Gość mirekg9 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Wszystko pięknie tylko brak mocy dotyczy silnikow 2.2di i to w nich zazwyczaj problemem jest VP44. W twoim Dci jest zupełnie inny system zasilania (common rail), więc dwa różne światy. Super ze udało ci się zdiagnozować i tanio naprawić usterke i pewnie posiadaczom almerek po 2003r bardzo ta informacja pomogła. Pozdrawiam. No faktycznie - sorki. Ale byłem "zaślepiony" tą pompą i naszymi "fachowcami mechanikami", którzy tylko czekają na naiwnych i na kasę. Gdyby nie to forum to i inni by sami do tego nie doszli, a u "mechaników" częsta wypowiedź - NO CÓŻ POMPA DO WYMIANY!!!!!!!! Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karlos_79 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 uszkodzenie sterownika pompy nie ma nic wspólnego z zatartym bądź zacierającym sie tłoczkiem przestawiacza konta wtrysku, inaczej początkiem tłoczenia. zawór ten znajduje się na dole pompy ma około 10 ohm i wiadomo że tam może płynąć góra 1,4 ampera. jest sterowany bezpośrednio z porcelanowej płyty głównej a nie z tranzystora po prawej czy lewej stronie. wystarczy wziąść miernik i sprawdzić przejśie dokąd prowadzi. fachowcy którzy proponują od razu regenerację całej pompy bez żadnego sprawdzenia to w większości wypadków naciągacze. prawda jest taka że często uszkodzeniu ulega sam sterownik. przyczyną może być zacięcie się zaworu regulacji dawki paliwa - ten między przewodami wysokiego ciśnienia i zapowietrzanie pompy np. przy wymianie filtra paliwa, nieszczelności, bądź jeździe do ostatniej kropli. nie powinno sie jeździć na rezerwie. gdy pompa się zapowietrza prąd musi płynąć przez dłuższy czas przez zawór regulacji dawki i tranzystor się przegrzewa. nawet jak gość sprawdzi mechanicznie pompe i stwierdzi że tłok nie jest zatarty to i tak zrobi regenerację na papierze za 2 tys zł. a naprawi sam sterownik i wszyscy są zadowoleni. co do tranzystora to wiadomo pewne parametry są ważne, ale czy tranzystor o prądzie 50 A i powierzchni 0,5 centymetra kwadratowego będzie się grzał inaczej od tranzystora 100 A i takiej samej powierzcjni przy założeniu że płynie przez oba taki sam prąd 20 Amper ? Napewno nie. jeżeli samochód zgasł nagle bądź nie chce odpalić po postoju to na 95 % uszkodzony sterownik pompy. w nissanie o mogą wystąpić dwa błęy p1690, p1600. w fordzie też dwa błędy 1564 i 1664, oba świadczą o uszkodzeniu pompy bądź sterownika. w oplu trochę więcej błędów. przy błędach p1630, p1631 możemy spać spokojnie, jeżeli p1220 to niestety regeneracja zacierającego się tłoka regulacji kąta wtrysku. chyba że sie zwarły przewody od dolnego zaworu, często schodzi z nich guma, oczywiście nie przez prąd. prawo ohma chyba każdy zna. jak się zewrą i się sterownik uszkodzi a nie musi, to jest to nie do naprawy - element 7 nóżek plus podstawa na porcelanowej płycie głównej. zwykle też objawem jest głośna metaliczna praca. przy błędzie p1345 czyli czujnik hala, wiadomo wymiana tego czujnika na taśmie, ale nie zawsze pomaga, czasami po wymianie dalej pokazuje błąd tego czujnika. wtedy uszkodzona jest płyta główna i cały sterownik do wymiany. błędy p1650 p1651 mogą się pojawić przy długotrwałej nieudanej próbie odpalenia samochodu. jeśli nie będą sie chciały wykasować też może to świadczyć o nieodwracalnym uszkodzniu sterownika. co do tego partackiego filmiku pokazującego jak naprawić sterownik - powinno być jak zepsuć sterownik, komentarz o fachowcu zbędny, tylko ludzie popsuli sobie sterowniki i tyle. jeżeli ktoś chce mieć dobrze zrobiony sterownik to zapraszam, 510667029. http://www.naprawa-pomp.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) Witam Panowie!Mam tino 2.2di i wyskoczył mi najpierw taki błąd 1295 potem spróbowałem go wykasować i migało mi55 ale z tego co czytałem to w tych modelach kod winien być 4*10 długich!Potem jednak check mi wyskoczył i po odczytaniu pojawiło się1212...auto pali ale z mocą mogło by być lepiej:-D Pali i jeździ!Z tymi błędami to mi się pojawiły jak źle wpiąłem wtyczkę od przepływki przy wymianie filtra powietrza po dokładnym wpięciu check zgasł:-)A kod 55 miga na zworkę czyli w tym moim jest kod usterek dwucyfrowy???Kto może to proszę o odpowiedź.A auto jest i tak zamulone jak się nim pojeździ wyłączy silnik a potem go odpalam to jest tragedia...Co mu jest? Edytowane 29 Marca 2013 przez sigma3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 kody bledow masz 2cyfrowe. 