Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Wymontowanie rozrusznika


Guest michal17781
 Share

Recommended Posts

pproste jak drut tylko przed jego demontarzem pamiętaj by zdjąć klemę z aku...

Link to comment
Share on other sites

Guest woods_ols

1.Odkrecasz kleme od akumulatora

2.Od gory silnika po prawej stronie pod glowica jedna srube od rozrusznika

3.Kladziesz sie pod samochodem lub wjezdzasz na kanal i odkrecasz kabel zasilajacy od rozrusznika i przewod od stacyjki.

4.Odkrecasz od dolu srube mocujaca i kolo rury wydechowej wyjmujesz rozrusznik i gotowe.

Link to comment
Share on other sites

nie do końca. kolektor wydechowy ma taką podpórkę. ja mam 2.0 ale chyba generalnie tak samo te silniki są rozplanowane. zatem tą cholerną podpórkę musiałem popuścić i odciągnąć w bok.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

nie wiem jak w p 11 ale u mnie w p10 łątwiej to sie robi leżąc na silniku od góry.

pewnie oba auta mają rozruszniki w tym samym miejscu. dlatego ja demontowałem swój od góry.

ps. Mechanik też kiedyś tak mi wymontowywał i 6 minut to mu zajeło. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Zna ktoś może jakieś typowe przypadłości rozruszników od silników 1.8?

U mnie po dłuższym postoju (np. poranne odpalanie) rozrusznik wydaje taki dźwięk pomiędzy piszczeniem a zgrzytem. Wcześniej myślałem że nie "odbija" po odpaleniu,że po prostu go przyłapuje. Teraz jak postoi na dworze a nie w garażu to takie piszczenie wydobywa się podczas odpalania a nie już po "załapaniu". Jak już trochę pojeżdżę to następny rozruch już bez żadnych odgłosów. Nie wiem czy jakieś czyszczenie i rozbiórka rozrusznika ma sens czy po prostu kupić używkę wraz z bendiksem i jeżeli to takie proste podmienić samemu?

Może ma ktoś jakieś fotki wymontowanego?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Też mam problem z rozrusznikiem w 1,8 z 1999r. Objawy są inne - co jakiś czas podczas odpalania tak zmuli rozrusznik, że ledwo załapie. Elektryk powiedział, że na 90% są to szczotki. Tylko żeby kupić szczotki muszę i tak wymontować rozrusznik żeby podać numery( tak mi poradzili w sklepie - twierdząc, że po modelu nie dojdzie ), zastanawiam się więc, czy lepiej nie zrobić tego samemu. Wymieniał może ktoś szczotki w P11.144 ? Bardzo jest to skomplikowane ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

szczotki kupisz za 12 zł.

Wymiana nie jest skąplikowana ale musisz mieć dużą lutownice (ze 150W).

Głownym problemem jest wylutowanie szczotek ze szczotkotrzymacza bo są tam dość grube elementy.

Ja całość nad gazem podgrzałęm i rozlutowałem stare szczotki. Wlutowuje już sie łatwiej.

Ja mam rozruszik do diesla wiec na pewno szczotki tak jak moje ci nie pasują.

Niestety też musiałęm do gościa jechać ze szczotkami bo nie chciał przez tel dobrać.

Można też kupić cały szczotkotrzymacz za ~70 zł jak ktoś nie chce lutować.

 

Zadzwoń do swojego oddziału Bendiks lub:

Auto-Bendiks. Części samochodowe, rozruszniki, alternatory 70-028, Szczecin Chmielewskiego 13a tel. 0 91 482 32 12

Może ci facet coś podpowie byś kupił cześci przed rozbiórką

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Czy rozruszniki od wszystkich silników 1.8 (p11, n16, p12, tino...) są identyczne?

Szukam używki i nie wiem czy mam zwracać uwagę na to z jakiego auta pochodzą.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

od tych samych silników powinny być jednakowe ale pewności nie mam

wiem ze w dieslach np. od 95 był megneli czy coś a wcześniej hitashi chyba

 

pokombinuj sam z naprawą

30 minut demontaż

2 godziny naprawa w domu

montaż 30

tanio i masz satysfakcje ze sam zrobiłeś

 

koszt 15 zł szczotki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest michal17781

Panowie

 

musze ymontowac rozrusznik i go rozebrać (wyczyscic,nasmarowac) bo z rana mi nie odbija.

Czy sa jakies niespodzianki jak go bede rozbieral. Czy zwracac na cos uwage.

 

Dodano: Pią 16 Sty, 2009 18:31

Oki. Już opanowałem.

Mialem problemik z rozrusznikiem. Tzn z rana lub po dluzszym postoju nie odnijal mi bendiks. ale wyjołem caly rozrusznik, rozebrałem, przemyłem wszystko benzynka ekst. nasmarowałem i narazie jest ok.

Szczotek ani tulejek nie wymieniałem bo nie nie mieli na stanie w sklepie. Czekac mi sie nie chciało a miałem wene do wyczyszczenie rozrusznika.

Zobaczymy na jak dlugo wystarczy ten zabieg. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
nie do końca. kolektor wydechowy ma taką podpórkę. ja mam 2.0 ale chyba generalnie tak samo te silniki są rozplanowane. zatem tą cholerną podpórkę musiałem popuścić i odciągnąć w bok.

Pytanie do tych którzy wyciągali rozrusznik: czy w p11 sr20de idzie wyjąć rozrusznik działając tylko od góry ? Czy trzeba sie dobierać spod auta ?

========================================================

Sam odpowiadam na pytanie bo rozrusznik już naprawiłem :) ale może info przyda się innym. Od góry odkręca się tylko śruby mocujące, a większość roboty spod auta, trzeba wymontować jeden wspornik kolektora ssącego no i odpiąć przewody od rozrusznika.

Co do rozrusznika - wyjmowałem go bo dziwnie rzęził. Wystarczyło przesmarować łożyska i przekładnię i chodzi jak ta lala. Szczotki i komutator - praktycznie jak nowe (przebieg auta ok 170 tys).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Mój rozrusznik w p11 zgrzytał przy uruchamianiu

Wymontowałem w 20 min. Rozebrałem wymyłem nasmarowałem w 20 min. Zamontowałem w 15 min.

Działa jak marzenie

Konieczne było podjechanie na kanał albo podjazd.

Edited by SQ5AAM
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Podepnę się pod temat. [2.0 TD]

U mnie też się zdarza (najczęściej), że przy odpalaniu w momencie, gdy silnik startuje i odpuszczam kluczyk, to jest właśnie zgrzyt. Czasem również podczas kręcenia, a czasem po przekręceniu kluczyka kompletna cisza, wtedy trzeba go stuknąć i działa.

Wczoraj go rozebrałem, ale nic ciekawego nie znalazłem, szczotki są nowe.

Jaka może być tego przyczyna?

Link to comment
Share on other sites

a do przekładni zajrzałeś? jak jest zębatka to tam chyba są 3śruby na śrubokręt gwiazdkowy, zobacz tam w jakim stanie są tryby, czy nic się nie zacina i na smaruj na koniec. Później pod prostownik na chwilę i zobaczysz czy wszystko ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...