Guest MonteChristo Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Witam Czy ktos z uzytkownikow X-a montował posiada lub zamierza zamontowac hak holowniczy? Jestem strasznie zainteresowany montazem takiego cuda. Chcialbym, zeby hak byl wyjmowany. Ile taka przyjemność kosztuje, macie jakieś swoje modele ktore moglibyście polecić ? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tim Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Na temat haka pisano tutaj http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45730 a oto kilka modeli haka 1 http://www.arnex.ru/accessories/images/KE500JG500.jpg 2 http://www.arnex.ru/accessories/images/KE500JG550.jpg 3 http://www.arnex.ru/accessories/images/KE500JG510.jpg ceny w ASO ke500-jg500 /stały/ 1197zł ke500-jg510/demontowany znaczy automat/2122zł ke500-jg550/stały,bez śrub/ ceny nie znam Ja mam hak automatyczny montowany w ASO,czas montarzu ok.4 h. Montarz dosyć łatwy,trzeba zdjąć zderzak i wyciąć w nim otwór/dotyczy każdego modelu ze zdjęcia/ X nie posiada w instalacji kostki do podłączenia gniazda, dlatego przewody elektryk podłączał do lampy/tyle kasy za auto a brak głupiej kości/.Po całym zamieszaniu,adnotacja w ks. gwarancyjnej że hak zamontowano w ASO żeby nie stracić gwarancji na perforacje podłogi. Jak znajdę instrukcję montarzu to wkleję, a jak potrzeba to pytaj [ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 18:10 ] Oto instrukcja montarzu http://www.westfalia-automotive.de/fileadm....07-war-101.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MonteChristo Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Widze ze temat dość stary. lepiej chyba ten pociągnąć niż zakładać kolejny? Dzisiaj oddałem x-a do warsztatu. hak zamontowany, mechanicznie to prostacka robota. Jakmprzyszlo do elektryki to Panowie namieszali. problem taki w czujnikach cofania. cały czas pisać za a panowie mówią ze kula jest w polu czujnikach. Bzdura bo wyją nawet po odkręcenie haka. coś namieszali w kablach. Czy ktos miał podobny kłopot? jutro odstawiam auto ponownie do poprawki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Może podłączyli wspólnie przewód zasilania czujników? Na pewno jednak czujników i ich przewodów nie rusza się. Ciągniesz z lampy albo jak kto dobry to z lewej strony bagażnika jest wiązka i powiedz im to lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 światła w kostce przy haku działają - sprawdziłem. wspólne podłączenie masy z czujnikami nie powinno miec wpływu. zobaczymy co jutro wymodza. oby nie kombinowali z odpuściłem czujników środkowych. obawiam sie ze ich elektryk wie o tej robocie tyle co ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Przepraszam a jakie masz czujniki cofania, jesli nie orginalne to do haka musza byc dedykowane, czasem zdarza sie, ze nawet jak cos stalowego jest za blisko czujników z tylu to też może zakłócać ich działanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 (edited) Poszlo dwa razy Edited April 8, 2014 by nysska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Nie są oryginalne - montowane po zakupie w ASO. Nie musza być specjalne do Haka. Hak jest zbyt blisko aby być w polu widzenia. Osobiście zakładałem czujniki do innego auta gdzie był Hak. Montaż dziecinnie prosty i nic nie piszczało. Mam info z warsztatu ze już jest ok. coś w elektryce namieszali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Przepraszam a jakie masz czujniki cofania, jesli nie orginalne to do haka musza byc dedykowane, czasem zdarza sie, ze nawet jak cos stalowego jest za blisko czujników z tylu to też może zakłócać ich działanie. Co może mieć taki zestaw czujników, zeby być dedykowany do haka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Porządna instalacja do przyczepy, gdy są czujniki cofania powinna być oparta o przekaźnik. Załączenie wstecznego przy podłączonej elektrycznie przyczepie powinno odłączać czujniki cofania. Bez przyczepy hak się zdejmuje (tak nakazuje kodeks) i nic nie pika. Same czujniki też mogą mieć różne kąty "widzenia" i jeśli takie są to mają wyraźne oznaczenie jak je montować. Złe zamontowanie jednego czujnika może albo wykrywać hak (przekręcenie czujnika o -/+ 90 stopni), albo grunt (przekręcenie o 180 stopni). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Bez przyczepy hak się zdejmuje (tak nakazuje kodeks) i nic nie pika. Juz czujniki działają prawodłowo. Nie widza kuli od haka. Co do kodeksu - pytałem w 2 warsztatach i mówili, że w PL nie ma obowiązku zdejmowanian haka. czy wiesz jaki paragraf mówi o tym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 no hak niby ma być możliwy do zdjecia i takie wszystkie są. Jeśli chodzi o czujniki to można je przekręcać i montować przekaźnik ale to nie jest chyba dedykacja tylko właściwość każdych czujników? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Nie wiem co maja czujniki dedykowane do haka, ale takowe posiadam (bynajmniej tak twierdzi producent) i po zamontowaniu piszczaly poniewaz mam hak, po przeprowadzeniu "uczenia" zgodnie z instrukcja jest OK mimo zamontowanego haka. Od dwóch lat nie mam z nimi problemu. Jak znajde pudelko to podam typ bedziesz mógł sprawdzić u źródła jak to działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 moze po przyuczeniu centralka odłącza 2 środkowe? jak walnięta to i tak hakiem a nie w czujnik. sprawdzałes ręka czy każdy jest aktywny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Powiem szczerze nie sprawdzalem, ogolnie nigdy mnie nie zawiodly wiec nie czulem potrzeby. Jednak dla wspolnego dobra postaram sie zmusic żonę do pomocy, ktos mi musi wlaczyc wsteczny i poeksperymentuje. Ale wydaje mi sie, że tak prosto to nie zrobili. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Powiem szczerze nie sprawdzalem, ogolnie nigdy mnie nie zawiodly wiec nie czulem potrzeby. Jednak dla wspolnego dobra postaram sie zmusic żonę do pomocy, ktos mi musi wlaczyc wsteczny i poeksperymentuje. Ale wydaje mi sie, że tak prosto to nie zrobili. a sam nie możesz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 (edited) A da się? tzn na zgaszonym silniku?? :-o sprawdze, sprawdze. Edited April 11, 2014 by nysska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Samemu będzie ciężko. Kto będzie na wstecznym trzymał auto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ja ostatnio naprawiałem czujniki cofania... samemu Stacyjka na zapłon, wbić wsteczny i piszczy.U mnie akurat awaria polegała na przerwaniu kabla. Jak sprawdzić czujniki: 1) ściągnąć zderzak 2) wyciągnąć czujniki cofania 3) podłączyć z powrotem do kabli 4) zapłon + wsteczny 5) każdy czujnik sprawdzamy z osobna... przystawiamy do ucha i słuchamy jednocześnie zbliżając rękę do sensora. Jeśli jest sprawny słychać wyraźnie "pykanie/terkotanie" Jeśli przy którymś nie słychać - przepnij go w inne miejsce - może tak jak u mnie winny jest kabel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Samemu będzie ciężko. Kto będzie na wstecznym trzymał auto? Kolego Mochoos zastanawiam się czy jeździsz autem czy tylko oglądasz je u Swojego Taty? nyska też jest dobry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michoos Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Zdemaskowales mnie. Tata ma swoje lata i nie ogarnia "internetu" a ja dopiero za 5 lat będę miał prawko. Gdy odbierałem auto ( z tatusiem oczywiście) po zamontowaniu haka poprosiłem gościa z warsztatu aby wsiadła do sam i włączył wsteczny. tylko tak mogłem sprawdzić czy nie wypieli środkowych czujników z układu. Ale co ja tam moge widzieć ... sorry ze marnuje wasz czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Zdemaskowales mnie. Tata ma swoje lata i nie ogarnia "internetu" a ja dopiero za 5 lat będę miał prawko. Gdy odbierałem auto ( z tatusiem oczywiście) po zamontowaniu haka poprosiłem gościa z warsztatu aby wsiadła do sam i włączył wsteczny. tylko tak mogłem sprawdzić czy nie wypieli środkowych czujników z układu. Ale co ja tam moge widzieć ... sorry ze marnuje wasz czas. Oj sorry Michoos nie denerwuj się. Po prostu możesz wrzucić wsteczny bez uruchamiania enginu i sam posprawdzać czujniki i kąty ich widzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nysska Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 U mnie jest martwa strefa, mniej wiecej 5-10 cm od haka, reszta jest w zasiegu czujnikow, tak wiec raczej wszystkie dzialaja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.