Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie w QQ


honnki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wklejone:

"Kalibracja czujnika klimatyzacji

Odbywa się to poprzez uruchomienie "DIAGNOSIS SYSTEM AUTO AMP" w następujący sposób:

- uruchomić silnik i zaraz przytrzymać przez 5sekund przycisk wentylatora ON/OFF na panelu klimatycacji, aż zaświecą się wszystkie LEDy

- teraz rozpoczną się poszczególne fazy diagnostyki klimy, zaczynając od pierwszej, która zapala wszystkie LEDy

- obracać lewą gałką temperatury w prawo zmieniamy poszczególne fazy, aż pojawi się na wyświetlaczu "61" - to oznacza pozycję AUXILIARY

- w tym stanie obrócić pokrętłem WENTYLATORA w prawo i teraz znajdujemy się w opcji kalibracji czujnika temperatury: obracając w prawo/lewo kalibrujemy w zakresie +/- 3stopnieCelsjusza (na wyświetlaczu będzie się wyświetlało jako -30 a nie -3.0)

 

Ja obróciłem u siebie maksymalnie w lewo, tzn. -3stopnie .

Wyjście z kalibracji poprzez wciśnięcie Auto

 

Bardzo dziękuję, przeprowadziłem kalibrację w 3 minuty bo u mnie też grzał przy 17.

Teraz jest ok.

U mnie zamiast "61" pokazuje się na wyświetlaczu "51" po przekręceniu w prawo pokrętła z wiatraczkiem zmienia się na 61, następnie przekręcając 0 i tu mogę pokrętłem od temp ustawić na -30 jak koledzy opisywali wcześniej.

Ciekawi mnie czemu u mnie jest to "51" auto anglik więc moze temu.

 

Ale nie o tym chciałem pisać. Nic nie zmieniła u mnie ta kalibracja czujnika. Poprostu temp ustawiona na 16 a grzeje jak szalony, tak samo jak 29, na wszystkich trybach ustawienia tj. nogi, szyba czy czołowe wyloty nawiewu. Poprostu kompletna porażka z tym sterowaniem, jest to tak skopane, że aż krew mnie zalewa. Moze mam coś walnięte, zastanawiałem się nad tym mechanizmem co jest przy filtrze kabinowym( napewno przegrody ustawione są dobrze). Poprostu ręce mi opadają, na wszystkich ustawieniach temp grzeje jak cholera, schładza dopiero po ostatnim kliknięciu pokrętła na LO, po czym trzeba wyłączyc klime, co mnie też wnerwia nieziemsko.

Edytowane przez JANKES3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie. W swoim Qashqaiu mam mały problem. Jest to wersja angielska, mieszkam w uk. Benzyna 1.6, 2010 rok produkcji. Klimatyzacja działa sprawnie, ale już ogrzewanie nie za bardzo. Strona kierowcy grzeje ładnie, ale pasażera już nie. Cały czas dmucha zimne powietrze. Gdzieś wyczytałem że może to być problem z złym ustawieniem zębatki koło pedala gazu ( wersja europejska) zdjalem boczny panel i faktycznie jest tam takie coś tylko nie wiem jak to przesunąć i jak ustawić. Jeżeli ktoś może pomóc to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

post-106894-0-28165600-1501353205_thumb.jpg

Edytowane przez czakim1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcąc pokrętłem ogrzewania do skrajnych pozycji low<->high bedziesz widział jak czarne zęby (silniczek) obracają białe koło. Jeśli są przestawione to odkręć silniczek (dwie śruby) i na którejś ze skrajnych pozycji ustaw i przykręć. Białe kółko też ma dwa skrajne położenia i stąd będziesz wiedział (ręką obrócisz to kółko i będzie wracać samo do poprzedniej pozycji) jak to złożyć żeby działało poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za szybką odpowiedź :) Będę próbował :)

Robota zrobiona :) Mechanik nie wpial kabelka . Musiałem wszystko odkręcić, schowek itp ale warto bylo. Ogrzewanie działa:) Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

zauważyłem niedawno w swoim QQ 2l diesel takie zjawisko.Samochód nagrzewa się dość szybko i utrzymuje grzanie do pewnego momentu,później jakby odcina dopływ ciepłego powietrza do kabiny(szczególnie przy większej prędkości) można zwiększać temperaturę pokrętłem ale i tak cały czas leci chłodne powietrze.Z czym może być to związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wczoraj odbyliśmy pierwszą dłuższą wycieczkę naszym qashkaiem i pierwsze, co się rzuciło w oczy to słabe ogrzewanie. Córka siedziała z tyłu i przez pierwsze 50 km narzekała, że jest jej zimno. Nawiew ustawiony na 24 stopnie, w trybie auto a w aucie nie za ciepło. Szczególnie z tyłu. Dopiero ręczne ustawienie na nogi ogrzało trochę tył. Tak sobie myślę, że chyba termostat za wcześnie się otwiera albo się nie domyka, bo wskazówka temperatury jest nieco za bardzo w lewo. Spójrzcie na załączone zdjęcie. Co o tym sądzicie?

