Guest ADAM01 Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Witam. I stało się moja grzechotka odmówiła posłuszeństwa. Od kilku dni miałem problemy z odpalaniem, głównie rano. Silnik kręci normalnie ale nie odpala. Znajomy podpowiedział żeby podłączyć zaworek na pompie bezpośrednio kablem do akumulatora i pomaga, wtedy z bólem odpala. Zczytałem kody błędów: 92 Engine control relay, shut-off time – too late 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction 36 Fuel Cut Solenoid Valve 98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction ale ni cholery nie wiem co one oznaczają, pomocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 proponuję Ci kolego użyć słownika i przetłumaczyć to dosłownie, a potem coś sklecić z tego 92 engine (silnik) control(kontrola) relay(zmiana, elektr.przekażnik), schut-off (wyłączyć np.prąd) time(czas) too late(bardzo spużniony) 93 ignition (zapłon) switch (wyłącznik elektr.połączyć) ECM (jakiś podzespół) voltage (napięcie) supply ( dostarczyć, zaopatrzyć)- circuit (obwód) malfunction (?) 36 fuel (paliwo) Cut (obniżać, redukować) Solenoid (?) Valve ( zawór, wentyl) 98 Glow (Zarzyć się) plug (wtyczka, w silniku; świeca) warning ( ostrzeżenie, uwaga) lamp(lampa) - circuit (obwód) malfunction (?) Teraz kombinuj coz tym dalej bo nie mam pojęcia Za tłumaczenie to jakiś plusik mi się chyba należy :sylwester: :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ADAM01 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Próbowałem tłumaczyć to słowo po słowie, ale i tak mi to nie zabardzo pomogło. Obecnie furka stoi u mechaniora, zobaczymy czy coś da radę zrobić. Ale dla kolegi należą się słowa podziękowania za chęci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Moje domysły są takie, że to coś ze sterowaniem podgrzewaniem świec. Jedynie nie pasuje mi tu to obniżone ciśnienie paliwa ( błąd 36), chyba że masz filtr paliwa od nowości fabrycznej i pompa nie daje rady Daj znać co go bolało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Witam.I stało się moja grzechotka odmówiła posłuszeństwa. Od kilku dni miałem problemy z odpalaniem, głównie rano. Silnik kręci normalnie ale nie odpala. Znajomy podpowiedział żeby podłączyć zaworek na pompie bezpośrednio kablem do akumulatora i pomaga, wtedy z bólem odpala. Zczytałem kody błędów: 92 Engine control relay, shut-off time – too late 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction 36 Fuel Cut Solenoid Valve 98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction ale ni cholery nie wiem co one oznaczają, pomocy 92- przekaźnik (najczęściej główny) silnika - problemik z prądem na nim 93- stacyjnka IGN SW - to jest przełączenie stacyjki na "zapłon", problem jest w obwodzie stacyjka po IGN /ECM - czyli na logikę sprawdzasz, czy ECM ma zasilanie 36- Elektrozaworek odcięcia dopływu paliwa w pompie 98- problem w obwodzie lampki grzania świec żarowych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ADAM01 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Mechanior walczyl dwa dni i nie bardzo poradził sobie z problemem. Co prawda auto pali zdecydowanie lepiej ale czasami dalej coś szwankuje. Raz na jakiś czas po przekręceniu kluczyka nawet nie zapalają się kontrolki od grzania świec oraz od check engine (albo zapalają się na sekundę i obie gasną), wtedy muszę pare razy poprzekręcać zapłon i za którymś razem zaskakuje. Mechanior musiał coś zruszyć bo przed oddaniem do niego wogóle przestały się palić te kontrolki. Czy ktoś miał coś podobnego? Może jakieś sugestie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Skoro tak się dzieje to sprawdź, czy to nie wina stacyjki. Zwykła probówka 12V i sprawdzasz czy nie zanika prąd na wyjściu ze stacyjki po ON. To widocznie z tego powodu masz błąd 93. Może masz jakieś aktualne lub dawne zabezpieczenie przed kradzieżą, które odcina czasem prąd do ECU? Szukaj, to prosty problem. Czy tego problemu nie robi przekaźnik główny??? To z niego wychodzi zasilanie do ECU. W najgorszym razie robisz "nowe" zasilanie do sterownika i po problemie. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ADAM01 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 ok. stacyjkę sprawdzę przy najbliższej okazji. Przekaźnik główny? W którym miejscu go szukać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Jeżeli chodzi o przekażnik do świec to jest on umieszczony nad lewym nadkolem. Reszta przekażników jest w skrzynce ( czaerne pudełko ) nad prawym nadkolem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 ok. stacyjkę sprawdzę przy najbliższej okazji.Przekaźnik główny? W którym miejscu go szukać? Dokładnie, skrzynka bezpieczników i MAIN RELAY. Sprawdzasz wszystkie jego wyjścia wtedy gdy jest problem, pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siwy Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 witam, nie będę zakładał nowego tematu ponieważ ten trochę pasuje. Mam taki problem, że przy ciepłym silniku odpala ale sam wchodzi na 2,5 - 3,0k obrotów i zostawia czarną chmurkę dymu. Obroty odrazu spadają i dalej jest ok. Przy zimnym silniku przy odpalaniu nie ma takiego problemu. Kod błędu to 36 -Elektrozaworek odcięcia dopływu paliwa w pompie - czy to on może powodować taką anomalię? Dziwne, że przy zimnym silniku czegoś takiego nie ma tylko jak jest rozgrzany. Czy tą usterkę ja jako laik sam usunę czy wizyta w warsztacie konieczna? pozdrawiam Łukasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Co właściwie oznacza ten błąd 98, wczoraj ciężko było mi go uruchomić a jak zapalił to pochodził pare sekund coś strzeliło pod maską zaświeciła się kontrolka świec i zgasł, po poszukiwaniach okazało się że bezpiecznik engine control, wymieniłem i działa i nie ma błędu, ale czemu on w ogóle się pojawił? Może zruszyłem któryś kabel bo szukałem przyczyny nie załączania się klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.