Guest andy3d Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 nie wiem, czy było to dyskutowane, ale może komuś sie przyda :-) Tłumaczenie na podstawie Australian X-Trail Forum (www.australiandxtrail.com.au) Kontrolka “Check Engine” zapaliła się – co robić ? “ręczna” procedura diagnozowania błędów ECM / resetowania ECM: 1) zajmij miejsce w fotelu kierowcy. 2) Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na pozycję ON oraz poczekaj 3 sekundy (nie uruchamiaj samochodu) 3) Szybko wciskaj do oporu pedał gazu 5 razy w czasie nie dłuższym niż 5 sekund. 4) Poczekaj dokładnie 7 sekund. Wciśnij do oporu pedał gazu I przyczymaj do przez 10 sekund aż do momentu kiedy kontrolka MIL (Malfunction Indicator Lamp) zacznie mrugać. 5) Zwolnij pedał gazu I zacznij liczyć mrugnięcia kontrolki w celu uzyskania 4 cyfrowego kodu błędu. Długie mrugnięcia (ok.0.6 sekundy) określają pierwszą cyfrę kodu błędu; policz mrugnięcia (od 1 do 9 mrugnięć – 10 mrugnięć oznacza 0) I zapisz pierwszą cyfrę kodu. Kolejne cyfry są przedstawione w ten sam sposób, lecz przy pomocy szybszych mrugnięć (ok. 0.3 sekundy) z jednosekundowymi przerwami pomiędzy cyframi. Pokazywanie kodu ECM będzie powtarzać się aż do momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce do pozycji OFF, w którym to momencie ECM resetuje się do trybu “wsiadaj-i-jedź”. Kody błędów są podane w instrukcjach serwisowych (ESM lub FSM). Jeśli uzyskasz cztery serie po 10 mrugnięć (kod 0000) to oznacza, że ECM nie zgłasza żadnego błędu Zgodnie z info od lukaszs błąd resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu numeru błędu, po tym następuje wyświetlanie kodu 0000. kody błędów (po angielsku) do sciągnięcia tutaj: http://www.australianxtrail.com.au/files/E...etProcedure.pdf z wigilijnymi pozdrowieniami andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekg Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 super dokument, opisane są w nim także kody błędów!!!! Teraz można samemu skasować świecącą się kontrolkę check engine. Zawsze zostanie kilkadziesiąt PLN w kieszeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Dopiszcie prosze ze blad resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu bledu, potym nastepnuje wyswietlanie kodu 0000. DZis zaoszczedzilem 90zl, blad 0404.. mam nadzieje ze to wina taniego paliwa z nestea, zatankowalem lotos dynamic i zobaczymy czy sie znow nie zapali.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tim Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Przecież sam to właśnie napisałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Ale mozna by wyedotwac pierwszy post i dopisac to co trzeba.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 (edited) Potwierdzam to działa. NIe zawsze jednak da się trafić w te sekundy, trzeba próbować nawet 10 razy Edited November 7, 2015 by karibox1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Czy ta procedura dotyczy wszystkich X-traili czy tylko modelu T30 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 (edited) testowana w t30 i t31w B też powinna a nawet działa http://baustralianxtrail.runboard.com/t125974,offset=20 Edited November 7, 2015 by karibox1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Jaki taki filmik widziałem ze dwa lata temu i pomimo wielu wtedy moich prób oraz mechanika od Nissana ,nie udało się skasować Check Engine.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości? Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 W 350Z jest dokładnie taka sama procedura dziala i można fajnie kasowac i odczytywać błedy ja sam już kilkakrotnie tak kasowałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelz Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości? Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej. Bez jaj. Jaki sekundnik. Za pierwszym razem wsiadlem do auta, powciskalem poczekalem, policzylem do ilu potrzeba i wszystko dzialalo. Sam sobie odczytywalem bledy po nieszczesnym sprawdzaniu wtryskow. Kasowanie tez dziala . Zaluje ze nie ma takiej procedury w Subaru , Co prawda raz wyskoczyl mi blad po zdjeciu gazu, ale bez mechanika nie dalo sie obejsc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Paweł po co piszesz bez jaj. Próbowało wielu i pisało, że trudno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelz Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Paweł po co piszesz bez jaj. Próbowało wielu i pisało, że trudno. Sorry, rzeczywiscie niepotrzebnie tak napisalem. Ale nie chce mi sie wierzc ze w zaleznosci od kionkretnego egzemplarza sa jakies problemy albo nie. Pamietam, jak spisalem sobie na kartce ten opis, wsiadlem do auta i zgodnie z karteczka wykonalem krok po kroku cala procedure. Nie mialem ani stopera ani zegarka. Po prostu odliczalem sobie w pamieci. I poszlo bez jakniecia. A zrobilem to po to zeby nie polegac na mechanikach, ktorzy zj**.... mi wtryski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Miałeś farta. Ja zawsze z zegarkiem Raz udało mi się od strzała. I co ciekawe, miałem błąd 0245 i nie usunąłem go. Po wymianie aku sam się skasował. Teraz znów pewnie jest, bo VNT zawiesił się ze trzy razy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelz Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Ja tez mialem jakies bledy wtryskow (cos z elektronika) i tez nie udalo sie tego skasowac. Dopiero wyprostowanie pozaginanych pinow we wtryskach zalatwilo sprawe. Blad sie sam usunal . Ale dzieki tej procedurze wiedzialemn ktore wtryski wziasc na warsztat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac69 Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 W Quashqaiu też działa ... sprawdzone ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 na jakim silniku w qq? 2.0B? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac69 Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 na jakim silniku w qq? 2.0B? tak . w 2.0 B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc123456 Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Jak rozumiem w 2.0 dci nie będzie działać? Serwis orzekł błąd czujnika tlenu (sądy lambda?), skasował błąd i powiedział że może to tez być wina paliwa. Błąd oczywiście wrócił prawie od razu i teraz nie wiem czy to paliwo czy czujnik. Gdyby była możliwość skasowania błędu po wlaniu nowego paliwa to było się wyjaśniło. Co gorsza serwis, każdorazowo przed zamówieniem części musi potwierdzić czy to na pewno to uszkodzenie. Dla mnie oznacza to dwukrotne jechanie 50 km do Warszawy i z powrotem. Dwa dni w plecy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.