Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Silnik 2.0TD gaśnie po 2-5 minutach pracy.


pako
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taaa Pompiarz nie mógł zrobić nastawnika bo elektronika w pompie szwankuje. Spytaj się tego "Fuchcofca pontoniarza"smile.gif jaką on tam ma elektronikę w pompie rotacyjnej VE EDC typ VP37 po za nastawnikiem, zaworem kąta wtrysku i elektrozaworem paliwa. Jeśli kąt wtrysku jest poza zakresem, to oznacza to źle ustawiony rozrząd lub sam kąt (przekręcona obudowa pompy) Te wartości z CONSULTA to niech sobie ASO wsadzi. Kąt powinien wynosić 0,89+/- 0.08 mm Ustawia to się czujnikiem zegarowym (opis w manualu). Tak jak Już Ci mówiłem. Traktory P11 nie były sprzedawane w Polskich salonach i ASO nic o nich nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wogóle ASO ma jakieś pojęcie na temat jakiegokolwiek samochodu ??? Tylko tyle co komputer im wyświetli, pewnie starego malucha by niechcieli robić bo by z komputerem nie współpracował,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktory P11 nie były sprzedawane w Polskich salonach i ASO nic o nich nie wie

 

 

Były sprzedawane, co tym bardziej ich pogrąża jako specjalistów w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Pako, ja właśnie zamontowałem nowy czujnik,... u mnie sie trochę poprawiło! obroty trzyma jak drut!!! nie jąka się pali na ciepłym i zimnym od pierwszego strzału!!! ale... no właśnie jest to ale.... jak łapie pierwszą temp. znów zaczyna telepać gadem... być może trzeba błąd wykasować(zworką), ale tego nie wiem. spróbuje jeszcze diagnostyki na zworce zobaczę co pokaże,a jak nie to w tygodniu jadę do majstra od diesli niech on uleczy nyskę... dam znać co i jak!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zresetowania komputera można odłączyć akumulator na 12 godzin tylko nie pamiętam czy później jest istotna kolejność podłączania kabli do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak najpierw masa a potem prąd, ale do wykasowania błędów nie trzeba tego robić, zwłaszcza jak masz radio zakodowane a nie masz kodów(dotyczy liftu) bo w minutę skasujesz je zworką

 

Mycior prowadzisz dyskusję w dwóch tematach Zdecyduj sie gdzie chcesz pisać, bo posty się powielają smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odłączania i podłączania akumulatora to przy odłączaniu najpierw odłączamy mase a potem plus, a podłączamy na odwrót najpierw plus a potem mase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki And_pec za wyjaśnienie roli ASO, która moim zdaniem jest bezbłędna ;) Zauważyłem że ASO mniej niż kiedyś zdziera na samochodach po gwarancji bo wiedzą, że słaba z nich konkurencja. Więc żeby zarobić też na starszych wozach starają się obniżyć ceny. Ja się nie znam totalnie na samochodach. Jestem owszem inżynierem i niektóre rzeczy jak mi ktoś dobrze wyłoży to jestem w stanie pojąć. Zachowanie mojego samochodu mnie wkurza bo mam tylko 3km do pracy i 2 duże skrzyżowania na których przestało mi sie uśmiechać trzymanie nogi na gazie, bo traktor gaśnie. Raz, że większe spalanie a dwa że się człowiek stresuje myśląc "zgaśnie, czy nie zgaśnie" :) W ASO stwierdzili, że z czujników wszystkie sygnały są OK (pytałem też o czujnik położenia wału i czujnik temperatury i mówili że jest OK), a sygnały które dostają z pompy wtryskowej są poza normami. Na tym skanie zastanawia mnie tylko napięcie na przepływce (Mass air flow) które wynosi 1.2-09V a w dokumentacji jest 1.9-2,4V na biegu jałowym. Kurcze jakby był ktoś z trójmiasta, kto ma też takiego traktorka i można by było przełożyć na chwilę ten przepływomierz to było by milo. Ja mierzyłem przepływomierz sam po rozgrzaniu silnika i mial 1.87V, a więc wartość była OK. Być może że w tym krytycznym momencie kiedy się dławi jest z nim coś nie tak. Co Wy o tym sądzicie Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinna przepływka mieć żadnego wpływu na obroty jałowe Nie jeden jeździł już z rąbniętą i poza turbodziurą i koszmarnym spalaniem nic się nie działo Napięcie powinno być 1,9-2,3V na ciepłym silniku i biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Idąc tropem kolegi Myciora w dniu dzisiejszym wziąłem multimetr i poszedłem sprawdzić czujnik temperatury. Poszedłem o godzinie 20:30 a skonczyłem jazdę nyską o godzinie 18:00. Omomierzem sprawdziłem rezystancję czujnika temperatury płynu chłodzącego. Wyszło 1.1 kilooma czyli wg manuala między 40 a 50 stopni. Moim zdaniem to jest błędne wskazanie bo na dworze było 15 stopni. Jutro z rana przed wyjazdem do pracy powtórzę manewr żeby wykluczyć wpływ mojej wcześniejszej jazdy na pomiar. Sprawdziłem również oporność drugiego czujnika, który "przekazuje" temperaturę do wskaźnika na desce rozdzielczej. Ten miał 3 kiloomy. Nie wiem, czy obydwa sensory mają taką samą charakterystykę. Może ktoś jest w stanie sprawdzić jak jest u niego z rezystancją na zimnym silniku na obydwu czujnikach. Wg wszystkich znaków na niebie i ziemi mam zrypany czujnik temperatury. Może Ty and_pec kiedyś zrobiłeś takie pomiary?

