Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Dziwne dławienie


Gość zbuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość motocombo.pl

Czesc

 

Ja mam N14 z '90r i mam to samo, jak sie nagrzeje i ssanie odpuści to się dławi w pewnym zakresie niskich obrotów, na wysokich wszystko ok. Jestem już drugim pokoleniem, które walczy z tym problemem, zmieniane było wszystko łącznie z gaznikiem i sondą lambda, pomaga tylko przełączenie na gaz, wtedy jedzie bez zarzutu. A może to kłopot z podcisnieniowym sterowaniem gaznika lub z pompa paliwa??

 

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

W moim autku jest to samo, mam ten dodatkowy kłopot iż mam założone LPG. Na zimnym silniku po odpoleniu silnik od razu gasł, wogule nie było wolnych obrotów, przy chamowaniu również slnik gasł, jak już złapał wolne obroty bardzo nierówna praca silnika z tendencją do gaśnięcia (nadmienię iż na lpg nie mam żadnych podobnych kłopotów z mocą i dławieniem się silnika). Część z nich tj. brak wolnych obrotów i nierówna praca na zimnym silniku usunąłem poprzez wymianę części przewodów podciśnieniowych. Niestety nie mogłem dostać gómowych więc zastosowałem igielitowe (mószę to poprawić). Myślę że bez wymontowania i dokładnego wymycia i wyczyszczenia gaźnika się nie obejdzie, plus oczywiście wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych, i to nie tylko tych od gaźnika. Z doświadczenia wiem iż nawet drobna nieszczelność np. na przewodzie podciśnieniowym wspomaganie chamulca potrafi zaburzyć pracę gaźnika.

Pozdrawiam Czarq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej Będziesz mósiał sam docinać, wymiana jest w miarę prosta, trzeba tylko uważać żeby ich niepozamieniać. Zwróć też uwagę na ich rozmiar, co do pompy to raczej powinna być ok, przeważnie niedomagania pompy objawiają się przy wyższych zakresach obrotów. Można też sprawdzić regulację pływaka w gaźniku i zawór w pokrywie gaźnika. Przy niskim poborze paliwa komora pływaka może się przepełniać. To są żeczy które ja bym zrobił na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 wymeinic przewody

2 sprawdzic ssanie jak dziala

3 sprawdzic sonde lambda

4 grzebac w gazniku jakies czyszczenie sprawdzic dzialanie pompki przyspieszajacej itp itd

5 sparwdzic filtr benzyny i dzialanie pompy paliwa

 

przyczyn moze byc bardzo wiele, najczesciej sa poparciale przewody podcisnienia i wszystko dziala w caly swiat

 

bimetal w filtrze - mozna odlaczyc przewod i zatkac pozostaly otwor nie bedzie ssac cieplego powietrza znad kolektorea w chwili kiedy jest zimny silnik, u mnie akurat caly czas ssalo i sie jeba.... nawet jak sie dogrzal, zreszta teraz nie mam calegoorygin dolotu i wiele innych i jest OK :]

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość motocombo.pl

a macie może kłopoty z odpalaniem zimnego silnika? U mnie odpalanie to rytułał. Muszę go najpierw zakrecić z gazem potem odczekać kilka minut i dopiero kręcę i zaczyna zaskakiwać. Odpala po kilku zakręceniach. Codziennie rano mam zagwostke czy wyjade, szkoda, że nie mieszkam prz jakiejś górce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mroz nie mroz pali z gazu i z benzyny zawsze bez problemu

co do gazu to ja mam reduktor lovato pneumatik on ma to "ssanie" czyli elektromagnes przy reduktorze ktory wygina membrane i wporwadza gaz czyli guzikiem w kabinie pyk 1-2x przepustnica do polowy otwarta i pali z gazu jak zloto, na mikserze czy na blosie teraz nie bylo i nie ma problemu

oczywiscie swiece i przewody sprawne

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam pale na benzynce i mimo mrozu jaki był pyk i chodzi wiec coś musisz mieć nie tak. zobacz np tak z rana wsadz kluczyki przekręc stacykjke ale nie odlapaj, nadepnij 3 razy pedał gazu do końca i potem odpal bez deptania w gaz ( rada tylko jeśli masz gaźniczek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to nie wiem ja czasmi depne pedałczasmai nie ale pali dobrze, jedyne co mam to że jak pojeżdze na LPG dużo silnik jest ciepły i przełącze na benzyne to na wolnych gaśnie :( przewąznie gaśnie jak szybko puszcze noge z gazu, jak powoli to jakos chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sunny N14, 1,4, 1991, gaźnik sterowany elektronicznie

