Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Diagnostyka silnika Primera TD CD20T


Bart-qlka2
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam nadzieję że administratorzy się nie obrażą ale zakładam nowy temat żeby wszystkie wiadomości na temat diagnostyki silnika CD20T zgrupować w jednym temacie.

Jak wiadomo zdiagnozować ten silnik w warunkach domowych nie jest łatwo.

Znalazłem jednak coś co może pomóc.

Wtyczka do naszych samochodów wygląda tak jak wtyczka do OBD II.

Jednak zwykły czytnik który w moim przypadku działa w Micrze nie działa z Primerą TD.

Sprawdzałem połączenia przewodów do gniazda diagnostycznego Primery z instrukcją serwisową i stwierdzam że nie mają one ze sobą nic wspólnego. Od kolorów przewodów począwszy a na ich usytuowaniu w gnieździe skończywszy.

Czyli wersja z instrukcji serwisowej odpada.

Szperając po necie natknąłem się na takie coś:

 

www.sky.od.ua/~eugeny/serena/motor_cd20.pdf

 

Jest to fragment instrukcji serwisowej z modelu Serena z tym samym silnikiem.

Niby podobna instrukcja jak do Primery ale przejdźcie na stronę EC-CD-27.

 

Tam jest widok złącza diagnostycznego i metoda diagnostyki i autodiagnostyki.

Jak widać wykorzystane są dwa skrajne piny.

Z ciekawości porównałem kolory przewodów złącza diagnostycznego z mojej Primery i ze schematu elektrycznego Sereny.

Oto co się okazało

Wtyczka Primery ma identyczne kolory przewodów co e schemacie z Sereny z tym że jast ona obrócona o 180 stopni. Gdy "obrócimy" oznaczenia na wtyczce okazuje się że wszystkie kolory podane serwisówce Sereny odpowiadają kolorom przewodów w Primerze.

 

Czy ktoś może próbował takiego sposobu na CD20T w Primerze po lifcie? Może właśnie na tym polega autodiagnostyka w tym samochodzie skoro zwykły czytnik OBDII nie zdaje egzaminu?

Czy połączenie dwóch pinów tj. CHK i IGN ma być rozumiane jako zwarcie ich?

Trochę mam obawy żeby to testować ale może ktoś się wypowie jeżeli ma wiedzę na ten temat.

Mam nadzieję że administratorzy nie zamkną tematu i wkrótce diagnostyka/autodiagnostyka Primery TD CD20T nie będzie już zagadką.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest BossMan
Czy połączenie dwóch pinów tj. CHK i IGN ma być rozumiane jako zwarcie ich?

 

Tak, zapewne chodzi o zrobienie zwory. Instrukcja ta (tzn. fragment diagnostyczny) wygląda bardzo podobnie do tego co można zobaczyć w manualu do silników benzynowych, tu dla SR20DE:

 

diagsr20dedu9.th.jpg

 

Pzdr,

Adam

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zwierałem i dolne i górne krańcowe piny i nic. Jak dotąd wszystko zamyka się w słoie CONSULT II. KTS coś tam niby pokazuje ale lepiej jest to robić na GUTMANIE.

Już niegdyś pisałem że Nobel dla tego, który odgadnie jak zrobić autogiagnostykę spinaczem w traktorze po lifcie

Co do czytników to są one z innymi protokołami do grupy Volkswagena i nie pasują do Nissanów ( wyskakuje brak łączności) Z tym OBD2 to straszna elektrozagadka, no bo niby w benzynie można wymigać a w dieslu nie da się

Link to comment
Share on other sites

A jakiego koloru masz te skrajne przewody tj idące do pinów 1,8 i 9,16 ?

Może przynajmniej ustalimy czy wtyczka z Primery P11.144 z roku 1999 różni się od tej która była po 2000 roku.