 

Wie ktoś co to są takie dwa "pyknięcia" pod maską w czasie rozgrzewania silnika? Zaobserwowałem, że jak się trochę wychyli wskazówka temperatury to jest takie pyknięcie pod maską i chwile potem zaczynają się wariacje i auto gaśnie. Odpalam samochód, silnik się troszkę dogrzewa i znowu słyszę takie pyknięcie pod maską. To jest termostat, czy jakis przekaźnik? Ktoś to zaobserwował u siebie?

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić jednoznacznie co to za pyknięcie. Jest taki moment progowy temperatury, po przekroczeniu którego odpalana jest dmuchawa na full w trybie AUTO to tak na przykład. Więc możliwe, że jakiś przekaźnik zmienia ustawienia programu na pompie. Sam termostat zmienia tylko obieg wody z małego na duży i z powrotem, nie sądzę, żeby jego rola była jakaś większa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Baciarek chyba dobrze mówisz z tym programem na pompie wtryskowej, bo po tym pyknięciu zaczyna się proces "gaśnięcia samochodu". Kurcze będę musiał któregoś dnia wziąć otworzyć maskę i posłuchać co tam w trawie piszczy. Podejrzewam, że może to być jeszcze przekaźnik od świec żarowych, bo z tego co pamiętam to przez 2 czy 3 minuty napięcie na świecach jest podtrzymywane.

 

No i dzisiaj Panowie w warsztacie przeszczepili mi pompę wtryskową :) Zapłaciłem niedużo bo 200PLN za wstawienie pompy i ustawienie kąta wtrysku :) Wydaje mi się, że auto ma nieco lepszego kopa - lepiej reaguje na pedał przyspieszenia. Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, czy silnik gaśnie podczas rozgrzewania tak jak na starej pompie, ponieważ nie zdążył mi się dzisiaj dobrze wystudzić. Jutro rano będę pewien czy objawy ustąpiły. Nie wiem tylko, jak powinny wyglądać obroty biegu jałowego na ciepłym i zimnym silniku (obrotomierz). Proponuję, aby ktoś zrobił może dwie fotki zegarów - na zimnym (chwilkę po uruchomieniu np. rano) i ciepłym silniku przy biegu jałowym. Będzie od razu widoczne jak zachowuje się wskaźnik temperatury oraz wskaźnik obrotów. Proponuję, aby taką informację może umieścić w dziale o CD20T prowadzonym przez and_pec'a. Nie zrozumcie mnie źle Koledzy, ale powiedzenie że powinno być np. 750 obrotów nic nie wnosi dla zwykłego śmiertelnika, bo skala w traktorku jest jakoś dziwnie odwzorowana i moim zdaniem zdjęcie było by dobrym pomysłem.

 

P.S. Starą pompkę mam teraz w bagażniku i zawsze jak coś mam do regeneracji i późniejszego powtórnego przeszczepu ;) Dobrze, że "transplantologia samochodowa" nie ucierpiała przez Ziobro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Panów...

 

Posiadam od ponad 5 lat P11 `96 r. z silnikiem CD20T

 

Mam identyczny problem z moją bryczką, Jak zimny to pali na "dotyk" i na początku trzyma obroty na poziomie około 1100 rpm, później jak się rozgrzewa to obroty opadają na poziom około 650 rpm i minimalnie falują +/- 50, ale chodzi płynnie aż do tego códownego momentu jak by sie zadławiał i gaśnie, Potem nie ma problemów z odpaleniem ale znów na biegu jałowym zbyt długo nie chodzi, zawsze gaśnie po kilku minutach czy zimny czy ciepły...

Dla jasności to powiem, że robił mi tak od samego początku, wymieniałem wszystkie filtry, oleje, rozrząd, ostatnio przeczyściłem układ EGR i przepływkę uzywając do tego WD40 i czuć poprawę w mocy motorku... Ale tego gaśniećia nie udało mi się jeszcze wyeliminować...

Przeszperałem całe forum i przeczytałem mase dobrych i złych rad...

A ten temat nareszczie się urwał bo teraz nie weim czy to wystarczy wymienić tylko czujnik czy trzeba sie pobawić przy pompie...

 

Kolega macior miał dać znać "jak i co" po wymianie czujnika, ale już się nie odezwał... Zazwyczaj jak już ktoś usunie usterkę to zapomina o dyskusji, więc jest nadzieja...

 

Czy doradzi ktoś coś jeszcze w tym temacie?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie i ewentualne przestawienie konta wtrysku. Do czyszczenia przepływki nie używa się wd40 tylko specjalnego spraya, pomierz ją jak teraz działa. A co z błędami? są jakieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...