Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Napędy. 4x4


Guest bogdan815
 Share

Recommended Posts

Guest bogdan815

witam

moze ktos mi podpowie co jest przyczyna , ze przy właczaniu napedu 4x4 nie zapala sie zielona lampka i poprostu nie włacza sie przedni naped?

Link to comment
Share on other sites

jak nie zapala się lampka to albo jest spalona albo czujnik jest spieprzony albo cos między czujnikiem albo żarówką

jesli nie działa przód to sprzęgiełka mogą być na położeniu free albo są kaput ,może być walnięty przegub ,może nie byc wału albo cos w reduktorze

Link to comment
Share on other sites

bogdan: A po za tym ze nie swieci kontrolka to wiesz na pewno ze nie ma przodu?

Link to comment
Share on other sites

to że są automaty nie znaczy że są sprawne zapnij je na look

 

bonzo jak ma automaty to nie da się ich dać na lock, bo nie ma przełącznika :diabel

 

bogdan815

 

załącz reduktor na 4H i przejedź parę metrów, stań na twardym, zgaś motor, zaciągnij ręczny i zostaw na biegu i na 4H, podnieś przód tak żeby oba koła przednie były w powietrzu, i pokręć wałem przednim :diabel2:

 

- Jeśli wał się kręci luźno to coś w reduktorze panachnęło

 

- jeśli wał stoi to włącz na 2H i jeszcze raz pokręć wałem, jeśli wał się kręci a pułosie stoją to się wysypał most przedni

 

- jeśli wał się kręci i pułosie i koła też, to pokręć w tył wałem powinny się rozłączyć sprzęgiełka oba a potem znów załączyć, jeśli któreś się zachowa inaczej to jest uszkodzone sprzęgiełko

 

- Jeśli nic nie znalazłeś to pokręć wałem aż oba sprzęgiełka załączą, opuść jedno z kuł na asfalt, reduktor na 4H i pokręć kołem które jest w powietrzu, jeśli się kręci a drugie stoi to też most przedni uszkodzony :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Sew, co do tego ostatniego badania - a to nie jest normalna zasada działania dyfra?

 

Jak masz jedno koło w powietrzu a drugie na ziemi to przeca będzie się kręciło to, które ma lżej.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz jedno koło w powietrzu a drugie na ziemi to przeca będzie się kręciło to, które ma lżej.

 

Otóż nie mój drogi slajerze17 :D gdy reduktor jest na 4H czyli przy wyłączonym silniku i na biegu

wał stoi w miejscu.

 

gdy do tego oba sprzęgiełka są załączone a jedno z kuł stoi na ziemi,

drugie koło nie ma prawa się kręcić, no chyba ze masz zmieloną rużnicówkę :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Otóż nie mój drogi slajerze17 :D gdy reduktor jest na 4H czyli przy wyłączonym silniku i na biegu

wał stoi w miejscu.

 

gdy do tego oba sprzęgiełka są załączone a jedno z kuł stoi na ziemi,

drugie koło nie ma prawa się kręcić, no chyba ze masz zmieloną rużnicówkę :diabel2:

 

alo reduktor :) jesli wal sie obraca :P

Link to comment
Share on other sites

A jak przy wyłączonym motorze to ok - zgadzam się :D

 

Myślałem o czym innym ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
tak wiem na pewno ze przod nie działa

 

rozebrać automaty i zobaczyć czy smaru nie jest za dużo miałem tak że nie zawsze zaskakiwały sprzęgiełka a jak zaskoczyły to nie chciały się rozłączyć było tyle smaru że wystarczyło połowe wywalić ze srodka i wszystko zaczeło działać oki :one: sprawdz i daj znać co było?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...