Yan_2007 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Muszą, muszą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Ale czy sprężarki są takie same? Może mają wielokrotnie niższą prędkość obrotową? Może temperatura spalin jest niższa i mniej ją grzeją? Koło dwumasowe czy wtryski też praktycznie padają tylko w dieslach. Tu i tu mamy koło dwumasowe - ale jednak to w dieslach padają. Tu i tu mamy wtryskiwacze - ale to jednak w dieslu mają cięższe warunki pracy (ciśnienie). Więc może i sprężarki mają inne warunki pracy. To w końcu całkiem inne silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) W naszych benzynkach z tego co wiem nie ma dwumasy. Natomiast odnośnie instrukcji, to nawet w salonie powiedzieli mi żebym za bardzo się w nią nie wczytywał. Chyba mieli rację, bo w połowie lektury usnąłem i dopiero Twój powyższy wpis mnie nieco rozbudził. Edytowane 4 Grudnia 2014 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) W moim dci też w instrukcji , nigdzie nie ma zająknięcia o studzeniu turbo i co z tego? Zostaje zdrowy rozsądek , a padające turbiny to coraz bardziej mit. Albo źle eksploatowane ,albo zły olej , albo przebiegi rzędu 250kkm i cofane liczniki.Słowa gościa który je naprawia i regeneruje od 20 lat co do dwumasy, znajdź tu kogoś komu padła przed 200kkm? jeśli nawet Ci się uda to są jednostki.W fordach to i owszem , padały, W benzynach też są dwumasy bodaj że 1,8 w tiidzie np. ma. Edytowane 4 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Ale ja nikogo nie przekonuję. Stwierdzam co przeczytałem i próbuję to jakoś uzasadnić. No w naszych benzynowych nie ma koła dwumasowego - ale w wielu jest praktycznie w większości już od pojemności 2.0, Volvo montuje już od 1.8. I... cisza... nie słychać by benzynowcy wymieniali. Sam mam w swoim scenicu dwumasę, 300 tys przebiegu i wszystko gra i buczy jak w szwajcarskim zegarku ;-) Edytowane 4 Grudnia 2014 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ale czy sprężarki są takie same? Może mają wielokrotnie niższą prędkość obrotową? Może temperatura spalin jest niższa i mniej ją grzeją? Koło dwumasowe czy wtryski też praktycznie padają tylko w dieslach. Tu i tu mamy koło dwumasowe - ale jednak to w dieslach padają. Tu i tu mamy wtryskiwacze - ale to jednak w dieslu mają cięższe warunki pracy (ciśnienie). Więc może i sprężarki mają inne warunki pracy. To w końcu całkiem inne silniki. Dwumasy w dieslach padają ze względu na większy moment obrotowy, czego nie ma w benzynie i dlatego w nich żyją dłużej. Dwumasa nie lubi jak się ją za nadto obciąża ( gwałtowne przyśpieszenia) tak do 2tyś. obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szałek Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witajcie, Kilka dni temu kupiłem QQ II 1,6 DIG-T. Mam przejechane 300km. Jazda głównie poza miastem (mieszkam na obrzeżach Szczecina i jadę 30km do pracy za miasto). Przy bardzo spokojnej jeździe komputer pokazuje mi średnio 7.5 l/100km, ale wg wyliczeń jest to 9l/100km. Różnica jest na razie szacowana: zatankowałem 36 litrów. Komputer pokazuje mi że do tankowania mam jeszcze 80km, czyli prosta matematyka pokazuje że na 36 litrach przejadę 380km a to daje 9,4l/100km. Według mnie przy bardzo spokojnej jeździe poza miastem (90-110km/h max) to baaaaaaaaaaardzo duże spalanie. Zastanawiam się czy spadnie po dotarciu. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii???? I czemu komputer pokazuje tak bardzo zaniżony wynik......? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 To jest raczej układanie silnika,a nie docieranie.Spalanie spadnie po ułożeniu,róznie to bywa po 1500km,po 3000,róznie koledzy zauważali.Co do wyliczenia spalanie to bazuj na ilości przejechanych kilometrów i ilości wlanego paliwa do pierwszego odbicia.W tedy będziesz miał miarodajny wynik.Wszystko to co pokazuje komputer to są szacunkowe wartości.Zawsze troche odbiegaja od prawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witajcie, Kilka dni temu kupiłem QQ II 1,6 DIG-T. Mam przejechane 300km. Jazda głównie poza miastem (mieszkam na obrzeżach Szczecina i jadę 30km do pracy za miasto). Przy bardzo spokojnej jeździe komputer pokazuje mi średnio 7.5 l/100km, ale wg wyliczeń jest to 9l/100km. Różnica jest na razie szacowana: zatankowałem 36 litrów. Komputer pokazuje mi że do tankowania mam jeszcze 80km, czyli prosta matematyka pokazuje że na 36 litrach przejadę 380km a to daje 9,4l/100km. Według mnie przy bardzo spokojnej jeździe poza miastem (90-110km/h max) to baaaaaaaaaaardzo duże spalanie. Zastanawiam się czy spadnie po dotarciu. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii???? I czemu komputer pokazuje tak bardzo zaniżony wynik......? Tym zasięgiem kompa się nie przejmuj (mi jak pokazywał ,ze nie ma paliwa , to jeszcze 75 km zrobiłem do stacji a mimo to nadal trzy litry miał w zbiorniku). Zatankuj na ful ,wyjeździj do rezerwy i znowu zatankuj. Wtedy porównaj średnie z kompem ,a potem się podziel info. Myślę że z czasem będzie coraz dokładniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Mój silnik się ułożył po 4000. Ale pamiętam że początkowo komputer całkiem bzdury pokazywał. On chyba musi się jakoś dostroić przez pierwsze parę setek km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam To pierwszy post i pytanie,dwumasa jest w QQ z 2015 r. benzyna 1600 czy nie. Jeśli chodzi o docieranie jestem jak najbardziej zwolennikiem i to docierania jak bym powiedział aktywnego,nie zamulać silnika na bardzo niskich obrotach ale też nie gazować bez opamiętania,niemniej jazda bardziej aktywna przyniesie same korzyści w późniejszym czasie. Zawsze tak robiłem w autach jakie miałem i po kilkunastu tysiącach silnik zaczynał pracować lżej chętniej wchodził na obroty a i spalanie się normowała a różnica wskazań zużycia paliwa na kompie z liczeniem ołówkiem wyrównywała się Życzę niezatartych wrażeń i silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.