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie robilem "zwarcie" i normalnie zaczela sie procedura blyskowa do zczytania kodow wyswietlilo mi kod

 

55 - Brak usterek, koniec listy kodów błędów a czytajac poczatek postu and_pec, pisze ze sie nieda zrobic autodiagnostyki w turbo dieslu

 

nie powiem teraz jaka mam kosc i jakie piny zwieralem, poniewaz mam kartke w aucie jak to zrobic a auto stoi u blacharza po dzwonie :<

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie robilem "zwarcie" i normalnie zaczela sie procedura blyskowa do zczytania kodow wyswietlilo mi kod

 

55 - Brak usterek, koniec listy kodów błędów a czytajac poczatek postu and_pec, pisze ze sie nieda zrobic autodiagnostyki w turbo dieslu

 

nie powiem teraz jaka mam kosc i jakie piny zwieralem, poniewaz mam kartke w aucie jak to zrobic a auto stoi u blacharza po dzwonie :<

 

To jak już odbierzesz samochód koniecznie rzuć na forum sposób auyodiagnostyki.

Uzupełnij profil bo nie wiem z którego roku masz Primerkę. Napisz też czy masz wersję ze starszymi czy nowszymi zegarami.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Bart ponoć dokonałeś cudu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest

Trochę pobieżnie opisałeś to, ale w sumie zrozumiale. Jakbyś mógł to zamieść tu krok po kroku ( jak chłop krowie na rowie :) ) co i jak.

Ktoś tu kiedyś wspominał o odwruconej wtyczce, a tu wychodzi na to że trzepa od D.. strony to robić :diabel:

Jutro zarzucam spinacza do siebie i oby było 55

Link to comment
Share on other sites

Bart-qlka2, i co kolego jednak sie da :) wiec teraz czekamy na noble od and_pec, w sobote odbieram auto od blacharza jesli wierzyc jego slowom i

zrobie instrukcje krok po kroku z fotami i nawet wrzuce filmik jak pieknie blyska kontrolka :)

Link to comment
Share on other sites

Bart 1999

klonek 2000

 

and_pec 2001

 

U mnie ta procedura wyglądała trochę inaczej

1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2])

2 włączam zapłon

3 sczytuję błędy ( check miga błędy )

4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )

5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )

6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )

7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )

8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )

 

Kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1

 

P.S.

14 długich i 4 krótkie. Co to kurka może być za błąd. Dlaczego 14 błysków :?:

Link to comment
Share on other sites

and_pec,

14 długich i 4 krótkie. Co to kuka może być za błąd. Dlaczego 14 błysków :?:
nie mam pojecia a sprawdz jeszcze raz czy wyswietli tak samo tak wogole to wychodzi 18 blysniec 14 dlugich i 4 krotkie piszesz

a to powinno dawac kod 144 z tego tak wynika i raczej takiego nie ma

 

a wracajac do wczesniejszych wpisow co z tymi noblami kiedy odbior?? :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Klonek pisałeś że się da , a nie jak zrobić, Pisałem że Nobel dla tego co to rozwiąże. Pierwszą receptę na forum podał Bart,Ty jedynie uświadomiłeś nam, że jest to jednak możliwe. Dlatego wielkie dzięki w twoją stronę :)

Tak wogule to moja radość była jak dziecka z nowej zabawki, jak zaczeło mi migać. Dość długo rozkoszowałem się widokiem błyskającej lampki he he

 

Kod 144 zamienił się w 98 a ten jest już dla mnie zrozumiały.

Ktoś tu kiedyś snuł domysły że 144 to błąd poduszki, ale nikt nie potwierdził, a i mi się wydaję, że też nie dotyczy on tego

Link to comment
Share on other sites

Czyli co? Nobel dla mnie? :D

Ja tam trochę namieszałem może w tym opisie ale jak ostatnio sprawdzałem to jest normalnie jak w service manualu czyli na włączonym zapłonie wsadza się zworę i zaczyna migać. and_pec piszesz że miałeś jakiś numer błędu. A świecił Ci się "check" zanim robiłeś autodiagnostykę? Bo u mnie było ciemno a wymigał błąd przepływki. Wiem że przepływka wywaliła błąd jak mechanior coś tam odpinał ostatnio i kasował go kompem. Zastanawiam się czy to nie jest jakaś pamięć ostatniego zanotowanego błędu.

