Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obniżenie zawieszenia Almera N15


Gość nevada1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Siemanko.

 

Ja osobiście nie jeżdzę Almerą, jeździ nią moja rodzicielka i przyszedł czas na wymianę amortyzatorów. Do wymiany są jeszcze osłony amortyzatorów, łączniki od anti-roll bar'a, więc dość kompleksowa robota. Zamierzam się tym zająć samemu, w zaciszu domowego garażu. Nie wiem czy to normalne ale amortyzatory z przodu juz sie zupełnie skończyły, nawet podejrzewam, że mogły się rozlać bo buda w slalomie kiwa się jak łódź. Dodatkowo przód auta wisi strasznie wysoko! Chcę zakupić jakieś obniżające sprężyny, aby to auto nabrało trochę wyglądu. Amortyzatory dam utwardzone, regenerowane, usztywnione w stopniu raczej dużym, tylko chodzi o tą wysokość.

 

W tej chwili Almera wisi nienaturalnie wysoko, od powierzchni opony do nadkola jest wielki odstęp, jakieś 8-12 cm na oko i chcę to "naprawić"

 

 

Widzę na allegro sprężyny MTS i Jamex. To z tych najtańszych, myślę, że nadadzą się idealnie. Szukam czegoś co obniży auto ale nie zrobi totalnego betonu. (Mam taki beton w dwóch innych autach dzięki sprężynom Weitec).

 

Tutaj wyczytałem, że MTS odpada bo jest mega miękki.

 

Pozdrawiam

 

 

vic2099

Edytowane przez vic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tej chwili mam w n16 na seryjnych amorkach WEITEC 30mm.. Aż takie twarde nie są .. Felgi 17" 205/45

 

Dodatkowo mam dokładki.. Prześwit 5cm z przodu..

Na trójmiejskich drogach spoko.. Pamietam każdą dziure ;) .. ale Pojechał raz do Wawki.. Krzyż na droge :D Robiłem korki :D nawet przejeżdżając przez tory od tramwajów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujące, bo mam za sobą wyjazd do 3miasta (Nowy Rok) i zwiedzając Gdynię i Sopot wytrzęsło mnie jak nie wiem co. Jechałem Toyotą Corollą '96 na springach H&R -35mm i stwierdzam, że jakbym mieszkał w 3mieście to bym miał Eibachy w aucie. (porównanie z wawą)

 

 

Nie wiem wlasnie jak jest z N15 (nie N16) - Jamexy mnie kuszą, bo są tanie......

Edytowane przez vic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest takie powiedzenie w pracy " januszku ja cie prosze ty chu.ni nie kupuj" i do najtanszych produktów do almy tez sie to tyczy to nie przetestowany badziew który testujemy sami na sobie a puzniej wychodza takie cyry jak umnie np. lepiej wydac wiecej na eibach czy h&r + zestaw amorów albo cały zestaw gwintowany i cieszyc sie bezpieczenstwem niz kombinowac bo zawsze cos nie tak a to a to tamto ... i non stop poprawki ... ca ły zestaw "tanizny" kosztował ponad 1500zł i dopiero wtedy uzyskałem efekt porządany czyli względną sztywność zdatną do jazdy i znakomite prowadzenie w zakretach ogólnie zrobiłem chyba doktorat w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wyczytałem, że MTS odpada bo jest mega miękki.

pod uwagę weź to, że za sztywność/twardość zawieszenia głównie odpowiadają amory - zakładając niższą sprężynę do seryjnego amora niestety trzeba liczyć się z efektem dobijania. Sprzedałem kilka całych kitów MTS i nikt nie twierdził, że jest za miękko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod uwagę weź to, że za sztywność/twardość zawieszenia głównie odpowiadają amory - zakładając niższą sprężynę do seryjnego amora niestety trzeba liczyć się z efektem dobijania. Sprzedałem kilka całych kitów MTS i nikt nie twierdził, że jest za miękko...

 

tyle ze kita mts -40 do n15 nie ma a obsułga klijenta w firmie mts na polske nie umie nawet doradzic jakie amory bedą grały w komplecie a sciemniają ze mogą współgrac ze standardowymi amortyzatorami , wogóle chyba nie robią próby jak to wszystko gra na aucie czy kąty pochylenia kół są odpowiednie i td robią na sztuke i tyle a my to testujemy na sobie i ładujemy sie w koszty 4 razy wieksze niz same spręzyny i zbiezność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpoko śpoko, wiem jak jest z zawieszeniami, bawiłem się w różne sprężyny, amortyzatory i nawet antiroll bar'y (nie wiem jak to sie w Polsce wymawia chyba sway bar), mialem raz gwint ale do tej pory nic nie robiłem w almerze mojej matki! Ona ma wylane przednie amortyzatory, auto wisi na samych sprężynach - całkiem wysoko nawet. Sprężyny też mają swoją charakterystykę, są miększe i twardsze a jednocześnie progresywne. Vogtland miałem w Corolli i był to beton totalny, teraz mam H&R i jest jeszcze niżej ale za to ugięcie jest miękkie, przynajmniej podczas pierwszej fazy ścisku.

