Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Antena cb na klapie bagaznika w p11 sedan


MARIO74
 Share

Recommended Posts

Koledzy, chyba zdecyduję się na montaż anteny sirio ml 145 na uchwycie bagażnikowym. W zasadzie wszystko co potrzebne już skompletowałem - uchwyt kf-150 + główka pl z kablem.

I tutaj mam kilka pytań:

1. jak zabezpieczyć mocowanie przed rdzą, bo muszę się przebić dwoma śrubkami przez lakier:

2. w którym miejscu zamontować-chciałem na środku klapy, ale zasłaniam częściowo trzecie światło stopu- wiadomo przeglądy , policja itp. mogą robić problemy, a poza tym uchylę wtedy tylko częściowo klapę bagażnika (antena się nie pochyla tak jak mocowana na motylek);

3. pozostaje tylko na końcu klapy i tu też mam pytanie - jeżeli ktoś ma zamontowane w tym miejscu to jak to odbiera i czy są jakieś problemy?

 

Za wszelką pomoc, uwagi i sugestie będę wdzięczny. :D

Link to comment
Share on other sites

siemka a nie lepiej magnesowke miec mi jedna ukradli i zeby tylko ukradli to jeszcze przy probie zerwania to porysowali klape a magnesowka zdjecie w kazdej chwili niema problemu z przegladami zobacz jak mam fotka jest polka jazda w podpisie

Link to comment
Share on other sites

-> MARIO74

Ad1. Ja jak kupowałem uchwyt Sunker'a U4 dostałem w komplecie pod blaszki pod śruby więc nie było problemu z przebijaniem się przez lakier tylko musisz sprawdzić, czy jest przejście pomiędzy uchwytem a klapą a uchwytem i klapą a karoserią.

Ad2. & Ad3. Najoptymalniej byłoby na środku dachu w dziurze. Ja u siebie w HTB mam uchwyt (a raczej uchwyty w dalszej części posta odpowiedź dlaczego 2) w górnym rogu klapy i nie mam problemów zarówno z odbiorem jak i nadawaniem. Odbiór dziś sprawdzałem ok 12km bez bólu przy nędznej propagacji, ale za to przy otwartej przestrzeni. Przy zamkniętej (miasto) i dobrej propagacji ok 10km bez bólu. Ważne jest, żeby było dobre połączenie uchwytu z karoserią.

-> filtron1 magnesówki mają swoje wady i zalety. Ja przerabiałem mganesówkę Hustlera, a obecnie przerabiam temat Magnuma AT71 na uchwycie i uchwyt jest o niebo lepszy. Co do kradzieży to ja jeżdżę z dwoma uchwytami na klapie. Jeden KF150 President'a do anteny UKF na zimę (już ze 2 lata), a drugi do CB Sunker U4 (od września br.) i jakoś nikt się nie kwapi żeby je zdjąć. Z resztą magnesówki potrafią nieźle porysować lakier.

Jeśli samochód jest stawiany w miejscu gdzie prawdopodobieństwo kradzieży anteny jest bliskie "1" to tam się antenę zdejmuje, a nie zostawia. Natomiast gdzie prawdopodobieństwo kradzieży anteny jest bliskie "0" to tym bardziej trzeba zdjąć antenę - taka połączona filozofia Pratchett'a i Murphy'ego.

Link to comment
Share on other sites

Mike_83 najlepiej to jest w dziurę w dach. Ale do rzeczy jak masz sedana to gdzieś w połowie długości klapy. A jak HTB to ja bym się starał możliwie najbliżej dachu. Ja mam jakieś 15-20cm od górnej krawędzi klapy.

Link to comment
Share on other sites

Mike_83 ja u siebie nie miałem problemu z zestrojeniem praktycznie nie trzeba było jej stroić (SWR na poziomie 1.2) antena na uchwycie. Podjedź na strojenie, zobacz co wyjdzie. Zawsze możesz spróbować postawić na dachu (najlepiej na środku) i porównać.

