Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Spadek obrotów tylko na biegu jałowym


Gość bandi_n15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po wielu bolączkach wybrałem sie w końcu na sprawdzenie przyczyny spadków obrotów i oto czego sie dowiedziałem;

1. Podpięcie do komp. Almy do rocznika 2000 ciężka sprawa gdyż tylko serwis albo Japończyki :)

2. Diagnoza komputerowa sczyta błąd jeżeli on występuje (kontrolka CHECK) musiała by się zaświecić a nie świeciła :)

3.Spec od elektryki znalazł przyczynę za pomocą urządzenia (nie mam pojęcia jak to sie nazywa).

4. Inaczej, sprawdził powietrze ok

5. Załączenie wentylatora ok

6.Sąde lambdę ok

7.Przepustnice i krokowy wykluczył gdyż obroty by wchodziły na 2000, 3000obr/min i nie szłoby ich zrzucić

8. Diagnoza. Podpoił się '"urządzeniem" symulując czujnik temperatury cieczy chłodniczej i zaczął zmieniać parametry. Raz zimniej raz cieplej i zagrzany i ok. Podpiął czujnik auta i praca silnika do d....Czyli walnięty czujnik. Czujnik ma za zadanie dozować miesznkę w zależności od temperatury cieczy w tym przypadku „myśli sobie” że jest za gorąco więc zmniejsza dozowanie i obroty lecą.

 

Pytanko gdzie ten czujnik dostać bo w hurtowni nie ma. Chyba tyklo srwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze powiedzcie koledzy gdzie ów czujnik sie znajduje i jak sie fachowo nazywa?

 

czujnik cieczy chlodzacej ? no i czy mozna go odpiac np podczas pracy silnika? zeby sprawdzic czy bedzie jakas roznica :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czujnk znajduje się po lewej stronie filtra powietrza zamocowany ponowo od góry za pierwszą siwecą.(niebieskki)

Można go odpić podczas pracy silnika i rzeczywiśce silnik wracał na swoje obroty. Należy przy tym pamętać że przy takiej operacji komputer łapie błedy i późnej trzeba go wyzerować odpinając kleme zerwową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Tomasz G.

Witam po duższej przerwie.

 

Zdobyłem czujnik i juz po kłopocie. Silnik pracuje jak pszczółka :) Oczywiście niestety skończyło się w sewrisie (139zł :( ) gdyż diagnosta stanowczo odradził pakowania zamienników – inne schematy elektrycznie i tylko mógłby bałaganu narobić. A ten czujnik steruje pracą całego wtrysku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

A moze mi ktoś powiedzieć czy usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej może mieć też wpływ na falowanie obrotów na biegu jałowym w silniku CD20 no i czy to jest ten sam czujnik z którego informację są przekazaywane na wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. No i w końcu czy awaria czujnika która tu opisałems nie powodowała dziwnego zachowania się wskaźnika temperatury??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktoś powiedzieć czy usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej może mieć też wpływ na falowanie obrotów na biegu jałowym w silniku CD20 no i czy to jest ten sam czujnik z którego informację są przekazaywane na wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej.

 

czujnik temperatury płynu ten po lewej stronie silnika, patrząc od przodu jest tylko połączony z wskaźnikiem w liczniku. co do falowania obrotów na biegu jałowym to nie wina tego czujnika.

Awaria tego czujnika ma wpływ na wskazania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Ech Nitram odebrałeś mi resztki nadzieji na szybkie załatwienie problemu przy okazji uszczelniania układu chłodzenia. No ale cóż pozostaje jezda na komputer i diagnostyka czujnika prętkości obrotowej - którego nie mogę zlokalizowac bo z tego co pamiętam w CD20E nie ma go w pompie wtryskowej(CD20) tylko jest gdzieś w okolicach pasków (rozrzad, klinowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy, wiem ze temat byl juz wielokrotnie walkowany, ale dalej nie wiem co zrobic.

 

Objawy:

silnik nagrzany, bieg jałowy - obroty w normie, po czym spadaja nagle do ok. 400. przygazuje - chwilowa poprawa, po czym znow 400. Co ciekawe, gdy wrzuce dowolny bieg, obroty sie normuja, wrzuce luz i spadaja.

 

Mialem tak jesienia, pozniej w zimie i wiasna bylo ok. dzisiaj znow wrocilo.

Przewaznie dzieje sie tak, gdy jest duszno i parno.

 

Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...