agnes3013 Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 WITAM kilka dni temu wymieniono mi rozrząd i mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał .Czy tak ustawiony rozrząd mógł spowodować spadek mocy(przepływomierz wymieniony)samochód nie ma przyspieszenia .CO O TYM MYŚLICIE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Ze nie ma pojęcia o rozrządzie i robi cię w Bambo. Masz dwa paski, który przestawił, od pompy krótszy czy drugi dłuższy od wałka. Jak nie ma mocy to spieprzył robotę. Już nie jeden miał tu takie problemy po wymianie z przestawieniem o parę zębów. Nie katuj silnika. Niech to poprawia, najlepiej kto inny. Jak było przed wymianą? Jakie napięcie na przepływce? czy nie ma błedów? czy nie zostawiasz teraz za sobą chmury? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Moim zdaniem trzeba ustawić według oznaczeń i zaholować od razu do pompiarza, w celu poprawnego ustawienia zapłonu. Inaczej będzie lipa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest artur14/ Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 ja mam zamiar wymieniać rozrząd na dniach a tu mnie straszysz takimi rzeczami ! jak ma działać rozrząd jeżeli nie jest ustawiony jak powinien? co ta za fachowiec robił? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 WITAM kilka dni temu wymieniono mi rozrząd i mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał .Czy tak ustawiony rozrząd mógł spowodować spadek mocy(przepływomierz wymieniony)samochód nie ma przyspieszenia .CO O TYM MYŚLICIE MMAAAAAAATKOOOOO!!!!!!! Następny geniusz mechanizacji rolnictwa (mechanik oczywiście). Na forum jest dziesiątki tego typu postów, a ja temat też przerabiałem i wielokrotnie odpisywałem. WSZYSTKO MA BYĆ USTAWIONE JAK FABRYKA DAŁA!!!!!!! Mnie już takich głupot rzeszowscy mechanicy naopowiadali, że prawie wpadłem w depresję, a okazało się, że jednak jest wszystko normalnie tylko majster musi być z głową a nie z gębą od gadania i teoriami wyssanymi z palca. Poza tym serwisówki mają koszmarne błędy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest agnes3013 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 witam and_pec, napięcie na przepływce ok przed wymianą też był słabszy (jak go kupiłiśmy to po 3 dniach była wymiana tego rozrządu samochód sprowadzony)mechanik który to robił ma bardzo dobrą opinie i doświadczenie czyżby mógł az tak to żle zrobić ale samochód odpala super jeżdzi tylko chodz jestem kobietą to czuje ze pod nogą brakuje (na autostradzie go rozpędziłam to pocisną tylko 150 czy to możliwe)i jeszcze na kompie nie ma zadnych błędow. A po waszych wypowiedziach to boje sie do primery wsiadac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 mechanik poinformował mnie iż musiał przestawić go o 2 ząbki ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał A zanim się tym zajął to odpalał? Rozumiem, że tak. ponieważ ustawiony w oryginalnym punkcie nie odpalał W oryginalnym dla producenta czy tego mmechanika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 konieczna jest wymiana pompy wody wraz z rozrzadem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest agnes3013 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 B12, odpalał przed wymianą ( punkcie oryginalnym producenta) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 konieczna jest wymiana pompy wody wraz z rozrzadem?? Nie. Przy wymianie pompy, pasek rozrządu się ściąga bo trochę przeszkadza. W starszym CD17 pompa jest napędzana paskiem rozrządu, to może stąd ta teoria. Chociaż też nie trzeba jej wymieniać. [ Dodano: Sro 17 Gru, 2008 15:22 ] B12, odpalał przed wymianą ( punkcie oryginalnym producenta) Myślę, że gość pierwszy raz to robił w tym silniku. Pozaznaczał sobie położenia kół po swojemu, ale nie zaskoczył, że na kole pompy wtryskowej jest podwójne oznakowanie. Nie on pierwszy z resztą dał się na to wziąć. Na forum też jest trochę o tym. I jeśli jeszcze to nie nastąpiło, to nie pozwól czasami na ruszanie pompy, czyli jakąś regulację zapłonu czy kąta wtrysku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest agnes3013 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 B12, nikt po tym ustawieniu nie grzabał w pompie ale będę musiała oddać do innego mechanika aby odnowa ustawił ten rozrząd i wtedy chyba będzie musiał wyreulowac pompe czy tak? :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 i wtedy chyba będzie musiał wyreulowac pompe czy tak? :029: A po co? Kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiony raz a dobrze, nie zmienia się w trakcie eksploatacji silnika. Co niektórzy fachowcy źle ustawiwszy rozrząd, co właśnie zmienia m.in. kąt wtrysku, usiłują to nadrobić, skorygować, obracając pompę. A przestawienia rozrządu tylko o 1 ząb nie da się skorygować obracając pompę, bo jest za mały zakres takiej regulacji. Także po ustawieniu rozrządu w pierwotne miejsca, wszystko wróci do normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest agnes3013 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 B12, dzięki myślę że teraz ten drugi mechanik zrobi juz wszystko dobrze i samochód