AbEE Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu : Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć. Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał. Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy... Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Redas Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 zobacz przewody wysokiego napiecia moze trzeba juz je wymienic ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AbEE Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 zobacz przewody wysokiego napiecia moze trzeba juz je wymienic ... Chyba źle opisałem problem, albo sie nie zrozumieliśmy. Auto pali od razu, nie ma problemu z przyśpieszeniem i spalaniem. Chodzi o to, że problem z ruszaniem jest związany z tym drgającym pedałem sprzęgła. Oba problemy pojawiły się idealnie w tm samym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Specjalistą nie jestem. u mnie jest ok, ale w moim sunny po wymianie sprzęgła oryginalnego na inne miałem to samo, bardzo mnie to denerwowało - w sprzęgle jest coś takiego jak tłumik drgań. Może wraz z zużyciem ten element "pada" i to oznaka końca sprzęgła. Może to z zimna Nie wiem - ale jedno jest pewne - to nie jest normalne - i wątpię, że naprawialne - chyba że wymiana sprzęgła na nowe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość accerone Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów. 2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem 3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AbEE Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 1. Za problemy z ruszaniem mogą być odpowiedzialne źle działające hamulce - sprawdź czy dobrze odbijają i nie powodują oporów - rusz, przejedź ze 2 -3 km i wyjdź dotknij dekli - felg czy nie są gorące (kluczyk zabierz co by Ci autem nikt nie odjechał) - tłoczki mogą źle chodzić lub zupełnie się zapiec np na tylnych kołach - to może być przyczyna - w przypdaku zwichrowanych tarcz - nawet leciutko mogło by to też dawać drgania - jednak raczej nie tylko na pedał sprzęgła ale również delikatne wibracje na kierownicę - głównie przy hamowaniu z dużej prędkości oraz na dźwignię zmiany biegów. 2. może to być jedna lub więcej poduszek silnika lub (bardziej prawdopodobne) skrzyni biegów - co mogło by też tłumaczyć wibracje na pedale sprzęgła a w połączeniu z usterką skrzyni/sprzęgła problem z ruszaniem 3. może to być również coś innego ale jeżeli to co napisałeś to są jedyne objawy, przyczyn bym szukał w mocowaniu, funkcjonowaniu układu przeniesienia napędu Z hamulcami jest wszystko w jak najleszym porządku (tarcze wymienione wraz z klockami jakies 2tys km temu Objawy które wymieniłem są jedynymi jakie występują. Myślę, że skrzynia biegów jest w porządku, wiec zostają te poduszki które wymieniłeś. Jutro wezmę samochód na jakiś kanał i zobaczę ze znajomym mechanikiem na to. Czy wymiana poduszki skrzyni biegów jest skomplikowana ? trzeba wymontowywac skrzynię ? [ Dodano: Nie 18 Sty, 2009 16:52 ] ile masz najechane w almerce AbEE? moze to byc poducha pod silnikiem lub pod skrzynią, albo sprzęgło.najlepiej sprawdzic jego stan tj. sprawdzic stan poduszek. Nawet jesli nie sa popękane mogę byc popękane w środku Słuszna uwaga (czytałem wasze posty od końca ) Autko ma 163 tyś przejechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Od 2 dni mam problem ze zdiagnozowaniem nastepującego problemu : Objawy: przy ruszaniu na 1 szarpie samochodem, praktycznie dopiero po mocniejszym "przygazowaniu" da się jakoś w miarę bezproblemowo ruszyć. Druga rzecz: przy większej prędkości >70km/h pojawiają się mocno wyszuwalne wibracje na puszczonym pedale sprzęgła, szczególnie mocno to czuć jeśli dotknie się leciutko butem pedał. Dodam iż sprzęgło nie "ślizga", skrzynia nie "chuczy" jeszcze 3 dni temu wszystko działało jak należy... Macie jakieś pomysły co to może być ? ? ? Z tego co napisałeś to wina jest tylko w sprzęgle. Takie efekty daje przegrzane sprzęgło - i to jest najczęstsza przyczyna. Bardzo rzadko zdarza się, aby pękła sprężyna w docisku. Możesz jedynie kontrolnie sprawdzić, czy zrobienie większego luzu na sprzęgle nie daje poprawy. Ale wszystko wskazuje na to, że trzeba wyciągnąć skrzynię. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AbEE Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 No i nie wiem czy się cieszyć czy nie ale wczoraj żona autem na uczelnie jechała a jak wróciła problem zniknął ... :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Bo pewnie problem znika na rozgrzanym sprzęgle a będzie się ujawniał na zimnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AbEE Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Bo pewnie problem znika na rozgrzanym sprzęgle a będzie się ujawniał na zimnym No jakieś cuda się dzieją bo zarówno na zimnym jak i rozgrzanym sprzęgle problem zniknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DŁUGI.76 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 No i nie wiem czy się cieszyć czy nie ale wczoraj żona autem na uczelnie jechała a jak wróciła problem zniknął ... :027: Pozostaje Ci tylko życzyć aby każdy problem rozwiązywał sie właśnie w ten sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mery Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Wwa Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 (edytowane) Właśnie wymienił mi brat tarcze i klocki hamulcowe i w tym momencie zaczęły się problemy przy ruszaniu i na 2 jakby chciał zgasnac potem na wyższych biegach niby ok ale jakoś dziwnie chodzi jakby mi coś klekotalo znów jak zwalniam redukcja do 2 ten sam problem jak na początku wcześnie tego nie miałam czy to może być związane z ta wymianą ? Niech brat sprawdzi czy koła obracają się normalnie czyli nie stawiają oporu. Może zacisk złapał i blokuje. Edytowane 14 Lutego 2014 przez Łukasz Wwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.