Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"Ręczna" procedura diagnozowania błędów ECM


Gość andy3d
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem, czy było to dyskutowane, ale może komuś sie przyda :-)

Tłumaczenie na podstawie Australian X-Trail Forum (www.australiandxtrail.com.au)

 

Kontrolka “Check Engine” zapaliła się – co robić ?

“ręczna” procedura diagnozowania błędów ECM / resetowania ECM:

1) zajmij miejsce w fotelu kierowcy.

2) Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na pozycję ON oraz poczekaj 3 sekundy (nie uruchamiaj samochodu)

3) Szybko wciskaj do oporu pedał gazu 5 razy w czasie nie dłuższym niż 5 sekund.

4) Poczekaj dokładnie 7 sekund. Wciśnij do oporu pedał gazu I przyczymaj do przez 10 sekund aż do momentu kiedy kontrolka MIL (Malfunction Indicator Lamp) zacznie mrugać.

5) Zwolnij pedał gazu I zacznij liczyć mrugnięcia kontrolki w celu uzyskania 4 cyfrowego kodu błędu.

Długie mrugnięcia (ok.0.6 sekundy) określają pierwszą cyfrę kodu błędu; policz mrugnięcia (od 1 do 9 mrugnięć – 10 mrugnięć oznacza 0) I zapisz pierwszą cyfrę kodu. Kolejne cyfry są przedstawione w ten sam sposób, lecz przy pomocy szybszych mrugnięć (ok. 0.3 sekundy) z jednosekundowymi przerwami pomiędzy cyframi.

Pokazywanie kodu ECM będzie powtarzać się aż do momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce do pozycji OFF, w którym to momencie ECM resetuje się do trybu “wsiadaj-i-jedź”. Kody błędów są podane w instrukcjach serwisowych (ESM lub FSM). Jeśli uzyskasz cztery serie po 10 mrugnięć (kod 0000) to oznacza, że ECM nie zgłasza żadnego błędu 

 

Zgodnie z info od lukaszs błąd resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu numeru błędu, po tym następuje wyświetlanie kodu 0000.

 

kody błędów (po angielsku) do sciągnięcia tutaj:

http://www.australianxtrail.com.au/files/E...etProcedure.pdf

 

z wigilijnymi pozdrowieniami andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszcie prosze ze blad resetuje sie poprzez przytrzymanie gazu przez 10sek po sprawdzeniu bledu, potym nastepnuje wyswietlanie kodu 0000.

 

DZis zaoszczedzilem 90zl, blad 0404.. mam nadzieje ze to wina taniego paliwa z nestea, zatankowalem lotos dynamic i zobaczymy czy sie znow nie zapali..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Potwierdzam to działa. NIe zawsze jednak da się trafić w te sekundy, trzeba próbować nawet 10 razy

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki taki filmik widziałem ze dwa lata temu i pomimo wielu wtedy  moich prób oraz mechanika od Nissana ,nie udało się skasować Check Engine..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości?

Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 350Z jest dokładnie taka sama procedura   dziala i można fajnie kasowac i odczytywać błedy 

ja sam już kilkakrotnie tak kasowałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum australijskim potwierdzone. Wymaga to sekundnika i wielu prób. Może wtedy mech nie miał cierpliwości?

Pierwszy raz po 20 próbie się poddałem teraz idzie mi coraz lepiej.

 

Bez jaj. Jaki sekundnik. Za pierwszym razem wsiadlem do auta, powciskalem poczekalem, policzylem do ilu potrzeba i wszystko dzialalo. Sam sobie odczytywalem bledy po nieszczesnym sprawdzaniu wtryskow. Kasowanie tez dziala :). Zaluje ze nie ma takiej procedury w Subaru :), Co prawda raz wyskoczyl mi blad po zdjeciu gazu, ale bez mechanika nie dalo sie obejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł po co piszesz bez jaj. Próbowało wielu i pisało, że trudno.

 

 Sorry, rzeczywiscie niepotrzebnie tak napisalem. Ale nie chce mi sie wierzc ze w zaleznosci od kionkretnego egzemplarza sa jakies problemy albo nie. Pamietam, jak spisalem sobie na kartce ten opis, wsiadlem do auta i zgodnie z karteczka wykonalem krok po kroku cala procedure. Nie mialem ani stopera ani zegarka. Po prostu odliczalem sobie w pamieci. I poszlo bez jakniecia. A zrobilem to po to zeby nie polegac na mechanikach, ktorzy zj**.... mi wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś farta. Ja zawsze z zegarkiem :D Raz udało mi się od strzała. I co ciekawe, miałem błąd 0245 i nie usunąłem go. Po wymianie aku sam się skasował. Teraz znów pewnie jest, bo VNT zawiesił się ze trzy razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem jakies bledy wtryskow (cos z elektronika) i tez nie udalo sie tego skasowac. Dopiero wyprostowanie pozaginanych :angry: pinow we wtryskach zalatwilo sprawe. Blad sie sam usunal :). Ale dzieki tej procedurze wiedzialemn ktore wtryski wziasc na warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Jak rozumiem w 2.0 dci nie będzie działać?

 

Serwis orzekł błąd czujnika tlenu (sądy lambda?), skasował błąd i powiedział że może to tez być wina paliwa.

Błąd oczywiście wrócił prawie od razu i teraz nie wiem czy to paliwo czy czujnik. Gdyby była możliwość skasowania błędu po wlaniu nowego paliwa to było się wyjaśniło.

 

Co gorsza serwis, każdorazowo przed zamówieniem części musi potwierdzić czy to na pewno to uszkodzenie. Dla mnie oznacza to dwukrotne jechanie 50 km do Warszawy i z powrotem. Dwa dni w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...