odzyska moc w( piątek drugie ustawienie rozrządu)strasznie się tym martwie czy wszystko będzie ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 napięcie na przepływce ok przed wymianą też był słabszy OK to znaczy ile. Powinno być 1,9-2,3 na ciepłym silniku. Nie jest to demon szybkości. czuje się to zwłaszcza jak przedtem miało się benzynę. Książkowo według Nissana to ma 14s do 100km/h B12 wszyscy zalecają po wymianie rozrządu ustawienie kąta wtrysku. Ty temu zaprzeczasz. Czemu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 B12 temu nie zaprzecza, tylko zakłada sytuację idealną, w której przy wymianie rozrządu powinno się ustawić wszystko idealnie tak jak przed wymianą. Oczywiście wykluczamy przestawienie o ząb lub 2 bo to wogóle nie podlega dyskusji - tak jak to niektórzy mechanicy usiłują zalegalizować - i to potwiwerdza moją opinię kilka tematów obok w której pisałem o zakresie regulacji pompy. Natomiast można trafić w położenia pośrednie w zakresie 1 zęba i trzeba wtedy dostroić pompę na czujniku zegarowym albo na kompie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 wszyscy zalecają Jacy wszyscy? Chyba fachowcy, którzy narzekają na brak roboty. Nagle po wymianie paska (większość kłopotów wtedy się pojawia) w CD17 czy CD20, czyli prostych silnikach, trzeba ustawiać pompę - bzdura. Jakaż to zmiana z tego powodu zaszła? Może wyjaśnisz. Jeśli chodzi o mnie to nie trzymam się teorii o których tylko gdzieś tam słyszałem. Najmniejsza działka o jaką można przestawić rozrząd to 1 ząb i o mniej się fizycznie nie da. To co regulować? Jak się nic nie rozregulowało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Poza tym, na paskach do tych silników są paski, które mają się zgrywać z punktami na kołach. Inaczej nie założysz, więc co ma się nie zgadzać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Też jest to dla mnie oczywiste. Po co poprawiać po fabryce. Jakiś wieś tuning czy co Kuców mu w ten sposób chcą dodać :diabel: Wychodzi na to że w Lublinie( i nie tylko) nie ma fachowca od diesli, a tych których znam z fachu to są poza i mają straszliwe kolejki do siebie, albo kosmiczne ceny :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysS105 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 zgadzam sie z kolega serwis u siebie tez wymieniałem sam wszystko i założyłem tak jak podaje fabryka zgodnie ze znakami na pasku i wszystko hula jak przed wymiana zadnych innych ustawien pompy. zaznaczam ze po pierwszym załozeniu paska po jednym przekreceniu wału nie ma juz mozliwosci sprawdzenia ustawien znakow tak jak w innych autach. przypuszczam ze taki własnie popelnil bład mechanik u agnes zalozyl pasek obrocil 2 razy walem tak jak w innych autach dla pewnosci czy nie ma kolizji i wyszlo mu ze cos mu nie pasuje o 2 zeby gdyz kazde przekrecenie walu to roznica 1 zeba od znaku i tak do skutku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Dokładnie tak jak piszesz. Na dole na wale nie ma znaku odniesienia, jest tylko na kole pasowym. Facet poruszał sobie wałem i zgłupiał... Ciekawe ile godzin to ustawiał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Odgrzewam Temat! Mam przejechane na nieoryginalnym rozrządzie niecałe 60 000km i myślę że czas na zmiane. Tylko pojawia się pytanie kupować na allegro czy w sklepie? Na allegro jest niemal o połowe taniej (zastanawia mnie skąd aż taka różnica). czy ktoś z Was ma doświadczenia z rozrządem kupionym na allegro? Jeśli tak to czy możecie polecić jakiegoś sprzedawce który ma pewny towar? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Ja kupiłem taki http://www.allegro.pl/item588842527_rozrza...ra_vanette.html dostawa w 10 godzin. zrobiłem 12kkm juz na nim Parę innych gratów też tam brałem, zawsze za pobraniem a dostawa nie dłużej jak 18 godzin. Jedynie trzeba powiedzieć że chcesz paragon. Jet to sklep gdzie możesz wejść z ulicy. Zamówienie możesz złożyć na GG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Właśnie miałem zadać dokładnie takie pytanie jak Krzysiek a tu widzę dzisiaj pełna synchronizacja i odpowiedź już nawet jest gotowa. Dzięki chłopaki. Ale jeszcze jeden problem mały mnie nurtuje - sprzedawca w sklepie (w katalogu) miał na pompę paski różnej szerokości w zależności od rocznika i miesiąca produkcji - zmiana po VIII 1997 - prawdopodobnie wtedy zmieniono pompę z ZEXEL na BOSCH. Na aukcji podanej przez and_pec ten komplet ma pasować do wszystkich CD20T. Co o tym sądzić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 jurgenik ja mam pompę bosch VE ETC. Myślę że nie ma to znaczenia jaka pompa, bo istotne są bardziej wałki i ich rozstaw jest druga aukcja http://www.allegro.pl/item601433347_rozrza...nny_almera.html gdzie masz paski do NISSAN PRIMERA P10 i W10 2,0D CD20 1990-1996r NISSAN SUNNY N14 i Y10 2,0D CD20 1990-2000r. są tam inne długości i liczba ząbków ; 111 ( rozrząd) i 76 (pompa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 and_pec Czy pamiętasz może gdzie były produkowane części do rozrządu z aukcji którą podałeś? Japonia czy jakiś inny kraj? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.