Szalony Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Kiedyś Wielki Wac poruszał na forum temat włożenia wałków z VQ35DE do VQ30DE i podał różnice między nimi : Engine: VQ30DE Model Years: 1995-1999 (Maxima/ '96+ I30) Intake__Lift: 8.55mm Exhaust_Lift: 8.55mm Intake__Duration: 232ş Exhaust_Duration: 232ş Intake_Opens: 3ş BTDC Intake_Closes: 49ş ABDC Exhaust_Opens: 49ş BBDC Exhaust_Closes: 3ş ATDC Overlap: 6ş ------------------------------------- Engine: VQ35DE (2) Model Years: 2002-2005 (Maxima, and a slew of others) CVTC: Intake Intake__Lift: 9.5mm Exhaust_Lift: 9.5mm Intake__Duration: 238ş Exhaust_Duration: 240ş Intake_Opens: 6ş ATDC Intake_Closes: 64ş ABDC Exhaust_Opens: 52ş BBDC Exhaust_Closes: 8ş ATDC Overlap: 2ş ------------------------------------- Engine: VQ35DE (3) Model Years: 2005 (G35 Coupe, 35th Anniversary 350Z) CVTC: Intake and Exhaust Intake__Lift: 10.5mm Exhaust_Lift: 10.5mm Intake__Duration: 248ş Exhaust_Duration: 248ş Intake_Opens: 2ş ATDC Intake_Closes: 70ş ABDC Exhaust_Opens: 70ş BBDC Exhaust_Closes: 2ş BTDC Overlap: -4ş Zastanawiam się poważnie nad włożeniem bardziej agresywnych wałków ssącyh( nie tylko ja ) i mam możliwość kupić wałki od VQ35DE 2002-2005 Maxima. 1. Czy po wymianie wałków konieczne jest strojenie silnika? 2. Czy dobrze byłoby po tym zabiegu przesunąć odcinke (Coobcio słyszałem, że masz na to jakiś patent :027: .....czy z Maximą byłby jakiś problem ??) 3. Na pewno w Stanach coś takiego już ktoś robił..... mile widziane wykresy z hamowni przed i po wymianie wałków (VQpower pewnie coś o tym wiesz ? :027:) Co ogólnie o tym sądzicie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 nareszcie zabieracie się za jakieś grubsze mody silnika maxi bo oprócz wydechu to chyba nic przy silniku nie dłubaliście co jeśli pasuje to zmieniać bo chłopaki z 2.0 VE już mocą was zaczęły rozkładać życzę powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Miałem dwa razy okazję meirzyć AFR w MAXIMACH 3.0 powiem że warto je jednek wystroić w serii są bardzo przelane a co do przesunięcia limitera musiał bym obadać jak to ECU wygląda od środka No bawcie się bo nie ma nic lepszego jak pojemność - 2.0 już mamy mocno wyśrubowane pod 215KM a takie parametry dla 3.0 to pikuś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 sam mialem taki plan wsadzenia walkow do maximy, jednakze w V6 nie jest to takie banalne jak w kosiarce, plus to ze na takich walkach dol leci (czytalem o stratach od 10-15Nm) a przyrost mocy niewielki (5-8 KM).wiec czy warto? Aha jeszcze jedno. Walki w wersji 3.5 nie na plug 'n' play do silnika 3.0 Mozna by tez zainteresowac siewalkami wydechowymi z silnika DE-K. sa agresywniejsze jak DE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szalony Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 nareszcie zabieracie się za jakieś grubsze mody silnika maxi bo oprócz wydechu to chyba nic przy silniku nie dłubaliście co jeśli pasuje to zmieniać bo chłopaki z 2.0 VE już mocą was zaczęły rozkładać życzę powodzenia Jak na razie, to Maximy(o których wiem) w PL tylko miały ruszane wydechy i doloty, ale uwierz mi układ wydech w Maximie bardzo dużo złego robił :/ Myślę, że w czerwcu będzie okazja stanąć na kresce z Primerami i zobaczymy jak to będzie wyglądać Miałem dwa razy okazję meirzyć AFR w MAXIMACH 3.0 powiem że warto je jednek wystroić w serii są bardzo przelane a co do przesunięcia limitera musiał bym obadać jak to ECU wygląda od środka No to jak się już cieplej zrobi, to się może wybiorę na jakiś spocik do Warszawki. Jak byśmy się może umówili np. w dzień zlotu przed południem i na spokojnie obadali/obgadali za co się warto brać. Bo tak jak teraz widzę, to bez zmiany wałków nie ma się co brać za przesunięcie odcinki. Czym najlepiej byłoby ją wystroić i skoro są przelane tzn. że wypadało by ją wystroić bez względu na to jakie wałki siedzą ? :027: Jakie Maximy mierzyłeś, w wersji US czy europejskie QX? na takich walkach dol leci (czytalem o stratach od 10-15Nm) a przyrost mocy niewielki (5-8 KM).wiec czy warto? Aha jeszcze jedno. Walki w wersji 3.5 nie na plug 'n' play do silnika 3.0 Mozna by tez zainteresowac siewalkami wydechowymi z silnika DE-K. sa agresywniejsze jak DE. Czy po wymianie samych ssących też dół poleci?? ...... z tego co czytałem największy