MARIO74 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 To po co jest statystyka - trzeba ją zlikwidować, po co ma pasku są ilości postów skoro nie są zgodne z prawdą?! I nie piszę dla nabijania postów tylko w konkretnej sprawie, która mnie a może i innych interesuje. A jak wywalisz temat to za chwile ktoś założy podobny bo będzie szukał odpowiedzi na podobny lub ten sam temat. A ktoś taki jak ty napisze, że było wałkowane 100 razy! Jak nie widzisz różnicy między almerą a primerą to może zdjęcia ci podesłać? [ Dodano: Sro 31 Gru, 2008 11:05 ] I w którym miejscu naruszyłem regulamin forum. Raz w pierwszym poście użyłem dużych liter (jestem nowy jak widzisz nie tak oczytany jak ty) po ostrzeżeniu w następnych postach było ok. Więc o jakim naruszeniu mówisz?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kilka testów było przeprowadzonych na Politechnice Białostockiej. No to naprawdę super źródło :one: Zastanów się sam przez chwile, jak wysiadasz z auta i naelektryzowana karoseria odprowadza ładunek przez Twoje ciało (najczęściej przeskok iskry) to ile to trwa? Ciało najczęściej jest izolowane od podłoża. Takie zadanie spełnia właśnie pasek antystatyczny, w ciągu ułamków sek odprowadza ładunek z karoserii. Nie musi mieć on kontaktu z bardzo dobrym przewodnikiem cały czas (w Twoim przypadku błotem ). Oczywiście jeśli na Politechnice Białostockiej chcieli w taki sposób odprowadzić np. stałe napięcie 220V no to tylko błoto i kałuża dały rade Powtórzę jeszcze raz, że w przypadku P11 jest słaba masa na karoserii co sprowadza się do zakłóceń CB. Głownie dotyczy to anten magnesowych, w moim przypadku zamontowanie właśnie paska antystatycznego rozwiązało problem szumów i zakłóceń od urządzeń elektrycznych w aucie. Nie twierdze, że jest to lekarstwo dla wszystkich. Jednak przy tak niskim koszcie zakupu i prostym montażu, każdy może sobie przetestować chyba, że testy Politechniki Białostockiej mu wystarczają. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 martinezx1 ten pasek jak sam mówisz jest elektrostatyczny więc odprowadza nagromadzone ładunki i w żaden sposób nie rozwiązuje problemu zakłóceń jakie produkują wentylatory czy wycieraczki - wytwarzanie pola magnetycznego podczas pracy - tego raczej nie zwalczysz paskiem. Jak jest lipna instalacja antenowa to zawsze tak będzie. I tak wszystko wejdzie przez antenę. Więc racja jest jak najbardziej po stronie kolegi DJSzmer. Co do masy w P11 to w P10 też jest lipna, ale jak się poprawi to i tamto to jest elegancko i nie ma problemów. A zakłócenia na antenach magnesowych to norma, przez ich lipną instalację antenową, która w prosty sposób jest do poprawienia i giną zakłócenia i "wycie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kolego martinezx1, jak widać masz braki z dziedziny Fizyki. Ładunku elektrostatycznego nie odprowadzisz tym paskiem w suchy dzień poprzez postój na asfalcie Taki ładunek wytwarza znikomy prąd, ale potrafi osiągnąć napięcie rzędu kilku kilowoltów. 100% nie może mieć wpływu na zniekształcenia słyszane w CB (dlaczego ustąpiły po montażu takiego gadżetu u Ciebie - nie wiem, ale na bank nie od paska ) Moim zdaniem nie warto inwestować w zbyteczny, szpecący auto gadżet. Priorytetem jest poprawna instalacja antenowa. Porządna antena (markowa). Jeżeli już uchwyt, to np. FS-40 lub dzwonek (ucho). Dobrze dokręcony do klapy, tak by te szpilki się wbiły i nie koniecznie przeszły na drugą stronę. Przewód, co najmniej H-155, skręcony, zarobiony, zalutowany. Antena przykręcona na maksa, do niej przewód równie dobrze dociśnięty. Przewód antenowy prowadzony z dala od przewodów powyżej 3A, pomp, nawiewów, zamków itp. UC1 porządnie dokręcone do radia. Radio nie byle jakie, nie za 200zł z marketu. Chodź porządniejszy Intek, TTI lub Uniden (z tych tańszych). Tak wykonana instalacja nie powinna ze swojej strony wprowadza zakłóceń, nawet przy podłączeniu zasilania z zapalniczki. Proponuje jednak podłącza bezpośrednio pod akumulator (z zalecanym bezpiecznikiem), by wtyk zostawić na ładowarkę nawigacji czy telefonu. Gdyby jednak zakłócenia przenosiły się poprzez przewód zasilający (np. wycieraczki), zazwyczaj jest to wina