Bart-qlka2 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam! Mam nadzieję że administratorzy się nie obrażą ale zakładam nowy temat żeby wszystkie wiadomości na temat diagnostyki silnika CD20T zgrupować w jednym temacie. Jak wiadomo zdiagnozować ten silnik w warunkach domowych nie jest łatwo. Znalazłem jednak coś co może pomóc. Wtyczka do naszych samochodów wygląda tak jak wtyczka do OBD II. Jednak zwykły czytnik który w moim przypadku działa w Micrze nie działa z Primerą TD. Sprawdzałem połączenia przewodów do gniazda diagnostycznego Primery z instrukcją serwisową i stwierdzam że nie mają one ze sobą nic wspólnego. Od kolorów przewodów począwszy a na ich usytuowaniu w gnieździe skończywszy. Czyli wersja z instrukcji serwisowej odpada. Szperając po necie natknąłem się na takie coś: www.sky.od.ua/~eugeny/serena/motor_cd20.pdf Jest to fragment instrukcji serwisowej z modelu Serena z tym samym silnikiem. Niby podobna instrukcja jak do Primery ale przejdźcie na stronę EC-CD-27. Tam jest widok złącza diagnostycznego i metoda diagnostyki i autodiagnostyki. Jak widać wykorzystane są dwa skrajne piny. Z ciekawości porównałem kolory przewodów złącza diagnostycznego z mojej Primery i ze schematu elektrycznego Sereny. Oto co się okazało Wtyczka Primery ma identyczne kolory przewodów co e schemacie z Sereny z tym że jast ona obrócona o 180 stopni. Gdy "obrócimy" oznaczenia na wtyczce okazuje się że wszystkie kolory podane serwisówce Sereny odpowiadają kolorom przewodów w Primerze. Czy ktoś może próbował takiego sposobu na CD20T w Primerze po lifcie? Może właśnie na tym polega autodiagnostyka w tym samochodzie skoro zwykły czytnik OBDII nie zdaje egzaminu? Czy połączenie dwóch pinów tj. CHK i IGN ma być rozumiane jako zwarcie ich? Trochę mam obawy żeby to testować ale może ktoś się wypowie jeżeli ma wiedzę na ten temat. Mam nadzieję że administratorzy nie zamkną tematu i wkrótce diagnostyka/autodiagnostyka Primery TD CD20T nie będzie już zagadką. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossMan Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Czy połączenie dwóch pinów tj. CHK i IGN ma być rozumiane jako zwarcie ich? Tak, zapewne chodzi o zrobienie zwory. Instrukcja ta (tzn. fragment diagnostyczny) wygląda bardzo podobnie do tego co można zobaczyć w manualu do silników benzynowych, tu dla SR20DE: Pzdr, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Ja u siebie zwierałem i dolne i górne krańcowe piny i nic. Jak dotąd wszystko zamyka się w słoie CONSULT II. KTS coś tam niby pokazuje ale lepiej jest to robić na GUTMANIE. Już niegdyś pisałem że Nobel dla tego, który odgadnie jak zrobić autogiagnostykę spinaczem w traktorze po lifcie Co do czytników to są one z innymi protokołami do grupy Volkswagena i nie pasują do Nissanów ( wyskakuje brak łączności) Z tym OBD2 to straszna elektrozagadka, no bo niby w benzynie można wymigać a w dieslu nie da się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 A jakiego koloru masz te skrajne przewody tj idące do pinów 1,8 i 9,16 ? Może przynajmniej ustalimy czy wtyczka z Primery P11.144 z roku 1999 różni się od tej która była po 2000 roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 ja u siebie robilem "zwarcie" i normalnie zaczela sie procedura blyskowa do zczytania kodow wyswietlilo mi kod 55 - Brak usterek, koniec listy kodów błędów a czytajac poczatek postu and_pec, pisze ze sie nieda zrobic autodiagnostyki w turbo dieslu nie powiem teraz jaka mam kosc i jakie piny zwieralem, poniewaz mam kartke w aucie jak to zrobic a auto stoi u blacharza po dzwonie :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 ja u siebie robilem "zwarcie" i normalnie zaczela sie procedura blyskowa do zczytania kodow wyswietlilo mi kod 55 - Brak usterek, koniec listy kodów błędów a czytajac poczatek postu and_pec, pisze ze sie nieda zrobic autodiagnostyki w turbo dieslu nie powiem teraz jaka mam kosc i jakie piny zwieralem, poniewaz mam kartke w aucie jak to zrobic a auto stoi u blacharza po dzwonie :< To jak już odbierzesz samochód koniecznie rzuć na forum sposób auyodiagnostyki. Uzupełnij profil bo nie wiem z którego roku masz Primerkę. Napisz też czy masz wersję ze starszymi czy nowszymi zegarami. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Bart ponoć dokonałeś cudu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest Trochę pobieżnie opisałeś to, ale w sumie zrozumiale. Jakbyś mógł to zamieść tu krok po kroku ( jak chłop krowie na rowie ) co i jak. Ktoś tu kiedyś wspominał o odwruconej wtyczce, a tu wychodzi na to że trzepa od D.. strony to robić :diabel: Jutro zarzucam spinacza do siebie i oby było 55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Bart-qlka2, i co kolego jednak sie da wiec teraz czekamy na noble od and_pec, w sobote odbieram auto od blacharza jesli wierzyc jego slowom i zrobie instrukcje krok po kroku z fotami i nawet wrzuce filmik jak pieknie blyska kontrolka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Bart 1999 klonek 2000 and_pec 2001 U mnie ta procedura wyglądała trochę inaczej 1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2]) 2 włączam zapłon 3 sczytuję błędy ( check miga błędy ) 4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem ) 5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów ) 6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów ) 7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check ) 8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie ) Kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 P.S. 14 długich i 4 krótkie. Co to kurka może być za błąd. Dlaczego 14 błysków :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 and_pec, 14 długich i 4 krótkie. Co to kuka może być za błąd. Dlaczego 14 błysków :?: nie mam pojecia a sprawdz jeszcze raz czy wyswietli tak samo tak wogole to wychodzi 18 blysniec 14 dlugich i 4 krotkie piszesz a to powinno dawac kod 144 z tego tak wynika i raczej takiego nie ma a wracajac do wczesniejszych wpisow co z tymi noblami kiedy odbior?? :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Klonek pisałeś że się da , a nie jak zrobić, Pisałem że Nobel dla tego co to rozwiąże. Pierwszą receptę na forum podał Bart,Ty jedynie uświadomiłeś nam, że jest to jednak możliwe. Dlatego wielkie dzięki w twoją stronę Tak wogule to moja radość była jak dziecka z nowej zabawki, jak zaczeło mi migać. Dość długo rozkoszowałem się widokiem błyskającej lampki he he Kod 144 zamienił się w 98 a ten jest już dla mnie zrozumiały. Ktoś tu kiedyś snuł domysły że 144 to błąd poduszki, ale nikt nie potwierdził, a i mi się wydaję, że też nie dotyczy on tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 Czyli co? Nobel dla mnie? Ja tam trochę namieszałem może w tym opisie ale jak ostatnio sprawdzałem to jest normalnie jak w service manualu czyli na włączonym zapłonie wsadza się zworę i zaczyna migać. and_pec piszesz że miałeś jakiś numer błędu. A świecił Ci się "check" zanim robiłeś autodiagnostykę? Bo u mnie było ciemno a wymigał błąd przepływki. Wiem że przepływka wywaliła błąd jak mechanior coś tam odpinał ostatnio i kasował go kompem. Zastanawiam się czy to nie jest jakaś pamięć ostatniego zanotowanego błędu. A propo kasowania jeszcze to jak miałem wsadzoną zworę i cofałem kluczyk z zapłonu do pozycji OFF i ponownie włączałem zapłon to cały czas pokazywał błąd przepływki. Dopiero jak z pozycji zapłon odpaliłem silnik to w tym momencie wymigał 55 i po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu pokazał już tylko 55 czyli chyba błąd przepływki wykasował. Tak to u mnie wyglądało. Cieszę się że nareszcie coś z tego wyszło. Teroz mogę wszystkie nasze Nissanki zdiagnozować. Primerę i Almerę drutem a do Micry mam interfejs do zczytywania. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 bart U mnie jak odpaliłem zaraz po wywołaniu błędów to dalej migało. Jedynie wyjęcie i ponowne włożenie zworki na zapłonie kasuje błedy i przywraca stan normalny check co jaki czs mi się włącza z kodem 18 ( sztylwarek w pompie ) albo kąt wtrysku. Ten kod jest zawsze jak pojawia się check, To 144 było tylko raz znikło a pojawiło się 98. Ciekawe co teraz wyżuci. Na razie mam spokój No no jestem pełen podziwu w zaangażowanie i naprawdę jakiś Nobel odemnie to Ci się należy. Nie myślałem, że komukolwiek się uda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 tak jak obiecalem po odebraniu auta zrobilem instrukcje diagnostyki silnika CD20T metoda na "spinacz" prosze moderatora o kontakt na pw w celu wyslania instrukcji i umieszczenia jej w odpowiednim dziale widze ze zadnego zainteresowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 widze ze zadnego zainteresowania A próbowałeś w dziale "Zrób to sam" skorzystać z przycisku "Prześlij instrukcję" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 tak jak obiecalem po odebraniu auta zrobilem instrukcje diagnostyki silnika CD20T metoda na "spinacz" prosze moderatora o kontakt na pw w celu wyslania instrukcji i umieszczenia jej w odpowiednim dziale widze ze zadnego zainteresowania Moderatorzy nie przeglądają każdej wypowiedzi w każdym z tematów. A w takich sprawach wg mnie to łatwiej samemu napisać pw do moderatora niż czekać na jego odzew. A co do działu "zrób to sam" to niestety jak na razie nie działa. Więc napisz w punktach co i jak a ja to