Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Primera PW12 po tuningu rożnica w spalaniu a wskazaniem komp


Guest frantz
 Share

Recommended Posts

Guest frantz

Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie.

 

Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej :)

 

Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi.

 

Pozdraiwam

Link to comment
Share on other sites

Guest frantz
Cześć

 

Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie.

 

Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej :)

 

Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi.

 

Pozdraiwam

 

Większe spalanie jestem w stanie przeżyć, ale dlaczego komputer zaniża mi tak bardzo spalanie ?

Link to comment
Share on other sites

spalanie określa się na podstawie czasu wtrysku oraz ustalonej wydajności, nie ma to żadnego związku z wychyleniem przepustnicy. Poza tym w dieslu NIE ma przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

No w sumie to masz rację z tymi wtryskami.

Może po prostu należałoby zmienić ustawienia wydajności w komputerze, ustalić jakoś nowe spalanie, tylko czy jest sens ?

Wychodzi na to, że musisz po prostu sam nanosić korektę, ewentualnie zadzwonić do ASO i spytać się, czy istnieje korekta tej rozbieżności.

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

maly ot. A czym sie rozni 2,2Di z primery od tego w almerze? tutaj widze bezproblomowo zawirusowany do 146koni a w almie problemem jest juz 130km :zly:

Link to comment
Share on other sites

Guest frantz
spalanie określa się na podstawie czasu wtrysku oraz ustalonej wydajności, nie ma to żadnego związku z wychyleniem przepustnicy. Poza tym w dieslu NIE ma przepustnicy

 

W takim razie jaki jest sposób żeby poprawić wskazania komputera ?

Link to comment
Share on other sites

mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest....

 

znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa

Link to comment
Share on other sites

Guest frantz
mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest....

 

znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa

 

jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6

spalanie w mieście ok 10l/100

Link to comment
Share on other sites

jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6

spalanie w mieście ok 10l/100

Hehe spalanie tyle co w kolegi zawirusowanej na 246KM i 518Nm bejcy 330d co warzy z 1600kg no ładnie chłopaki :D

Link to comment
Share on other sites

jakie masz spalanie w trasie

 

w trasie zawyzal spalanie o 0,3 litra

w miescie jest roznica 1 do 1,5 litra

 

spalanie w trasie jak go nie butuje to 6 6,5 litra max

przy 90 km/h 4,7 ... ale tak sie nie da jezdzic ....

Link to comment
Share on other sites

maly ot. A czym sie rozni 2,2Di z primery od tego w almerze? tutaj widze bezproblomowo zawirusowany do 146koni a w almie problemem jest juz 130km :zly:

Tym, że to 2.2DCi a nie 2.2Di

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc.

 

to nie jest dci. Primera p12 wystepowala z tym silnikiem co mamy w almach w wersji 112km i 126km

Link to comment
Share on other sites

kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona.

Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci

Link to comment
Share on other sites

kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona.

Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci

 

nie widzialem DI ze znaczkiem na klapie, DCI a i owszem

nie kojarze jak jest z 1.9 DCI czy ma znaczek na klapie czy nie...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest goodhope

jak napisałem w temacie poniżej ....

 

który ktoś usunął :)

 

więc, napiszę raz jeszcze.

 

 

Różnica we wskazaniach spalania w silniku 2.2 na denso bierze się stąd, że została zmodyfikowana sekwencja map wykonawczych a nie przeliczeniowych.

 

Sterownik silnika ciągle kalkuluje tą samą dawkę paliwa, z której wylicza spalanie, jednak wynikowo na cylindry dostaje się więcej paliwa.

 

Nie jest łatwo zmodyfikować ten soft tak, by podnieść wartości zakładane wyliczeniowe, a nie wynik z map wykonawczych.

Choć nie twierdzę że nie jest wykonalne, to jest to żmudne i pracochłonne.

 

 

różnice pomiędzy silnikami 1.9 a 2.2 są kosmiczne.

Tak jak 2.2 w P12 jest konstrukcją iście azjatycką, tak 1.9dci jest w 100% pochodzenia renówkowego. Stąd rodowodowo pozostało oznaczenie dCi takie samo, jakie stosuje renault (1.9)

Link to comment
Share on other sites

tak to musi wygladac .... ale ja nie grzebie w chiptuningu i nie uwazam siebie za experta w tej dziedzie wiec nie odpowiem na dalsze pytania ;)

 

o tych silnikach bylo juz pisane wiele razy ale dalej wiekszosc - nie nissomaniakow - mysla, ze 2.2 DI/DCI, to sa francuzy :D

juz paru probowalem to wyjasnic - nie dociera :diabel2: :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...