Link to comment
Share on other sites

Mike_83 no niekiedy tak jest jak dobrze zawije :D Ja na swoim Hustlerze słyszałem gościa z odległości 50km. Jeszcze sprawdzałem na mapie odległość bo nie dowierzałem. Ale on nadawał z bazówki chyba.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike_83

Duze sa roznice w zasiegu,jezeli sie zmienia miejsca?Czy raczej znikome?Na dachu nie chce jej stawiac,chociaz najlepsze efekty,bo strasznie brzydko to wyglada.Wiem,ze nie powinno sie patrzec na estetyke,bo nie po to sie radio kupuje,ale jednak mnie to drazni.Bazowki maja wieksza moc nadajnika?Musze zestroic po swietach i w koncu sprawdzic jak daleko bedzie mnie slychac.

Link to comment
Share on other sites

Tzn tak, różnica pomiędzy postawieniem na klapie a postawieniem na dachu będzie dość znaczna zwłaszcza jeśli chodzi o zasięg - wiadomo antena wyżej. Do do stawiania na dachu to lepiej mieć taką antenę na dachu niż "linijkę". U mnie Hustler cały czas jeździł na dachu.

Co do bazówek to jeśli ktoś ma pozwolenia wyżysz kategorii to rzecz normalna że będzie nadawał z większą mocą. Tu raczej chodzi o anteny i ich długość. To są zazwyczaj normalne pół falówki czyli 5.5m długość (są rzecz jasna też krótsze np 1/4 fali i inne). Zauważ, że takie anteny głównie są montowane na masztach albo na blokach czyli raczej wysoko. dzięki temu lepiej łapią i lepiej nadają. Dlatego też kierowcy ciężarówek nie potrzebują, aż tak długich (pomijam tu kwestie dopuszczalnej wysokości) anten z tej racji, że mają je wyżej niż normalne mobile.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Koledzy założyłem swoją Sirio ml 145 na klapę mojego sedana (p11) na uchwycie president KF 150. Zrobiłem dodatkową masę osobnym przewodem do karoserii, masę z radia podpiąłem do karoserii, dołożyłem filtr na zasilaniu i.....................tragedia po włączeniu wentylatora w radiu jeden wielki gwizd i pisk, żeby tego nie słyszeć RF trzeba mieć na 8, no ale tak się nie da jeździć i nie oto chyba chodzi. Przekładam antenę na magnes -żadnego wentylatora nie słyszę. A miało być tak pięknie....... :(

Cóż, jeżdżę na magnesie, pozostało doświadczenie, uchwyt, główka pl z kablem 4 metry i wtyczką (może uda się opchnąć po kosztach lub zostanie do innej gabloty), straciłem czas, kasę i nerwy..... :zly:

Link to comment
Share on other sites

MARIO74 jak masz miernik to zobacz czy jest przejście pomiędzy uchwytem a karoserią. Sprawdź jeszcze czy dobrze przykręciłeś główkę od anteny do uchwytu, bo coś mi się tu wydaje, że nie ma przejścia pomiędzy uchwytem a budą.

Link to comment
Share on other sites

Masa była poprowadzona oddzielnym kablem. To samo było gdy antena była na magnesie a radio miało masę bezpośrednio. Po podłączeniu przez zapalniczkę wszystko wraca do normy.

Wygląda na to, że im lepsza masa tym tym więcej zakłóceń z elektryki ściąga.

Link to comment
Share on other sites

MARIO74 masę do radia niepotrzebnie prowadziłeś z akumulatora. Masę do radia to trzeba było gdzieś na krótko walnąć w kabinie. Z resztą nie ma sensu ciągnąć zasilania spod maski wystarczy zasilanie z zapalniczki. Dobrą masę musisz mieć przy antenie i przy uchwycie, bo inaczej kicha będzie

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike_83

Koledzy,pytanie troche z innej beczki,ale zwiazane z CB.W ktorym miejscu najlepiej przyczepic antystat w P10?Tak zeby go nie bylo widac?Bo wiadomo,ze troche burackie to jest.