Muszę podłączyć elma i torque i zbadać rzeczywiste temperatury. Gdzie szukać gniazda diagnostycznego?

post-108557-0-18113300-1518193502_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna pozycja wskaźnika 

gniazdo masz po lewej stronie w kabinie tam gdzie sa bezpieczniki
pod ustawieniem lusterek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma w dieslu, brak nawiewów na tył.Miałem to samo. Ze względu na dziecko zainwestowałem w małą farelkę którą podgrzewałem tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki przycisk na panelu klimy (ludzik ze strzałką nad głową), który powoduje uruchomienie nawiewów na środku deski i jest to wg instrukcji nawiew na tylne rzędy. Powietrze jest kierowane wysoko i dociera na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że dużo ciepła ucieka przez ten wielki szklany dach. Chyba trzeba go będzie zimą zasłaniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło idzie do góry i ogrzewasz tą wielką szybę. Ja zimą zamykam roletę, żeby nic się nie skraplało na szklanym suficie. Nie masz tego przycisku ? drugi od prawej w górnym rzędzie

post-97640-0-31659000-1518206306_thumb.jpg

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ większość z nas skarży się na słabe ogrzewania, to zapytam czy zakładał już ktoś termostat z temperaurą otwarcia 89st.C zamiast tradycyjnych 82st. ?
Jak już wcześniej pisałem, obserwuję u siebie wahanie temperatury pomiędzy 77 a 84 st. Myślę, że przy termostatów na 89st. temperatura będzie od Ok 85- 92. To w konsekwencji powinno pozytywnie wpływać na ogrzewanie kabiny.
Może zaryzykuje wymianę i opiszę jakie będą tego następstwa.

Jestem po wymianie termostatu.

 

Po wymianie termostatu.

Jest pięknie! Takiego ciepła w qq jeszcze nie było. Temperatura osiąga temperaturę 92 st. po czym otwiera się termostat i spada do 87. Z nawiewów leci gorące powietrze. 

Edytowane przez horte
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak to sie przełoży na jazdę miejską latem
na pewno częstszym załączaniem wiatraka chłodnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 90st. samochodu nie zabije :)

To prawda, że wiatrak będzie częściej się załączał. Z tego co zaobserwowałem, to silniki 2.0dci strasznie mało produkują ciepla. Wygląda więc na to, że układ chłodzenia nie ucierpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać źródło zakupu termostatu? Szukałem ale nie mogłem znaleźć informacji na jaką temperaturę jest dany termostat.

Ogrzewanie w qq to jakaś masakra. Nie mogę zrozumieć zasady działania, szczególnie trybu auto. Gdzie wieje w tym trybie? Mam wrażenie że nigdzie, a ciepło się tłamsi gdzieś w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tryb auto jest tragiczny.

Termostat kupiłem firmy Vernet, czyli sprawdzonego producenta.

Na obudowie starego termostat była podana temperatura otwarcia ( 82st.). Nowego tak szczegółowo nie oglądałem ale na naklejce z typem oprócz typu było nawiązane 89.

Jazda z włączoną aplikacją ( mam ja w radiu z android) potwierdza otwieranie przy 89.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z włączoną aplikacją ( mam ja w radiu z android) potwierdza otwieranie przy 89.

Muszę też sprawdzić, jaka jest rzeczywista temperatura. Jak QQ współpracuje z ELMem? Bo rozumiem, że w ten sposób się łączysz, przez BT? W niektórych samochodach potrafią się dziać cuda po włożeniu tego do gniazda diagnostycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie „niebieska kostka” i program torque działają bez zarzutu.

U mnie też się połączyło bez problemu, chociaż raz wyskoczyła kontrolka ESP na zegarach, taki samochód w poślizgu i jeszcze jedna obok.

Temperatura silnika prawidłowa, oscyluje wokół 82 stopnie, max 85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się połączyło bez problemu, chociaż raz wyskoczyła kontrolka ESP na zegarach, taki samochód w poślizgu i jeszcze jedna obok.

Temperatura silnika prawidłowa, oscyluje wokół 82 stopnie, max 85.

 

I jak osiągnie 82-85 to spada na 77 i tak w kółko?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...