Guest RAfus Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Witam wszystkich! Jestem nowy na forum i własnie się witam. Problem ktory opisuje dotyczy wymiany akumulatora w Almerze 2.0D z 2000r. Kupiłem nowy akumulator ale źle go podpiąłem odwrotnie niż miało być. jednak szybko doszedłem do niosku ze w starym akum. "+" był tam gdzie teraz jest "-" więc zmieniłem tak jak miało być. Jednak... Spalił się bezpiecznik główny 75A w skrzynce pod maską(obok akumulatora po lewej stronie) w efekcie czego nic sie nie świecie, centralny nie działa i deska padła ogolnie... Moje pytanie w związku z tym faktem. Czy wymiana tego bezpiecznika głównego załatwi sprawe? Bo jak się przekręci kluczyk w stacyjce do końca to silnik kręci ale nie odpala. Przy tym fakcie nic sie nie świeci tak jakby samochod umarł a silnik nie. Zaznaczam że pod maską w skrzynce obok akumulatora tylko że na dole od strony lampy jest drugi bezpiecznik 75A i ten jest cały. Który bezpiecznik 75A jest od czego??? Czy ten od lewej strony przy akumulatorze jest od całego układu deski, komputera pompy paliwa + inne w srodku a ten bezpiecznik w gnieździe przed lampą jest od silnika i dlatego samochod kręci a nie odpala? Dodam także ze sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w srodku i na zewnątrz(pod maska) i są ok, tylko ten jeden główny 75A zjarany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Samochód kręci, bo układ rozrusznika nie jest zabezpieczony głównym bezpiecznikiem. Reszta nie ma zasilania. Poza tym spaliłeś prawdopodobnie bezpiecznik główny, a 75A to ALT (albo odwrotnie, jutro zerknę w książkę). Wymień ten spalony tak czy inaczej. Przy takiej pomyłce często palą się stabilizatory napięcia w sterowniku, ale dobry elektronik i naprawa ok max 200zł. powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.