Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[p10] Nissan Primera P10: kłopoty z centralnym zamkiem


peterss
 Share

Recommended Posts

Witam.

W Primerze z 1995 r. mam problem z centralnym zamkiem. Centralny zamek zamontowany jest jeszcze fabrycznie, pilot oryginalny nissana. Mam taki problem, że pilot słabo działa, praktycznie trzeba pilotem dotknąć szyby od strony kierowcy, aby zamek zadziałał, wymieniłem w pilocie baterię myśląc że może jest ona słaba ale to nie pomaga, nie wiem jak było wcześniej bo niedawno kupiłem ten samochód i tak było od początku kiedy go nabyłem. Czy jest jakaś możliwość wzmocnienia fali czy coś takiego.

Link to comment
Share on other sites

niestety : "te typy tak mają".

 

Domyslam sie ze twoj pilot to lucas 3txa

 

Mozesz go rozebrac i na brzegu pilota jest taka dluga sciezka na plytce. To antena. Mozesz jakis kabelek do niej podłączyc aby zwiększyc jej powierzchnię. Pozwoli Ci to na minimalne zwiększenie zasięgu. Jak nie jestes estetą, możesz kabelek zupełnie na zewnątrz wyprowadzic i podlaczyc do kółka od kluczyka. Będzie to spora antena wtedy.

Link to comment
Share on other sites

podlaczyc do kółka od kluczyka. Będzie to spora antena wtedy

Ale niestety może to zmienić parametry falowe takiej anteny i może być jeszcze gorzej.

 

Jeśli jest w tym pilocie jest możliwość strojenia jakimś trymerem, to można spróbować. Poza tym o pilocie Lucas 3TXA jest oddzielny wątek i może on ci pomoże w rozwiązaniu problemu. Z tego co pamiętam wymieniało się rezonator - może u ciebie jest podobna sytuacja.

Link to comment
Share on other sites

rezonator sie wymienia jak nie działa. - nie ma trymera do strojenia, a wydłużanie anteny testowałem u siebie.

 

Oczywiscie kolega ma racje co do zmiany parametrów anteny, ale to juz niestety na czuja jedziesz. jesli bedzie gorzej to zawsze mozesz to wywalic i po kłopocie. Skrócic przewód, wymienic go na inny.

Link to comment
Share on other sites

No to może padł tranzystor przy samej antenie jeśli taki tam jest. Jest wiele elementów w pilocie które mogą być za to odpowiedzialne. A co do rezonatora - mogła się jego częstotliwość zmienić na tyle, że tak się to objawia - w końcu odbiornik działa na pewnej częstotliwości i pewnej szerokości pasma. Być może rezonator ma teraz częstotliwość która jest na zboczu charakterystyki przenoszenia odbiornika i dlatego trzeba podchodzić bardzo blisko.

Jest jeszcze jedna możliwość: rozstrojenie odbiornika - to już jest grubsza sprawa, bo na ten temat nie wiem nic u siebie, a tym bardziej w Primie z 95.

Link to comment
Share on other sites

nie, po prostu te typy tak mają, przewertuj forum nissana/rovera czy forda. Wszystkie auta z tym systemem miały ten sam problem. Po prostu te sterowniki działają dopiero blisko auta.

Link to comment
Share on other sites

ale jak sie dobrze kolego znasz na temacie to może masz jakiś pomysł na prosty i mały wzmacniacz sygnału?

 

Coś na zasadzie, do anteny, do plusa i do minusa baterii, i żeby wlazło do obudowy ?

 

Próbowałem coś takiego wykrzesac (zasilania z za klawisza, żeby nie zżerało baterii non stop), ale w żadnym wypadku moje wynalazki nie wlazły by do pilota

Link to comment
Share on other sites

ale jak sie dobrze kolego znasz na temacie to może masz jakiś pomysł na prosty i mały wzmacniacz sygnału?

Gra nie warta świeczki - lepiej założyć sobie swój centralny. Jak ma się schematy elektryki to jest to banalnie proste. U siebie założyłem alarm z wbudowanym centralnym, pozostawiając w razie czego oryginalny centralny. Oryginalny ma zasięg 3-4 metrów, a dołożony... no cóż, mieszkam na 7-ym piętrze, a samochód parkuję po przeciwnej stronie ulicy osiedlowej - i wszystko łapie :) Czyli jakieś 30-32 metry. Polecam centralny lub alarm z centralnym f-my Exus. Sam mam alarm V10, ale w wersji sprzed 3 lat i jestem zadowolony. Jeździł wcześniej w Uniaku a teraz jest w Almerce.

Link to comment
Share on other sites

widzisz, a ja nie lubie wydawac kasy na cos co juz mam :P Ja mam w pilocie antenke ze zwiniętego kabelka i zbiera mi z 3-5m przy samochodzie. Nie potrzebuje otwierac i zamykac samochodu z domu wiec zupelnie nie widze potrzeby zmiany czego kolwiek :P.

Pozatym zmiana Centralnego to nie rozwiązanie problemu a jego obejście :P A ja szukam rozwiązań problemów :P ot takie hobby :P

Link to comment
Share on other sites

No to rozwiązanie może być wymiana tranzystora wysokiej częstotliwości w pilocie na jakiś z lepszymi parametrami i/lub przeróbka odbiornika (zwiększenie czułości). A tutaj nie pomogę bo jeśli chodzi o elektronikę radiową to jestem słaby.

Link to comment
Share on other sites

No bo w sumie jak jest to powiedzmy wada fabryczna jakiejś tam serii centralnych zamków to też bym tak zrobił - koszt nie jest jakiś duży zamontowania innego centralnego. Kupujesz tylko sama centralkę +piloty. Najtrudniejsze będzie podłączenie się do istniejącej instalacji. Niestety nie pomogę bo nie znam, ani nie mam schematów elektryki Primy z 95.

 

Jak będziesz miał pytania dotyczące samego centralnego to pisz śmiało na PW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...