A propo kasowania jeszcze to jak miałem wsadzoną zworę i cofałem kluczyk z zapłonu do pozycji OFF i ponownie włączałem zapłon to cały czas pokazywał błąd przepływki. Dopiero jak z pozycji zapłon odpaliłem silnik to w tym momencie wymigał 55 i po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu pokazał już tylko 55 czyli chyba błąd przepływki wykasował.

Tak to u mnie wyglądało.

Cieszę się że nareszcie coś z tego wyszło.

Teroz mogę wszystkie nasze Nissanki zdiagnozować.

Primerę i Almerę drutem a do Micry mam interfejs do zczytywania.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

bart

U mnie jak odpaliłem zaraz po wywołaniu błędów to dalej migało. Jedynie wyjęcie i ponowne włożenie zworki na zapłonie kasuje błedy i przywraca stan normalny

check co jaki czs mi się włącza z kodem 18 ( sztylwarek w pompie ) albo kąt wtrysku.

Ten kod jest zawsze jak pojawia się check, To 144 było tylko raz znikło a pojawiło się 98.

Ciekawe co teraz wyżuci. Na razie mam spokój

No no jestem pełen podziwu w zaangażowanie i naprawdę jakiś Nobel odemnie to Ci się należy. Nie myślałem, że komukolwiek się uda.

Link to comment
Share on other sites

tak jak obiecalem po odebraniu auta zrobilem instrukcje diagnostyki silnika CD20T metoda na "spinacz" prosze moderatora o kontakt na pw w celu wyslania instrukcji i umieszczenia jej w odpowiednim dziale

 

widze ze zadnego zainteresowania

Link to comment
Share on other sites

widze ze zadnego zainteresowania

 

A próbowałeś w dziale "Zrób to sam" skorzystać z przycisku "Prześlij instrukcję" ?

Link to comment
Share on other sites

tak jak obiecalem po odebraniu auta zrobilem instrukcje diagnostyki silnika CD20T metoda na "spinacz" prosze moderatora o kontakt na pw w celu wyslania instrukcji i umieszczenia jej w odpowiednim dziale

 

widze ze zadnego zainteresowania

 

Moderatorzy nie przeglądają każdej wypowiedzi w każdym z tematów. A w takich sprawach wg mnie to łatwiej samemu napisać pw do moderatora niż czekać na jego odzew. ;)

 

A co do działu "zrób to sam" to niestety jak na razie nie działa. Więc napisz w punktach co i jak a ja to przykleję w dziale Primera do czasu gdy "zrób to sam" zostanie naprawiony.

Link to comment
Share on other sites

jarkk powinieneś to dostać pewnie nawet nie czytałeś http://www.nissanklub.pl/forum/privmsg.php...ad&p=186465

 

a instrukcja punktowa dla 2001 to jest w tym wątku, dla starszych są niezgodności więc dobrze by było aby Bart i Klonek umieścili swoje i spróbowali z moją, może też u nich to tak działa, aby zrobić jedną pewną instrukcję

 

Pozdro Andrzej

Link to comment
Share on other sites

dobrze by było aby Bart i Klonek umieścili swoje i spróbowali z moją, może też u nich to tak działa, aby zrobić jedną pewną instrukcję

jak będzie jasne co i jak to proszę o pw i wtedy wszystko ładnie będzie w 1 poście umieszczone dla potomnych

Link to comment
Share on other sites

"sposób który opisuje działa na kości 16 pinowej taka jest u mnie rocznik auta 2000"

dopisałbym że to OBD2 bo OBD1 też ma 16 pinów

Strona pierwsza poza tym bez poprawek

 

klonek nie podałeś procedury kasowania błędów Ja jak mam 55 to też wystarczy że wyłączę zapłon i wyjmę spinacz.

