Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Podłączenie oryg. halogena nissana bez oryg. instalacji


competer

Recommended Posts

Miałem w zderzaku nieoryginalny halogen. Po zakupie używki nissana i demontażu garażowej sztukaterii made in germany, walce z zamontowaniem łapy pod tą lampkę, mam nowy problem. Otóż nie było tam wtyczki pasującej tutaj

dsc00816td6.th.jpg

 

tylko zwykły kabel pociągnięty po prostu od drugiego halogena. Muszę więc podpiąć się z zasilaniem i podać masę. Pytanie brzmi czy mogę to zrobić na dowolny pin w tej kostce, czy nie? Halogen ma jako taką "masę" czy jest hermetyczny i odizolowany? Mam już oryginalną(tak mi się zdaje ) wtyczkę do tej kostki. Pod którym pin-em mam podac napięcie, a pod którym masę? Kliknijcie w fotkę, na powiększeniu widać w kostce dwa minibolce. Tak wygląda wtyczka

dsc00102mu4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przy takich przerobkach lepiej to sprawdzic np probowka 12V, wlaczajac halogeny podpinasz pod ja pod mase z auta i szukasz plusa we wspomnianej wtyczce.

Z podpowiedzi to mase zazwyczaj oznacza sie kablem czarnym, zaznaczam ze "zazwyczaj".

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Kostkę mam z wiązki z nowszej primery P11, ale na pewno nie było to podłączenie halogenów. Zastanawia mnie jedynie czy taka wtyczka nie wymusza obwodu wyizolowanego. Wtedy nie byłoby chyba sprawy. Jeśli natomiast masa zamyka się z jednym z pinów to wyłapię to miernikiem. Jeśli nie to chyba mogę podłączyć to jakkolwiek.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. nie bardzo rozumiem w czym jest problem, ale ogólnie działa to tak, że masz stałą masę na jednym pinie, na drugim sterujące napięcie 12V z przekaźnika. Czyli miernikiem sprawdzasz który pin to stała masa, a do drugiego musisz podpiąć napięcie albo z drugiego halogena albo z przekaźnika (albo nawet z włącznika gdy masz dodatkowy).

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że nie jest to może opisane zbyt dobrze, sorki. Już tłumaczę. Mam teraz przy nowozamontowanym halogenie tylko jeden kabel - sztukówkę, który zasilał stary nieoryginalny halogen. Tam masa była brana po prostu z mocowania do budy. Teraz pada pytanie, czy muszę wyłapać z kostki w nowym hal. pin masowy? Jeśli nie to łączę obojętnie jak i jest to prostsze.

Link to comment
Share on other sites

Aha:). Nie, nie musisz wcale. Jeżeli przez obudowę halogena będziesz miał pewną masę, to spokojnie możesz wykorzystać z wtyczki tylko 1 pin z zasilaniem. Halogen włączasz i tak zasilaniem a nie masą, więc masa jest obojętnie skąd, byle była dobra.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Tylko po co nissan daje w takim razie dwa piny w kostce pomimo masowania? :)

Link to comment
Share on other sites

Dają osobną masę (aby było pewniej), tak jak do innych elementów. Czyli ich masa z kostki finalnie jest gdzieś przykręcona do nadwozia i tyle. Tak samo masz w zasilaniu żarówek reflektorów, postojówek itp, wszędzie tam, gdzie masa jest stała a włączasz napięcie. Bo sa też elementy załączane masą, takie jak np elektryczne szyby drzwi, wycieraczki itd.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki. Wszystko jasne.

 

EDIT:

Miałem w ręku halogen Valeo do primerki. I nie ma tam żadnej możliwości aby obudowa była w którymś miejscu masą. Cały jest z tworzywa, a mocowanie odbywa się poprzez wkręty w plastikową obudowę. Ten mój wygląda na identyczny.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...