Gość Tomasz G. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam. Po wielu bolączkach wybrałem sie w końcu na sprawdzenie przyczyny spadków obrotów i oto czego sie dowiedziałem; 1. Podpięcie do komp. Almy do rocznika 2000 ciężka sprawa gdyż tylko serwis albo Japończyki 2. Diagnoza komputerowa sczyta błąd jeżeli on występuje (kontrolka CHECK) musiała by się zaświecić a nie świeciła 3.Spec od elektryki znalazł przyczynę za pomocą urządzenia (nie mam pojęcia jak to sie nazywa). 4. Inaczej, sprawdził powietrze ok 5. Załączenie wentylatora ok 6.Sąde lambdę ok 7.Przepustnice i krokowy wykluczył gdyż obroty by wchodziły na 2000, 3000obr/min i nie szłoby ich zrzucić 8. Diagnoza. Podpoił się '"urządzeniem" symulując czujnik temperatury cieczy chłodniczej i zaczął zmieniać parametry. Raz zimniej raz cieplej i zagrzany i ok. Podpiął czujnik auta i praca silnika do d....Czyli walnięty czujnik. Czujnik ma za zadanie dozować miesznkę w zależności od temperatury cieczy w tym przypadku „myśli sobie” że jest za gorąco więc zmniejsza dozowanie i obroty lecą. Pytanko gdzie ten czujnik dostać bo w hurtowni nie ma. Chyba tyklo srwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 W inter cars mają: Czujnik temperatury płynu chłodzącego Producent:FACET 22,17 zł >9 Taniocha LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 no to jeszcze powiedzcie koledzy gdzie ów czujnik sie znajduje i jak sie fachowo nazywa? czujnik cieczy chlodzacej ? no i czy mozna go odpiac np podczas pracy silnika? zeby sprawdzic czy bedzie jakas roznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz G. Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam. Czujnk znajduje się po lewej stronie filtra powietrza zamocowany ponowo od góry za pierwszą siwecą.(niebieskki) Można go odpić podczas pracy silnika i rzeczywiśce silnik wracał na swoje obroty. Należy przy tym pamętać że przy takiej operacji komputer łapie błedy i późnej trzeba go wyzerować odpinając kleme zerwową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 hm a moglby ktos fotke zapodac i zaznaczyc gdzie to jest ? bo cos nie moge znalezc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adielektro Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Czujnik temperatury - rezystancyjny można zbadać omomierzem i go podgrzewać obserwując wynik - jakoś mi to się nie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz G. Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam po duższej przerwie. Zdobyłem czujnik i juz po kłopocie. Silnik pracuje jak pszczółka Oczywiście niestety skończyło się w sewrisie (139zł ) gdyż diagnosta stanowczo odradził pakowania zamienników – inne schematy elektrycznie i tylko mógłby bałaganu narobić. A ten czujnik steruje pracą całego wtrysku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 A moze mi ktoś powiedzieć czy usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej może mieć też wpływ na falowanie obrotów na biegu jałowym w silniku CD20 no i czy to jest ten sam czujnik z którego informację są przekazaywane na wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. No i w końcu czy awaria czujnika która tu opisałems nie powodowała dziwnego zachowania się wskaźnika temperatury?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 A moze mi ktoś powiedzieć czy usterka czujnika temperatury cieczy chłodzącej może mieć też wpływ na falowanie obrotów na biegu jałowym w silniku CD20 no i czy to jest ten sam czujnik z którego informację są przekazaywane na wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. czujnik temperatury płynu ten po lewej stronie silnika, patrząc od przodu jest tylko połączony z wskaźnikiem w liczniku. co do falowania obrotów na biegu jałowym to nie wina tego czujnika. Awaria tego czujnika ma wpływ na wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Ech Nitram odebrałeś mi resztki nadzieji na szybkie załatwienie problemu przy okazji uszczelniania układu chłodzenia. No ale cóż pozostaje jezda na komputer i diagnostyka czujnika prętkości obrotowej - którego nie mogę zlokalizowac bo z tego co pamiętam w CD20E nie ma go w pompie wtryskowej(CD20) tylko jest gdzieś w okolicach pasków (rozrzad, klinowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SantaClaus21 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 świece wymieniałem 1.5 roku temu. Jak miałem zagazowaną Nexię, to i 2 razy do roku było mało. A przewody WN jeszcze częściej :030: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Koledzy, wiem ze temat byl juz wielokrotnie walkowany, ale dalej nie wiem co zrobic. Objawy: silnik nagrzany, bieg jałowy - obroty w normie, po czym spadaja nagle do ok. 400. przygazuje - chwilowa poprawa, po czym znow 400. Co ciekawe, gdy wrzuce dowolny bieg, obroty sie normuja, wrzuce luz i spadaja. Mialem tak jesienia, pozniej w zimie i wiasna bylo ok. dzisiaj znow wrocilo. Przewaznie dzieje sie tak, gdy jest duszno i parno. Pomocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.