Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

problem z n15 2.0D


Guest ick1
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś wie co może być przyczyną że sterownik silnika nie załącza przekaznika świec żarowych. Sprawdzałem czujnik temp. cieczy i okazało się że na zimnym silniku rezystancja wynosi ok. 0,9 kOhm a napięcie ok. 3.7V. Czy napięcie nie powinno być stałe 5 V? Podobne napięcie jest na czujniku temp. paliwa i jeszcze mniejsze ok. 1.6 V na rezystancji kalibracji pompy wtrysk. Czy tak powinno być?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temp jest ok, napięcie zmienia się wraz ze zmianą jego rezystancji, 5V miałbyś przy nieskończenie niskiej temperaturze - czyli przy rozpiętej wtyczce. 5V to napięcie odniesienia więc nie może być stałe. Mniej więcej tak powinno być.

 

[ Dodano: Sob 20 Gru, 2008 09:01 ]

Czujnik temp jest ok, napięcie zmienia się wraz ze zmianą jego rezystancji, 5V miałbyś przy nieskończenie niskiej temperaturze - czyli przy rozpiętej wtyczce. 5V to napięcie odniesienia więc nie może być stałe. Mniej więcej tak powinno być.

W przekaźniku świec sprawdź, czy masz zasilanie 12V na styku 1, ono jest brane z przekaźnika głównego silnika. Natomiast sterowanie przekaźnikiem masz masą ze sterownika, pin 111. Nic skomplikowanego i łatwo sprawdzić.

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Problem tkwi właśnie w tej masie co ma sterować przekażnikiem. Na tym pinie "111" masa jest ale tylko wtedy jak nie jest kabelik wpięty w przekażnik i tylko przy pomiarze. Jak się go podłączy pod jakikolwiek odbiornik, nawet żaróweczke masa zanika!!! Co to może oznaczać?

Link to comment
Share on other sites

Ale zaraz, jeszcze raz pisz dokładnie. Z pinu 111 ze sterownika wychodzi przewód, który steruje przekaźnikiem. Tzn, że kiedy komputer zmasuje ten pin, przekaźnik włącza prąd na świece.

Sprawdzać to można tylko na załączonym zapłonie i tylko na zimnym silniku i tylko przez kilka sekund.

Poza tym, masz na wejściach w przekaźniku 12V?

Jeżeli chcesz sprawdzić przekaźnik i grzanie świec na krótko, to wypnij z niego przewód idący od komputera 111, i podepnij w to miejsce w przekaźnik masę. W tym momencie powinien pstryknąć przekaźnik i powinno być napięcie na świecach. Oczywiście zapłon włączony.

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Przekażnik i napięcia w przekażniku są ok. bo teraz steruje nim ja - wypiołem ten sterujący kabelek z "111" i podłączyłem pod masę, wpiołem przełącznik i sam sobie załączam przekażnik tak więc on jest ok. A co do tej sterującej masy przekaźnika to jest tak: najpierw sprawdzałem przy przekaźniku i jak wypiołem ten kabelek to na nim był "-" a jak wpinałem go w przekaźnik to znikał; potem mierzyłem na wtyku sterownika i to samo, jak mierze voltomierzem to masa jest a jak podpinam żaróweczke to tak jak przy przekaźniku "-" znika.

Link to comment
Share on other sites

Wiec jeżeli masz przełącznik i wtedy wszystko działa, to problem tkwi niewątpliwie w samym sterowniku.

Sprawdź dla pewności jeszcze czujnik temperatury cieczy dla sterownika, chociaz wątpię, że on blokowałby całkowicie wysterowanie przekażnika z ECU.

I jeszcze dla formalności, w silniku CD20 przekażnikiem steruje pin 106, a w CD20E pin 111. Zasada dzialania i cała reszta identyczna.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A jak dokładnie sprawdzić czujnik temp. bo sprawdzałem napięcie i rezystancje na pinach "19 i 50" od tego czujnika i tak jak pisałem na początku na całkiem zimnym silniku rezystancja jest na poziomie 0.8 do 0.9 kOhm. Jest to przekłamaniem bo ta rezystancja wskazuje na temp. ok. +50 ale i tak powinen sterownik załączać świece do temp. chyba +75.

Link to comment
Share on other sites

Jak zdejmoałem wtyczkę z czujnika to rezystancja wzrastała nie pamiętam dokładnie ale napewno powyżej 1 kOhm ale i tak nie załączany był przekaźnik. A jak odłączałem czujnik na pracującym silniku to włączał się wentylator i zapalała się pomarańczowa kontrolka niesprawności silnika.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest zbyt optymistyczne. A może wiesz które z cyfr na etykiecie sterownika musza się zgadzać by sterownik pasował. Widziałem na allegro taki jak mój ale różnił się niektórymi numerami; bo o nowym oczywiście nie myślę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...