Guest lukaszs Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Pare dni temu zapalila mi sie kontrolka check engine, blad P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance, prawdopodobnie do wymiany zawor EGR(narazie zalalem auto lepszym paliwem i zresetowalem kontrolke), i pytanie do forumowiczow czy moze da sie ten zawor odlaczyc i zaslepic. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 można, możne też go wyjąć i wyczyścić, w moim przypadku pomogło i od 3 lat śmga dalej bezproblemowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Tak jak pisze bujany, można i trzeba, bo prawdopodobieństwo, że EGR jest nie do zreanimowania jest minimalne. W tym silniku gdy zaślepisz EGR, może stale świecić się check (jest tam chyba cz. temperatury gazów EGR). pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 kolejne pytanko do klubowiczow.. Skad w intercoolerze bierze sie olej silnikowy? Kapie mi kilka kropolek z lewej strony silnika, rozszczelnienie ukladu ? Stwierdzili ze trzeba wymienic intercooler 500zl czy to wina Turbo ? Jak ten uklad caly dziala.. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Po co go wymieniać? Po to aby nowy znów został zalany olejem? Olej bierze się w zdecydowanej większości przypadków z nieszczelności turbiny, czyli w turbinie masz uszczelniacze olejowe które puszczają, wtedy olej przedostaje się do kolektora dolotowego, a w związku z tym, że intercooler jest najniżej to z niego w końcu przecieka. A układ działa mniej więcej tak: powietrze zasysane jest do filtra powietrza, potem wciąga je sprężarka w turbinie, spręża (albo i nie) i tłoczy do intercoolera, czyli chłodnicy powietrza doładowanego, stamtąd już prosto do silnika. myślę, że bujany zgodzi się ze mną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 niech straci i się zgodzi, zarówno w zasadzie działania jak i w tym że zupełnie bezcelowa jest wymiana chłodnicy powietrza doładowywującego gdyż przyczyna leży w przepuszczającym turbo:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Gdzie mozna dostac nowa turbosprezarke ? Albo czy jest jakis sposob jej naprawy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Możesz regenerować, np. w Turbo Tecu. Zostaje obudowa z turbo, wchodzi nowe wnętrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Gdzie mozna dostac nowa turbosprezarke ? Albo czy jest jakis sposob jej naprawy ? wystarczyło przeczytać ten temat a miał byś odpowiedź na 2 część swojego pytania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Chcialbym poprostu dojsc do sedna sprawy, skad sie bierze ten caly problem z wyciekiem ojelu z intercoolera, jezeli to turbina to zapewne czeka mnie wymiana, srednio interesuja mnie uzywane czesci, w ASO skasowali 50zl i stwierdzili ze intercooler do wymiany, wiec to rece opadaja.. Jutro musze podjechac i sprawdzic co oni na to.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 jezeli to turbina to zapewne czeka mnie wymiana, srednio interesuja mnie uzywane czesci i znowu kłania się czytanie ze zrozumieniem! widać że bogaty jesteś bo w ASO pewnie ze 4-5 tys zł za turbo wybulisz (jeżeli tylko bo i to pewnie droższe będzie do tego wymienią Ci intercooler itd. itd.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 Zawór przepryskany został plynem do czyszczenia osadow Valvoline, od 3 dni nie wlacza sie kontrolka. Zobaczymy czy to przyniesie zamierzony efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
