Gość kristo Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ja włożyłem między chłodnicę a atrapę kawałek kartonu, zasłania tak z połowę wlotu powietrza ale ogrzewanie super a temperatura płynu w normie. nie zapomnij wyjąć na wiosnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kserokop Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Luzik Kristo zawsze wyjmuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Luzik Kristo zawsze wyjmuję widziałem już kilku takich co zapomnieli i robili sobie grila na poboczu :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nissanik Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Może ktoś ma inne patenty na szybki nawiew ciepłego powietrza . W moim Qashqaiqu(1.5dCi)ciepełko czuję po przejechaniu 8,9 km. Oczywiście po odpaleniu samochodu nawiewy ustawiam na minimum a temp. na maxa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ 1.6 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) U mnie z kolei przy ustawieniu temperatury prawie na maxa (przedostatnia kreseczka), nawiewu na 2 i ustawieniu na odparowanie ciepło się robi po 2-3 kilometrach... Edytowane 8 Stycznia 2010 przez QQ 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Może ktoś ma inne patenty na szybki nawiew ciepłego powietrza . W moim Qashqaiqu(1.5dCi)ciepełko czuję po przejechaniu 8,9 km. Oczywiście po odpaleniu samochodu nawiewy ustawiam na minimum a temp. na maxa . Sprawdz w pierwszej kolejności termostat. Odpal zimny silnik i sprawdzaj czy przewód biegnący od termostatu do chłodnicy robi się ciepły zanim rozgrzeje się obwód silnika i nagrzewnicy. Jeżeli tak to uszkodzony jest termostat. Żadne kartony i inne patenty nie są potrzebne, ponieważ termostat otwiera się przy określonej temp (np 90 stopni) i dopiero nadwyżkę ciepła kieruje do chłodnicy. W pierwszej kolejności rozgrzewa się silnik i nagrzewnica ogrzewajaca kabine. W moim aucie ustawiam ogrzewanie na auto bez ac temp 18 stopni i naprawdę szybko robi się ciepło. Ustawienie od razu na 25 stopni nic nie daje bo auto przy 18 też oddaje tyle ciepła ile jest w stanie wyprodukować aby osiągnąć jak najszybciej zadaną temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nissanik Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Serwis twierdzi żeby ogrzać samochód w środku z silnikiem diesla potrzeba więcej czasu(kilometrów)niż w silnikach benzynowych.TAK tylko dlaczego w innych markach np. SUZUKI Grand Vitara 1.9 , AUDI 1.9 ,SKODA 1.9 itd.do ciepełka w samochodzie po odpaleniu silnika przy obecnych temperaturach wystarczy przejechać 2-3 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javal Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Witam wszystkich. Mam QQ+2 2.0 DCi i koszmarnie wolno sie grzeje. Dzwoniłem do kilku serwisów i kazdy stwierdził ze ten typ tak ma ale to nie jest rozwiazanie. Pytałem jak to poprawić to zaproponowali mi zamontowanie dewasta za 6 tyś + 1200 zl montaż trochę drogo. Wycztałem że do niektórych samochodów montują podgrzewacze płynu chodzacego opartego na trzech swiecach zarówych.Moze ma ktos jakies pomysły jak to poprawic .Pisał ktos wczesniej żeby jeździc na wyzszych obrotach to niby pomaga ale mechanicy mówia że tak nie wolno bo to szkodzi silnikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muerte Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Witam wszystkich. Mam QQ+2 2.0 DCi i koszmarnie wolno sie grzeje. Dzwoniłem do kilku serwisów i kazdy stwierdził ze ten typ tak ma ale to nie jest rozwiazanie. Pytałem jak to poprawić to zaproponowali mi zamontowanie dewasta za 6 tyś + 1200 zl montaż trochę drogo. Wycztałem że do niektórych samochodów montują podgrzewacze płynu chodzacego opartego na trzech swiecach zarówych.Moze ma ktos jakies pomysły jak to poprawic .Pisał ktos wczesniej żeby jeździc na wyzszych obrotach to niby pomaga ale mechanicy mówia że tak nie wolno bo to szkodzi silnikowi. A próbowaliście dogrzać wnętrze klimatyzacją dało to jakiś rezultat? Ja podczas używania qq zauważyłem, że trochę to pomagało i po park km zaczynało w samochodzie robić się cieplej (qq 1,5 dCi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kielce44 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 A próbowaliście dogrzać wnętrze klimatyzacją dało to jakiś rezultat? Ja podczas używania qq zauważyłem, że trochę to pomagało i po park km zaczynało w samochodzie robić się cieplej (qq 1,5 dCi). Kupiłem opcję skórzanych foteli z podgrzewaniem naprawdę rewelacja i nie żałuje.Momentalnie podrzewają się fotele i jest cieplutko i milutko jak przy komninku idopóki w aucie się nie