Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] Nissan Primera P10: kłopoty z centralnym zamkiem


peterss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W Primerze z 1995 r. mam problem z centralnym zamkiem. Centralny zamek zamontowany jest jeszcze fabrycznie, pilot oryginalny nissana. Mam taki problem, że pilot słabo działa, praktycznie trzeba pilotem dotknąć szyby od strony kierowcy, aby zamek zadziałał, wymieniłem w pilocie baterię myśląc że może jest ona słaba ale to nie pomaga, nie wiem jak było wcześniej bo niedawno kupiłem ten samochód i tak było od początku kiedy go nabyłem. Czy jest jakaś możliwość wzmocnienia fali czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety : "te typy tak mają".

 

Domyslam sie ze twoj pilot to lucas 3txa

 

Mozesz go rozebrac i na brzegu pilota jest taka dluga sciezka na plytce. To antena. Mozesz jakis kabelek do niej podłączyc aby zwiększyc jej powierzchnię. Pozwoli Ci to na minimalne zwiększenie zasięgu. Jak nie jestes estetą, możesz kabelek zupełnie na zewnątrz wyprowadzic i podlaczyc do kółka od kluczyka. Będzie to spora antena wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczyc do kółka od kluczyka. Będzie to spora antena wtedy

Ale niestety może to zmienić parametry falowe takiej anteny i może być jeszcze gorzej.

 

Jeśli jest w tym pilocie jest możliwość strojenia jakimś trymerem, to można spróbować. Poza tym o pilocie Lucas 3TXA jest oddzielny wątek i może on ci pomoże w rozwiązaniu problemu. Z tego co pamiętam wymieniało się rezonator - może u ciebie jest podobna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezonator sie wymienia jak nie działa. - nie ma trymera do strojenia, a wydłużanie anteny testowałem u siebie.

 

Oczywiscie kolega ma racje co do zmiany parametrów anteny, ale to juz niestety na czuja jedziesz. jesli bedzie gorzej to zawsze mozesz to wywalic i po kłopocie. Skrócic przewód, wymienic go na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może padł tranzystor przy samej antenie jeśli taki tam jest. Jest wiele elementów w pilocie które mogą być za to odpowiedzialne. A co do rezonatora - mogła się jego częstotliwość zmienić na tyle, że tak się to objawia - w końcu odbiornik działa na pewnej częstotliwości i pewnej szerokości pasma. Być może rezonator ma teraz częstotliwość która jest na zboczu charakterystyki przenoszenia odbiornika i dlatego trzeba podchodzić bardzo blisko.

Jest jeszcze jedna możliwość: rozstrojenie odbiornika - to już jest grubsza sprawa, bo na ten temat nie wiem nic u siebie, a tym bardziej w Primie z 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, po prostu te typy tak mają, przewertuj forum nissana/rovera czy forda. Wszystkie auta z tym systemem miały ten sam problem. Po prostu te sterowniki działają dopiero blisko auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak sie dobrze kolego znasz na temacie to może masz jakiś pomysł na prosty i mały wzmacniacz sygnału?

 

Coś na zasadzie, do anteny, do plusa i do minusa baterii, i żeby wlazło do obudowy ?

 

Próbowałem coś takiego wykrzesac (zasilania z za klawisza, żeby nie zżerało baterii non stop), ale w żadnym wypadku moje wynalazki nie wlazły by do pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak sie dobrze kolego znasz na temacie to może masz jakiś pomysł na prosty i mały wzmacniacz sygnału?

Gra nie warta świeczki - lepiej założyć sobie swój centralny. Jak ma się schematy elektryki to jest to banalnie proste. U siebie założyłem alarm z wbudowanym centralnym, pozostawiając w razie czego oryginalny centralny. Oryginalny ma zasięg 3-4 metrów, a dołożony... no cóż, mieszkam na 7-ym piętrze, a samochód parkuję po przeciwnej stronie ulicy osiedlowej - i wszystko łapie :) Czyli jakieś 30-32 metry. Polecam centralny lub alarm z centralnym f-my Exus. Sam mam alarm V10, ale w wersji sprzed 3 lat i jestem zadowolony. Jeździł wcześniej w Uniaku a teraz jest w Almerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz, a ja nie lubie wydawac kasy na cos co juz mam :P Ja mam w pilocie antenke ze zwiniętego kabelka i zbiera mi z 3-5m przy samochodzie. Nie potrzebuje otwierac i zamykac samochodu z domu wiec zupelnie nie widze potrzeby zmiany czego kolwiek :P.

Pozatym zmiana Centralnego to nie rozwiązanie problemu a jego obejście :P A ja szukam rozwiązań problemów :P ot takie hobby :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rozwiązanie może być wymiana tranzystora wysokiej częstotliwości w pilocie na jakiś z lepszymi parametrami i/lub przeróbka odbiornika (zwiększenie czułości). A tutaj nie pomogę bo jeśli chodzi o elektronikę radiową to jestem słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w sumie jak jest to powiedzmy wada fabryczna jakiejś tam serii centralnych zamków to też bym tak zrobił - koszt nie jest jakiś duży zamontowania innego centralnego. Kupujesz tylko sama centralkę +piloty. Najtrudniejsze będzie podłączenie się do istniejącej instalacji. Niestety nie pomogę bo nie znam, ani nie mam schematów elektryki Primy z 95.

 

Jak będziesz miał pytania dotyczące samego centralnego to pisz śmiało na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...