automedg Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Po co go wymieniać? Po to aby nowy znów został zalany olejem? Olej bierze się w zdecydowanej większości przypadków z nieszczelności turbiny, czyli w turbinie masz uszczelniacze olejowe które puszczają, wtedy olej przedostaje się do kolektora dolotowego, a w związku z tym, że intercooler jest najniżej to z niego w końcu przecieka. A układ działa mniej więcej tak: powietrze zasysane jest do filtra powietrza, potem wciąga je sprężarka w turbinie, spręża (albo i nie) i tłoczy do intercoolera, czyli chłodnicy powietrza doładowanego, stamtąd już prosto do silnika. myślę, że bujany zgodzi się ze mną ja myśle że regeneracja turbiny niewystarczy chłodnice powietrza też trzeba wymienić bo jak olej się pokazuje to i powietrze też ucieka i może być utrata mocy w tych modelach tak już jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukaszs Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 (edited) Problem z kontrolką po wyczyszczeniu zawordu ustąpił. Jednak cały czas przy depnięciu pedału gazu auto strasznie kopci... zastanawiam się czy to nie przypadkiem nawał nagaru zebrany w układzie wydechowym, dzis czytając podobne wątki an temat EGR każdy poleca zablokowanie EGR oraz wyczyszczenie kolektora ssącego. Wątek z innego forum :Inne Forum .. Moje auto nie jest jakoś mocno piłowane, staram się jezdzić 2000-3000 obrotów MAX, jednakże czuję spadek mocy niż auto miało 2 lata temu.. co o tym myślicie ? Edited May 6, 2010 by lukaszs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkowa15 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 ja myśle że regeneracja turbiny niewystarczy chłodnice powietrza też trzeba wymienić bo jak olej się pokazuje to i powietrze też ucieka i może być utrata mocy w tych modelach tak już jest Jeżeli chodzi o zawór EGR, to w moim przypadku pomogło przeczyszczenie, a w przypadku zaworu w aucie kolegi niestety nie ,wiec trzeba było zaślepić wlot spalin i po temacie. Tylko jedna rada należy zastosować grubszą blaszkę niż z puszki piwa jak to ktoś na forum sugerował ,bo ta po tygodniu się przepaliła. Pozdrawiam marekko ja myśle że regeneracja turbiny niewystarczy chłodnice powietrza też trzeba wymienić bo jak olej się pokazuje to i powietrze też ucieka i może być utrata mocy w tych modelach tak już jest Chłodnicę można pokleić ,przeważnie jest rozszczelniona na narożnikach, a tam lutowanie nie wchodzi w gre bo są uszczelki gumowe.Koszt w Toruniu 70 PLN, i jest ok.Jeżeli chodzi o turbinę ,to niestety musiałem kupić nową, koszt 3600zł(stara trzeba zdać)niestety olej dalej idzie na chłodnicę powietrza, więc wykapowałem,że turbina ciągnie olej z odpowietrzenia pokrywy zaworów.Wyjąłem wężyk z pokrywy zaślepiłem żeby nie dostawało się fałszywe powietrze do turbiny i kilka dni zaobserwuję czy to jest słuszna diagnoza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark_75 Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 (edited) ... Moje auto nie jest jakoś mocno piłowane, staram się jezdzić 2000-3000 obrotów MAX, jednakże czuję spadek mocy niż auto miało 2 lata temu... Uważam, że to zdanie zawiera odpowiedź samo w sobie. Moim zdaniem jeździć na niskich obrotach autami z DPF i EGR to zbrodnia - to nie może się dobrze skończyć. Układ wydechowy MUSI mieć jak najwyższą temperaturę podczas pracy. Inaczej będzie osadzał się nagar na zaworze EGR, a katalizator i filtr cząstek stałych będą nie tylko oblepione sadzą, ale być może jeszcze niedopalonymi węglowodorami i będzie to nie do usunięcia w pewnym momencie. Optymalne minimum dla silnika to ilości obrotów takie, gdzie osiąga on najwyższą sprawność (można przyjąć, że w przybliżeniu zakres między maksymalnym momentem obrotowym, a osiągnięciem ok. 90% mocy maksymalnej). W przypadku Nissana X-Traila max moment obrotowy to okolica 2000-2500RPM, moc max to 4000RPM. Jeśli ktoś jeździ poniżej 2000RPM to silnik nie będzie osiągał swoich nominalnych parametrów pracy, co za tym idzie spalanie może być niepełne, a temperatura i/lub ilość gazów odlotowych będzie zbyt niska. Edited November 5, 2010 by Mark_75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonMP Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 (edited) Witam. To trochę nie tak kolego Mark_75. Jazda z obrotami 2000-3000 nie jest tak szkodliwa jak jazda w mieście na krótkich odcinkach bez odpowiedniego zagrzania silnika a co za tym idzie układu wydechowego. Wystarczy się przejechać z prędkością