Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Chyba rozrusznik...dziwne odpalanie silnika


Gość Konstruktor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Konstruktor

Witam,

 

Od jakiegoś czasu rano odpalając silnik działa się takie hece a mianowicie przy przekręceniu kluczyka zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie. Bywało róznie czasem odpalał normalnie. Dziś zaobserwowałem taką sytuacje że odpalił za drugim razem (czytaj za drugim razem przekręcenia kluczyka) pojeździłęm pojechałęm do sklepu zgasiłem silnik no i się zaczeło gdy chce zapalić silink to coś tam rzęzi rzęzi i po ok 4s odpala. A no i zaobserwowałem dziwna sytuację że jak wyłącze dmuchawe to obroty spadają do ok 600 to chyba nie ejst normalne.

Almera N16 2000r. 1.8 benzyna

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na problem z masą albo z akumulatorem. W pierwszej kolejności sprawdź klemy, oraz doprowadzenie prądu do rozrusznika - gruby kabel idący wprost od + akumulatora.

Natomiast spadające obroty to inny problemik, trzeba przeczyścić przepustnicę, a potem najlepiej dobrym testerem "powiedzieć" sterownikowi jakie ma mieć przepustnica nowe ustawienia.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie.

U mnie było podobnie - dźwięk załączającej się pompy paliwowej(przynajmniej tak mi się wydaje) a później nic. Jak kilka razy próbowałem to w końcu załapywał, ale później padł na amen.

U mnie wcześniej wystąpił jeszcze objaw dźwiękowy - jak odpalałem to jakby coś się nie rozłączało i piszczało/skrzeczało.Skończyło się na tym że musiałem wymienić cały rozrusznik bo padł bendiks i automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator niema jeszcze roku a przepustnice wymieniałem w wakacje.....

to zupełnie o niczym nie świadczy.

Nowe akumulatory też mogą robić problemy, np często są niedoładowane, mogą mieć zwarcia cel. Trzeba to sprawdzić najlepiej na tzw. bilansie energetycznym. Jest do tego specjalny przyrząd, mierzący ile samochod wytwarza a ile pobiera prądu, dokładność 0,1A.

Ale na początek przyjrzyj się dokładnie masom.

A przepustnica? Normalnie się brudzi - problem z obrotami. Można ją też ustawić przez np kasowanie pamięci adaptacyjnej i parametru tzw. alfa. Robimy to na codzień masowo. Gdy włączasz wentylator, ECU dostaje informację o obciążeniu elektrycznym i w celu skompensowania dodatkowego obciążenia "podkręca" silniczek krokowy. Gdy go wyłączysz, silniczkowi brakuje zakresu dla obniżenia obrotów i jednoczesnego utrzymania ich w pożądanym zakresie 750-800. Standardowa procedura.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konstruktor

A dzisiaj normalnie odpalił za pierwszym razem i obroty wogóle sie nie ruszały jak wyłączałęm i włączałem dmuchawę więc ja nie wiem....Gdybym pojechał na komputer to by było wszsytko okej pewnie no bo nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam,

 

Od jakiegoś czasu rano odpalając silnik działa się takie hece a mianowicie przy przekręceniu kluczyka zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie. Bywało róznie czasem odpalał normalnie. Dziś zaobserwowałem taką sytuacje że odpalił za drugim razem (czytaj za drugim razem przekręcenia kluczyka) pojeździłęm pojechałęm do sklepu zgasiłem silnik no i się zaczeło gdy chce zapalić silink to coś tam rzęzi rzęzi i po ok 4s odpala. A no i zaobserwowałem dziwna sytuację że jak wyłącze dmuchawe to obroty spadają do ok 600 to chyba nie ejst normalne.

Almera N16 2000r. 1.8 benzyna

Pozdrawiam

 

POLECAM ZAINTERESOWAC SIE ALTERNATOREM A KONKRETNIE TZW "SZCZOTKAMI"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak jak piszą koledzy gubi masę.Odkręcić większość połączeń masowych,wyczyścić ,nasmarować smarem miedziowym i skręcić.Zwłaszcza minus idący z akumulatora na karoserie.Oczywiście wszystkie prace po odłączeniu Akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...