Gość malard Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Witam Chciałem zaciągnąć języka u znawców tematu. Mam zamiar kupić Primerę P11.144 z 99r z silnikiem 1.6 benzyna. Na co mam zwrócić szczególną uwagę ( jakie przebiegi robią te silniki)? Jak wygląna problem rdzy w tych samochodach? Jak kształtują się ceny części zamiennych i czy są łatwo dostępne? Jaką instalację gazową można założyć ( doszły mnie słuchy że były tam montowane dwa rodzaje silników 1,6 i właśnie w ten drugi motor nie daje sie przystosować do gazu) ??? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Jeśli chcesz kupować to dołuż 3 - 4 tysiące więcej i kup sobie fure z większym silnikiem Ceny części w serwisach dość wysokie ale żadko co się psuje. Rdzy raczej niema chyba że był jakoś mocno rozwalony, i mnie przy szybie cośrdzewieje ale to chyba przez taki chaczyk bo się podgią i ocierał ale zamalowałem i jest ok. Polecam wagona ma chyba twardzsze zawieszenie i przyjemnie się jeździ pozatym wygląda na większego optycznie, budzi respekt 8) . Spalanie to nie wiem jak bo mam diesla i w mieście z klimą 8l na trasie jakieś 5 litrów przy spokojnej jeździe. A jak chcesz zakładać gaz to nie lepiej kupić diesla?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malard Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 pytam o 1,6 ponieważ taki mam do kupna a co do diesla - słyszałem że mają spory apetyt na paliwo a ja troszke kilometrów robię i jeszcze troszkętaniej wychodzi na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Zależy gdzie te kilometry robisz bo jak w mieście to kupuj benzyniaka ale jak w trasie to przy spokojnej jeździe do 100km/h to pali 5 litrów ale jeśli jedziesz 130 to pali juz 6 oczywiście wszystko z klimą. A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Ja się zgadzam. Lepiej dołóż parę groszy i poszukaj sobie 2.0 Pali naprawdę niemal tyle samo, a przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa, no i montaż gazu znacznie prostszy i bez perspektyw z problemami A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu? Do SR20DE to +/-2000zł. Moża założyć już za 1600-1700zł, ale takich instalek bym się wystrzegał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 cześć. Problemu rdzy w tym przynajmniej modelu chyba po prostu nie ma ( nigdy o nim od nikogo nie słyszałem). Często spotykane przypadłości to na pewno górne wahacze(przód), u mnie również wymieniałem łącznik stabilizatora ( oryginalny w serwisie -sporo kasy). W moim aucie wymieniany był dwa razy zawias przednich drzwi (oryginał 200 pln w serwisie). Trochę buja tył przy większym obciążeniu sprawiając wrażenie zużytych amorów, sprężyn...ale podobno to normalka w tym aucie- więc jeśli przeszkadza to po prostu trzeba to wymienić na coś tewardego... z częściami jest na pewno większy problem niz w przypadku aut sensu stricte europejsich, i są droższe ( przekonałem się sam na sobie szukając m. in lampy tylnej prostej i halogenu), ale jak sie bardzo chce to wiadomo...chyba nie warto inwestowac w tanie zamienniki. Gaz najlepiej sekwencyjny...spoooro to kaski( ceny jakie proponowano mnie oscylowały w granicach 3,5-4 tys za najprostsze instalacje tego typu ze zbiornikiem toroidalnym) A W OGÓLE TO AUTO JEST GENIALNE !!! pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 ...aha zapomniałem- w serwisie usłyszałem, że teoretycznie silniki są w stanie wytrzymać przebieg 1 000 000 km ?! -bardzo ciekawe... :shock: ale fajnie jest jechac na przegląd(np. dp PZMotu) i patrzeć jak Panowie próbując coś wynaleźć kiwają głową z zachwytem nad jakością wykonania auta- zwłaszcza gdy są to miłośnicy niemieckiej motoryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Jaką instalację gazową można założyć ( doszły mnie słuchy że były tam montowane dwa rodzaje silników 1,6 i właśnie w ten drugi motor nie daje sie przystosować do gazu) ??? 1.6 to byl tylko jeden rodzaj. Natomiast 1.8 ma zmienne fazy rzrzadzu i tu podcisnieiowa instalacja LPG jest raczej pomylka. W tym przypadku tylko instalacja wtryskowa spelnia swoje zadanie. GA16DE 73kW (99KM) @ 6000 (1996-99) GA16DE 74kW (100KM) @ 6000 (1999-01) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malard Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Wielkie dzięki za porady. Tak sobie czytam i chyba porozglądam sie jeszcze za dieslem. Robię przeważnie trasy wieć jak ropniak pali około 5 l na 100km to jeszcze całkiem przyzwoicie. co do 1,8 albo 2,0 to jest ich mało i tylko niewiele z nich ma zamontowany gaz. Jeżeli jest to tak mało awaryjne autko jak piszecie to czuję że bedzie to mój pierwszy japończyk ( ale kusi mnie jeszcze seat toledo 1,9 tdi- oczywiscie