MKmario Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 kilka razy spotkalem sie z uwaga, ze nalezy zmienic przelozenia w dyferencjalach osi, gdy zakladamy wieksze od seryjnych opony - zwiekszamy srednice kola - chodzi tylko o to, ze bedzie na dyferencjaly osi dzialac wieksza sila i beda badziej obciazone czy jeszcze z czyms sie to wiaze?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 wg mnie zeby dyfry mialy problemy to musial bys zalozyc kola od monster trucka moze wiaze sie to jeszcze ze wskazaniami predkosciomierza tak aby predkosc pokazywana sie nie zmienila rownie dobrze mzona by zmienic slimak w skrzyni biegow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ze wskazaniem predkosciomierza na pewno, ale mi bardziej chodzi o mechaniczne zagadnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 To bardziej chodzi o osiągalną prędkość maksymalną i przyspieszenie, jakie jest w stanie osiągnąć samochód. Większa średnica koła = większa prędkość maksymalna, ale również dłuższy czas rozpędzania do niej. Co do zmiany przełożeń to wiesz, jak zakładasz np. 35" do autka, które ma słaby silnik, a oryginalne opony to mniej jak 31" to wypadałoby zmienić. Ale jak założysz opony i uznasz, że dynamika jest wystarczająca to nie musisz nic zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Ale jak założysz opony i uznasz, że dynamika jest wystarczająca to nie musisz nic zmieniać.no i o potwierdzenie takiego myslenia mi chodzilo... dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 A jaki rozmiar szykujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 285/75/16 - teraz mam 265/75/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 To wielkiej różnicy być nie powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Spoko da rady, mój kolega ma takie w d-22 z silnikiem 130 km benzyna i jest wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Się wezmę i wypowiem .... :diabel2: Generalnie jest tak .... Zmieniamy koła na większe , obliczmy procentową różnicę Tyle też % powinniśmy zwolnić samochód poprzez zmianę przełożeń Każdy powinien ocenić to sam czy ubyło mu mocy Osobiście do 10% zmiany kół na większe uważam że nie jest to konieczne .... powyżej tak Znacznie wtedy obciążamy silnik , sprzęgło , półosie i pozostałe części zespołu napędowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.