 

Dlatego szukam czegoś co obniży almere mojej matki (która ma gdzieś dobre trzymanie kosztem komfortu) dlatego sprężyny mają po prostu obniżyć. Auto dostanie sportowe amortyzatory tak czy siak, moim celem pytania Was tutaj jest dobór sprężyn.

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe standardowe amory z przodu dobijają na na wybojach co znaczy ze spręrzyny są miekie

teraz się upewniłem - za nisko jest bo sprężyny MTS nie są dedykowane pod GTI <_<

 

dla kolegi vic imo najlepszą opcją byłyby Weiteci - cena nie jest tragiczna (pomijając, że są 2 razy droższe od MTS - 600zł) ale mają nieduże ugięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, a nie jest tak, że Weitec'i to totalna gleba? Ziomal ma w Corolli E10 takie zielone Weiteci -40, faktycznie -50 na obie osie i garbów się nie dało przejeżdzać prostopadle. Parkowanie w Warszawie na chodniku? FORGET IT!

 

 

Zadam pytanie w ten sposób - czy ktoś kiedykolwiek spotkał się z negatywną opinią MTS'ów ? Jakiego faktycznego obniżenia moge sie spodziewać po MTS'ach ?

 

 

 

Pozdrawiam

 

 

vic

 

 

PS: moj avatar - nie zdaje się wam, że ta "moja" N15 wisi wyżej niż Wasze seryjne?

Edytowane przez vic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam pytanie w ten sposób - czy ktoś kiedykolwiek spotkał się z negatywną opinią MTS'ów ?

jeśli już ludzie narzekają to:

1. dla niektórych jest zbyt miękko

2. czasami faktycznie obniżenie podane wg katalogu różni się od faktycznego (u brata -40 opuściło faktycznie ok 3cm)

Jakiego faktycznego obniżenia moge sie spodziewać po MTS'ach ?

a jaki masz silnik? 1.4 i 1.6 powinny opuścić się ok 3,5-4cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik 1.4

 

MTS brzmi świetnie! Miękko i nisko. Mama tym autem nie przycina zakrętów :)

 

Wezme MTS !!! No chyba, że ktoś jeszcze wyjawi swoją opinie bo jest coś lepszego

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, sorki, jeszcze tylko szybkie pytanie, skoro już tu piszę.

 

Jaki jest rozstaw śrub w kołach w N15?

 

Czy felgi o szerokości 7" o ET37 i oponą 195/50/15 wejdą bez problemu i będą się chować pod rant po obniżeniu? Czy raczej będzie obcierać i trzeba dobrać inne ET ?

 

 

Pozdrawiam

 

 

vic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie opony możesz założyć na tą felgę:

 

7,0 x 15 37 185/55R15

7,0 x 15 37 195/50R15

7,0 x 15 35 195/55R15

7,0 x 15 37 205/50R15

7,0 x 15 37 215/45R15

 

Będzie pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam u siebie felgi 16 cali, ET 15 :warning: i wchodzi bez problemu. Opona 195/50R16, przód obniżony o 30mm. Jedynie jak z tyłu mocno załadowałem auto (20 worków z gruzem ;-)) to na większych nierównościach przycierało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak podsumowywując jakie sprężyny wsadzić do GTI N15 aby opadła nie więcej niż 30mm mam tu na uwadze głównie przód auta bo wkurza mnie jak i pewnie wielu ze jest on wyższy niż tył. Chodzi mi o delikatne obniżenie ale zachowywując trochę komfortu o ile można o takim powiedzieć w GTI.

 

Pzdr.

Pgaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak wsadzicie te mniejsze sprężyny to nie polecą te seryjne amorki?? Bo ja planuje tez wsadzic do swojego dieselka i własnie boje sie o te amorki tez chciałem takie -30 ale przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak wsadzicie te mniejsze sprężyny to nie polecą te seryjne amorki??

w k10 -35 miałem na seryjnych amorkach ok. roku i dawało radę; powyżej -40 trzeba już dawać amory o skróconym skoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość damianwdz

Witam przymierzam sie do kupna sprężyn obniżających i dokładnie do takich

*JAMEX* SPRĘŻYNY OBNIŻAJĄCE NISSAN ALMERA N15

 

tylko tak te sprężyny obniżają 60/40mm. Są tez takie same ale obniżają 40mm moje pytanie brzmi ktore by lepiej pasowały nie chcę obniżać swojej almerki az do ziemi. Chcę nią jeździć na co dzień. Na stronie jest napisane ze pasują do seryjnych amortyzatorów i czy tak na pewno jest? Obecnie ma kola 15cali 205/55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...