nagrzeja ja i tak nie marznę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Nie rozumiem podejścia do sprawy ogrzewania. Czy zimą, poza autem chodzimy rozebrani, np. bez czapki ? Czy w aucie jest niższa temperatura niż na zewnątrz ? Prawdą jest, że nie lubię prowadzić w kurtce/płaszczu i wsiadając do auta je zdejmuję, ale nie zostaję wtedy w koszulce z krótkimi rękawami. Ma to jednak wadę, że - wsiadając do auta jest trochę chłodniej na początku, zostaję w czapce - wysiadając, zanim się ubiorę mam trochę szoku zimna, bo w aucie jest ustawinie na 19 stopni. Dojeżdżam do pracy codziennie. Wypracowałem metodę ubierania, płaszcz/kurtka są "lekkie", ciepło zapewniają "głębsze" warstwy. Czas nagrzewania wnętrza jest istotny to prawda, ale już 1-2 minuty wychłodzenia organizmu spowodować może chorobę jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr40 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam Mam problem z ogrzewaniem w QQ może pomożesz? Jakiś element nie pozwala przełączyć ogrzewania na kabinę i w środku jest strasznie zimno, silnik nagrzewa się prawidłowo i widać jak wolno ale skutecznie rośnie jego temperatura. Usterka nie występuje stale 90% odpaleń kończy się sukcesem, ale te 10% to koszmar, przy obecnych temperaturach -14 st. Po pewnym czasie, raczej jak stoję a nie jak jadę ni stąd ni zowąd zaczyna grzać od razu na maxa. Który to element i jak go zdiagnozować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam Mam problem z ogrzewaniem w QQ może pomożesz? Jakiś element nie pozwala przełączyć ogrzewania na kabinę i w środku jest strasznie zimno, silnik nagrzewa się prawidłowo i widać jak wolno ale skutecznie rośnie jego temperatura. Usterka nie występuje stale 90% odpaleń kończy się sukcesem, ale te 10% to koszmar, przy obecnych temperaturach -14 st. Po pewnym czasie, raczej jak stoję a nie jak jadę ni stąd ni zowąd zaczyna grzać od razu na maxa. Który to element i jak go zdiagnozować? Zacząłbym od wymiany termostatu, prawdopodobnie zacina się, koszt wymiany nieduży... Dopiero po tym zabiegu jak nie pomoże szukałbym dalej, ale już u specialisty najlepiej dobrego mechanika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Serwis twierdzi żeby ogrzać samochód w środku z silnikiem diesla potrzeba więcej czasu(kilometrów)niż w silnikach benzynowych.TAK tylko dlaczego w innych markach np. SUZUKI Grand Vitara 1.9 , AUDI 1.9 ,SKODA 1.9 itd.do ciepełka w samochodzie po odpaleniu silnika przy obecnych temperaturach wystarczy przejechać 2-3 km. diesel ma większa sprawośc więc oddaje mniej ciepła - inna kwestia ze TDI nie rozgrzewa się jakos bardzo szybko - było w nim tak samo zimno jak w tescia samochodzie z HDI czy TDCI Szwagra ..... choć faktycznie silniki TDI sa naj naj gdyby tylko nie ta kultura pracy a własciwie jej brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Może do sprawy ogrzewania podejść inaczej.Silnik jest na tyle sprawny ,że nie produkuje wystarczającej ilości zbędnego ciepła?Czytałem coś o WV -ich tdi wymaga dodatkowego elektrycznego wspomagania ogrzewania bo jest tak oszczędny.... Ja przed QQ miałem Fabię 1,9 TDi i w niej była zamontowana elektryczna grzałka przy nagrzewnicy powietrza do kabiny. Projektanci z VW wiedzieli, że diesle się wolniej nagrzewają i tym prostym sposobem zapewnili większy komfort użytkownikom swoich samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 1,6 acenta z 2010. U mnie po ok. 5 min czuć ciepło. Jak skrobię i odśnieżam silnik chodzi więc jak skończę też w środku jest już w miarę miło. Nie narzekam. Co do kartonów na chłodnicę-ostatni wkładałem do Nysy a QQ to Nissan:) W Primerze P10 miałem kiepskie grzanie, okazało się że nagrzewnica miała dużo kamienia, no ale autko miało 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mar3ko Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Generalnie Przekręcam klime na 30 stopni, nawiew na maxa i przy temp. poniżej -10 po ok 15 km cos czuc. Wydaje Ci Się W QQ poniżej -2 stopni C. sprężarka klimy się nie załącza. Owszem świeci się przycisk, ale klima jako klima nie działa. I tak mamy dobrze. W niektórych autach Grupy VAG klima przestaje działać poniżej +5. