Guest nevada1986 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Witam zakupilem ostatnio felgi 17' do swojego auta i planuje teraz obniżyć zawieszenie. Zastanawiam sie nad sprężynami sportowymi. Mam do wyboru pare rodzajow. Apex Sport Spring Kit Lowers car by:35 mm http://www.europerformance.co.uk/pages/pro...product=3665750 Weitec F-Series Lowering Springs Lowers Car By: (F/R) 30/30mm http://www.europerformance.co.uk/pages/pro...product=3876074 Cobra Sport Lowering Springs Lowering 40mm http://www.europerformance.co.uk/pages/pro...product=3658985 Eibach Pro-Kit Springs Lowers Front: 30 mm & Rear: 30 mm http://www.europerformance.co.uk/pages/pro...product=3873486 G-Max Sports Lowering Springs Lowers car by: 40mm http://www.europerformance.co.uk/pages/pro...product=3816704 Czy ktos z was zastosowal w swoim aucie ktorys z powyższych zestawow?? Jeśli nie to moze powiecie mi ktory by byl najlepszy. Jeszcze jedno jak sie ma sprawa seryjnych amortyzatorow w połączeniu z tymi sprężynami, slyszalem ze jak sie obnizy auto nie wiecej niz 3.5 cm to nie powinno byc problemów, czy to prawda?? Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eszi Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Do 30 mm możesz stosować amortyzatory seryjne, do większości sprężyn pasują, bez problemu z wymienionych polecam apex,eibacha, weiteca. Auto dostanie gleby, będzie sztywniej i będzie lepiej zachowywać się w zakrętach, oraz wizualnie jest o niebo lepiej jak w serii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Miałem stycznośc ze sprężynami Eibacha tyle tylko że w Primerze miałem 17" koła i nie narzekałem na seryjnych amorkach. a reszta jak pisze eszi . Sztywniej itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 JEśli zalerzy Ci na komforcie to zdecydowanie polecam CI wyroby Weinteca - poównanie miałem do, H&R, Eibacha i SPAXA - eibach zdecydowanie naj mniej uliczny, pimpomng straszny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patriot Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Widze, ze mieszkasz w Irlandii, ale czy to nie przesada 17" i obnizone zawieszenie?? Ja przy 16" mam problem z wjechaniem do garażu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Hehe obniżenie 30mm to jeszcze wpełni sprany wóz nawet na nasze drogi ale felga 17" to takim zabijaką mocy jest że ojej... tak na moje oko każdy cal więcej to pogorszenie osiagów o ok 3-4% (przyspieszania) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nevada1986 Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Widze, ze mieszkasz w Irlandii, ale czy to nie przesada 17" i obnizone zawieszenie?? Ja przy 16" mam problem z wjechaniem do garażu. Wysokość kół jest identyczna jak 14' bo tu jest niższy profil opony, tylko jest oczywiście szersza. Co do osiągów to troche odczułem spadek oraz nieznaczny wzrost spalania, ale nie ma tragedii. Chyba zainwestuje w sprężyny Weiteca, potem moze zaloze sportowe amortyzatory. Myślałem o gwintowanym zawieszeniu, ale bardzo trudno znaleźć odpowiedni zestaw do tego samochodu. Znalazlem jeden firmy TEIN za 2500$ więc chyba sobie odpuszcze hehe. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wald Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Weitec jest strasznie twardy, mialem w dwoch samochodach i bylo jak dla mnie zdecydowanie za twardo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukal Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Tylko nie przesadź z glebieniem. Założysz mniejsze fele np. na zime i z samochodu kaleke zrobisz i wtedy 300KM nie wystarczy żeby kogoś objechac bo zderzaki pozostawiasz lub inne części Często mijam Civica super oblepionego spoilerami, dokładkami a koleś na rowerze go wyprzedza bo korek robi Pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toio Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Często mijam Civica super