ten n nowszej budzie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 ujeżdżam GA16 i nigdy więcej! Diesla też sobie odpuść - to nie jest taki diesel, jakiego dzisiaj tworzą, najgorsze co możesz kupić to QG18 )1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu) - na placu boju zostaje jedynie 2.0 - i tego obiema ręcyma polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Ja się zgadzam. Lepiej dołóż parę groszy i poszukaj sobie 2.0 Pali naprawdę niemal tyle samo, a przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa, no i montaż gazu znacznie prostszy i bez perspektyw z problemami A tak z ciekawości ile kosztuje założenie gazu? Do SR20DE to +/-2000zł. Moża założyć już za 1600-1700zł, ale takich instalek bym się wystrzegał. hmmm ciekawe bo w p11-144 w silniku sr20de jest obd2 z 2 sondami lambda. i tam właśnie musi przyjść wtrysk gazu żeby wszystko sprawnie działało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 ujeżdżam GA16 i nigdy więcej! Diesla też sobie odpuść - to nie jest taki diesel, jakiego dzisiaj tworzą, najgorsze co możesz kupić to QG18 )1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu) - na placu boju zostaje jedynie 2.0 - i tego obiema ręcyma polecam! ...zgadzam się, że 2.0 benzyna to najfajniejszy silnik ( świetnie się jeździ P11.144 z dwulitrowa benzynką :twisted: ) ale nie rozumiem co masz do silnika 1,8 [-X - bardzo dobra i nowoczesna jednostka...Po prostu NIE CHRZAŃ pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Nie wież w opowieści że 2.0TD pali 5L/100km -chyba że to będzie cały czas z górki :wink: przy jeździe 70% w mieście to min 7-8L, na trasie przy 140km/h też niewiele mniej. Kolesiowi pali na mieście nawet 10L. Ale i tak taniej wychodzi niż na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - w telegraficznym skrócie;) A serio - jak toto wchodziło, przedstawiane było przez nissana, jako rewolucyjna jednostka napędowa łącząca dynamikę motoru 2.0 z ekonomiką 1.6, okazało się dokładnie na odwrót - jeździ jak 1.6 pali jak 2.0, do tego jest najbardziej usterkową jednostką z 3 w/w. Poza tym obiektywnie rzecz ujmując - "rewolucyjność" QG - czyli zmienne fazy rozrządu - ma kilkadziesiąt lat, a honda z powodzeniem je stosuje seryjnie od najmarniej 15 lat (v-tec), zaś do VVT-i toyoty w ogóle nie ma co porównywać. Ponadto 116 KM z silnika 1.8 jest po prostu żenujące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - w telegraficznym skrócie;) Mówisz jakbyś u siebie miał QG18! Moze daj sie wypowiedzieć ludziom, którzy jeżdżą Nissanem z takim silnikiem, a nie pierdziel o czymś o czym nie masz pewnie za dużego pojęcia! QG18 nie jest na pewno idealnym silnikiem, po prostu jest przeciętny, zgodzę się z Tobą tylko w jedej kwestii: Nissan zapowiadał go jako rewelacje i to sie po prostu im nie udało, zadnej rewolucji w nim nie było! QG18 to jednak normalny dobry silnik, są lepsze i są gorsze! 114 KM z 1.8 to rzeczywiście żadna rewelacja, ale swoje robi, nie wiem czy miałeś wogóle okazję takim czymś jeździć, zużycie paliwa jest takie jak przy tej pojemności: jeździsz spokojnie - 8l, dynamicznie lub w zimie - 10-12l (mówie oczywiscie o jeżdzie 100% miasto). Minus rzucający sie od razu na uszy - głośny silnik, ale na ten przykład ja to lubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wader Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Chyba kogos głowa boli- tu nie chodzi o obrażanie silnika 1.8 tylko o poradę dla kolegi jaki ma kupic motor- uważam jak większość, że 16. jest za słaby- mam 1.8 na gazie i chodzi bdb- na pewno mie ma takich osiągów jak 2.0 ale pali naprawdę mało jak na takie auto. Spalanie przy średniej jeździe to ok. 10 l. gazu / 100 km- a przy przy 2.0 to nawet do 14 l.- i niech nikt nie czaruje- chcecie jechać szybko to kupcie sobie Ferrari- my żyjemy w Polsce z pięknymi drogami więc należy mierzyc siły na zamiary- Pozdr.-m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - ... ...no proszę...ach to Ty jesteś tym wybitnym światowym znawcą marki ... :shock: Tak sie składa, że mogę coś powiedzieć o tym aucie...Moim skromnym zdaniem w P11.144 1, 6 to rzeczywiście może być za mało, ale z 1,8 nie ma żadnych problemów i na pewno to ty jesteś tym, który wyprzedza a nie tym wyprzedzanym. Mieszkam w górach i nie narzekam na to auto, chociaż gdybym miał 50 koni więcej byłbym o wiele szcęśliwszy. I nie pali jak 2.0 ( średnio przy naprawdę bardzo ostrej i szybkiej jeździe- nie przekraczam 9 litrów - miasto/trasa 40/ 60, góry, odcinki dł. ok. 15-20 km). Przy takiej samej jeździe dwulitrówką (P11.144) wskazówka paliwa po prostu spadała " w oczach"... ...dyskusja troche odbiegła od tematu, ale