słabej masy zasilania, koniecznie trzeba ją wtedy jeszcze raz sprawdzi. Wszystkie połączenia powinny być solidne. Zastosowanie filtru na przewodzie zasilającym to ostateczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kolego martinezx1, jak widać masz braki z dziedziny Fizyki. Ładunku elektrostatycznego nie odprowadzisz tym paskiem w suchy dzień poprzez postój na asfalcie DJSzmer nie martw się o moją wiedzę z zakresu fizyki. Nigdzie nie napisałem, że poprzez postój na suchym asfalcie ładunki zostaną odprowadzone poprzez pasek. Jeśli ktoś będzie chciał to sobie sam przetestuje czy u niego to coś daje czy też nie. Forum jest po to aby doradzać innym i zaproponować kilka rozwiązań problemu, a nie jedno. Ty podałeś swoje, a ja swoje. Myślę że dalsza nasza dyskusja na ten temat nie wniesienie nic nowego. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 O w morde!To juz wole zostac przy swoim szumiacym radiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarha Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Nie obrażając nikogo na gownianym sprzecie nie bedzie rezultatow [ Dodano: Pią 23 Sty, 2009 00:40 ] A jesli chodzi o zaklucenia to raczej trzeba sie przyjzec podzespolom ktore sieja alternator,silnik wycierczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nie stac mnie na radio za 500 setek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nie stac mnie na radio za 500 setek. Nie jest powiedziane, że radio za w/w pieniądze poradzi sobie z zakłóceniami. Generalnie zakłócenia to jest temat rzeka. Bardzo trudno się z tym walczy a rezultaty nie są powtarzalne we wszystkich autach czy ze wszystkimi radiami. W silnikach, alternatorach itp. występują zakłócenia iskrowe, praktycznie nie do wyeliminowania nawet przy poprawnej instalacji antenowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarha Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Powiem ze nie musisz kupować radia za 500, lepsze rozwiazanie to uniden pro 520 bo to i tak president tylko inaczej sie nazywa poniewaz jest przeznaczony na rynek amerykanski i dobra antena, nie nalezy oszczedzac na antenie, dobra i polecana ml-145 sirio albo jak masz kase to president lub mniejsze do 1 metra ale tutaj aby chodzila trzeba zaplacic w tej klasie do 1m bezkonkurencyjna jest sirio sg cb-1000. W wielu przypadkach pomaga dobra masa anteny np. zakłócenia wycieraczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 president tylko inaczej sie nazywa poniewaz jest przeznaczony na rynek amerykanski Uniden produkuje radia dla Presidenta i nie ma tu znaczenia na jaki rynek . do 1m bezkonkurencyjna jest sirio sg cb-1000 Nie przesadzaj . Sirtel gamma II powinna sobie z nią poradzić bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarha Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Nie twierdze ze nie bo to jest antena helikalna i może być lepsza tylko do szybkiej jazdy sie nie nadaje przez ta sprezyne na dole a i wyglad mi jakos tych helikalnych nie przypadl do gustu:) cb-1000 jest sztywna i prawie w ogóle się nie gnie, ale wymaga dużego magnesu 165mm właśnie przez to że jest sztywna i 2 sprawa przez cewke na srodku bata która całkiem spory opór powietrza ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 do szybkiej jazdy sie nie nadaje przez ta sprezyne na dole Dlaczego? Dzięki tej sprężynie, która amortyzuje promiennik, po zamontowaniu na podstawie magnesowej antena stoi na dachu nawet podczas szybkiej jazdy. Z tego też powodu wszystkie ML-ki mają sprężyne zamiast 'łamanego przegubu'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Ludzie,nie kupujcie magnesowek,tak jak koledzy odradzaja.Ostatnio schowalem magnes do bagaznika,wlaczylem radio i zero zaklocen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO74 Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Pierwsze zdanie jest logiczne, ale w drugim zaprzeczasz pierwszemu. Można by odnieść wrażenie, że antena na magnesie najlepiej działa w bagażniku. Gdybym był zielony w tematyce cb pewnie bym łyknął. A nie lepiej napisać: założyłem antenę w uchwyt lub dziurkę i zakłócenia znikły lub prawie znikły. Przecież to czytają bardziej i mniej