Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Almera N16 benzyna problem z odpalaniem


jarekl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z odpalaniem Almery N16 benzyna (około 40tys przebiegu). Po przekręceniu kluczyka kręci ale nie chce odpalić . Powrót kluczykiem i ponowne przekręcenie w końcu umożliwia odpalenie samochodu. Nie ma żadnych błędów na komputerze, akumulator w porządku. W ASO wymienili przepływomierz i stacyjkę jednak problem pozostał. Może ktoś z was już z tym walczył?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kluczyk masz oryginalny?? Jak masz 2 komplety to spróbuj na 2 kluczyku odpalić. NIedawno czytałem na forum almery o podobnym problemie i wyszło na to ze coś na linii kluczyk - immobilajzer (NATS) nie łączyło. Użycie drugiego kompletu kluczy załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to w takim razie nie powinien kręcić, bo immobiliser odcina też rozrusznik, czy się mylę?

A jak przekrecisz na zapłon to gaśnie po chwili lampka od immobilisera, czy pali sie stale :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem jest taki, że od wczoraj nie odpala. Po przekręceniu kluczyka słyszę klik (gdzieś pod maską), gasną wszystkie kontrolki ale zapala się kontrolka immo i już nie gaśnie, kręci tylko rozrusznik.

Jak palił to niezwracałam uwagi na to kiedy gaśnie immo. Sprawdziłam na 2-ch kluczykach (oba fabryczne) i bez zmian.

Czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzić? Potrzebuję chociaż dojechać do najbliższego ASO (ok. 15km).

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam lepszą zagadkę. wczoraj dopiero zauważyłem w moim (n16 1.5 po fl) że wogóle się nie pali kontrolka od immo (nats). ani w pozycji zapłon, ani podczas uruchamiania. wszystko działa bez zarzutu tylko brak tej kontrolki. i teraz tak sobie myślę czy to tylko żarówka się przepaliła czy może jakimś dziwnym trafem u mnie nie ma NATS, choć to wydawało by się mało prawdopodobne gdyż był on fabrycznie montowany we wszystkich modelach razem z centralnym zamkiem (choć zawsze istnieje możliwość że ktoś to kiedyś odłączył:)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mosinamaly

Witam. Mam problem z moja almerka n16 1,5 benzyna z 2000 roku. Auto jak sie rozgrzeje do swojej temperatury gaśnie i nie można jej pozniej odpalic dopiero jak ostygnie to odpali. Bardzo bede wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moja almerka n16 1,5 benzyna z 2000 roku. Auto jak sie rozgrzeje do swojej temperatury gaśnie i nie można jej pozniej odpalic dopiero jak ostygnie to odpali. Bardzo bede wdzieczny za pomoc.

 

Sprawdź czujnik temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mosinamaly

Witam. czujnik sprawdzony jest ok. Elektryk twierdzi ze nie dochodzi prad na wytryski ale tylko jak jest rozgrzany. Nie mam zielonego pojecia co jest zgrane. Ale dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z odpalaniem pozostał. Wymieniony został łańcuch rozrządu (według serwisu to miała być przyczyna) ale nadal długo kręci przy pierwszym odpalaniu (około 5 sekund). Za drugim razem pali od razu, jak chwile postoi sytuacja się powtarza. Mam pytanie do posiadaczy almery w benzynie - u was też tak długo kręci za pierwszym razem? Ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony został łańcuch rozrządu (według serwisu to miała być przyczyna)
.Jeśli tak twierdzili to nie wykonali zleconej naprawy a co za tym idzie nie dotrzymali umowy.Jedz do nich i się wykłóć ,że teraz na swój koszt niech szukają przyczyny skoro wymieniony łańcuch nią nie był a za niego zapłaciłeś.Tak na marginesie szukał bym problemu w układzie paliwowym biorąc pod uwagę co piszesz o objawach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest jeszcze na gwarancji - więc nie ponoszę kosztów. Co do układu paliwowego - będzie to zapewne kolejny krok w poszukiwaniu usterki. Bardziej interesowała mnie wasza opinia - czy tak długie kręcenie za 1 razem przy odpalaniu jest dość powszechne w almerach (według serwisu porównywali z innymi almerami i odpala identycznie ;) ) - ja mam porównanie z almera w dieslu i tam nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie długie kręcenie nie jest powszechne.. Musisz coś z tym zrobić.. Ja czy lato, czy zima - 15st odpala mi na dotyk zawsze .. czyli przekręcam i odpalam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając to wszystko mogę stwierdzic ze moja przegrana walka była heroiczna :) Na Twoim miejscu jeszcze bym sprawdził czy przed zapłonem pompa paliwa dobija do właściwego ciśnienia, bo silnik masz jak sądzę benzynowy. Tutaj możesz szukać rozwiązania problemu. A potem już tylko pozostaje CI :) przyjąć do wiadomości że Twoje auto odpala za drugim razem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość konjoo

Witam!

Mam N16 1.5 DCI i od dwóch miesięcy mam to samo. Odpala zawsze za drugim razem. Co jakiś czas wjeżdżam do mechanika lub elektryka ale nikt nie potrafi zdiagnozować na 100% co to takiego... Przy okazji wymieniłem filtry świece itd... Problem pozostał. Aha rozrusznik nie ruszony więc następnym razem właśnie tą część wymienię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...