Link to comment
Share on other sites

MARIO74 sprawdź masę przy uchwycie i czy jest przejście pomiędzy klapa a resztą budy.

Mike_83 odpuść sobie pasek antystatyczny, bo w czasie burzy jak będziesz jechał z CB to może być nieciekawie. Z resztą na kunę Ci antystat?

Link to comment
Share on other sites

Mike_83 to zacznij od porządnej instalacji antenowej - ona to 95% sukcesu przy odbiorze

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

Mike_83,

Pasek antystatyczny nic nie daje, to tylko kwestia czy Twoje PLACEBO Ci się podoba czy nie. Sprawdzone naukowo :)

 

By anty statyk dobrze działał, musiałby by non-stop w błocie!

 

 

Prawidłowa instalacja antenowa nie równa się wymianie anteny. Po kiego kombinować z przewodami itp. Raz a dobrze w/g wskazówek i musi działać i działa.

 

Założyłem już kilkadziesiąt instalacji i zero problemów.

Link to comment
Share on other sites

Guest martinezx1
Pasek antystatyczny nic nie daje, to tylko kwestia czy Twoje PLACEBO Ci się podoba czy nie. Sprawdzone naukowo :)

By anty statyk dobrze działał, musiałby by non-stop w błocie!

 

Bardzo ciekawa teoria, chyba nie wiesz o czym piszesz. Jeśli możesz to podaj źródło na którym to opierasz.

Ja u siebie przetestowałem i w kwestii zakłóceń anteny CB sprawdziło się w 100%. Swoja drogą ciekawe, że post MARIO74, w którym opisałem trochę na ten temat zniknął z forum.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

martinezx1 napisał: Swoja drogą ciekawe, że post MARIO74, w którym opisałem trochę na ten temat zniknął z forum.

 

 

Fakt nawet ja nie mam do niego dostępu, zniknął, na dobre, a myślę, że poruszone w nim tematy -jak przedostać się w p 11 do komory silnika z kablem komuś by pomogły+ zamieszczone zdjęcia, w statystykach moje posty też nie są ujęte - ciekawe? W dziale dotyczącym almery podobny temat pozostał i jest nadal dostępny. No ale na tym forum są chyba równi i równiejsi i chyba nie podpasowałem moderatorowi i to też pewnie usunie. A myślałem, że to forum jest po to, żeby sobie pomagać. Niestety tutaj tylko niektórzy mają rację , jak jesteś nowy to się nie znasz....!

 

Swoją drogą tamten post był dość poczytny więc po co było go usuwać

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer
Bardzo ciekawa teoria, chyba nie wiesz o czym piszesz. Jeśli możesz to podaj źródło na którym to opierasz.

Ja u siebie przetestowałem i w kwestii zakłóceń anteny CB sprawdziło się w 100%. Swoja drogą ciekawe, że post MARIO74, w którym opisałem trochę na ten temat zniknął z forum.

 

Pozdrawiam,

 

Kilka testów było przeprowadzonych na Politechnice Białostockiej.

Pasek elektrostatyczny musi miec non-stop styk z uziemieniem by jakotako spełniał swą funkcje. Podczas jazdy styk =0. Zatrzymanie na asfalcie styk =0. Postój na suchym pisku styk=0. Działa tylko w kałuży i błocie. Proste i logiczne. Wiec jak się nie wie to się nie sieje herezji.

 

[ Dodano: Sro 31 Gru, 2008 10:49 ]

Post zniknął ponieważ prawdopodobnie naruszył regulamin forum. Upomnienia najwidoczniej nie pomagają. Nie tylko ja jestem moderatorem tego forum, jak również tego działu.

 

A co to ma znaczyć?

 

w statystykach moje posty też nie są ujęte - ciekawe?
- to piszecie tylko by nabijać posty?
W dziale dotyczącym almery podobny temat pozostał i jest nadal dostępny.

to po kiego wała dwa identyczne tematy na jednym forum?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...