Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera PW12 po tuningu rożnica w spalaniu a wskazaniem komp


Gość frantz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie.

 

Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej :)

 

Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi.

 

Pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Z tego co pamiętam to komputer liczy spalanie na podstawie położenia przepustnicy. Używasz wciąż np. tej samej prędkości obrotowej, ale masz moc większą o 20 koni - a to za darmo się nie weźmie.

 

Powiedzmy, że wcześniej przy 3000 obrotów miałem 100 koni, spalanie 6 l, przy 3400 miałem 115 koni spalanie 7l. Teraz masz powiedzmy przy 3000 obrotów te 115 koni, więc i spalanie zeszło niżej w prędkości obrotowej :)

 

Teoretycznie przy b. delikatnej jeździe w trasie powinien spalić mniej, bo łatwiej mu się kulać, ale generalnie reklama mniejszego spalania po chip tuningu to tylko atut zachęcający do skorzystania z tak drogiej usługi.

 

Pozdraiwam

 

Większe spalanie jestem w stanie przeżyć, ale dlaczego komputer zaniża mi tak bardzo spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to masz rację z tymi wtryskami.

Może po prostu należałoby zmienić ustawienia wydajności w komputerze, ustalić jakoś nowe spalanie, tylko czy jest sens ?

Wychodzi na to, że musisz po prostu sam nanosić korektę, ewentualnie zadzwonić do ASO i spytać się, czy istnieje korekta tej rozbieżności.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie określa się na podstawie czasu wtrysku oraz ustalonej wydajności, nie ma to żadnego związku z wychyleniem przepustnicy. Poza tym w dieslu NIE ma przepustnicy

 

W takim razie jaki jest sposób żeby poprawić wskazania komputera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest....

 

znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, auto wzmocnione - komp zaniza spalanie, nie wiem dlaczego tak jest....

 

znaczna roznica jest w miescie, w tracie wychodzi praktycznie dobre wskazanie spalania wg. kompa

 

jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6

spalanie w mieście ok 10l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie masz spalanie w trasie, u mnie przy prędkości średniej 90 km/h (wskazanie kompa po trasie) wynosi 7,9 l/100 oczywiście spalanie obliczone jest na podstawie tankowania nie kompa, komp wyświetla wtedy 6,6

spalanie w mieście ok 10l/100

Hehe spalanie tyle co w kolegi zawirusowanej na 246KM i 518Nm bejcy 330d co warzy z 1600kg no ładnie chłopaki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie masz spalanie w trasie

 

w trasie zawyzal spalanie o 0,3 litra

w miescie jest roznica 1 do 1,5 litra

 

spalanie w trasie jak go nie butuje to 6 6,5 litra max

przy 90 km/h 4,7 ... ale tak sie nie da jezdzic ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly ot. A czym sie rozni 2,2Di z primery od tego w almerze? tutaj widze bezproblomowo zawirusowany do 146koni a w almie problemem jest juz 130km :zly:

Tym, że to 2.2DCi a nie 2.2Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, w końcu zdecydowałem się odmulić fabryczne 2,2Di 126 km. Tuningu dokonałem w Poznaniu w firmie Geko Cars. Zacznę od mocy, z fabrycznego 126km wyszło 146km, nie pamiętam niestety ile było na początku Nm, ale po jest ich równe 346Nm. Różnica jest mocno wyczuwalna, szczególnie moment obrotowy (potrafi zerwać przyczepność przy 90km/h) jest spoko. Jedyna rzecz jaka mnie martwi to różnice między wskazaniami kompa a spalaniem rzeczywistym, najgorzej jest w trasie komp pokazuje 6,6 a rzeczywiste wynosi 7,9. Pytanie jaka może być przyczyna takich różnic w spalaniu ??? Ogólnie auto moim zdaniem po wirusie pali więcej. Proszę kolegów o pomoc.

 

to nie jest dci. Primera p12 wystepowala z tym silnikiem co mamy w almach w wersji 112km i 126km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona.

Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys jak rozwazalem zakup primery ,to w ofertach ludzie na silnik 2,2 126KM pisali Di ,niestety nie mialem okazji zobaczyc jak w tych samochodach wyglada osolona.

Myslalem ze montowali podkrecony Di i Dci

 

nie widzialem DI ze znaczkiem na klapie, DCI a i owszem

nie kojarze jak jest z 1.9 DCI czy ma znaczek na klapie czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość goodhope

jak napisałem w temacie poniżej ....

 

który ktoś usunął :)

 

więc, napiszę raz jeszcze.

 

 

Różnica we wskazaniach spalania w silniku 2.2 na denso bierze się stąd, że została zmodyfikowana sekwencja map wykonawczych a nie przeliczeniowych.

 

Sterownik silnika ciągle kalkuluje tą samą dawkę paliwa, z której wylicza spalanie, jednak wynikowo na cylindry dostaje się więcej paliwa.

 

Nie jest łatwo zmodyfikować ten soft tak, by podnieść wartości zakładane wyliczeniowe, a nie wynik z map wykonawczych.

Choć nie twierdzę że nie jest wykonalne, to jest to żmudne i pracochłonne.

 

 

różnice pomiędzy silnikami 1.9 a 2.2 są kosmiczne.

Tak jak 2.2 w P12 jest konstrukcją iście azjatycką, tak 1.9dci jest w 100% pochodzenia renówkowego. Stąd rodowodowo pozostało oznaczenie dCi takie samo, jakie stosuje renault (1.9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to musi wygladac .... ale ja nie grzebie w chiptuningu i nie uwazam siebie za experta w tej dziedzie wiec nie odpowiem na dalsze pytania ;)

 

o tych silnikach bylo juz pisane wiele razy ale dalej wiekszosc - nie nissomaniakow - mysla, ze 2.2 DI/DCI, to sa francuzy :D

juz paru probowalem to wyjasnic - nie dociera :diabel2: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...