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 U mnie 2.0 po FL z klimatyzacją automatyczną nagrzewa się w miarę szybko, nie czuję specjalnie dyskomfortu, mam jednak inny problem: po włączeniu ogrzewania szyb (ostatni przycisk po prawej) system zaczyna grzać na maksa niezależnie od ustawienia temperatury (do 16st), dopiero obniżenie do LO powoduje z kolei chłodzenie na maksa. Generalnie czuję że samochód próbuje mnie ugotować. Koniec końcem korzystam tylko z nawiewu na nogi+szybę. U was też tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheCrow Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Mam dokładnie to samo, nawiew na szybę przy włączonej klimie i 16 stopniach powoduje nagrzewanie wnętrza do wysokich temperatur. Pomaga w tym przypadku zmniejszenie siły nadmuchu na 3-4 diody i już nie bucha jak z pieca. Oczywiście, odparowanie szyb przebiega wolniej. Zobaczymy, jak spraw będzie się miała latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano78 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 też tak mam, ale wydaje mi się to normalne, gdyż jest ustwione 16 st. C i komputer chce nagrzać jak najszybciej do tej temperatury wnętrze wiec odkręca nawiewy na maksa, w lato jest tak sam, że jak bedzie ustawiona temperatura 18 st C to komputer bedzie chciał jak najszybciej wychłodzić auto do takiej temperatury więc otwiera nadmuchy na max. Wszystkie QQ tak mają i uważam że jest to normalny objaw, a przecież zawsze można przykręcić pokrętłem Nie róbmy sie aż tak leniwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 też tak mam, ale wydaje mi się to normalne, gdyż jest ustwione 16 st. C i komputer chce nagrzać jak najszybciej do tej temperatury wnętrze wiec odkręca nawiewy na maksa, w lato jest tak sam, że jak bedzie ustawiona temperatura 18 st C to komputer bedzie chciał jak najszybciej wychłodzić auto do takiej temperatury więc otwiera nadmuchy na max. Wszystkie QQ tak mają i uważam że jest to normalny objaw, a przecież zawsze można przykręcić pokrętłem Nie róbmy sie aż tak leniwi Jano nie zrozumiałeś mnie ;-) przy włączeniu ogrzewania szyb samochód grzeje niezależenie od ustawienia temperatury (wyłączając LO) i niezależnie od temperatury wewnątrz samochodu. Ustawione na 16st, w środku już grubo ponad 20, a grzeje dalej bez opamiętania. Widzę jednak że to raczej błąd projektowy niż usterka. Nie chodzi o lenistwo, bardziej zapominalstwo: włączałem ogrzewanie szyb (logiczne), temperatura zostawała standardowo (19-20st) i po dwudziestu minutach orientowałem się że zaraz się ugotuje. Dlatego teraz korzystam tylko z opcji nawiewu dół+szyby. Tym bardziej to nielogiczne, że w pozostałych trybach system dostosowuje prędkość nawiewu tak aby nie wiało zimnym powietrzem na początku (zimny silnik), w miarę rozgrzewania się silnika -zwiększana jest prędkość nawiewu. Przy opcji "szyby" tego nie ma ;-/ Mimo to i tak uważam, że w QQ wentylacja jest na dość wysokim poziomie, mogli by dorzucić jeszcze nawiewy na tył ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Jak skrobię i odśnieżam silnik chodzi w... warto zgłębić temat grzania na mrozie zimnego silnika na postoju. Są różne opinie na ten temat. Sam nigdy tego nie robię. Wsiadam do samochodu, zapalam silnik bez włączonego radia, klimy, grzania innych odbiorników prądu, potem to wszystko włączam wedle potrzeb, odczekuje kilka/kilkanaście sekund i jadę. Na zimnym silniku nie gazuję. A odnośnie ogrzewania w QQ to myślałem, że szybciej będzie się nagrzewał. Zresztą w mrozy docenia się opcję: podgrzewania szyby przedniej, podgrzewanie kierownicy i fotelu przednich Marzy mi się kiedyś ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony dziwne, że producenci aut - przynajmniej w większości nie oferują w opcji takich bajerów. P.S. Warto też poczytać o jeździe na luzie. Niektórzy błędnie myślą, że to obniża zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 P.S. Warto też poczytać o jeździe na luzie. Niektórzy błędnie myślą, że to obniża zużycie paliwa. Na luzie to mniej więcej jak na postoju spalanie wyjdzie, najmniejsze spalanie (może i "zerowe") będzie moim zdaniem przy hamowaniu silnikiem, czyli na biegu i bez gazu. Swoją drogą komputer wskazuje nieprawidłowo spalanie chwilowe właśnie przy jeździe na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fistnameQQ Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Marzy mi się kiedyś ogrzewanie postojowe. Z drugiej strony dziwne, że producenci aut - przynajmniej w większości nie oferują w opcji takich bajerów. . oferują - do qq rowniez - koszt w promocji 4200 - po promocją o ile mnie pamiec nie mli 1000-1500 zl wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awol Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 W innych autach którymi jeździłem było zabronione rozgrzewanie silnika i używanie ogrzewania podczas dłuższego postoju. W instrukcjach obsługi uzasadniano to tym że uszkadza to katalizator. Ciekawe czy dotyczy to także Qashqaia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.