Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z obrotomierzem


koziro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jako,że wątek w dziale "sunny" na temat obrotomierza się urwał a ja swojego problemu nie rozwiązałem pytam tutaj.chodzi mi o podpięcie zegarów z obrotomierzem do sunnego gaźnikowca.kable poprzepinałem i działają.tylko pozostał obrotomierz do podpięcia.znalazłem wtyczkę o której mowa była na forum ale nie bardzo wiem w który przewód prowadzi do obrotka.prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn który z tych?czyli jak mam w tej kostce 4 przewody i dołoże do któregoś żarówke i podpiętą do + 12 to zarówka powinna się zapalić, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód sterujący cewką to taki, który załączając masę wywołuje na cewkę iskrę. Weź probówkę 12V, podepnij ją do akumulatora na + a probówką badaj przy odpalonym silniku poszczególne piny kostki. Jezeli na którymś probówka zacznie lekko migać albo się się żarzyć, to jest to sterowanie cewki. To jest najprostsza metoda.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc dzisiaj przejrzalem tę kostkę i próbowałem ten obrotek podłaczyć i nic.robiłem tak jak mówiłeś szukałem przewodu w którym miała być masa i znalazlem ten przewód ale obrotek nie chodził.o dziwo tam jest masa nawet na wyłączonym zapłonie.jeżeli ktoś mi powie co mam zrobić byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj trochę się tam porozgladałem i zobaczyłem,że jest tam pod cewkę podpięta instalacja lpg.czy czasem to nie powoduje takich komplikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pod któryś z tych przewodów mam się podpiać, tak?i jak się podlącze to mam bezpośrednio poprowadzić przewód do obrotka czy musze jakieś urządzenia powpinać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, obrotomierze w starszych silnikach biorą sygnał bezpośrednio ze sterowania cewką. Więc na pewno ten sygnał jest niezbędny. Być może musisz dodatkowo podpiąć masę w obwód obrotomierza ale tego nie wiem. To zależy już od konkretnego rozwiazania danego obrotomierza. Próbuj z przeciągnięciem tego przewodu pod obrotomierz.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak: oblookałem temat i do cewki podłaczone sa dwa przewody jeden grubszy a drugi cieńszy.przy tym grubszym (brązowy z czarnym paskiem) zapala się żarówka jak podłączę pod masę a nie pod +12V.przy tym cieńszym (żółtym) nie sprawdziłem co tam idzie bo musiałem przerwać oględziny.dzisiaj to sprawdze co tam za prad jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To,że na elektryce się nie znam to fakt ale wiem gdzie jest plus w aku a gdzie masa.za "próbnik" służyła mi żarówka h4 i moze dlatego się nie zapaliła bo napięcie zbyt małe było.dzisiaj po pracy podejdę do tego znowu ale tym razem kupie probówkę 12v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

panowie co wy robicie zasada jest prosta odepnijcie kostkę od cewki następnie właczyć zapłon bez odpalania samochodu, teraz znajdźcie przewód na którym jest napięcie. Do tego przewodu podpinacie napięcie stałe na obrotomierz a pod przewód który nie ma napięcia podpinacie przewód implusu na obrotomierz. nie jest to napewno przewód masowy jak niektórzy mówią chyba ze w samochodzie ze starym zwarciowym zapłonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...