ponad 2500 obr/min na dłuższej trasie poza miastem i to wystarczy do oczyszczenia układu wydechowego. A największą wadą tutaj jest niedoskonałość układów DPF, FAP czyli filtrów cząstek stałych. Dochodzi do tego jeszcze stan techniczny silnika czyli np. kondycja pierścieni , turbiny. Częstotliwośc wymiany oleju i sam typ oleju również. Pozdrawiam. Edited November 5, 2010 by LeonMP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Witam. To trochę nie tak kolego Mark_75. Jazda z obrotami 2000-3000 nie jest tak szkodliwa jak jazda w mieście na krótkich odcinkach bez odpowiedniego zagrzania silnika a co za tym idzie układu wydechowego. Wystarczy się przejechać z prędkością ponad 2500 obr/min na dłuższej trasie poza miastem i to wystarczy do oczyszczenia układu wydechowego. A największą wadą tutaj jest niedoskonałość układów DPF, FAP czyli filtrów cząstek stałych. Dochodzi do tego jeszcze stan techniczny silnika czyli np. kondycja pierścieni , turbiny. Czstotliwośc wymiany oleju i sam typ oleju również. Pozdrawiam. I tu sie kłania pomysłowść.Wystarczy jeździć z częsciowo lub calkowicie zaslonietą chłodnicą i silnik na krotkich odcinkach bedzie osiagał szybko własciwa temp.a co za tym idzie problemy z dpf raczej wystepowac nie bedą.Jeżdzenie na obrotach 2500-3000 ,da podobne efekty ale wtedy x-trail ze spalaniem nie zejdzie ponizej 10 l/100 km. A co do oleju to owszem warto lac pelne syntetyki (niekoniecznie te najsilniej reklamowane)ale kazdy sprawny X-trail(di,dci) nie bierze oleju w ogole -takze mowa o jakis nagarach,osadach w wydechu-jest praktycznie bezprzedmiotowa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark_75 Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 (edited) I tu sie kłania pomysłowść.Wystarczy jeździć z częsciowo lub calkowicie zaslonietą chłodnicą i silnik na krotkich odcinkach bedzie osiagał szybko własciwa temp.a co za tym idzie problemy z dpf raczej wystepowac nie bedą.Jeżdzenie na obrotach 2500-3000 ,da podobne efekty ale wtedy x-trail ze spalaniem nie zejdzie ponizej 10 l/100 km. A co do oleju to owszem warto lac pelne syntetyki (niekoniecznie te najsilniej reklamowane)ale kazdy sprawny X-trail(di,dci) nie bierze oleju w ogole -takze mowa o jakis nagarach,osadach w wydechu-jest praktycznie bezprzedmiotowa . Temperatura silnika czy osłoniętego, czy nie, zawsze wynosi około 90oC (pomijając czas na rozgrzanie). Wyższej temperatury spalin nie da się wygenerować utrudniając chłodzenie korpusu silnika - zawsze będzie stabilna. Skoro temperatura spalin pozostaje stała po ustabilizowaniu się temperatury silnika, to jedynym sposobem rozgrzania układu spalinowego jest zwiększenie przepływu gazów odlotowych, a tego żaden kocyk na silniku i tektura na chłodnicy nie zapewni. Większą ilość spalin, a co za tym idzie większą ilość energii cieplnej dostarczonej do układu wydechowego może zapewnić wyłącznie spalenie większej ilości paliwa. Ludzie kaleczą swoje auta nie tylko krótkimi trasami na zimnym silniku, ale całym okresem użytkowania - żeby im auto paliło mało, to jeżdżą na zbyt niskich obrotach na długich trasach i katalizator z DPFem nigdy nie osiągają swoich nominalnych parametrów pracy (a EGR zalepia się nagarem). A jak dla kogoś 10l ON to za dużo... no cóż - zawsze można kupić Skodę Fabię, a nie wielką i ciężką budę jaką jest X-Trail. Jak się chce mieć duże auto, to trzeba się liczyć z kosztami. Co do oleju... w X-Trailach dCi, wyprodukowanych po październiku 2005, należy lać wyłącznie syntetyki i to spełniające ACEA C3. I tu się zgadzamy, że tani olej powoduje kłopoty nie tylko silnika, ale też i wszystkich rzeczy, które się z jego prawidłową pracą wiążą (w tym naszych ukochanych nowinek technicznych jak recyrkulacja spalin i filtry cząstek stałych). Ponieważ jest wielu specjalistów, którzy myślą, że byle 10W-40 załatwi sprawę, to potem są problemy... Edited November 5, 2010 by Mark_75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.