Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pedał gazu


Guest ad75
 Share

Recommended Posts

notek to pytanie właściwie jest do ciebie. pytanie czy wiesz może jaki jest zamontowany pedał gazu. tradycyjny czy może elektroniczny/ewentualnie skąd się dowiedzieć bo "asy" w aso zrobiły duuuuże oczy gdy pytałem.

Link to comment
Share on other sites

1.4 też ma elektronikę.

Link to comment
Share on other sites

Potencjometr nie ma prawa się wieszać, to takie proste urządzenie, w którym po ścieżce oporowej porusza się końcówka suwaka. Widziałem za to powycierane ścieżki i to było przyczyną błędnego działania.

Link to comment
Share on other sites

Dla zwiększenia bezpieczeństwa pedał przyśpieszenia "gazu" steruje dwoma potencjometrami, we wszystkich wersjach silnikowych NOTE.

 

Na pewno nie ma on wpływu na falujące obroty silnika.

Link to comment
Share on other sites

w astrze też były dwa. jeden liczył od 0 do max a drugi od max do 0. efekt był taki, że jak się jeden zwieszał to obroty wędrowały na 1500 i dopiero po dł€ższym czasie się odblokowywał i można było nim sterować. długo szukano aż wreszczie pewien mądry mechanik poszedł po rozum do głowy i wymienił pedał. i jak ręką odjął!!!!!dlatego myślę, że to jest to. no chyba, że się mylę.

Link to comment
Share on other sites

znaczy się - dwa połączone równolegle (fizycznie) a elektronicznie niezależne? Możliwe, ale skąd to info?

 

Dokumentacja np:EC str404

 

[ Dodano: Sro 04 Lut, 2009 14:03 ]

w astrze też były dwa. jeden liczył od 0 do max a drugi od max do 0. efekt był taki, że jak się jeden zwieszał to obroty wędrowały na 1500 i dopiero po dł€ższym czasie się odblokowywał i można było nim sterować. długo szukano aż wreszczie pewien mądry mechanik poszedł po rozum do głowy i wymienił pedał. i jak ręką odjął!!!!!dlatego myślę, że to jest to. no chyba, że się mylę.

 

 

Kolego masz rację jeden działa od 0,36V do 4,75V a drugi odwrotnie. dla silnika CR EC-408

dla HR 0,6V do4,7 ale drugi 0,3V do 2,4V EC-1180

Ciekawe co u Ciebie znajdą za przyczynę?

Link to comment
Share on other sites

w starszych autach za falujące obroty odpowiedzialny był często silnik krokowy, który odpowiada za regulacje obrotów biegu jałowego,może być zanieczyszczony i nie pracuje wtedy prawidłowo ale nie wiem czy w Nocie jest takie ustrojstwo? :D jeśli Japońce nie wymyślili czegoś nowego to pewnie jest

Link to comment
Share on other sites

mój ojciec przez dłuższy czas jeździ Daewoo Nubira i też miał problemy z falującymi obrotami, z którymi serwis nie mógł sobie poradzić, co prawda Daewoo to zupełnie inna bajka, ale po wielu próbach poradził sobie na to całkiem prosto - jak obroty zaczynają świrować odłącza akumulator na kilkanaście sekund i wszystko wraca do normy. Prawdę mówiąc wątpię czy sprawdziło by się w Nocie, ale nie mogłem się powstrzymać żeby nie napisać :)

Link to comment
Share on other sites

W moim Peugeocie 207 też falowały obroty. Raz miał o 100 więcej, raz o 100 mniej od 750 (tyle miał obrotów na biegu jałowym). W ASO wymienili przepustnicę i problem już się więcej nie pojawił. Przynajmniej przez okres 4 miesięcy po wymianie (po 4 miesiącach od wymiany sprzedałem).

Link to comment
Share on other sites

zapomnieliście jeszcze o zestyku biegu jałowego który też jest w pedale elektrycznym :P

potencjometry mogą być jak najbardziej OK ale wystarczy że zestyk biegu jałowego nie będzie zwierał i z obrotami mogą się cuda dziać miałem tak wiele razy w Dieslach oraz Benzynowcach :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...