Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA P11.144


Gość malard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem zaciągnąć języka u znawców tematu.

Mam zamiar kupić Primerę P11.144 z 99r z silnikiem 1.6 benzyna.

Na co mam zwrócić szczególną uwagę ( jakie przebiegi robią te silniki)?

Jak wygląna problem rdzy w tych samochodach?

Jak kształtują się ceny części zamiennych i czy są łatwo dostępne?

Jaką instalację gazową można założyć ( doszły mnie słuchy że były tam montowane dwa rodzaje silników 1,6 i właśnie w ten drugi motor nie daje sie przystosować do gazu) ???

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz kupować to dołuż 3 - 4 tysiące więcej i kup sobie fure z większym silnikiem :D Ceny części w serwisach dość wysokie ale żadko co się psuje. Rdzy raczej niema chyba że był jakoś mocno rozwalony, i mnie przy szybie cośrdzewieje ale to chyba przez taki chaczyk bo się podgią i ocierał ale zamalowałem i jest ok. Polecam wagona ma chyba twardzsze zawieszenie i przyjemnie się jeździ pozatym wygląda na większego optycznie, budzi respekt 8) . Spalanie to nie wiem jak bo mam diesla i w mieście z klimą 8l na trasie jakieś 5 litrów przy spokojnej jeździe. A jak chcesz zakładać gaz to nie lepiej kupić diesla??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie te kilometry robisz bo jak w mieście to kupuj benzyniaka ale jak w trasie to przy spokojnej jeździe do 100km/h to pali 5 litrów ale jeśli jedziesz 130 to pali juz 6 oczywiście wszystko z klimą. A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadzam. Lepiej dołóż parę groszy i poszukaj sobie 2.0

Pali naprawdę niemal tyle samo, a przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa, no i montaż gazu znacznie prostszy i bez perspektyw z problemami ;)

 

A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu?

Do SR20DE to +/-2000zł. Moża założyć już za 1600-1700zł, ale takich instalek bym się wystrzegał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. Problemu rdzy w tym przynajmniej modelu chyba po prostu nie ma :) ( nigdy o nim od nikogo nie słyszałem).

Często spotykane przypadłości to na pewno górne wahacze(przód), u mnie również wymieniałem łącznik stabilizatora ( oryginalny w serwisie -sporo kasy). W moim aucie wymieniany był dwa razy zawias przednich drzwi (oryginał 200 pln w serwisie). Trochę buja tył przy większym obciążeniu sprawiając wrażenie zużytych amorów, sprężyn...ale podobno to normalka w tym aucie- więc jeśli przeszkadza to po prostu trzeba to wymienić na coś tewardego...

z częściami jest na pewno większy problem niz w przypadku aut sensu stricte europejsich, i są droższe ( przekonałem się sam na sobie szukając m. in lampy tylnej prostej i halogenu), ale jak sie bardzo chce to wiadomo...chyba nie warto inwestowac w tanie zamienniki.

Gaz najlepiej sekwencyjny...spoooro to kaski( ceny jakie proponowano mnie oscylowały w granicach 3,5-4 tys za najprostsze instalacje tego typu ze zbiornikiem toroidalnym)

A W OGÓLE TO AUTO JEST GENIALNE !!! pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...aha zapomniałem- w serwisie usłyszałem, że teoretycznie silniki są w stanie wytrzymać przebieg 1 000 000 km ?! -bardzo ciekawe... :shock: ale fajnie jest jechac na przegląd(np. dp PZMotu) i patrzeć jak Panowie próbując coś wynaleźć kiwają głową z zachwytem nad jakością wykonania auta- zwłaszcza gdy są to miłośnicy niemieckiej motoryzacji :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką instalację gazową można założyć ( doszły mnie słuchy że były tam montowane dwa rodzaje silników 1,6 i właśnie w ten drugi motor nie daje sie przystosować do gazu) ???

1.6 to byl tylko jeden rodzaj. Natomiast 1.8 ma zmienne fazy rzrzadzu i tu podcisnieiowa instalacja LPG jest raczej pomylka. W tym przypadku tylko instalacja wtryskowa spelnia swoje zadanie.

GA16DE 73kW (99KM) @ 6000 (1996-99)

GA16DE 74kW (100KM) @ 6000 (1999-01)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za porady.

Tak sobie czytam i chyba porozglądam sie jeszcze za dieslem.

Robię przeważnie trasy wieć jak ropniak pali około 5 l na 100km to jeszcze całkiem przyzwoicie. co do 1,8 albo 2,0 to jest ich mało i tylko niewiele z nich ma zamontowany gaz.

