slawekg Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Panowie, zapaliła mi się ostatnio kontrolka check engine (żółty silnik) - kolesie z serwisu stwierdzili że to problem z katalizatorem i że wymiana jego jest strasznie droga (ok 4,5 tys PLN). Czy ktoś z Was ma już ma ten temat rozeznany? Czy można zastosować jakiś zamiennik ew. przeróbkę.? W necie znalazłem info, że podobno jakiś zakład z Piaseczna zakłada "standardowy" katalizator i przeprogramowuje komputer tak aby dobrze pracował z nowymi/innymi sygnałami z sondy lambda. Czy to prawda? Jeszcze dodam, iż od czasu zapalenia tej kontrolki/ może z miesiąc wcześniej samochód zaczął palić ok 10 % więcej (mam 2 litrową benzynę). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Najpierw trzeba by wiedzieć jaki nr usterki miałeś. Jeżeli był to P0430, to wcale nie wiadomo od razu, że to katalizator. Zwykle problem robi sonda za katalizatorem, która monitoruje jego pracę. Postępowanie przy takich usterkach jest taki: 1. kasujesz usterkę i jeździsz dalej. 2. przy ponownym zapaleniu się check sprawdzasz, czy ten sam problem się powtarza (czy coś innego) 3. sprawdzasz dokładnie sondę nr2 4. jeżeli sa wątpliwości co do jej pracy trzeba ją wymienić lub zamienić (jeżeli się da) z pierwszą sondą (cena sondy w porównaniu do katalizatora jest znikoma, więc warto zaryzykować) 5. jeżeli to nie pomaga - wymieniasz katalizator powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekg Posted December 19, 2008 Author Share Posted December 19, 2008 W jaki sposob można skasować usterkę? Czy muszę jechać do serwisu czy można to zrobić samemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Nie musisz jechać do ASO. Jedź do kogokolwiek z testerem OBD2 lub CAN. I ważne: zapisz sobie numer kodu błędu. Skasuj go testerem, nie odpinaj klemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekg Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 na wydruku z testera mam kod błędu P0420 opis TW CATALYST SYS-B1. Czy możecie mi pomóc to rozszyfrować czy to na pewno jest katalizator czy może sonda lambda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tim Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 http://nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t...8c2f76bafb3a851 poczytaj tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
vazaha Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 http://nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t...8c2f76bafb3a851poczytaj tutaj Koledzy, a gdzie jest to gniazdko, wtyczka (??) do czego podlacza sie compa w T30?? Czy ktos moze naswietlic ta sprawe? Dziekuje z gory i zycze wszystkim forumowiczom Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 na wydruku z testera mam kod błędu P0420 opis TW CATALYST SYS-B1. Czy możecie mi pomóc to rozszyfrować czy to na pewno jest katalizator czy może sonda lambda? Niska efektywność pracy katalizatora. Po pierwsze: kasujesz usterkę i spokojnie jeździsz. Nie wiadomo czy to była prawdziwa usterka, czy tylko chwilowa anomalia sygnału. Jeżeli usterka się powtarza, to: - sprawdzasz sondę lambda za katalizatorem - najlepiej jeżeli się da zamieniasz ją z pierwszą sondą. Jeżeli się nie da i jeżeli odczyty z pracy sondy są wątpliwe - wymieniasz sondę na nową. Koszt nieporównywalny do ceny katalizatora. - jeżeli usterka się powtarza - wymieniasz katalizator. Innej metody skutecznej diagnozy nie ma. Tu masz opis jak się to diagnozuje w toyotach: http://alflash.com.ua/OBDII/P0420/P0420.htm pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.