oblepionego spoilerami, dokładkami Chyba wiem o którym mówisz ale on to chyba ma prześwitu może z 4cm. Takie małe OT eibach zdecydowanie naj mniej uliczny, pimpomng straszny... co do Eibacha to muszę się zgodzić, strasznie podskakuje i nawet amortyzatory twardsze w moim przypadku nie pomagały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Wysokość kół jest identyczna jak 14' bo tu jest niższy profil opony, tylko jest oczywiście szersza. Nie wierzę. Napisz jakie miałeś wcześniej opony a jakie masz teraz. Ja mam w Primerze obniżony zawias przez poprzeniego właściciela (niemca) i na kółkach 195/60/15 jest jak na desce. Springi są jakieś niebieskie i strasznie niskie. Każdy próg zwalniający biorę pod kątem bo inaczej nie można. Nawet do garażu wjeżdżam pod skosem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lipass Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Założysz mniejsze fele np. na zime i z samochodu kaleke zrobisz brawo jasiu, wysokość kół nie powinna się zmieniać - po to daje się po zarzuceniu większej felgi niższą oponę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukal Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Łukal napisał/a: Założysz mniejsze fele np. na zime i z samochodu kaleke zrobisz brawo jasiu, wysokość kół nie powinna się zmieniać - po to daje się po zarzuceniu większej felgi niższą oponę Kolego lipass nie każdy to wie i zdaża się że w zimie niektórzy mają zderzak zawieszony niżej niż nie jedna piaskarka pług. Wracając do kół nie ma takiej możliwości żeby średnica była taka sama na np.14 i 17 nawet gdybyś chciał i próbował bawic z wymiarem opony zawsze wyjdzie różnica na średnicy koła. Może to byc 0,5cm na średnicy i więcej. A wiemy że wysokośc profilu podawana jest w procentach zaczynając bodajże od rekordowych 15 i przeskakujących co 5 lub 10%. Czyli chcąc jeździc w zimie np. na 175/65 R14 a lato np.205/30-35 R17 żeby prawie nie było różnicy. Oczywiście mamy jeszcze zależnośc od stanu bierznika Pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Ja mam seryjnie 185/65R14, wczoraj założyłem 195/50R16 i nic się nie zmieniło... Wysokości obu opon praktycznie takie same! Wiadomo że nie można przesadzać z szerokością bo wtedy trzeba dawać bardzo niski profil... Przy moim obecnym profilu wcale źle się nie jeździ! Myślałem że będzie gorzej, a wydaje mi się że jest nawet bardziej komfortowo niż na 14'stkach. Może to kwestia opon... No i jest dużo ciszej w samochodzie, wcześniej miałem szum, a teraz cisza Nie mówiąc już o poprawie wyglądu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skapol Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Czytam te wypowiedzi i naprawde nie wiem co mysleć, znalazłem jeszcze takie cosik: http://www.allegro.pl/item616945888_sprezy...0_40mm_mts.html Jak by się takie sprawowały i jakie amory pod takie springi???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eszi Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 http://www.allegro.pl/item619457529_sprezy...rimera_p11.html ciekawe czy te pasują do primy P11 1997? Ma ktoś może w użytkowaniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 http://www.allegro.pl/ite...rimera_p11.html ciekawe czy te pasują do primy P11 1997? Ma ktoś może w użytkowaniu? Ktoś na forum miał takie sprężyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Czytam te wypowiedzi i naprawde nie wiem co mysleć, znalazłem jeszcze takie cosik: http://www.allegro.pl/ite...0_40mm_mts.html Jak by się takie sprawowały i jakie amory pod takie springi???? mam takie u siebie tzn. w poniedziałek będę je wrzucał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eszi Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Czytam te wypowiedzi i naprawde nie wiem co mysleć, znalazłem jeszcze takie cosik: http://www.allegro.pl/ite...0_40mm_mts.html Jak by się takie sprawowały i jakie