55 oznacza brak bledow. 12 oznacza blad przeplywomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Kurcze dzięki Mario! miałem jeszcze kod 95 ale jak wpiąłem przepływkę to check wygasł tylko mnie te objawy o których piszę niepokoją a widzę,że masz taki sam motor to może coś pomożesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Kurcze dzięki Mario! miałem jeszcze kod 95 ale jak wpiąłem przepływkę to check wygasł tylko mnie te objawy o których piszę niepokoją a widzę,że masz taki sam motor to może coś pomożesz? kod 95 to cos z pompa ale skoro sie juz nie pojawia to raczej wszystko ok. Mozliwe ze zatankowales jakies badziewie i miala ciezko przepalic- stad ten chwilowy blad. Co do zamulenia jest o tym sporo na forum. 1. Przeczysc wtryski jakims dodatkiem do paliwa 2. Sprawdz napiecia na przeplywce- moze niedomagac 3. wyczysc a najlepiej zaslep EGR 4. W Tino jest za silnikiem jakis przewod podcisnieniowy, obilo mi sie ze on potrafi zamulac auto (poczytaj o tym w dziale Tino) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 karlos_79,to może wytłumacz czemu sterownik tak bez żadnej przyczyny się przepala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 podobno krystalizuja sie luty i nie jest odpowiednio odprowadzane cieplo, ja tak slyszalem ale osobiscie sie na tym nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) Witam!Ściągnąłen sobie aplikacje na androida darmową o kodach í tam mi podał,że kod 95 to czujnik ckp tzn. Czujnik położenia wału korbowego i teraz gdzie on jest i jaką winien mieć odporność?O ile można wierzyć tej aplikacji;-) aplikacja o nazwieGMGWesołych Świąt! Edytowane 31 Marca 2013 przez sigma3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 czujnik położenia wału korbowego znajduje się na polączeniu silnika z skrzynią za przednim zderzakiem,lekko u dołu.Oporności sprawnego nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dzięki Jacek! Dziś chyba to zlokalizowałem-tak myślę i załączam dwa zdjęcia(ten dolny(?)): i górny(?) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 wynika,że,ten dolny przykręcany na śrubkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Tak myślę:-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogumil119 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 mario632- tranzystor IRFZ44N,a pompę wyjełem bez wyciągania silnika.pierwszy łańcuszek trzeba zdemontować,tylko znaki muszą się zgrać,a potem dorobiłem sobie przyrząd do przytrzymania koła zębatego pompy,żeby drugi łańcuch nie ściągnoł i nie przeskoczył na zębach.bez przyrządu to musiałbym pół silnika rozebrać,a to sporo czasu zajmuje,no i dodatkowe uszczelki więc koszty większe, :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Odkopię trochę temat odnośnie napraw pompy VP44, nie spieszcie się z wymianą/regeneracją tej pompy tylko poszukajcie najpierw dobrego elektryka i może to się skończyć na koszcie 300-400 zł. Tak było w moim przypadku, szukałem już kogoś kto regeneruje pompy i w ostatniej chwili posłuchałem kolegi żeby poczekać z regeneracją i nie żałuję, ponad rok jeżdżę i wszystko ok. Wymiana jakiegoś tranzystora pomogła, nie dajcie się naciągać od razu na wymiany pomp. 2,2di obecny przebieg 316000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Odkopię trochę temat odnośnie napraw pompy VP44, nie spieszcie się z wymianą/regeneracją tej pompy tylko poszukajcie najpierw dobrego elektryka i może to się skończyć na koszcie 300-400 zł. Tak było w moim przypadku, szukałem już kogoś kto regeneruje pompy i w ostatniej chwili posłuchałem kolegi żeby poczekać z regeneracją i nie żałuję, ponad rok jeżdżę i wszystko ok. Wymiana jakiegoś tranzystora pomogła, nie dajcie się naciągać od razu na wymiany pomp. 2,2di obecny przebieg 316000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.