Gość andy3d Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 nie wiem, czy było to dyskutowane, ale może komuś sie przyda :-) Tłumaczenie na podstawie Australian X-Trail Forum (www.australiandxtrail.com.au) Kontrolka “Check Engine” zapaliła się – co robić ? “ręczna” procedura diagnozowania błędów ECM / resetowania ECM: 1) zajmij miejsce w fotelu kierowcy. 2) Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na pozycję ON oraz poczekaj 3 sekundy (nie uruchamiaj samochodu) 3) Szybko wciskaj do oporu pedał gazu 5 razy w czasie nie dłuższym niż 5 sekund. 4) Poczekaj dokładnie 7 sekund. Wciśnij do oporu pedał gazu I przyczymaj do przez 10 sekund aż do momentu kiedy kontrolka MIL (Malfunction Indicator Lamp) zacznie mrugać. 5) Zwolnij pedał gazu I zacznij liczyć mrugnięcia kontrolki w celu uzyskania 4 cyfrowego kodu błędu. Długie mrugnięcia (ok.0.6 sekundy) określają pierwszą cyfrę kodu błędu; policz mrugnięcia (od 1 do 9 mrugnięć – 10 mrugnięć oznacza 0) I zapisz pierwszą cyfrę kodu. Kolejne cyfry są przedstawione w ten sam sposób, lecz przy pomocy szybszych mrugnięć (ok. 0.3 sekundy) z jednosekundowymi przerwami pomiędzy cyframi. Pokazywanie kodu ECM będzie powtarzać się aż do momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce do pozycji OFF, w którym to momencie ECM resetuje się do trybu “wsiadaj-i-jedź”. Kody błędów są podane w instrukcjach serwisowych (ESM lub FSM). Jeśli uzyskasz cztery serie po 10 mrugnięć (kod 0000) to oznacza, że ECM nie zgłasza żadnego błędu Zgodnie z info od lukaszs błąd resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu numeru błędu, po tym następuje wyświetlanie kodu 0000. kody błędów (po angielsku) do sciągnięcia tutaj: http://www.australianxtrail.com.au/files/E...etProcedure.pdf z wigilijnymi pozdrowieniami andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekg Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 super dokument, opisane są w nim także kody błędów!!!! Teraz można samemu skasować świecącą się kontrolkę check engine. Zawsze zostanie kilkadziesiąt PLN w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszs Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Dopiszcie prosze ze blad resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu bledu, potym nastepnuje wyswietlanie kodu 0000. DZis zaoszczedzilem 90zl, blad 0404.. mam nadzieje ze to wina taniego paliwa z nestea, zatankowalem lotos dynamic i zobaczymy czy sie znow nie zapali.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tim Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Przecież sam to właśnie napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszs Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Ale mozna by wyedotwac pierwszy post i dopisac to co trzeba.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) Potwierdzam to działa. NIe zawsze jednak da się trafić w te sekundy, trzeba próbować nawet 10 razy Edytowane 7 Listopada 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Czy ta procedura dotyczy wszystkich X-traili czy tylko modelu T30 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) testowana w t30 i t31w B też powinna a nawet działa http://baustralianxtrail.runboard.com/t125974,offset=20 Edytowane 7 Listopada 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Jaki taki filmik widziałem ze dwa lata temu i pomimo wielu wtedy moich prób oraz mechanika od Nissana ,nie udało się skasować Check Engine.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości? Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 W 350Z jest dokładnie taka sama procedura dziala i można fajnie kasowac i odczytywać błedy ja sam już kilkakrotnie tak kasowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości? Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej. Bez jaj. Jaki sekundnik. Za pierwszym razem wsiadlem do auta, powciskalem poczekalem, policzylem do ilu potrzeba i wszystko dzialalo. Sam sobie odczytywalem bledy po nieszczesnym sprawdzaniu wtryskow. Kasowanie tez dziala . Zaluje ze nie ma takiej procedury w Subaru , Co prawda raz wyskoczyl mi blad po zdjeciu gazu, ale bez mechanika nie dalo sie obejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Paweł po co piszesz bez jaj. Próbowało wielu i pisało, że trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Paweł po co piszesz bez jaj. Próbowało wielu i pisało, że trudno. Sorry, rzeczywiscie niepotrzebnie tak napisalem. Ale nie chce mi sie wierzc ze w zaleznosci od kionkretnego egzemplarza sa jakies problemy albo nie. Pamietam, jak spisalem sobie na kartce ten opis, wsiadlem do auta i zgodnie z karteczka wykonalem krok po kroku cala procedure. Nie mialem ani stopera ani zegarka. Po prostu odliczalem sobie w pamieci. I poszlo bez jakniecia. A zrobilem to po to zeby nie polegac na mechanikach, ktorzy zj**.... mi wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Miałeś farta. Ja zawsze z zegarkiem Raz udało mi się od strzała. I co ciekawe, miałem błąd 0245 i nie usunąłem go. Po wymianie aku sam się skasował. Teraz znów pewnie jest, bo VNT zawiesił się ze trzy razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Ja tez mialem jakies bledy wtryskow (cos z elektronika) i tez nie udalo sie tego skasowac. Dopiero wyprostowanie pozaginanych pinow we wtryskach zalatwilo sprawe. Blad sie sam usunal . Ale dzieki tej procedurze wiedzialemn ktore wtryski wziasc na warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac69 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 W Quashqaiu też działa ... sprawdzone ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 na jakim silniku w qq? 2.0B? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac69 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 na jakim silniku w qq? 2.0B? tak . w 2.0 B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Jak rozumiem w 2.0 dci nie będzie działać? Serwis orzekł błąd czujnika tlenu (sądy lambda?), skasował błąd i powiedział że może to tez być wina paliwa. Błąd oczywiście wrócił prawie od razu i teraz nie wiem czy to paliwo czy czujnik. Gdyby była możliwość skasowania błędu po wlaniu nowego paliwa to było się wyjaśniło. Co gorsza serwis, każdorazowo przed zamówieniem części musi potwierdzić czy to na pewno to uszkodzenie. Dla mnie oznacza to dwukrotne jechanie 50 km do Warszawy i z powrotem. Dwa dni w plecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.