koziro Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam jako,że wątek w dziale "sunny" na temat obrotomierza się urwał a ja swojego problemu nie rozwiązałem pytam tutaj.chodzi mi o podpięcie zegarów z obrotomierzem do sunnego gaźnikowca.kable poprzepinałem i działają.tylko pozostał obrotomierz do podpięcia.znalazłem wtyczkę o której mowa była na forum ale nie bardzo wiem w który przewód prowadzi do obrotka.prosze o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Obrotomierzem steruje przewód masowy (sterujący) cewki zapłonowej. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 tzn który z tych?czyli jak mam w tej kostce 4 przewody i dołoże do któregoś żarówke i podpiętą do + 12 to zarówka powinna się zapalić, tak ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Przewód sterujący cewką to taki, który załączając masę wywołuje na cewkę iskrę. Weź probówkę 12V, podepnij ją do akumulatora na + a probówką badaj przy odpalonym silniku poszczególne piny kostki. Jezeli na którymś probówka zacznie lekko migać albo się się żarzyć, to jest to sterowanie cewki. To jest najprostsza metoda. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 no więc dzisiaj przejrzalem tę kostkę i próbowałem ten obrotek podłaczyć i nic.robiłem tak jak mówiłeś szukałem przewodu w którym miała być masa i znalazlem ten przewód ale obrotek nie chodził.o dziwo tam jest masa nawet na wyłączonym zapłonie.jeżeli ktoś mi powie co mam zrobić byłbym wdzięczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 wiem że w SR20 P10 kabel na aparacie zapłonowym jest koloru brązowego może jakaś podobna logika bedzie choć to inna zupełnie bajka,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 podejrzewam,że tak ale spróbuje poszukać..tylko już pomału tracę cierpliwość :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Spróbuj podciągnąć przewód bezpośrednio z cewki. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 a który to powinien być przewód?o takiej charakterystyce jak mówiliśmy wcześniej ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Dokładnie o takiej. Sprawdź probówką bezpośrednio na cewce. Chyba zawsze jest to najgrubszy przewód dochodzący do cewki. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 wczoraj trochę się tam porozgladałem i zobaczyłem,że jest tam pod cewkę podpięta instalacja lpg.czy czasem to nie powoduje takich komplikacji ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Nie, bo lpg wpina się powszechnie pod cewkę, gdyż stamtąd masz informację o prędkości obrotowej silnika. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 i pod któryś z tych przewodów mam się podpiać, tak?i jak się podlącze to mam bezpośrednio poprowadzić przewód do obrotka czy musze jakieś urządzenia powpinać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Kolego, obrotomierze w starszych silnikach biorą sygnał bezpośrednio ze sterowania cewką. Więc na pewno ten sygnał jest niezbędny. Być może musisz dodatkowo podpiąć masę w obwód obrotomierza ale tego nie wiem. To zależy już od konkretnego rozwiazania danego obrotomierza. Próbuj z przeciągnięciem tego przewodu pod obrotomierz. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 no więc tak: oblookałem temat i do cewki podłaczone sa dwa przewody jeden grubszy a drugi cieńszy.przy tym grubszym (brązowy z czarnym paskiem) zapala się żarówka jak podłączę pod masę a nie pod +12V.przy tym cieńszym (żółtym) nie sprawdziłem co tam idzie bo musiałem przerwać oględziny.dzisiaj to sprawdze co tam za prad jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 E tam, głupoty opowiadasz. Na grubszy podepnij probówkę, drugi koniec na + aku i włącz silnik. Żaróweczka ma mrygać. To jest 100% przewód sterujacy. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziro Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 To,że na elektryce się nie znam to fakt ale wiem gdzie jest plus w aku a gdzie masa.za "próbnik" służyła mi żarówka h4 i moze dlatego się nie zapaliła bo napięcie zbyt małe było.dzisiaj po pracy podejdę do tego znowu ale tym razem kupie probówkę 12v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel2163 Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 panowie co wy robicie zasada jest prosta odepnijcie kostkę od cewki następnie właczyć zapłon bez odpalania samochodu, teraz znajdźcie przewód na którym jest napięcie. Do tego przewodu podpinacie napięcie stałe na obrotomierz a pod przewód który nie ma napięcia podpinacie przewód implusu na obrotomierz. nie jest to napewno przewód masowy jak niektórzy mówią chyba ze w samochodzie ze starym zwarciowym zapłonem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.