Guest frantz Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 wieksze osiagi = wieksze spalanie nie ma sie co dziwic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Cześć Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie. Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi. Pozdraiwam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frantz Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Cześć Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie. Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi. Pozdraiwam Większe spalanie jestem w stanie przeżyć, ale dlaczego komputer zaniża mi tak bardzo spalanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 spalanie określa się na podstawie czasu wtrysku oraz ustalonej wydajności, nie ma to żadnego związku z wychyleniem przepustnicy. Poza tym w dieslu NIE ma przepustnicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 No w sumie to masz rację z tymi wtryskami. Może po prostu należałoby zmienić ustawienia wydajności w komputerze, ustalić jakoś nowe spalanie, tylko czy jest sens ? Wychodzi na to, że musisz po prostu sam nanosić korektę, ewentualnie zadzwonić do ASO i spytać się, czy istnieje korekta tej rozbieżności. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 maly ot. A czym sie rozni 2,2Di z primery od tego w almerze? tutaj widze bezproblomowo zawirusowany do 146koni a w almie problemem jest juz 130km :zly: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frantz Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 spalanie określa się na podstawie czasu wtrysku oraz ustalonej wydajności, nie ma to żadnego związku z wychyleniem przepustnicy. Poza tym w dieslu NIE ma przepustnicy W takim razie jaki jest sposób żeby poprawić wskazania komputera ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest.... znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frantz Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest.... znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6 spalanie w mieście ok 10l/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6 spalanie w mieście ok 10l/100 Hehe spalanie tyle co w kolegi zawirusowanej na 246KM i 518Nm bejcy 330d co warzy z 1600kg no ładnie chłopaki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 jakie masz spalanie w trasie w trasie zawyzal spalanie o 0,3 litra w miescie jest roznica 1 do 1,5 litra spalanie w trasie jak go nie butuje to 6 6,5 litra max przy 90 km/h 4,7 ... ale tak sie nie da jezdzic .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 maly ot. A czym sie rozni 2,2Di z primery od tego w almerze? tutaj widze bezproblomowo zawirusowany do 146koni a w almie problemem jest juz 130km :zly: Tym, że to 2.2DCi a nie 2.2Di Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc. to nie jest dci. Primera p12 wystepowala z tym silnikiem co mamy w almach w wersji 112km i 126km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 to nie jest dci. Primera p12 wystepowala z tym silnikiem co mamy w almach w wersji 112km i 126km Poczytaj Albina w tym temacie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49848 To jest DCi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 racja ,nie sadzilem ze silnik common rail dalej mial oznaczenie DI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 W primerach zawsze było to dci, może dlatego,że tam zawsze był common rail? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona. Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona.Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci nie widzialem DI ze znaczkiem na klapie, DCI a i owszem nie kojarze jak jest z 1.9 DCI czy ma znaczek na klapie czy nie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 w niektorych krajach byl znaczek 2,2Di ,ale mnie chodzilo o oslony silnika :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goodhope Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 jak napisałem w temacie poniżej .... który ktoś usunął więc, napiszę raz jeszcze. Różnica we wskazaniach spalania w silniku 2.2 na denso bierze się stąd, że została zmodyfikowana sekwencja map wykonawczych a nie przeliczeniowych. Sterownik silnika ciągle kalkuluje tą samą dawkę paliwa, z której wylicza spalanie, jednak wynikowo na cylindry dostaje się więcej paliwa. Nie jest łatwo zmodyfikować ten soft tak, by podnieść wartości zakładane wyliczeniowe, a nie wynik z map wykonawczych. Choć nie twierdzę że nie jest wykonalne, to jest to żmudne i pracochłonne. różnice pomiędzy silnikami 1.9 a 2.2 są kosmiczne. Tak jak 2.2 w P12 jest konstrukcją iście azjatycką, tak 1.9dci jest w 100% pochodzenia renówkowego. Stąd rodowodowo pozostało oznaczenie dCi takie samo, jakie stosuje renault (1.9) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 tak to musi wygladac .... ale ja nie grzebie w chiptuningu i nie uwazam siebie za experta w tej dziedzie wiec nie odpowiem na dalsze pytania o tych silnikach bylo juz pisane wiele razy ale dalej wiekszosc - nie nissomaniakow - mysla, ze 2.2 DI/DCI, to sa francuzy juz paru probowalem to wyjasnic - nie dociera :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.