Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Błąd 36, 92, 93, 98


Guest ADAM01
 Share

Recommended Posts

Witam.

I stało się moja grzechotka odmówiła posłuszeństwa.

Od kilku dni miałem problemy z odpalaniem, głównie rano.

Silnik kręci normalnie ale nie odpala.

Znajomy podpowiedział żeby podłączyć zaworek na pompie bezpośrednio kablem do akumulatora i pomaga, wtedy z bólem odpala.

 

Zczytałem kody błędów:

92 Engine control relay, shut-off time – too late

93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction

36 Fuel Cut Solenoid Valve

98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction

 

ale ni cholery nie wiem co one oznaczają, pomocy

Link to comment
Share on other sites

proponuję Ci kolego użyć słownika i przetłumaczyć to dosłownie, a potem coś sklecić z tego

 

92 engine (silnik) control(kontrola) relay(zmiana, elektr.przekażnik), schut-off (wyłączyć np.prąd) time(czas) too late(bardzo spużniony)

 

93 ignition (zapłon) switch (wyłącznik elektr.połączyć) ECM (jakiś podzespół) voltage (napięcie) supply ( dostarczyć, zaopatrzyć)- circuit (obwód) malfunction (?)

 

36 fuel (paliwo) Cut (obniżać, redukować) Solenoid (?) Valve ( zawór, wentyl)

 

98 Glow (Zarzyć się) plug (wtyczka, w silniku; świeca) warning ( ostrzeżenie, uwaga) lamp(lampa) - circuit (obwód) malfunction (?)

 

Teraz kombinuj coz tym dalej :D bo nie mam pojęcia

Za tłumaczenie to jakiś plusik mi się chyba należy :sylwester: :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem tłumaczyć to słowo po słowie, ale i tak mi to nie zabardzo pomogło.

Obecnie furka stoi u mechaniora, zobaczymy czy coś da radę zrobić.

 

Ale dla kolegi należą się słowa podziękowania za chęci :)

Link to comment
Share on other sites

Moje domysły są takie, że to coś ze sterowaniem podgrzewaniem świec. Jedynie nie pasuje mi tu to obniżone ciśnienie paliwa ( błąd 36), chyba że masz filtr paliwa od nowości fabrycznej :) i pompa nie daje rady

Daj znać co go bolało

Link to comment
Share on other sites

Witam.

I stało się moja grzechotka odmówiła posłuszeństwa.

Od kilku dni miałem problemy z odpalaniem, głównie rano.

Silnik kręci normalnie ale nie odpala.

Znajomy podpowiedział żeby podłączyć zaworek na pompie bezpośrednio kablem do akumulatora i pomaga, wtedy z bólem odpala.

 

Zczytałem kody błędów:

92 Engine control relay, shut-off time – too late

93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction

36 Fuel Cut Solenoid Valve

98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction

 

ale ni cholery nie wiem co one oznaczają, pomocy

 

92- przekaźnik (najczęściej główny) silnika - problemik z prądem na nim

93- stacyjnka IGN SW - to jest przełączenie stacyjki na "zapłon", problem jest w obwodzie stacyjka po IGN /ECM - czyli na logikę sprawdzasz, czy ECM ma zasilanie

36- Elektrozaworek odcięcia dopływu paliwa w pompie

98- problem w obwodzie lampki grzania świec żarowych

Link to comment
Share on other sites

Guest ADAM01

Mechanior walczyl dwa dni i nie bardzo poradził sobie z problemem.

Co prawda auto pali zdecydowanie lepiej ale czasami dalej coś szwankuje.

Raz na jakiś czas po przekręceniu kluczyka nawet nie zapalają się kontrolki od grzania świec oraz od check engine (albo zapalają się na sekundę i obie gasną), wtedy muszę pare razy poprzekręcać zapłon i za którymś razem zaskakuje. Mechanior musiał coś zruszyć bo przed oddaniem do niego wogóle przestały się palić te kontrolki.

Czy ktoś miał coś podobnego? Może jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Guest serwis

Skoro tak się dzieje to sprawdź, czy to nie wina stacyjki. Zwykła probówka 12V i sprawdzasz czy nie zanika prąd na wyjściu ze stacyjki po ON. To widocznie z tego powodu masz błąd 93. Może masz jakieś aktualne lub dawne zabezpieczenie przed kradzieżą, które odcina czasem prąd do ECU? Szukaj, to prosty problem. Czy tego problemu nie robi przekaźnik główny??? To z niego wychodzi zasilanie do ECU. W najgorszym razie robisz "nowe" zasilanie do sterownika i po problemie.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o przekażnik do świec to jest on umieszczony nad lewym nadkolem. Reszta przekażników jest w skrzynce ( czaerne pudełko ) nad prawym nadkolem

Link to comment
Share on other sites

Guest serwis
ok. stacyjkę sprawdzę przy najbliższej okazji.

Przekaźnik główny? W którym miejscu go szukać?

 

Dokładnie, skrzynka bezpieczników i MAIN RELAY. Sprawdzasz wszystkie jego wyjścia wtedy gdy jest problem,

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest siwy

witam,

nie będę zakładał nowego tematu ponieważ ten trochę pasuje.

Mam taki problem, że przy ciepłym silniku odpala ale sam wchodzi na 2,5 - 3,0k obrotów i zostawia czarną chmurkę dymu.

Obroty odrazu spadają i dalej jest ok. Przy zimnym silniku przy odpalaniu nie ma takiego problemu.

Kod błędu to 36 -Elektrozaworek odcięcia dopływu paliwa w pompie - czy to on może powodować taką anomalię?

Dziwne, że przy zimnym silniku czegoś takiego nie ma tylko jak jest rozgrzany.

Czy tą usterkę ja jako laik sam usunę czy wizyta w warsztacie konieczna?

pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Co właściwie oznacza ten błąd 98, wczoraj ciężko było mi go uruchomić a jak zapalił to pochodził pare sekund coś strzeliło pod maską zaświeciła się kontrolka świec i zgasł, po poszukiwaniach okazało się że bezpiecznik engine control, wymieniłem i działa i nie ma błędu, ale czemu on w ogóle się pojawił? Może zruszyłem któryś kabel bo szukałem przyczyny nie załączania się klimy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...