Jeżeli jest to tak mało awaryjne autko jak piszecie to czuję że bedzie to mój pierwszy japończyk ( ale kusi mnie jeszcze seat toledo 1,9 tdi- oczywiscie ten n nowszej budzie ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujeżdżam GA16 i nigdy więcej! Diesla też sobie odpuść - to nie jest taki diesel, jakiego dzisiaj tworzą, najgorsze co możesz kupić to QG18 )1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu) - na placu boju zostaje jedynie 2.0 - i tego obiema ręcyma polecam!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Ja się zgadzam. Lepiej dołóż parę groszy i poszukaj sobie 2.0

Pali naprawdę niemal tyle samo, a przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa, no i montaż gazu znacznie prostszy i bez perspektyw z problemami ;)

 

A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu?

Do SR20DE to +/-2000zł. Moża założyć już za 1600-1700zł, ale takich instalek bym się wystrzegał.

 

hmmm ciekawe bo w p11-144 w silniku sr20de jest obd2 z 2 sondami lambda. i tam właśnie musi przyjść wtrysk gazu żeby wszystko sprawnie działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujeżdżam GA16 i nigdy więcej! Diesla też sobie odpuść - to nie jest taki diesel, jakiego dzisiaj tworzą, najgorsze co możesz kupić to QG18 )1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu) - na placu boju zostaje jedynie 2.0 - i tego obiema ręcyma polecam!:)

...zgadzam się, że 2.0 benzyna to najfajniejszy silnik ( świetnie się jeździ P11.144 z dwulitrowa benzynką :twisted: ) ale nie rozumiem co masz do silnika 1,8 [-X - bardzo dobra i nowoczesna jednostka...Po prostu NIE CHRZAŃ pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wież w opowieści że 2.0TD pali 5L/100km -chyba że to będzie cały czas z górki :wink: przy jeździe 70% w mieście to min 7-8L, na trasie przy 140km/h też niewiele mniej. Kolesiowi pali na mieście nawet 10L. Ale i tak taniej wychodzi niż na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - w telegraficznym skrócie;) A serio - jak toto wchodziło, przedstawiane było przez nissana, jako rewolucyjna jednostka napędowa łącząca dynamikę motoru 2.0 z ekonomiką 1.6, okazało się dokładnie na odwrót - jeździ jak 1.6 pali jak 2.0, do tego jest najbardziej usterkową jednostką z 3 w/w. Poza tym obiektywnie rzecz ujmując - "rewolucyjność" QG - czyli zmienne fazy rozrządu - ma kilkadziesiąt lat, a honda z powodzeniem je stosuje seryjnie od najmarniej 15 lat (v-tec), zaś do VVT-i toyoty w ogóle nie ma co porównywać. Ponadto 116 KM z silnika 1.8 jest po prostu żenujące...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - w telegraficznym skrócie;)

Mówisz jakbyś u siebie miał QG18! Moze daj sie wypowiedzieć ludziom, którzy jeżdżą Nissanem z takim silnikiem, a nie pierdziel o czymś o czym nie masz pewnie za dużego pojęcia!

QG18 nie jest na pewno idealnym silnikiem, po prostu jest przeciętny, zgodzę się z Tobą tylko w jedej kwestii: Nissan zapowiadał go jako rewelacje i to sie po prostu im nie udało, zadnej rewolucji w nim nie było! QG18 to jednak normalny dobry silnik, są lepsze i są gorsze!

114 KM z 1.8 to rzeczywiście żadna rewelacja, ale swoje robi, nie wiem czy miałeś wogóle okazję takim czymś jeździć, zużycie paliwa jest takie jak przy tej pojemności: jeździsz spokojnie - 8l, dynamicznie lub w zimie - 10-12l (mówie oczywiscie o jeżdzie 100% miasto). Minus rzucający sie od razu na uszy - głośny silnik, ale na ten przykład ja to lubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kogos głowa boli- tu nie chodzi o obrażanie silnika 1.8 tylko o poradę dla kolegi jaki ma kupic motor- uważam jak większość, że 16. jest za słaby- mam 1.8 na gazie i chodzi bdb- na pewno mie ma takich osiągów jak 2.0 ale pali naprawdę mało jak na takie auto. Spalanie przy średniej jeździe to ok. 10 l. gazu / 100 km- a przy przy 2.0 to nawet do 14 l.- i niech nikt nie czaruje- chcecie jechać szybko to kupcie sobie Ferrari- my żyjemy w Polsce z pięknymi drogami więc należy mierzyc siły na zamiary- Pozdr.-m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - ...

...no proszę...ach to Ty jesteś tym wybitnym światowym znawcą marki ... :shock:

Tak sie składa, że mogę coś powiedzieć o tym aucie...Moim skromnym zdaniem w P11.144 1, 6 to rzeczywiście może być za mało, ale z 1,8 nie ma żadnych problemów i na pewno to ty jesteś tym, który wyprzedza a nie tym wyprzedzanym. Mieszkam w górach i nie narzekam na to auto, chociaż gdybym miał 50 koni więcej byłbym o wiele szcęśliwszy. I nie pali jak 2.0 ( średnio przy naprawdę bardzo ostrej i szybkiej jeździe- nie przekraczam 9 litrów - miasto/trasa 40/ 60, góry, odcinki dł. ok. 15-20 km). Przy takiej samej jeździe dwulitrówką (P11.144) wskazówka paliwa po prostu spadała " w oczach"...

