Guest michal17781 Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Panowie Jak wymontowac rozrusznik w P11 z silnikiem 1.8 ?? Szukam i nic nie moge zlokalizowac na formu. Czy jest to bardzo skomplokowane?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 pproste jak drut tylko przed jego demontarzem pamiętaj by zdjąć klemę z aku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest woods_ols Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 1.Odkrecasz kleme od akumulatora 2.Od gory silnika po prawej stronie pod glowica jedna srube od rozrusznika 3.Kladziesz sie pod samochodem lub wjezdzasz na kanal i odkrecasz kabel zasilajacy od rozrusznika i przewod od stacyjki. 4.Odkrecasz od dolu srube mocujaca i kolo rury wydechowej wyjmujesz rozrusznik i gotowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynszyl Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 nie do końca. kolektor wydechowy ma taką podpórkę. ja mam 2.0 ale chyba generalnie tak samo te silniki są rozplanowane. zatem tą cholerną podpórkę musiałem popuścić i odciągnąć w bok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 nie wiem jak w p 11 ale u mnie w p10 łątwiej to sie robi leżąc na silniku od góry. pewnie oba auta mają rozruszniki w tym samym miejscu. dlatego ja demontowałem swój od góry. ps. Mechanik też kiedyś tak mi wymontowywał i 6 minut to mu zajeło. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Zna ktoś może jakieś typowe przypadłości rozruszników od silników 1.8? U mnie po dłuższym postoju (np. poranne odpalanie) rozrusznik wydaje taki dźwięk pomiędzy piszczeniem a zgrzytem. Wcześniej myślałem że nie "odbija" po odpaleniu,że po prostu go przyłapuje. Teraz jak postoi na dworze a nie w garażu to takie piszczenie wydobywa się podczas odpalania a nie już po "załapaniu". Jak już trochę pojeżdżę to następny rozruch już bez żadnych odgłosów. Nie wiem czy jakieś czyszczenie i rozbiórka rozrusznika ma sens czy po prostu kupić używkę wraz z bendiksem i jeżeli to takie proste podmienić samemu? Może ma ktoś jakieś fotki wymontowanego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
porto Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Witam. Też mam problem z rozrusznikiem w 1,8 z 1999r. Objawy są inne - co jakiś czas podczas odpalania tak zmuli rozrusznik, że ledwo załapie. Elektryk powiedział, że na 90% są to szczotki. Tylko żeby kupić szczotki muszę i tak wymontować rozrusznik żeby podać numery( tak mi poradzili w sklepie - twierdząc, że po modelu nie dojdzie ), zastanawiam się więc, czy lepiej nie zrobić tego samemu. Wymieniał może ktoś szczotki w P11.144 ? Bardzo jest to skomplikowane ? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 szczotki kupisz za 12 zł. Wymiana nie jest skąplikowana ale musisz mieć dużą lutownice (ze 150W). Głownym problemem jest wylutowanie szczotek ze szczotkotrzymacza bo są tam dość grube elementy. Ja całość nad gazem podgrzałęm i rozlutowałem stare szczotki. Wlutowuje już sie łatwiej. Ja mam rozruszik do diesla wiec na pewno szczotki tak jak moje ci nie pasują. Niestety też musiałęm do gościa jechać ze szczotkami bo nie chciał przez tel dobrać. Można też kupić cały szczotkotrzymacz za ~70 zł jak ktoś nie chce lutować. Zadzwoń do swojego oddziału Bendiks lub: Auto-Bendiks. Części samochodowe, rozruszniki, alternatory 70-028, Szczecin Chmielewskiego 13a tel. 0 91 482 32 12 Może ci facet coś podpowie byś kupił cześci przed rozbiórką powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Czy rozruszniki od wszystkich silników 1.8 (p11, n16, p12, tino...) są identyczne? Szukam używki i nie wiem czy mam zwracać uwagę na to z jakiego auta pochodzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 od tych samych silników powinny być jednakowe ale pewności nie mam wiem ze w dieslach np. od 95 był megneli czy coś a wcześniej hitashi chyba pokombinuj sam z naprawą 30 minut demontaż 2 godziny naprawa w domu montaż 30 tanio i masz satysfakcje ze sam zrobiłeś koszt 15 zł szczotki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michal17781 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Panowie musze ymontowac rozrusznik i go rozebrać (wyczyscic,nasmarowac) bo z rana mi nie odbija. Czy sa jakies niespodzianki jak go bede rozbieral. Czy zwracac na cos uwage. Dodano: Pią 16 Sty, 2009 18:31 Oki. Już opanowałem. Mialem problemik z rozrusznikiem. Tzn z rana lub po dluzszym postoju nie odnijal mi bendiks. ale wyjołem caly rozrusznik, rozebrałem, przemyłem wszystko benzynka ekst. nasmarowałem i narazie jest ok. Szczotek ani tulejek nie wymieniałem bo nie nie mieli na stanie w sklepie. Czekac mi sie nie chciało a miałem wene do wyczyszczenie rozrusznika. Zobaczymy na jak dlugo wystarczy ten zabieg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 nie do końca. kolektor wydechowy ma taką podpórkę. ja mam 2.0 ale chyba generalnie tak samo te silniki są rozplanowane. zatem tą cholerną podpórkę musiałem popuścić i odciągnąć w bok. Pytanie do tych którzy wyciągali rozrusznik: czy w p11 sr20de idzie wyjąć rozrusznik działając tylko od góry ? Czy trzeba sie dobierać spod auta ? ======================================================== Sam odpowiadam na pytanie bo rozrusznik już naprawiłem ale może info przyda się innym. Od góry odkręca się tylko śruby mocujące, a większość roboty spod auta, trzeba wymontować jeden wspornik kolektora ssącego no i odpiąć przewody od rozrusznika. Co do rozrusznika - wyjmowałem go bo dziwnie rzęził. Wystarczyło przesmarować łożyska i przekładnię i chodzi jak ta lala. Szczotki i komutator - praktycznie jak nowe (przebieg auta ok 170 tys). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SQ5AAM Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 (edited) Mój rozrusznik w p11 zgrzytał przy uruchamianiu Wymontowałem w 20 min. Rozebrałem wymyłem nasmarowałem w 20 min. Zamontowałem w 15 min. Działa jak marzenie Konieczne było podjechanie na kanał albo podjazd. Edited June 10, 2013 by SQ5AAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loopezik Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Podepnę się pod temat. [2.0 TD] U mnie też się zdarza (najczęściej), że przy odpalaniu w momencie, gdy silnik startuje i odpuszczam kluczyk, to jest właśnie zgrzyt. Czasem również podczas kręcenia, a czasem po przekręceniu kluczyka kompletna cisza, wtedy trzeba go stuknąć i działa. Wczoraj go rozebrałem, ale nic ciekawego nie znalazłem, szczotki są nowe. Jaka może być tego przyczyna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 a do przekładni zajrzałeś? jak jest zębatka to tam chyba są 3śruby na śrubokręt gwiazdkowy, zobacz tam w jakim stanie są tryby, czy nic się nie zacina i na smaruj na koniec. Później pod prostownik na chwilę i zobaczysz czy wszystko ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.