amory pod takie springi???? mam takie u siebie tzn. w poniedziałek będę je wrzucał Może być "taczka", masz niski profil opony. No chyba że masz nowe amory, albo sportowe amory. Do tego bilstain B6-tki, albo Kayaby Ultra SR, ewentualnie od MTS amory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 może i będzie "taczka" tego nie wiem a amorki w ubiegłym roku wymieniałem na Kayaby ale chyba seryjne takie jak były nad innymi pomyślę jak kupię drugie autko dla Nati Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgaz Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Jak tam "taczka" jest czy nie bo sam się zastanawiam nad robieniem zawieszenia ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamilek Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 ja mam te -40 mts w gti i powiem ze strasznie to wszystko mnie przeraziło 1. nowe standardowe amory z przodu dobijają na na wybojach co znaczy ze spręrzyny są miekie efektu "taczki" brak ładnie miekko sie prowadzi wiec zroniłem przeróbke amortyzatorów ale bez utwardzenia i efekt taki ze czesto szoruje podłużnicą pod silnikiem po asfalcie aż iskry lecą wkródce daje amory do utwardzenia 2. zajechane po 8tyś nowiutkie opony toyo t1r przez nie ustawiona zbierzniść moja wina:( 3. mega problem z ustawieniem kąta pochylenia kół poprostu na tych spręrzynach sie rozjechały konieczne śruby regulacyjne monroe mc112 koszt 250zł te spreżyny moze i są do lamy ale nie do standadowych amorów napewno , auto siedzi raczej 80mm a nie 40 w dół Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansior Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 ja mam te -40 mts w gti i powiem ze strasznie to wszystko mnie przeraziło 1. nowe standardowe amory z przodu dobijają na na wybojach co znaczy ze spręrzyny są miekie efektu "taczki" brak ładnie miekko sie prowadzi wiec zroniłem przeróbke amortyzatorów ale bez utwardzenia i efekt taki ze czesto szoruje podłużnicą pod silnikiem po asfalcie aż iskry lecą wkródce daje amory do utwardzenia 2. zajechane po 8tyś nowiutkie opony toyo t1r przez nie ustawiona zbierzniść moja wina:( 3. mega problem z ustawieniem kąta pochylenia kół poprostu na tych spręrzynach sie rozjechały konieczne śruby regulacyjne monroe mc112 koszt 250zł te spreżyny moze i są do lamy ale nie do standadowych amorów napewno , auto siedzi raczej 80mm a nie 40 w dół A masz z przodu tylko te MTS-y czy z tyłu też? Masz foto jakieś jak auto na tych springach wygląda? Ciekawe dlaczego te springi typu jamex czy mts w nyskach tak nisko siadają bo ja mam springi fk -40 od roku w cinquecento i jest sztywno i nie usiadł niżej niż zapewnia producent. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamilek Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 przodu mam mts z tyły zostawiłem eibach bo wyzej stoją a ja czesto worze cierzkie rzeczy a nie lubie jak tył siedzi bardziej niz przód fotki nie mam ale jak zmieie na alu i przełorze tył na mts to puszcze na forum pare fotek ale siedzi mocno zglebiony zapewniam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hansior Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 przodu mam mts z tyły zostawiłem eibach bo wyzej stoją a ja czesto worze cierzkie rzeczy a nie lubie jak tył siedzi bardziej niz przód fotki nie mam ale jak zmieie na alu i przełorze tył na mts to puszcze na forum pare fotek ale siedzi mocno zglebiony zapewniam Czyli do seryjnych amortyzatorów nie ma sensu tego ustrojstwa montować...bo nie jest przewidywalne o ile to usiądzie...więc zastanowię się nad tymi fk tylko że one u mnie w cento praktycznie nie mają skoku przy skróconych amorkach i jezdzi się jak taczką- ale w tym aucie akurat mi to pasuje... a ciekawe jak wygląda sprawa z ori springami w almerze czy sunny gti. Wie ktos o ile to obniża i czy jest chociaż trochę komfortowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.