Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] wymiana płynu od wspomagania kierownicy


Guest darood
 Share

Recommended Posts

Guest darood

Witam.Po walkach z wymianą płynu chłodniczego przyszedł czas na wymianę płynu od wspomagania ukl.Kierowniczego (jest go zamało a nie lubię mieszać płynów).

Którą śrubę, przewód polecacie odkręcić aby go spuścić ?

Może ktoś wie jak później odpowietrzyć ten układ (w starym mercedesie wiem i zastanawiam się czy tu będzie tak samo - zalać, zamknąć zbiornik, odpalić silnik, kręcić do oporu w lewo i prawo, zgasić silnki, dolać płyn ewentualnie powtórzyć wszystko jeszcze raz)?

I najważniejsze - na co uważać przy wymianie (z tego co już zauważyłem japońce lubią pokombinować)?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest mrówa

wiesz jezeli chodzi o plyn wspomagania to go sie z rególy dolewa w niektórych nyssach nie ma go jak spuscic a kombinowac nie radze :wink: no chyba ze wyciek albo cus to po rozebraniu ukladu sie wylwewa i nowym zalewa tak jak ja miałem pompe wymieniana

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

Też się zabieram do WYMIANY płynu od wspomagania Pytanie jaki lać :?: :?: :?: Zielony :?: Czerwony :?: Czy jakis inny kolor jest :?: No i jakiej firmy :?:

Link to comment
Share on other sites

Też się zabieram do WYMIANY płynu od wspomagania Pytanie jaki lać :?: :?: :?: Zielony :?: Czerwony :?: Czy jakis inny kolor jest :?: No i jakiej firmy :?:

Dla P10 i P11 jest to Dexron II

W P12 zaleca sie juz Dexron III

PS. Podaje za Autodata 2004.

Link to comment
Share on other sites

Guest darood

Ja zalewam olejem klasy dexron II (czerwony).A że po poprzednim autku został mi literek "krwi" firmy Mobil to trzeba go jakoś wykorzystać. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest marekmarecki

A jak nie dexron II to co :?: bo u mnie w mieście nie ma dexrona i gość mi chciał dać Elfa jakiś no ale wolę to skonsultować.

No a jak już to może Mobil co :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Łyniek

Ja troszke dolalem wlasnie mobila i jest wszystko w porzadku.Sprzedawca w sklepie mowil ze mozna go wlewac. 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

Ja chcę wymienic go całkowicie i mam dylemat na jaki :?: :!: :?

Liter na wymianę starczy :?:

Link to comment
Share on other sites

qwinto wymieniałes u siebie ten płyn :?:

Nie wymieniałem :) Sprawdzam stan. Nie pamietam czy byl dolewany.

Link to comment
Share on other sites

ja lostatnio zmieniałem maglowinicę (dzięki dżodżo zakupiona w pięknym stanie za niedrogą kaskę także wielkie dzieęki jakby ktoś potrzebował to ten kontakt jest spokx i godny polecenia :D ) zalałem esso czerwone i też nieźle smiga a jeden literek wystarczył :lol: a odnośnie wymiany to trzeba odpiąć przewód powrotny zapakować do butelki i odpalić motor samo wyleci :lol: no i dalej zamontować i zalać nowy 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

Spuszczać na zapalonym :?::?::?::?::?: :shock: Odpowietrzać to rozumiem ale odpalić auto bez płynu :?: Czy to nie jest niebezpieczne dla pompy oczywiście :?::!:

Link to comment
Share on other sites

on nie ma pracować zanim się zorientujesz już bedzie po płynie i nawet może nie zaskoczyć a odnośnie odpowietrzania to nie wiem czy cos takiego jest lejesz płyn palisz motor i zasysa a poźniej dolewasz resztę :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
dzięki dżodżo zakupiona w pięknym stanie za niedrogą kaskę także wielkie dzieęki jakby ktoś potrzebował to ten kontakt jest spokx i godny polecenia :D

Heh.Dzieki za pamiec.Nawet nie pamietam juz o tym.A jesli mozna prosic o przypomnienie, to gdzie kupowales??