 

To ma być instrukcja( najlepiej punktowa) i wstawka "w moim przypadku wyświetla tylko kod 55 (brak usterek) pięć długich i pięć krótkich błysków" nie jest na miejscu.

 

Spróbuj wywołać jakiś błąd poprzez odpięcie czujnika i uruchomienie silnika ( powinien włączyć się check, a potem go wykasować i napisz jak to zrobiłeś.Może zadziała tam moja INSTRUKCJA punktowa umieszczona w postach wyżej

 

Foty bardzo OK :)

 

 

halo barcie nie śpimy tu się pracuje :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

Nie śpimy, nie śpimy :D

U mnie to tak działało że w pozycji zapłon migał jakiś tam błąd (kotrolka Check nie ścwieciła przed diagnostyką) chyba 12 czyli przepływomierz a po przekręceniu w pozycję "start" zaczęło już migać 55 czyli chyba skasowało błąd.

Chyba że inaczej jest jak kontrolka się świeci bo u mnie normalnie nie świeciła i przypuszczam że to była jakaś pamięć ostatniego błędu czy coś bo wiem że zaświcił się ostatnio błąd przepływki jak mechanik ją odpiął na włączonym zapłonie i był u kogoś ją skasować.

Rzeczywiście trzeba by było wywyłać sztucznie błąd i sprawdzić krok po kroku.

Pozdrawiam.

Ale i tak uważam że to mały krok dla człowieka ale wielki dla całego Nissanklub'u i użytkowników TD :D .

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję abyście zamieścili instrukcję krok po kroku ( punkty z opisem zachowania checku). Skromnie mówiąc taką jak ja :)

Przy okazji zobaczcie czy ta moja u was działa. Głównie chodzi mi o kasowanie błędów poprzez odczekanie min 5 sek i ponownym zwarciu. Początek diagnostyki mamy identyczny więc 3 pierwsze punkty z głowy czyli

1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2])

2 włączam zapłon

3 sczytuję błędy ( check miga błędy )

 

Klonek jeśli nie mam błędów to twój opis z PDF działa też i u mnie.

 

Zobaczcie jak to wygląda po zapaleniu się checka. W końcu po to sięgamy po spinacz jak nam się zapali i chcemy wiedzieć gdzie go boli

 

pożo dla zespołu Inżynierów :D

Andrzej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest otanek99

Witam wszystkich. Przeglądając Wasze opisy miałem nadzieję że i mi może się udać. Niestety nic z tego. Check świeci już dwa tygodnie ale z samochodem wszystko o.k. Moc i spalanie w normie więc chciałem samemu zrobić diagnostykę i nic. Próbowałem najpierw zapłon później zwierać, następnie odwrotnie i nic z tego. Może jakieś sugestie, pomysły. Czy został tylko komp?

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 19:22 ]

Dodam jeszcze że mam 2.0 SR 2000r.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

to jak jest w końcu w P11.144 z silnikiem TD złącze jest obd II ?

Ktoś może sprawdzał czy działają interfejsy diagnostyczne oparte na ELM 327?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ziel chcesz tylko odczytać błędy czy stroić silnik na kompie?

U mnie działa wszystko według mojej instrukcji. Nigdy nie stosowałem innych ELMów po za spinaczemsmile.gif Mechanik korzysta z KTS ale której wersji to nie wiem

 

Kolego od benzyny. Opis diagnostyki dla SR20 jest w serwisówce (po angielsku) a i tu na forum jest też temat poświęcony benzynie. Ponoć jednym się udaje a innym nie z SR20.Może źle zwierasz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...