Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Układ kierowniczy.


Guest milek

Recommended Posts

Witam wszystkich, na początku proszę wszystkich od powstrzymywania wybuchów śmiechu po przeczytaniu mego pytania:) Po prostu nie znam się na tym.

A więc, czuję, że mam jakieś luzy w układzie kierowniczym, po podniesieniu okazało się, iż są lekkie luzy na łożyskach, oraz do wymiany jedna dolna guma w amortyzatorze.Ok to zaakceptowałem, ale gdy ruszam kołem w stronę skrętu, raz w lewo raz w prawo, to rusza si pierw koło którym akurat skręcam, a dopiero po chwili reaguje drugie koło na ten skręt.Mieszkam w małej miejscowości na Islandii i nie mam zaufania tu do mechaników, mechanik stwierdził, iż to normalne, ale ja nie jestem pewien, właśnie czuję np.na śniegu tak jakby jedno koło szło w jedną stronę, a drugie w drugą.

Wiec Terraniacy może Wy mi odpowiecie, czy me odczucia to właśnie wina łożysk i tej gumy w amortyzatorze?

Czy jest mozliwość kupienia samej tej gumki, czy muszę wymieniać cały Amortyzator?

Pozdrawiam wszystkich!!!

Link to comment
Share on other sites

Jak coś jest nie tak z amorkiem to się go wymienia całego.

 

 

Jakie duże masz oponki? Bo na islandii raczej z większymi jeżdżą.

 

Tak szczerze to nawet na to nie zwróciłem uwagi. Jeżeli nic się z autem nie dzieje, a objaw ten się nie pogarsza to nic się dziać nie powinno. Po Wydaje mi się, że jest to raczej normalne. Nie wiem jak wyglądają odstępy czasowe między prawym a lewym kołem, ale jakiś margines powinien być.

Link to comment
Share on other sites

Mam koła 33x12.5x15, więc możliwe że przez luzy na łożyskach mam takie uczucie w układzie kierowniczym?

Dzięki za tak szybką reakcję na me pytanie!!!

Link to comment
Share on other sites

Może nic się nie dzieje w twoim terrano, ale do ustalenia tego weź kolegę zatrudnij, podnieś przód, i niech ci kolega szarpie kołem a ty poswieć latarką na końcówki układu kierowniczego, :!: masz 6 końcówek do sprawdzenia :!!: , i zobacz czy jest tam jakiś luz :P potem sprawdź wspornik układu kierowniczego, też nie powinno być tam dużego luzu aczkolwiek troszkę może być, możesz też spróbować skasować luz na przekładni kierowniczej i sprawdź luz na krzyżakach kolumny kierowniczej :diabel2:

 

Reasumując: najperw usuń luzy w układzie kierowniczym, potem na łożyskach a z amortyzatorami daj sobie na razie luz :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Przy 33" może być opóźnienie.

 

Tylko kwestia jakie ono jest. Kręcisz kierą w lewo i najpierw skręca ci lewym kołem, a po ułamku sekundy skręca prawym kołem.

 

 

Takie coś się zdarza jak kręcisz w głębokim śniegu, gdy auto jest w bezruchu. Więc przy twoim rozmiarze opon może coś takiego być.

 

Ale dobrze by było zajechać na kanał. Może masz minimalny luz na końcówkach drążka, a rozmiar opon już swoje robi. Ja mam niby wszystko w porządku, jak miałem mniejsze oponki to jechało jak po szynach, a od czasu jak założone mam większe to na podskokach (koleiny, dziury) deczko ściąga.

 

Większa średnica koła to większe ramię siły, z tym nie powalczysz za bardzo. Trzeba się przyzwyczaić, jeżeli nie masz monstrualnego luzu w układzie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki chłopaki za wyjaśnienia, będę powoli to wyczuwał, bo każdy wjazd na kanał a tym bardziej naprawa tutaj to naprawdę spore koszty,ale cóż, takie życie, tym bardziej, że laikowi takiemu jak ja zachciało się terenówki,lecz pomimo wszystko myślę że warto, bo już nieraz wiele osób szalało z łopatami, a ja tylko wsiadłem, odśnieżyłem szybki i wyjechałem bez zająknięcia:)

Pozdrawiam wszystkich Tyrranomaniaków!!!

Jakby coś wpadło wam jeszcze na myśl to proszę podzielcie się tym zemną

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...