Guest bodex Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 witam,mam problem ,z Nissanem Terrano z 2001 roku z silnik 2,7tdi. Podczas przyspieszania zaczyna szarpac i zapala sie kontrolka pomaranczowa,zaczął też jakby mocniej kopcić.co może byc przyczyną?ktoś coś podpowie? z góry dziękuje pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 1. Sprawdzić ew. wymienić filtr paliwa i powietrza 2. Mocne mrozy były u ciebie - mogła ci ropa w baku zamarznąć - wtedy będzie mulił i szarpał. 3. Zabite turbo (ryzykowna diagnoza) 4. Padnięta pompa wtryskowa (droga diagnoza) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gregum Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Kontrolka pomarańczowa wskazująca obecność wody w filtrze paliwa? No to odpowiedź jest w pytaniu... Może masz skrzynię automat - to wtedy jeszcze coś ze skrzynią, np. za niski poziom oleju... Jeżeli nie, to wszystko związane z paliwem wymienione w poprzednim poście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bodex Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 dzięki za rady mrozy były ale niestraszne,te samo paliwo stało w tym samym pomieszczeniu co auto sprawdzałem gęstosc normalna,boje się tej pompy wtryskowej bo tez mi to chodziło po głowie,a może jakis czujnik połozenia wału? czy kąt wtrysków? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grzegorzs76 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 No powodow moze być klika, ale najpierw ktora lampka pomaranczowa?? Check - po lewej stronie czy Wody w filtrze paliwa po prawej stronie?? Jeżeli pierwsze to może być tez: 1. Wtrysk sterujący, 2. Czujnik temperatury paliwa(jest to termistor w nastawniku pompy wtrysku i tu się zaczynają schody, pompa Bosch to koszt tylko 40-60 PLN plus ustawinienie u pompiarza, pompa zexel wymiana calego nastawnika koszt jakies 1500-2000 PLN) 3. Czujnik położenia wału korbowego i tu zależy od rocznika umieszczeń czujnika jest conajmniej 3 - I pozycja to pod termostatem z przodu auta, II - to na korpusie silnika przy łączeniu ze skrzynia biegów, II - poniżej pompy wtrysku (cena w zależności od rocznika od 450 do 900 PLN w serwisie) Czujnik można sprawdzić wg książki czy ma dobry opór w odpowiedniej zewnetrznej temperaturze, mój zachowywał się dziwnie w temperaturze okolo 50-60 stopni dlatego go wymienialem i teraz jest OK. A tak swoją drogą to ani serwis Nissana ani serwis Forda Mavericka miał problem ze zlokalizowaniem takowego czujnika w sowich katalogach ;-) Pozdro Grzesiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.