Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Kilka dni temu pisałem o niniejszym problemie, niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi co może być przyczyną poniższego problemu. Postanowiłem więc, iż opisze wszystko jeszcze raz nieco dokładniej. A więc po odpaleniu silnika i ruszeniu wszystko jest ok, jednak już po 2-3 minutach(jak przypuszczam znaczenie może tu mieć rozgrzanie silnika), powyżej 2 tysięcy obrotów zaczyna się pojawiać szum z okolic deski rozdzielczej po stronie pasażera. Wraz ze wzrostem obrotów szum się nasila do tego stopnia, iż nawet włączone radio nie jest w stanie go zagłuszyć. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i szum ustaje całkowicie. Wczoraj wymieniłem filtr jednak problem pozostał. Samochód o którym mowa to Primera p11 2.0 benzyna, rocznik 1998. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie gdzie może tkwić problem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berni275 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 a nie jest tak, że im wyższe obroty ty szybciej chodzi wiatrak od wentylacji.U mnie tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 a nie jest tak, że im wyższe obroty ty szybciej chodzi wiatrak od wentylacji.U mnie tak jest. ten szum występuje niezależnie od nawiewu. Nawet jak wyłącze nawiew to szum pozostaje :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie. Gdy auto jedzie na luzie szum zanika zupełnie. Pojawia się on wraz ze wzrostem obrotów niezależnie od biegu na którym jadę. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, ale szum coraz bardziej mnie irytuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pabloo4 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 A może przyczyna tkwi w łożysku oporowym sprzęgła? Stąd może ten szum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła???? Gdy autko stoi i dodaje gazu i rosną obroty to tego szumu za bardzo nie słychać. Problem pojawia sie w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów szum sie nasila. Powyżej 2000 obrotów staje się on uciążliwy dla ucha. W momencie wciśnięcia sprzęgła szum automatycznie ustaje. Im wyższe obroty tym szum większy. Przykładowo jadąc 100km/h mam 2600 obrotów na 5 biegu, silnik pracuje cicho a raczej szum go zagłusza. Szum dobiega z prawej strony deski rozdzielczej, trudno mi dokładnie zlokalizowac skąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Troche to dziwne, bo jak: Auto stoi na luzie i dodajesz gazu to jest ok tak? Jak jedziesz na biegu to słychać sum? Jak jedziesz ale auto jest na luzie to szumu nie ma Jak jedziesz na bieu ale na wciśniętym sprzęgle to tego nie ma Jak jedziesz na biegu z wciśniętym sprzęgłem ale z dodanym gazem na ogroty ok 3000 to też tego nie ma, tak? No to łożysko dociskowe się kłania tylko dlaczego słyszychać je od strony pasażera??????? Może to łożysko podpory półosiki tylko że je było by słychać cały czas podczas jazdy. A może skrzynia biegów i jej łożyska (olej w niej sprawdzałeś ?) Dziwne to naprawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Małe sprostowanie. Podczas stania jak dodaje gazu to również szumi. Będe jeszcze musial sprawdzić jak jest gdy wcisne sprzęgło i dodam gazu bo tak jeszcze nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz .... Właśnie tak zrobie, sprawdze to jutro rano i zobaczymy. Dziwne jest jeszcze to, że po odpaleniu silnika przez kilka minut tego szumu nie ma, a jeśli nawet jest to minimalny i dopiero po 2-3 minutach szumi juz na całego:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 sprawdz bedzie wiadomo czy skrzynia czy coś z osprzetem silnika paski pompy itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 sprawdz bedzie wiadomo czy skrzynia czy coś z osprzetem silnika paski pompy itp A więc sprawdziłem. Szumi zawsze jak jest na obrotach, to znaczy jak dodam gazu przy wcisniętym sprzęgle i obroty wzrosną to zaczyna szumieć. Niezależnie czy robie tak jadąc czy stojąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Może to być szum od pompy wody bądź łożyska alternatora lub pompy wspomagania. Są po stronie pasażera a z reguły elementy wirujace im szybciej się kręcą tym głośniejszy wydają odgłos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 no dokładnie kolega wyzej ci napisał . od razu wydało mi sie to podejrzane i stawiałem na osprzęt silnika . wiec w pierwszej kolejności paski wymontowywuj i nasłuchuj 2.0 silnik czyli pompa wody albo alternator ewentualnie pompa wspomagania. opcjonalnie spręzarka klimy jesli masz . najpierw zdejmujesz mały pasek napędzający tylko pompe wspomagania odpalasz sluchasz. pózniej zdejmujesz wielki pasek odpalasz sluchasz nie za długo bo nie pracuje pompa wody. paski masz zdjęte krecisz po kolei wszystkimi kołami ręką sluchasz czy któreś podejrzanie nie szumi. na koniec jesli to nie przyniesie efektu i na zdjetych paskach dalej szumi to pan łańcuch . nie tylko dzwoni lubi sobie też nieżle szurac po płozach. stawiam na pompe od wspomagania. daj znać do czego doszedleś . pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolkas Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Wielkie dzięki za pomoc:) Trzeba się wziąć do roboty. Jak zlokalizuję przyczynę to dam znać. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abram Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam koledzy musze sie was zapytac bo nie mam pojecia co to moze byc tak jak temat własnie dochodza mnie dziwne odglosy z komory silnika tylko to troche inaczej niz u kolegi wyzej u mnie na wyzszych obrotach wydobywa sie bardzo dziwny dzwiek nawet nie wiem do czego go porownac.tak sam jest w czasie jazdy jak i na luzie szczegolnie jak dam mu troche obrotów.to napewno nie klima bobyła wyłaczona .moze to kiepski opis ale moze ktos wie....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.