Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

PRZEŁOŻENIA POSZCZEGÓLNYCH BIEGÓW NASZYCH NISMO


bodek_n14
 Share

Recommended Posts

Wrzucam skan z manuala dotyczący Sunny N14 i 100NX B13.

 

przeoeniaskrzynijy0.jpg

 

Można by tak zrobić mała bazę parametrów naszych skrzyń biegów. Akurat przełożenia to ostatnio bardzo topowy temat, zważywszy na wyniki hamowania aut na różnych rolkach ;) Znając przełożenie możemy np. poprosić o wpisanie z góry ustalonego (pod warunkiem posiadania średnicy kół zbliżonej do seryjnej).

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że w tej tabeli nie ma porównania ze skrzyią z SR20DE no i z SR16VE :D

Link to comment
Share on other sites

Trzeba poszukać i wrzucić.

 

Ciekawostką są skrzynie GA16. DE miały krótszą niż DS.

Link to comment
Share on other sites

Standard GT jaki mam P10 z motorem VE i wszystkie P10 GT z SR 20 ...

 

 

SR16VE

1st 3.333

2nd 1.955

3rd 1.333

4th 0.975

5th 0.756

Rev 3.154

Final gear ratio 4.444

 

 

 

SR20DE

Estate Type Manual 5-speed

1st 3.063

2nd 1.826

3rd 1.207

4th 0.927

5th 0.756

Rev 3.154

Final gear ratio 4.177

 

 

 

SR20Di/De

Type Manual 5-speed / 4-speed automat

1st 3.063 / 2.861

2nd 1.826 / 1.562

3rd 1.270 / 1.000

4th 0.927 / 0.698

5th 0.733 / -

Rev 3.154 / 2.310

Final gear ratio 4.056 / 4.072

 

 

 

1,6 SLX GA16DS

Type Manual 5-speed

1st 3.333(same)

2nd 1.955(same)

3rd 1.286(same)

4th 0.927(same)

5th 0.756 (0.733)

Rev 3.417(same)

Final gear ratio 4.056

Link to comment
Share on other sites

xtomek, pochwa Ci się należy Tomku ! Ja trochę dodałem od siebie i nieco zmodyfikowałem twojego posta - mam nadzieję że się nie obrazisz :)

Link to comment
Share on other sites

czy da sie kupić skrzynie od SR20VE i czy ona pasuje p&p do N15 GTI oraz jaki koszt skrzyni jest. Lub sam dyfer z takiej skrzyni czy da sie go wsadzic w skrzynie ori z N15

Link to comment
Share on other sites

PumaRST, Ja u siebie mam taką skrzynie tzn. z SR16VE... krótsza sporo no i ma szperę, wszystko pasuje ale trzeba do niej miec półoś krotką z wewnętrznym przegubem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

można wchodzić ze skrzynią z SR16VE tylko trzeba wykonać na zamowienie krótką półoś...

Link to comment
Share on other sites

A jak by się to przełożylo na osiągi, po prostu, czy warto na którymś kolejnym etapie projektu?

Link to comment
Share on other sites

A jak by się to przełożylo na osiągi, po prostu, czy warto na którymś kolejnym etapie projektu?

Moim zdaniem dużo wiecej to da jak dalszy rozwój silnika, tylko dorwanie takie skrzyni graniczy z cudem...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Standard GT jaki mam P10 z motorem VE i wszystkie P10 GT z SR 20 ...

 

 

SR16VE

1st 3.333

2nd 1.955

3rd 1.333

4th 0.975

5th 0.756

Rev 3.154

Final gear ratio 4.444

 

 

 

SR20DE

Estate Type Manual 5-speed

1st 3.063

2nd 1.826

3rd 1.207

4th 0.927

5th 0.756

Rev 3.154

Final gear ratio 4.177

 

 

 

SR20Di/De

Type Manual 5-speed / 4-speed automat

1st 3.063 / 2.861

2nd 1.826 / 1.562

3rd 1.270 / 1.000

4th 0.927 / 0.698

5th 0.733 / -

Rev 3.154 / 2.310

Final gear ratio 4.056 / 4.072

 

 

 

1,6 SLX GA16DS

Type Manual 5-speed

1st 3.333(same)

2nd 1.955(same)

3rd 1.286(same)

4th 0.927(same)

5th 0.756 (0.733)

Rev 3.417(same)

Final gear ratio 4.056

 

No i coś jeszcze fajnego dorwałem III i IV nie znacznie krósza jak w P10GT/Sunny GTi... a mianowicie skrzynka z Almery N15 GTi:

 

Five speed manual

1. 3.063 m

2. 1.826 m

3. 1.286 m

4. 0.975 m

5. 0.756 m

W 3.417 m

Gł 4.177 m

Link to comment
Share on other sites

Gdzie ci krótsza? N14 GTI ma takie same przełożenia. Krótsza jest niż w P10GT tylko.

 

[ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 23:00 ]

sprostowanie:

 

przełożenie główne w N14GTI jest 4.176 a tu gdzie podałeś 4.177. Pewnie błąd obliczeniowy.

Link to comment
Share on other sites

przełożenie główne w N14GTI jest 4.176 a tu gdzie podałeś 4.177. Pewnie błąd obliczeniowy.

To jedno i to samo, jeden ząbek od strony mechanizmu róznicowego zmieni ci te wartość o dziesiątki... w zalerzności od katalogu podawali raz tak a raz tak :D

Tak czy siak nie ma to jak skrzynka z N15 GTi :)

Link to comment
Share on other sites

Tak czy siak nie ma to jak skrzynka z N15 GTi :)

 

a dlaczego? chociaż by dlatego, że młodsza i mniej zjechana niż z N14 czy P10 :one:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
Guest Czarny3city

Witam wszystkich

Panowie pomóżcie!

w mojej skrzyni padła 5tka - silnik ga16ds w 100nx '92 i ma do kupienia koło piątego biegu, tylko nie ma do końca gwarancji, że będzie pasować bo karton w sklepie się zgubił i nie wiadomo do końca czy jest to do 1.6 1,4 a może do diesla .... Jak można to sprawdzić? czy jeżeli ilość zębów zgodnie z poprzednią tabelą się zgadza to znaczy że koło będzie pasować? Mam na myśli średnicę tych kół, czy były one takie same w różnych skrzyniach?

Czy może lepiej od razu skrzynię do Siedlec wysłać?

 

Z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...