doświadczeni. Opisz co, gdzie i jak zrobiłeś a pomożesz innym. Aha i to chyba nie jest SMS bo nie widzę ani jednego polskiego znaku. Nie liczy się ilość postów ale ich jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Chodzi o to,że zakłócenia wchodzą przez antenę,a nie zasilanie.Odkręciłem bat i magnes schowałem do bagażnika.Mam squelch skręcone na max w lewo i żadnego szumu,przy założonej antenie szum się pojawia.Czyli wniosek prosty,antena do bani.Nie używam liter typu ą,ę.Jest to dla mnie niewygodne i spowalnia pisanie.Specjalnie dla kolegi napisałem normalnie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Polaczenie tej wlasnie antenki co podalem linka + uniden 520 To jest cos naprawde dobrego. Ja niestety mam radyjko uniden 510 i zaluje ze nie kupilem wtedy 520 ale jak wtedy stwierdzilem nie bede jezdzil w trase az tak czesto to mi sie nie przyda, teraz naprawde zaluje. Kupilem taka podkladke pod antene (wyglada jak naklejka przezroczysta) wiec kompletnie jej nie widac ale moga byc tez takie jak na allegro polecaja. I powiem ze przy predkosci 180km/h antenka ktora jest na dachu nawet sie nie przesunela. Jesli chodzi o dobra antenke ale juz na uchwyt to polecam http://www.president.com.pl/oferta/anteny/new_alaska/ <-- ta mialem osobiscie w audi z tylu na klapie i zbierala nawet do 30km Lecz czy taki zasieg jest nam potrzebny? Napewno nie. Ja uzywam prawie codziennie cb i tam mam skreconego sq zeby lapal na max 3 km A te Homologacje to jest tylko pretekst dla presidenta zeby oni zaczeli sprzedawac te swoje radia, bo radia maja naprawde dobre ale drogie a uniden ma takie same radia i duzo taniej. Tak sam wywnioskowalem wiec po co przeplacac http://allegro.pl/item564736754_podkladka_..._antene_cb.html http://www.president.com.pl/oferta/anteny/missouri/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Nestor 30km i więcej to i ja zbierałem na swoim Hustlerze, jak ktoś nadawał z bazy. Z przewoźnego ciężko ukręcić, aż taki zasięg chyba, że ktoś leciał na dopale i miał Santiago1200, Texas'a albo Lemma Turbo2001. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja uzywam prawie codziennie cb i tam mam skreconego sq zeby lapal na max 3 km To skręć RF, bo pewnie ładnie daleko lecisz, pytasz się o coś, radiowcy z odległości odpowiadają, a Ty i tak nie słyszysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Wlasnie,czy moze ktos wytlumaczyc o co konkretnie chodzi z tym squelch i RF gain? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Rf gain to inaczej wzmocnienie wzmacniacza wejściowego odbiornika. Można je zmniejszać za pomocą gałki z tym oznaczeniem. Odbierane sygnały będą wtedy słabsze wiec i szumy będą mniej dokuczliwe. Squelch jest to blokada ale nie szumów tylko wszystkich sygnałów. Odbywa się to już na poziomie m.cz - powiedzmy, że w części akustycznej radia. Tą gałką nastawiamy pewien próg, przez który przejdą tylko sygnały powyżej zadanej wartości. Odpowiednie ustawienie obu potencjometrów - dobrane doświadczalnie - pozwala osiągnoś dość wysoki komfort pracy urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 No ja tylko tego squelch'a uzywam Jak RF krece,to tylko sie ciszej robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Szukam jakiegos lepszego uchwytu do anteny niz SF-40 . Nie wiem czy w gole cos takiego jest, bo nigdzie nie widzę. Mam problem z tym uchwytem (mam go na klapie). Cały zardzewiał. Pomyslałem ze zanim rdza przejdzie na klape to go wyczyszce i pomaluje porządną farbą (oryginalana odpadła po miesącu). Niesteyt chyba jzu za późno. Jedna śrubka sie odkreciał, ale drugi juz tak zgniła ze imbus sie w niej kręci. Także, albo bede musiałja rozwiercić, albo uciąc kątówką uchwyt. Boje sie troche w niej wiercic żeby mi sie na wylot w klepie nie wkreciła :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Sp inox, AV-400, może kf150 presidenta będzie lepiej wykonany. Jak delikatnie będziesz wiercił to niepowinno nic się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 vulture30, mam ten sam uchwyt i tez nie moge o nim nic dobrego powiedziec. Mam go niecaly miesiac i tez jest juz zardzewialy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.