Guest sebaj1 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Witam!!! Szukałem na forum mojego problemu, jest dużo o gaśnięciu podczas jazdy ale.... Mam taki problem z moją primerką , od czasu do czasu potrafi zgasnąć przy wysprzęglaniu (na niskich obrotach). Nieraz zapala się check podczas jazdy, później gaśnie i tak w kółko. Zrobiłem drucikem auto-diagnostykę i wyszedł błąd 18 Electric Governor oraz 43 Accelerator Position Sensor. Błędy skasowałem , i pojeździłem, kiedy zapalił się check , zjechałem szybko na parkingi i diagnostyka...... wyszedł błąd 18 i tak kilka razy ,błąd 43 się nie pojawia. Dodam , że filtr paliwa odwodniłem ,dolałem mixolu do paliwa (z umiarem) i w zasadzie nic więcej nie robiłem. Proszę o jakieś sugestie , albo polećcie dobrego mechaniora z poznania lub okolic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 18 to wydaje mi się że wypadało by by przetłumaczyć jako regulator napięcia no i 43 sensor położenia przepustnicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 sebaj 1 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=blad Każdy z dieslem to przechodzi. Problem jest z wtryskiwaczem sterującym, albo nastawnikiem w pompie ( sztylwarek ). Jeżeli robiłeś rozrząd to może być żle ustawiony on na pompie i stąd ten błąd. Pasowałoby też sprawdzić przepływomierz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808 ...a z tym MIXOLem to ja sobie odpuściłem ( mam błąd P1206-odnośnik 18) P.S. Zaznacz w profilu że masz diesla bo bujany już sugeruje Ci przepustnicę, której nie masz, a ja domyśliłem się po tym że piszesz o odwodnieniu filtra i laniu mixola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 nic nie sugeruję, przetłumaczyłem tylko błędy komputera o których kolega napisał na Polski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 bujany nie ty pierwszy i nie ostatni, a błędy skojarzyłeś prawidłowo Nie bierz tego tak do siebie. Nie o to mi chodziło, żeby się ciebie czepiać. Jak byś wiedział że to diesel to napewno kombinowałbyś inaczej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sebaj1 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 And_pec ,rozrządu nie zmieniałem, auto jeśli można to tak określić , to jak na swoją masę i 90 KM , to zbiera się normalnie, dlatego chyba przepływka będzie ok. Po przeanalizowaniu kilku tematów związanych z gaśnięciem i checkiem doszedłem do wniosku , że to chyba jednak pompa.... Pewności oczywiście nie mam , do puki ktoś fachowym okiem nie kuknie. Jeżeli macie jakiś dobry i niedrogi warsztacik to proszę o info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ad1. 43 -to jeśli dobrze pamiętam to błąd potencjometru przy pedale gazu Niestety w na tym dieslu w Poznaniu to znają się chyba tylko w ...Szamotułach :diabel2: Poszukaj na forum-wielokrotnie poruszany temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sebaj1 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Andrzej dzięki , chodzi o serwis na ul Górki 4 w szamotułach??? Ma ktoś tam telefon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 wydaje mi się że ul Górki 23, tel 061 2921262 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 sebaj co do błędu 18 to niektórzy mówią ze to błąd przepływki tak samo jak 22 i 25 Pomierz tam napięcia dla wyeliminowamia, albo potwierdzenia błędu. Wedle danych ma osiągnąć 100km/h w 12 sekund, a napięcie przepływki na jałowym ma wynosić 1,9-2,3V( ciepły silnik ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sebaj1 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 And_pec, jutro dokonam pomiaru przepływki i dam znać chy :one: ba lepiej żeby to była przepływka , niż pompa.... :one: [ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 19:42 ] Dokonałem pomiarów przepływomierza , wydaje się być sprawny- po przekręceniu kluczyka na ON -1,02V, po odpaleniu napięcie wynosi 1,97V . Myślę ,że mieści się w dolnej granicy. Co do check i gaśnięcia to trzeba będzie do pompiarza pojechać. Natomiast błąd 18 cały czas wyskakuje, niezależnie czy podczas jazdy (okresowe zapalanie się check) czy nawet jak zgaśnie silnik, to mam do czynienia z błędem 18. Error 43 nie pojawia się....może to było spowodowane dziwnym zachowaniem , jak zgasł podczas jazdy?? : [ Dodano: Nie 25 Sty, 2009 12:36 ] Pojechałem wczoraj do mechanika. Facet nie podłączając komputera, posprawdzał coś przy pompie, tak jak mu sugerowałem , i stwierdził , że pompa, sterownik jest ok. Natomiast błąd 18 cały czas był. Jak jechałem do mechanika ok 50 km to 90% drogi z zapaloną kontrolką check . Facet odłączył wężyk z zaworka EGR (mały czarny, długi) , ku mojemu zdziwieniu check zgasł ....pojeździłem ok 15 minut po szamotułach i kontrolka się nie zapaliła ani razu!!! Mechanik poradził zaślepić wężyk (uszkodzony , wieszający się zawór EGR ,był przyczyną) ,wymienić filtr paliwa i tak pojeździć-ponoć zmniejszy się zużycie paliwa, ale za to ekologia bardziej na tym ucierpi. Droga powrotna do domu ok 50 km, bez check. [ Dodano: Pią 20 Lut, 2009 11:52 ] Niestety błąd 18 powrócił........ No i naprawiłem, auto nie gaśnie, błędów już nie pokazuje.....lepiej się zbiera i w ogóle cacy. Przyczyną był zasyfiony nastawnik - rozebrałem go na części pierwsze, poskładałem , zamontowałem z powrotem na pompie (bardzo ważne jest prawidłowe zamontowanie , no i w tym samym miejscu- ruch 1 mm powoduje duże zmiany). Po odpaleniu miałem za wysokie obroty, i pojawił się błąd 21, ale po przestawieniu nastawnika lekko w prawo , wszystko wróciło do normy. Gdyby ktoś chciał opis to służę, zaznaczam ,że mechanikiem nie jestem , a dałem radę. :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xxx111 Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Witam, proszę o pomoc Mam podobny problem. Samochód od czasu do czasu gaśnie na wolnych obrotac, przy wysprzęglaniu na luz przy dojeżdzaniu do skrzyżowania. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Jeżeli raz zgaśni to później nic takiego się nie dzieje. Zaczęło się tak po tym jak został wymieniony rozrząd, wszystkie filtry, olej, olej przekładniowy. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Byłem u mechanika który wymieniał mi rozrząd i powiedział, że nie ma to z tym nic wspólnego. Powiedział, że może to być walnięty czujnik biegu jałowego. Moje podjerzenia dotyczą właśnie źle założonego rozrządu, ale z tego co czytam to złe założenie rozrządu powoduje, że samochód nie odpala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.