Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Kolumna kierownicy


Gawa

Rekomendowane odpowiedzi

W primerze P11 2.0 TD drży mi kierownica na postoju i przenoszą sie te drgania na deske . Doszedłem że mam luzy w kolumnie. Wie może ktoś jak ułożyskowana jest kolumna kierownicza i czy da sie coś z tym zrobić ? Pozdrawiam i dziękuje za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 łożysko kulkowe na górze kolumny, tuż pod kierownicą, niżej, nad pedałami prawdopodobnie jak w większości japończyków łożysko ślizgowe. To właśnie na nim chyba zawsze po jakimś przebiegu robi się promieniowy luzik. Spytaj w ASO, czy jest dostępna tulejka kolumny - czyli to łożysko.

Jeżeli nie, to stara sprawdzona i skuteczna metoda, ale wymagająca pogimnastykowania się jest taka: z puszki po piwie wycinasz wąskie, ok 3-6mm paseczki kilkucentymetrowe. Kładziesz się pod kolumną i powoli, skutecznie wsuwasz, wciskasz je między wałek a ślizg, kasując luz.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawa jak się nie mylę już gdzieś o to pytałeś. Sciągnij sobie manuala albo podręcznik HAYNES z przyklejonych na stronie głównej primery http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest

Jak nastawnik czyściłeś :) to i z tym dasz sobie radę

 

pozdro

 

P,S, Poduszki silnika na pewno dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z kierownicą rozwiązany. Na górze opod kołem kierownicy jest łożysko kulkowe a na dole igiełkowe i na tym dolnym skasowałem luz co jest bardzo proste ale oczywiście trzeba kolumne wymontować z samochodu. Jak by co to prosze pytać o szczegóły. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jak ktoś nie demontował jeszcze kolumny to niech skorzysta z podręcznika HYNES .

1. Wymontować wałek z kolumny...(Seger, podkładka i oryng u góry)

2.Rozpołowić kolumne na połowe... wysunąć jedną część z drugiej z tym że trzeba zaznaczyć dokąd była wsunięta wewnetrzna część.

3. Wyprasować dolne łożysko od strony dolnej(nóg) ,

4. Wyjąć z gumowej obudowy, koszyczek z igiełkami i wyjąć bieżnię łożyska która ma postać paska blachy.

5. Aby skasować luz należy wyciąć odpowiedni pasek może być z puszki po piwie i należy umieścić go pod bieżnią łożyska co spowoduje zmniejszenie średnicy łożyska.

Pamietać trzeba o tym żeby łożysko wprasowywać i wyprasowywać od strony dolnej (nóg) i umieścić go na tej samej głebokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...