wpływ mają na to wałki wydechowe. Co tam dokładnie w tych wałkach z 3.5 trzeba przerabiać żeby pasowały do 3.0 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 warto je jednek wystroić w serii są bardzo przelane Czy w maximie da sobie rade np ecu master czy do obd 2 trzeba juz jakas inna/drozsza swinke zamontowac i czy da rade "pokrecic" zaplonem. Mamy fajkocewki wiec nie wiem jak by to wygladalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 warto je jednek wystroić w serii są bardzo przelane Czy w maximie da sobie rade np ecu master czy do obd 2 trzeba juz jakas inna/drozsza swinke zamontowac i czy da rade "pokrecic" zaplonem. Mamy fajkocewki wiec nie wiem jak by to wygladalo. Greddy Emanage Ultimate przesunie ci odcinke, przestawi zaplon, ustawi AFR,zmieni punkt otwarcia krotszego dolotu (wersja EU i US silnik DEK i wszystkie 3.5L) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Czy w maximie da sobie rade np ecu master czy do obd 2 trzeba juz jakas inna/drozsza swinke zamontowac i czy da rade "pokrecic" zaplonem. Mamy fajkocewki wiec nie wiem jak by to wygladalo. Paliwo da radę zapłonu chyba też... choć nie wiem nie montowałem do maximy jeszcze. Np. w 200SX S14 mam też 4 oddzielne cewki i zapłonik mogę regulować... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Coobcio, a byla by mozliwosc zeby to jakos sprawdzic? Nie mowie ze teraz pewnie jakos na wiosne albo w lato. Jesli bym zmienil walki to czy wypadalo by jeszcze zmienic pompe paliwa i wtryski? Wydech 2.5' juz mam, dolot to wkladka k&n a na wiosne bede myslal o dobrowadzeniu do niej zimnego powietrza. Wacu ten komp gredy przy obecnej cenie dolara troche drogi ale jak ecumaster nie da rady to trzeba bedzie o takim czyms pomyslec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 troche kosztuje ale mozliwosci ogromne. sam nei znam wszystkich opcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szalony Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 VQpower.... orientujesz się dokładnie co dokładnie trzeba dopasować żeby wałki pasowały na naszych 3.0 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Odswieze troche temat. Jesli walki od 3.5 nie pasuja do 3.0 to moze isc grubiej i np zalozyc glowice od 3.5 do 3.0. Tylko teraz nasuwaja sie pytania. Czy glowica bedzie pasowala? Czy wszystkie knalay sa takie same i najwazniejsze czy jest sens? Np taka glowica od 350z/g35 w a32 da cos? Czy wtedy walki moga tez okazac sie za agresywne? Czy agresywnosc walkow dobiera sie do pojemnosci silnika czy do budowy glowicy. Czy jest sens w tym co pisze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Odswieze troche temat. Jesli walki od 3.5 nie pasuja do 3.0 to moze isc grubiej i np zalozyc glowice od 3.5 do 3.0. Tylko teraz nasuwaja sie pytania. Czy glowica bedzie pasowala? Czy wszystkie knalay sa takie same i najwazniejsze czy jest sens? Np taka glowica od 350z/g35 w a32 da cos? Czy wtedy walki moga tez okazac sie za agresywne? Czy agresywnosc walkow dobiera sie do pojemnosci silnika czy do budowy glowicy. Czy jest sens w tym co pisze no i niestety to tez nie przejdzie, glowica 3.5 ma inaczej rozmieszczone kanaly na chlodziwo, jest takze nizsza od 3.0 i potrzeba cewki od silnika 3.5. kolejna sprawa jest to ze nie podejrzoe rozrzad do glowicy 3.5 gdyz tamta ma spejlane wyzlobienia na mechanizm od zmiennej fazy rozrzadu. a o tym ze kolektor dolotowy nie podejdzie to juz nie wspominam EDIT mala poprawka. to co pisze wyzej dotyczy sie glowicy 3.5 RWD, FWD 3.5 glowica podejdzie i jest P'n'P ale wiedzmy ze spadnie stopien kompresji z 10.5 na 8.5 co dla silnika N/A jest bez sensu. dodam tez ze i w tym wypadku 3,5 dolot jest potrzebny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rizlaplus Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Quest Witam.Panowie prawdopodobnie poszedl mi w nissanie quest 3.5 vq35de napinacz lancucha rozrzadu.Skad wziac informacje o ustwieniurzrzadu walkow itp po ingerencji i ewentualnej wymiany napinacza.Przy lancuchu mam metaliczny dzwiek z silnika i sa opilki zlote w misce olejowej.Prosze o sugestie i pomoc w znalezieniu danych do ustawienia rozrzadu.Czy jest mozliwe ze walnelo jakies ogniwo lancucha gdy auto ma niecale 100tys przebiegu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.