Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Dziwny dźwięk na wyższych obrotach?


Gość wolkas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu pisałem o niniejszym problemie, niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi co może być przyczyną poniższego problemu. Postanowiłem więc, iż opisze wszystko jeszcze raz nieco dokładniej. A więc po odpaleniu silnika i ruszeniu wszystko jest ok, jednak już po 2-3 minutach(jak przypuszczam znaczenie może tu mieć rozgrzanie silnika), powyżej 2 tysięcy obrotów zaczyna się pojawiać szum z okolic deski rozdzielczej po stronie pasażera. Wraz ze wzrostem obrotów szum się nasila do tego stopnia, iż nawet włączone radio nie jest w stanie go zagłuszyć. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i szum ustaje całkowicie. Wczoraj wymieniłem filtr jednak problem pozostał. Samochód o którym mowa to Primera p11 2.0 benzyna, rocznik 1998. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie gdzie może tkwić problem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak, że im wyższe obroty ty szybciej chodzi wiatrak od wentylacji.U mnie tak jest. :)

 

 

ten szum występuje niezależnie od nawiewu. Nawet jak wyłącze nawiew to szum pozostaje :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szum zanika całkowicie po wciśnięciu sprzęgła to przyczyną jest układ przeniesienia napędu. Rozumiem, że ten szum pojawia się wtedy gdy auto jest ruchu. Sprawdź czy szum ten pojawia się gdy auto jedzie na luzie.

 

Gdy auto jedzie na luzie szum zanika zupełnie. Pojawia się on wraz ze wzrostem obrotów niezależnie od biegu na którym jadę. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, ale szum coraz bardziej mnie irytuje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisz no to jeszcze raz. auto stoiiii dodajesz gazu szumi wciskasz sprzęgło nadal jest silnik na obrotach szum ustaje takkk???? z której strony to słychać???czy tez jak jedziesz . opisz czy szum ustaje przy spadku obrotów silnika spadku prędkosci czy tylko po wciśnięciu sprżegła????

 

Gdy autko stoi i dodaje gazu i rosną obroty to tego szumu za bardzo nie słychać. Problem pojawia sie w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów szum sie nasila. Powyżej 2000 obrotów staje się on uciążliwy dla ucha. W momencie wciśnięcia sprzęgła szum automatycznie ustaje. Im wyższe obroty tym szum większy. Przykładowo jadąc 100km/h mam 2600 obrotów na 5 biegu, silnik pracuje cicho a raczej szum go zagłusza. Szum dobiega z prawej strony deski rozdzielczej, trudno mi dokładnie zlokalizowac skąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche to dziwne, bo jak:

Auto stoi na luzie i dodajesz gazu to jest ok tak?

Jak jedziesz na biegu to słychać sum?

Jak jedziesz ale auto jest na luzie to szumu nie ma

Jak jedziesz na bieu ale na wciśniętym sprzęgle to tego nie ma

Jak jedziesz na biegu z wciśniętym sprzęgłem ale z dodanym gazem na ogroty ok 3000 to też tego nie ma, tak?

No to łożysko dociskowe się kłania tylko dlaczego słyszychać je od strony pasażera??????? Może to łożysko podpory półosiki tylko że je było by słychać cały czas podczas jazdy. A może skrzynia biegów i jej łożyska (olej w niej sprawdzałeś ?) Dziwne to naprawde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko to ci coś w silniku szumi bo przecież jak jedziesz i wcisniesz sprżegło to obroty spadaja i dlatego przestaje chyba ze trzymasz jednocześnie gaz i sprzęgło. a na postoju nie szumi na pewno????? najpierw dokładnie w jakich warunkach a pózniej dopiero bedziemy myslec co to. sory nie doczytałem czyli na postoju też szumi. na postoju wcisni sprżegło i zobacz ....

 

Właśnie tak zrobie, sprawdze to jutro rano i zobaczymy. Dziwne jest jeszcze to, że po odpaleniu silnika przez kilka minut tego szumu nie ma, a jeśli nawet jest to minimalny i dopiero po 2-3 minutach szumi juz na całego:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz bedzie wiadomo czy skrzynia czy coś z osprzetem silnika paski pompy itp

 

A więc sprawdziłem. Szumi zawsze jak jest na obrotach, to znaczy jak dodam gazu przy wcisniętym sprzęgle i obroty wzrosną to zaczyna szumieć. Niezależnie czy robie tak jadąc czy stojąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być szum od pompy wody bądź łożyska alternatora lub pompy wspomagania. Są po stronie pasażera a z reguły elementy wirujace im szybciej się kręcą tym głośniejszy wydają odgłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

no dokładnie kolega wyzej ci napisał . od razu wydało mi sie to podejrzane i stawiałem na osprzęt silnika . wiec w pierwszej kolejności paski wymontowywuj i nasłuchuj 2.0 silnik czyli pompa wody albo alternator ewentualnie pompa wspomagania. opcjonalnie spręzarka klimy jesli masz . najpierw zdejmujesz mały pasek napędzający tylko pompe wspomagania odpalasz sluchasz. pózniej zdejmujesz wielki pasek odpalasz sluchasz nie za długo bo nie pracuje pompa wody. paski masz zdjęte krecisz po kolei wszystkimi kołami ręką sluchasz czy któreś podejrzanie nie szumi. na koniec jesli to nie przyniesie efektu i na zdjetych paskach dalej szumi to pan łańcuch . nie tylko dzwoni lubi sobie też nieżle szurac po płozach. stawiam na pompe od wspomagania. daj znać do czego doszedleś . pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam koledzy musze sie was zapytac bo nie mam pojecia co to moze byc tak jak temat własnie dochodza mnie dziwne odglosy z komory silnika tylko to troche inaczej niz u kolegi wyzej u mnie na wyzszych obrotach wydobywa sie bardzo dziwny dzwiek nawet nie wiem do czego go porownac.tak sam jest w czasie jazdy jak i na luzie szczegolnie jak dam mu troche obrotów.to napewno nie klima bobyła wyłaczona .moze to kiepski opis ale moze ktos wie....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...