Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan 350Z - wyniki na hamowni


gato
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie do właścicieli 350Z- jaka moc wam wyszła ?

 

Dlaczego pytam, od 2 lat jeżdżę zetką i cały czas nurtuje mnie pytanie odnośnie mocy tego auta. Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach i moc była na jednej 257KM na drugiej 264KM- mam ten silnik o mocy 280KM. Moment wykazało 302 w stosunku do 363 jak podaje producent. Niby kilka procent mniej - natomiast na forum nissana w niemczech gdzie takich aut jest naprawdę dużo wykresy pokazują coś innego. Wszystkie auta mają 278-281 KM.

Jak wygląda u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominaj że pomiar pomiarowi nie równy. zależy to od temperatury powietrza, wysokości nad poziomem morza, jakości paliwa, dokładności kalibracji samego urządzenia i wielu, wielu innych czynników.... tą swoją moc co podajesz to na silniku czy na kołach? jak na kołach to choćby stąd różnice bo producent podaje na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominaj że pomiar pomiarowi nie równy. zależy to od temperatury powietrza, wysokości nad poziomem morza, jakości paliwa, dokładności kalibracji samego urządzenia i wielu, wielu innych czynników.... tą swoją moc co podajesz to na silniku czy na kołach? jak na kołach to choćby stąd różnice bo producent podaje na silniku.

 

tu się z tobą zgodzę, pomiary to ja już robiłem wiele razy bo coś tam zawsze kąbinuje aby tej mocy było ciut więcej ;-), pomiar robię w 2 najbardziej znanych hamowniach w trójmieście i z tego co wiem są dobrze skalibrowane (czy jak to się tam zwie) informacja na wykresie ze moc na silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tankuje na ashaun czy innym carrefourowskim paliwie, to roznice moga byc. Ja na pomiarach byłem wiele razy i tankowałem rozne paliwa.. Tankujac na neste miałem 110KM zamiast ~120.. Teraz przed pomiarem tankuje tylko na shellu.. Fabrycznie powinienem miec 114KM, na obu hamowniach w Gdyni wychodzilo mi rowne 120KM..wykresy praktycznie sie nakładały.. bylo to w upalne lato robione ostatnio..

 

Ostatni pomiar robilem przy trochę przerobionym dolocie i dodało mi 2KM

 

Jedyne co zauwazyłem to wzrost w stosunku do 95 oktanowki o 2KM i troche momentu na Vpower racing 100 i spadek o 7KM i 10Nm przy zatankowaniu nędznej dla mojego silnika 98, takze w stosunku do 95-ki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar przede wszystkim zalerzy od tego jak prawidłowo dobiorą przełożenie... reszta to pojedyńcze konie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach

 

największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki

 

to wyjaśnij skąd się Twoja teoria wzięła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tankuje na ashaun czy innym carrefourowskim paliwie' date=' to roznice moga byc. Ja na pomiarach byłem wiele razy i tankowałem rozne paliwa.. Tankujac na neste miałem 110KM zamiast ~120..

 

Auto od początku jest tankowane tylko na 98 jak podaje producent, tylko BP lub Statoil. Pomiary zawsze robiłem w chłodne dni.

 

[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 15:06 ]

Kupiłem je w PL fabrycznie nowe i po dotarciu zrobiłem w trójmieście pomiar na 2 dobrych hamowniach

 

największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km' date=' a nie powyjściu prawie z fabryki[/quote']

 

pierwszy pomiar robiłem po 2 tys km w między czasie byłem kilka razy bo wymieniłem na sportowy wydech i zawsze robię pomiar przed i po. Wyniki zawsze takie same. Obecnie auto ma 25 tyś. km - mocy ani więcej ani mniej. (tzn oczywiście wzrost mocy po zmianach) obecnie z całym przelotowym wydechem oraz sportowym tlumikiem Invidia, wykazuje ok 280KM .

 

Powracam do mojego pytania jakie wyniki wyszły w seryjnych zetkach u innych klubowiczów. Przypominam ze na niemieckim forum wszyscy zgodnie mówią że mają po 280km w serii.

 

Jako ciekawostkę podam ze auto było docierane z szwajcarską precyzją. Pierwsze co zrobiłem jak go odebrałem to wymieniłem olej na motul syntetyk. Przez 2 tys km auto ani razu nie było deptane. Tak jak mówią najlepsze szkoły docierania jezdziłem normalnie nim w rożnych zakresach prędkości ale max 2/3 gazu. Po 2 tys. ponownie wymieniłem olej na motul i zaczołem go używać do tego po co został stworzony ;-). Następnie pomiar i małe zaskoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę podam ze auto było docierane z szwajcarską precyzją.
Tak jak mówią najlepsze szkoły docierania jezdziłem normalnie nim w rożnych zakresach prędkości ale max 2/3 gazu.

 

wiesz, są różne techniki docierania silników spalinowych, polecam przeczytać ten artykuł, który z góry uprzedzam jest dość kontrowersyjny...

 

http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

wiesz, są różne techniki docierania silników spalinowych, polecam przeczytać ten artykuł, który z góry uprzedzam jest dość kontrowersyjny...

 

http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

 

Pewnie wiele jest rozwiązań ale lepiej nie eksperymentować ;-) pozatym jak autor pisze napewno ktoś przed oddaniem auta i tak gaz do dechy kilka razy wcisnoł

 

[ Dodano: Nie 04 Sty, 2009 00:55 ]

To ci powiem że dobra moc ci wyszła jak pokazało 260KM, te silniki tak mają... niestety.

 

no włąśnie tu jest pytanie czemu auta w Polsce pokazują 260 a w Niemczech 280, a może mają inne hamownie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak dobrze ci wyszło kiedyś czytałem na jakiejś stronie test hamowania 15stu zetek tylko dwie trzymały serie ,najmniej było 248hp ,a reszta wlasnie w okolicy 265hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to sprawdz u siebie sklad spalin pod pełnym obciążeniem to ci powiem ile strojeniem idize ugrać KM i Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to sprawdz u siebie sklad spalin pod pełnym obciążeniem to ci powiem ile strojeniem idize ugrać KM i Nm :)

 

wrzuciłem mały opisik mojego auta pod "projektami i prezentacje" a jak byś mi jeszcze doradził w jaki sposób mam sprawdzić ten skład to będę wdzięczny....wąchałem rurę i nie mogłem rozpoznać składu :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
największa moc będzie od przebiegu rzędu 80-100tyś km, a nie powyjściu prawie z fabryki

 

to wyjaśnij skąd się Twoja teoria wzięła.

 

z artykułów, jeden był ogólnie poświęcony nowoczesnym silnikom wielozaworowym ze zmiennymi fazami rozrządu gdzie poruszano sprawę mocy i jej nieoszacowania w jednostkach japońskich, a drugi artykuł, czy nawet program ( nie pamiętam) był o Hondzie chyba S2000, gdzie prowadzący jasno tłumaczył iż silnik ten osiąga największą moc na granicy o.k 80-90tyś km i długo potem ją trzyma. Natomiast należy pamietać że to są różnice małe rzędu 2-3%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...