...dyskusja troche odbiegła od tematu, ale konkludując w tym modelu zdecydowanie najfajniejszym jest 2.0 benzynowe, ale 1.8 to przyzwoity, nowoczesny i godny polecenia silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kogos głowa boli- tu nie chodzi o obrażanie silnika 1.8 tylko o poradę dla kolegi jaki ma kupic motor

...wszystko się zgadza, ale trudno też pozwolić by szerzono chyba nie zasłużoną złą opinię o Primerze z tym silnikiem (zwłaszcza, że przyznajesz, że jest przyzwoity :) )pzdr

Poza tym uwielbiam moją Primerę i to co czytam sprawia mnie osobiście pogorszenie samopoczucia, że tak powiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 1.8 to przyzwoity, nowoczesny i godny polecenia silnik.

No mnie o to wlasnie chodziło. Tylko zauważyłem, ze w naszym klubie (chociaz może to jakies zdanie z AC NC - bo tam kolega yorey sie tez udziela) utarło sie jakies głupie zdanie o silniku QG18, ze jest zły, awaryjny, słaby i dużo pali. Szkoda tez, ze wiekszość z tych opini wyrażaja osoby, które jeżdża autami z innymi silnikami, a o 1.8 nie maja zielonego pojecia bazując tylko na tym co ktoś powiedział czy napisal!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.

jeszcze tylko małe pytanko - czy do silnkia 1,8 montuje sie wyłacznie gaz skwencyjny czy też można zamontowac instalkę II generacji??

Mało jest tych samochodzików z motorem 1,8 ( kolega ma almerę z 2001r z takim silnikiem i często pada mu elektryka).

Udało mi sie znaleść primerę 99r rejestracja 2000r, motor 1,6 z gazem II generacji, przebieg 87000 km, pierwszy własciciel, salon, pełna opcja - koleś chce za nia 29000zł -- co o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie znaleść primerę 99r rejestracja 2000r, motor 1,6 z gazem II generacji, przebieg 87000 km, pierwszy własciciel, salon, pełna opcja - koleś chce za nia 29000zł -- co o tym sądzicie??

Tak sie akurat składa, ze od kilku tygodni przegladam ogloszenia o P11.144. Powiem, ze jest tutaj coś za coś: in minus - słaby silnik, do tego jeszcze gaz; in plus - pierwszy właściciel, salon, pełna opcja (nie piszesz czy ma autoklime i ksenony bo to jest wlasciwie full opcja w P11.144).

Za te same pieniądze można kupić np: 2.0 (jak chcesz to nawet z gazem), full wypas, z przebiegami różnie, ale różnica typu 87k a 120k km to nie ma takiego znaczenia.

Wybór należy do Ciebie, na czym Ci bardziej zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tylko małe pytanko - czy do silnkia 1,8 montuje sie wyłacznie gaz skwencyjny czy też można zamontowac instalkę II generacji??

Na temat gazu w 1,8 była ostatnio dyskusja w "ALMERZE" - temat jeszcze tam pewnie jest na tapecie. W oparciu o własne doświadczenia odradzam Ci założenie tego rodzaju instalacji czy zakup auta z instalacją II gen jeśli jest OBD II. Tu wchodzi w grę praktycznie tylko wtrysk sekwencyjny.

Oczywiście teoretycznie można założyć zwykła instalację z emulatorami ( np. ja miałem taką), ale nikt nie zapewni Ci ( o ile jest uczciwy i kompetentny), że to będzie tak jak ma być. I to nie chodzi tylko o jazdę na gazie, ponieważ tu auto może palić nawet niewiele więcej i nie będzie jakiegos większego, dotkliwie odczuwanego spadku mocy, ale po prostu może się zdarzyc, że auto będzie coraz gorzej jeździć na benzynie....Ewentualne koszty napraw w połączeniu z dość w sumie wysoka ceną rozbudowanej instalacji II gen nie są warte moim zdaniem zainteresowania. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wież w opowieści że 2.0TD pali 5L/100km -chyba że to będzie cały czas z górki przy jeździe 70% w mieście to min 7-8L, na trasie przy 140km/h też niewiele mniej. Kolesiowi pali na mieście nawet 10L. Ale i tak taniej wychodzi niż na benzynie

 

Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu.

 

Ps. Malard rozejżyj się za większym silnikiem większy prestiż 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu.

 

Ps. Malard rozejżyj się za większym silnikiem większy prestiż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu.

Ja jednak lubie troszke inaczej pojeździć :lol: Nie po to kupiłem Primere by mnie maluchy wyprzedzały... a te pare zeta więcej na paliwo to jakoś przeboleje.... Peace :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...