przykleję w dziale Primera do czasu gdy "zrób to sam" zostanie naprawiony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 jarkk powinieneś to dostać pewnie nawet nie czytałeś http://www.nissanklub.pl/forum/privmsg.php...ad&p=186465 a instrukcja punktowa dla 2001 to jest w tym wątku, dla starszych są niezgodności więc dobrze by było aby Bart i Klonek umieścili swoje i spróbowali z moją, może też u nich to tak działa, aby zrobić jedną pewną instrukcję Pozdro Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 dobrze by było aby Bart i Klonek umieścili swoje i spróbowali z moją, może też u nich to tak działa, aby zrobić jedną pewną instrukcję jak będzie jasne co i jak to proszę o pw i wtedy wszystko ładnie będzie w 1 poście umieszczone dla potomnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klonek Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 prosze zamieszczam swoja instrukcje do wgladu instrukcja zczytywania kodow bledow.pdf and_pec, Bart-qlka2, prosze o jakies sugestie spostrzezenia to sie ja ewentualnie poprawi[/b] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 "sposób który opisuje działa na kości 16 pinowej taka jest u mnie rocznik auta 2000" dopisałbym że to OBD2 bo OBD1 też ma 16 pinów Strona pierwsza poza tym bez poprawek klonek nie podałeś procedury kasowania błędów Ja jak mam 55 to też wystarczy że wyłączę zapłon i wyjmę spinacz. To ma być instrukcja( najlepiej punktowa) i wstawka "w moim przypadku wyświetla tylko kod 55 (brak usterek) pięć długich i pięć krótkich błysków" nie jest na miejscu. Spróbuj wywołać jakiś błąd poprzez odpięcie czujnika i uruchomienie silnika ( powinien włączyć się check, a potem go wykasować i napisz jak to zrobiłeś.Może zadziała tam moja INSTRUKCJA punktowa umieszczona w postach wyżej Foty bardzo OK halo barcie nie śpimy tu się pracuje :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Nie śpimy, nie śpimy U mnie to tak działało że w pozycji zapłon migał jakiś tam błąd (kotrolka Check nie ścwieciła przed diagnostyką) chyba 12 czyli przepływomierz a po przekręceniu w pozycję "start" zaczęło już migać 55 czyli chyba skasowało błąd. Chyba że inaczej jest jak kontrolka się świeci bo u mnie normalnie nie świeciła i przypuszczam że to była jakaś pamięć ostatniego błędu czy coś bo wiem że zaświcił się ostatnio błąd przepływki jak mechanik ją odpiął na włączonym zapłonie i był u kogoś ją skasować. Rzeczywiście trzeba by było wywyłać sztucznie błąd i sprawdzić krok po kroku. Pozdrawiam. Ale i tak uważam że to mały krok dla człowieka ale wielki dla całego Nissanklub'u i użytkowników TD . Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Proponuję abyście zamieścili instrukcję krok po kroku ( punkty z opisem zachowania checku). Skromnie mówiąc taką jak ja Przy okazji zobaczcie czy ta moja u was działa. Głównie chodzi mi o kasowanie błędów poprzez odczekanie min 5 sek i ponownym zwarciu. Początek diagnostyki mamy identyczny więc 3 pierwsze punkty z głowy czyli 1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2]) 2 włączam zapłon 3 sczytuję błędy ( check miga błędy ) Klonek jeśli nie mam błędów to twój opis z PDF działa też i u mnie. Zobaczcie jak to wygląda po zapaleniu się checka. W końcu po to sięgamy po spinacz jak nam się zapali i chcemy wiedzieć gdzie go boli pożo dla zespołu Inżynierów Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest otanek99 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Witam wszystkich. Przeglądając Wasze opisy miałem nadzieję że i mi może się udać. Niestety nic z tego. Check świeci już dwa tygodnie ale z samochodem wszystko o.k. Moc i spalanie w normie więc chciałem samemu zrobić diagnostykę i nic. Próbowałem najpierw zapłon później zwierać, następnie odwrotnie i nic z tego. Może jakieś sugestie, pomysły. Czy został tylko komp? [ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 19:22 ] Dodam jeszcze że mam 2.0 SR 2000r. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ziel Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 to jak jest w końcu w P11.144 z silnikiem TD złącze jest obd II ? Ktoś może sprawdzał czy działają interfejsy diagnostyczne oparte na ELM 327? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Ziel chcesz tylko odczytać błędy czy stroić silnik na kompie? U mnie działa wszystko według mojej instrukcji. Nigdy nie stosowałem innych ELMów po za spinaczem Mechanik korzysta z KTS ale której wersji to nie wiem Kolego od benzyny. Opis diagnostyki dla SR20 jest w serwisówce (po angielsku) a i tu na forum jest też temat poświęcony benzynie. Ponoć jednym się udaje a innym nie z SR20.Może źle zwierasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.