Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] jak jezdzic Dieslem?


Gość krzysno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już się chwaliłem, kupilem żonie N16 2.2Di

 

i tu moje pytanie- jak jeździ się dieslem- to mój pierwszy, nigdy dieslami nie jeździłem

chodzi mi głownie o to na jakich obrotach

czytałem rożne porady ale nic konkretnego

może ma ktoś wykres z hamowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ma ktoś wykres z hamowni?

Są w dziale Nissan Power Team.

 

Na zimnym staram się nie przekraczać 2000obr i delikatnie z gazem. Podczas jazdy okolice 1700-2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się chwaliłem, kupilem żonie N16 2.2Di

 

i tu moje pytanie- jak jeździ się dieslem- to mój pierwszy, nigdy dieslami nie jeździłem

chodzi mi głownie o to na jakich obrotach

czytałem rożne porady ale nic konkretnego

może ma ktoś wykres z hamowni?

Moja rada jest prosta tak jak dotychczas jeździłeś benzyną ,a rutyna przyjdzie sama ,jedyna różnica to ta że nie przekręcasz kluczyk i zapalasz,w dieslu po przekręceniu kluczyka czekasz do momentu kiedy zgaśnie kontrolka świec i dopiero zapalasz ...pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kroliqster

i pamietaj o czestej wymianie oleju !! diesel nie lubi jjezdzic na smole ja wymieniam co jakies 5 albo 6 tys i mam juz zrobione 420 k na tym silniku bez zadnej ingerencji zero napraw wszystko idelanie chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysno, jak każdy klepak, obroty lubi niższe. Sensowne wartości przyśpieszeń to coś w zakresie 1500-2500~3000 obrotów. Zresztą, po prostu słychać na jakich obrotach trzeba jeździć. Moja żona jak wsiada do diesla (a na co dzień jeździ benzyną), to nie ma problemów, więc nie jest to trudne. Ważniejsze wg mnie jest to, żeby nie forsować zimnej turbiny, albo się chwilkę potoczyć najpierw, albo po prostu niech pochodzi minutkę przed ruszeniem. Druga sprawa, to po jeździe (a szczególnie po ostrzejszej) dać mu minutę na schłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika. No i to co kolega napisał wyżej o oleju, to święta prawda, pilnować, pilnować.... Zyczę przyjemnych wrażeń z użytkowania klepaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy okolice 1700-2000.

 

hm, czy to nie za niskie obroty? on dopiero od okolo 2200 zaczyna jechac

 

ja wymieniam co jakies 5 albo 6 tys

 

powaznie? z tego co widzialem w instrukcji to co 15, wiec myslalem ze co 10 bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, czy to nie za niskie obroty? on dopiero od okolo 2200 zaczyna jechac

idzie z niższych nawet, ale delikatnie z gazem, do spokojnej jazdy to takie obroty są ok, przy wyprzedzaniu faktycznie warto mieć lekko ponad 2tys. obr.

 

Co do oleju, to ja zmieniam co 10tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Witam,

 

Tak jak piszą koledzy powyżej do szybkiej jazdy trzeba trzymać obroty powyżej 2000, ale jeśli masz w planach spokojnie jechać to można jechać na 5. biegu 60-70km/h. Ważne, żeby wtedy nie deptać mocno gazu, tylko delikatnie (jazda ze stałą prędkością). Ja po mieście jeźdzę spokojnie do 100km/k i nie potrzebuje przekraczać do tego 2000 obr. Ale każdy dobiera sobie styl jazdy pod siebie :D

Co do samej turbiny to w zależności od odbciążenia może się już właczać po 1500obr, trzeba sobie to wyczóć. Nie zawsze wciśnięcie gazu do pdłogi daje nalepszy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość porcupine
i pamiętaj o turbinie!!! jak podjedziasz na parking nie gaś go odrazu. poczekaj chwile niech popracuje na wolnych obrotach. pozdro

 

Słuszna uwaga, radzę tego pilnować ;) A jeżeli chodzi o obroty to najefektywniej i najoszczędniej jeździ się w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. W moim dci jest to 2400 obr/min, więc był by to przedział około 2100-2700. Oczywiście na zimnym silniku nie nie przekraczam 2000 :) Olej wymieniam co 20kkm, za dużo by mnie to kosztowało gdybym miał wymieniać częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj zeby obroty nie spadaly ponizej 1500 rpm. No i jezeli chcesz miec cos pod noga to trzeba sie trzymac minimum 2000 rpm, bo od tych obrotow silnik sie zbiera. Jak jade na maksa to bieg zmieniam dopiero przy 4000 rpm.

W instrukcji wymiana oleju jest co 20000 km, ale czy warto wymieniac czesciej to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji wymiana oleju jest co 20000 km, ale czy warto wymieniac czesciej to nie wiem.

Zerknij sobie co piszą nt. ciężkich warunków (jazda w mieście itd.) wymiana co 7500km (ja zmieniam co 10tys.km Shell Helix Diesel Plus 10W40 - nie bierze nic a nic)

Jak jade na maksa to bieg zmieniam dopiero przy 4000 rpm.

Dobrze, przynajmniej nie jest zamulona :D Byle na dobrze rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...