Guest marcin1529_ Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Witam!!! Jestem tu nowy na forum i na początek wypda sie przywitać! Mam tyranka krótkiego z 1995r i mam problem z tylnymi hamulcami: skończyły się!!! Moje pytanie to jak odkręcić tą dziadoską srubę od bębna na nietypowy klucz? Młotek nie pomógł a to jest jakieś staliwo i niebardzo się nad tym znęcać bo można potłuc. Czy czaem am nie ma lewego gwintu? A może ktoś ma klucz do odkręcenia tej śruby? Proszę o pmoc bo na samych tarczach z przodu to się długo nie pojeździ i szlak je trafi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 o jakiej śrubie piszesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Młotek i przecinak i ciosasz to w kierunku odkręcania, na pewno ma prawy gwint, a jak zmasakrujesz to wiertara i wiertło twarde :diabel2: rozwiercasz, zdejmujesz bęben i wykręcasz resztki śruby i juz jej nie wkręcaj, ona służy tylko do podtrzymywania bębna jak zdejmiesz koło, i jak już ktoś inteligentny naprawiał hample to już składa bez tej śruby Powoszenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bambo80 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Skoro dyskutujecie o bębnach to ja mam pytanko w tym kierunku... Grzeje mi się tylny lewy bęben.Czy to będzie przyczyna szczęk czy raczej łożysko do wymianki?? Mogę jeszcze dodać,że mam bardzo podciągnięty ręczny bo łapie bardzo szybko na 2 ząbku.Czy popuszczenie ręcznego może pomóc??Gdzie się go popuszcza?? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin1529_ Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 ad b12 U mnie po sciągnięciu koła jest taka dziwna śruba-nakretka przytrzymujaca sam bębęn hamulcowy bez odkręcenia której bębna nie ściągnę, właśnie jej nie mogę odkręcić by dostać się dzo szczęk. Postaram się zrobić zdjęcie i je wrzucę Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Co do regulacji ręcznego, to masz śrubę na łączeniu 2 linek - wychodzącej do dźwigni i drugiej do bębnów. Popuszczasz na śrubkach i powinno hulać. Jak nie będzie ustępować to możesz mieć zapieczony cylinderek albo zardzewiały szpej w środku. Generalnie wypadałoby tam zaglądnąć. PS. co do zdejmowania bębna - serwisowy patent: Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Witaj! A po co Tobie oryginalna grubość okładzin jeśli chcesz tylko sprawdzić czy jeszcze się nadają do użytku, bardziej potrzebna jest informacja jaka jest minimalna grubość. Jeśli będą krzywo starte lub będą miały już ok 2 mm czy też będą się odklejały lub będą wyszczerbione albo będą zalane olejem lub płynem hamulcowym to na pewno musisz już myśleć o ich wymianie. O ile pamiętam to chyba mają w oryginale 5 mm ale tego nie gwarantuję. Obejrzyj powyżej zdjęcia kolegi "slayer17" tam jest podana minimalna grubość okładzin szczęk hamulcowych. Przecież po to się trudził aby inni mogli z tego korzystać, tylko trzeba umieć dobrze patrzeć. Powodzenia Andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.