U Pana Piotrka, czy w sklepie z uzywanymi czesciami??

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

u Piotrka brach :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

No to spoczko.Z tego co u niego czasami bywam i z nim gadam, to wyglada mi na spoko kolesia.Jakby ktos cos u niego kupowal, to kontaktujcie sie ze mna, on mnie juz troszke zna z widzenia, to moze jakis upuscik sie zalatwi ale nie obiecuje.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

No i wymieniłem. Poszło bez problemów. Olej stary w porównaniu do nowego widać i czuć że był stary :wink: Myślałem, że może się poprawi trochę te wspomaganie ale póki co nie widzę różnicy :? (dalej na postoju dosyć ciężko się kręci jednym palcem :wink: ) Zalałem MOBIL ATF 220 PREMIUM Dexron II. Weszło mi jakieś 750 ml.

 

Dżodżo, to jeden z tych kontaktów które mi podawałeś kiedyś :?: Jak nie to zapytaj gościa przy okazji o ten halogenik dla mnie. Bo na tamte kontakty dzwoniłem i nie mieli jeśli pamiętasz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Łyniek

Ja mialem ten sam problem.Wymienilem pasek od wspomagania i to dopiero pomoglo lekko krecic kolkiem.Jezeli jednak sprawdzales juz stan paska i jest on dobry to sprawdz czy nie masz luzu na kolach. 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Tak Marek to te same kontakty.Co do ciezkiego krecenia kolkiem, to moze tez byc wina krzyzaka, ktory laczy maglownice z kolumna kierownicy.Czasami pomaga przesmarowanie, a czasami trzeba go wymienic.Tylko nie psiukajcie zadnym czyms w rodzaju WD-40, bo ja tak zrobilem i rozszczelnilo mi maglownice.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

No ja nie wiem, a może to tak ma być :?: :!: Jak u was działa to wspomaganie :?: , bo na postoju zakręcę jednym palcem no ale to tak dosyć ciężko idzie :? Napiszcie jak jest z tym w waszych autkach :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest darood
No i wymieniłem. Poszło bez problemów. Olej stary w porównaniu do nowego widać i czuć że był stary :wink: Myślałem, że może się poprawi trochę te wspomaganie ale póki co nie widzę różnicy :? (dalej na postoju dosyć ciężko się kręci jednym palcem :wink: ) Zalałem MOBIL ATF 220 PREMIUM Dexron II. Weszło mi jakieś 750 ml.

 

To napisz jak to zrobiłeś, który przewód odkręcałeś.A olej taki sam będe zalewał :)

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

Odkręciłem przewód powrotny od zbiorniczka wspomagania (ten od spodu) podstawiłem butelkę i dalej to same kręcenie :wink: na zgaszonym silniku od jednego krańca do drugiego. Potem jak już nic prawie nie leciało to zapaliłem silnik (nie wiem czy dobrze zrobiłem wydaje mi sie że źle więc zrobiłem to tylko na chwile) i delikatnie kierownica pokręciłem i jeszcze zleciało trochę. Potem zalewasz drugi olej (najlepiej nowy :wink: ) i znowu kręcenie na zgaszonym najpierw. Jak płyn przestanie opadać w zbiorniczku to załączasz silnik i znowu kręcenie :wink: Tylko nie nalej za dużo bo będziesz musiał spuszczać. nalej tak żeby do miarki dostawało a jak przestanie opadać to dolejesz do stanu.

Powodzenia :!: :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Koledzy a nie wiecie jaki olej zastosowac do Almerki ???

Zadzwoń do ASO i spytaj się. Nie zraź się, jak nie podadzą Ci w pierwszym, do którego zadzwonisz. Warto również popytać się w kilku i wyciągnąć uśrednione wnioski ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...