konkludując w tym modelu zdecydowanie najfajniejszym jest 2.0 benzynowe, ale 1.8 to przyzwoity, nowoczesny i godny polecenia silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Chyba kogos głowa boli- tu nie chodzi o obrażanie silnika 1.8 tylko o poradę dla kolegi jaki ma kupic motor ...wszystko się zgadza, ale trudno też pozwolić by szerzono chyba nie zasłużoną złą opinię o Primerze z tym silnikiem (zwłaszcza, że przyznajesz, że jest przyzwoity )pzdr Poza tym uwielbiam moją Primerę i to co czytam sprawia mnie osobiście pogorszenie samopoczucia, że tak powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 ale 1.8 to przyzwoity, nowoczesny i godny polecenia silnik. No mnie o to wlasnie chodziło. Tylko zauważyłem, ze w naszym klubie (chociaz może to jakies zdanie z AC NC - bo tam kolega yorey sie tez udziela) utarło sie jakies głupie zdanie o silniku QG18, ze jest zły, awaryjny, słaby i dużo pali. Szkoda tez, ze wiekszość z tych opini wyrażaja osoby, które jeżdża autami z innymi silnikami, a o 1.8 nie maja zielonego pojecia bazując tylko na tym co ktoś powiedział czy napisal! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malard Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Panowie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. jeszcze tylko małe pytanko - czy do silnkia 1,8 montuje sie wyłacznie gaz skwencyjny czy też można zamontowac instalkę II generacji?? Mało jest tych samochodzików z motorem 1,8 ( kolega ma almerę z 2001r z takim silnikiem i często pada mu elektryka). Udało mi sie znaleść primerę 99r rejestracja 2000r, motor 1,6 z gazem II generacji, przebieg 87000 km, pierwszy własciciel, salon, pełna opcja - koleś chce za nia 29000zł -- co o tym sądzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udało mi sie znaleść primerę 99r rejestracja 2000r, motor 1,6 z gazem II generacji, przebieg 87000 km, pierwszy własciciel, salon, pełna opcja - koleś chce za nia 29000zł -- co o tym sądzicie?? Tak sie akurat składa, ze od kilku tygodni przegladam ogloszenia o P11.144. Powiem, ze jest tutaj coś za coś: in minus - słaby silnik, do tego jeszcze gaz; in plus - pierwszy właściciel, salon, pełna opcja (nie piszesz czy ma autoklime i ksenony bo to jest wlasciwie full opcja w P11.144). Za te same pieniądze można kupić np: 2.0 (jak chcesz to nawet z gazem), full wypas, z przebiegami różnie, ale różnica typu 87k a 120k km to nie ma takiego znaczenia. Wybór należy do Ciebie, na czym Ci bardziej zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karro404 Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 jeszcze tylko małe pytanko - czy do silnkia 1,8 montuje sie wyłacznie gaz skwencyjny czy też można zamontowac instalkę II generacji?? Na temat gazu w 1,8 była ostatnio dyskusja w "ALMERZE" - temat jeszcze tam pewnie jest na tapecie. W oparciu o własne doświadczenia odradzam Ci założenie tego rodzaju instalacji czy zakup auta z instalacją II gen jeśli jest OBD II. Tu wchodzi w grę praktycznie tylko wtrysk sekwencyjny. Oczywiście teoretycznie można założyć zwykła instalację z emulatorami ( np. ja miałem taką), ale nikt nie zapewni Ci ( o ile jest uczciwy i kompetentny), że to będzie tak jak ma być. I to nie chodzi tylko o jazdę na gazie, ponieważ tu auto może palić nawet niewiele więcej i nie będzie jakiegos większego, dotkliwie odczuwanego spadku mocy, ale po prostu może się zdarzyc, że auto będzie coraz gorzej jeździć na benzynie....Ewentualne koszty napraw w połączeniu z dość w sumie wysoka ceną rozbudowanej instalacji II gen nie są warte moim zdaniem zainteresowania. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Nie wież w opowieści że 2.0TD pali 5L/100km -chyba że to będzie cały czas z górki przy jeździe 70% w mieście to min 7-8L, na trasie przy 140km/h też niewiele mniej. Kolesiowi pali na mieście nawet 10L. Ale i tak taniej wychodzi niż na benzynie Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu. Ps. Malard rozejżyj się za większym silnikiem większy prestiż 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu. Ps. Malard rozejżyj się za większym silnikiem większy prestiż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Tak sie składa że mam P11 2.0TD i jak sie potrafi jeździź to naprawde pali 5litrów. Jak wcześniej jeździłem 140 i często wyprzedzałem na 4 to też mi palił 6-7 litrów ale teraz jeżdże nie przekraczając 100 i serio pali mi 5litrów i to z klimą. Spróboj polecam wiele kasy zostaje w portfelu. Ja jednak lubie troszke inaczej pojeździć Nie po to kupiłem Primere by mnie maluchy wyprzedzały... a te pare zeta więcej na paliwo to jakoś przeboleje.... Peace :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.