Mam problem podobny jak opisany na początku tematu, tzn. mocno rozgrzany silnik zaczyna szarpać, potem zaczyna tracić moc aż w końcu gaśnie i nie można go zapalić. Rozrusznik kręci silnikiem, benzyna jest w gaźniku (okienko). Zaobserwowałem następujące okoliczności, przy których wystąpieniu, problem się pojawia:

1. dzieje się to w okresie jesienno-zimowym, gdy temperatura powietrza jest bliska 0°C i równocześnie intensywnie pada deszcz (albo deszcz ze śniegiem) i na jezdni znajduje się dużo wody,

2. problem pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika, czyli po przejechaniu ok. 15 do 20 km

3. i rzecz najdziwniejsza - wystarczy zatrzymać auto na czas 8 do 10 minut i jazdę można kontynuować bez żadnych problemów - wielokrotnie sprawdzone.

Do tej pory podjąłem m.in. takie działania:

1. wymieniłem przewody zapłonowe

2. wymieniłem cały gaźnik na inny (kupiony z demontażu, ale przed założeniem rozebrany i dokładnie wyczyszczony)

Po każdym działaniu miałem nadzieję, że jest dobrze, ale tak zawsze było aż do wystąpienia warunków o których napisałem wyżej.

Została chyba tylko sonda lambda, ale jaki mogłby być mechanizm zjawiska?

Proszę o radę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mimo poszukiwań nie zanalazłem w archiwum odpowiednich tematów.

 

Otóż, mój problem - mam N14 gaźnik sterowany elektronicznie, od jakiegoś czasu zdaża się, że na zimnym silniku autem szarpie, tzn podczas wciskania gazu praca silnika jest nierówna i poprostu rzuca samochodem. Ostatnio wymienilem przewody podciśnienia, świece są w b. dobrym stanie, przewody elektr. były wymieniane pół roku temu, filtry też wymieniobne ( powietrza poł roku temu, benzyny około 2 miesięcy temu).

Nie wiem co to może być, czy zostało coś jeszcze przed ruszeniem gaźnika?

 

aa i jeszcze od jakiegoś czasu w mieście na krótkich trasach pali około 13L, może to normalne ssanie itp ale wspominam o tym, dla porównania kiedyś palił maks okolo 9L.

W trasie jest b. dobrze około 7L.

 

 

Dziękuję za wszelkie porady i informacje.

 

 

pozdrawiam

ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

 

no ok, to niech będzie że spalanie jest ok, ale przerywanie chyba nie?!

 

 

Myśle jeszcze żeby sprawdzic tzn popodmieniać przewody elektr. może te są wadliwe?

 

nic innego mi nie przychodzi do głowy

 

pozdrawiam

ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no watpie, jedyne wytlumaczenie to jak jest wilgoc i zimny silnik sa przebicia a jak sie rozgrzeje pod maska przewody tez schna, ale skoro pol roku temu zmeiniales to czemu maja byc zle, pozatym jakie zalozyles ja mialem janmory i je wyjebalem w piz... szkoda 100zl bylo spowrtem zalozylem oryginalnejakies japonskie nie pamietam nazwy

w janmorach urywal/wylazil kabel z zacisku swiecy - skladania masakryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, co do ssania przed zapaleniem wciskam pedał gazu ( tak mi powiedzieli mechanicy) i pali świetnie, zimno nie zimno pali bez problemu, wchodzi ładnie na obroty i jest ok, ale zdaża się niestety czasem, że mimo rozgrzanego silnika potrafi na biegu jałowym trzymać wyższe obroty ( nie wiem jakie nie mam obrotomierza), nie są one tak wysokie jak na ssaniu, ale napewno są za wysokie. I to raz się zdaża a raz nie nie ma reguły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu filtra klpaka ssania ta co przymyka od gory gaznik - gardziele jest w poziomie lekko uchylona jak jest zimny z czasem grzania sie sprezyny bimetalowej grzalka klapka sie podnosi kiedy jest cieply jest w pionie

kiedy jest zimny i jest przymknieta a dasz gazu klapka sie otwiera i po puszczeniu gazu przymyka sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co prawda ma p11gt ale tez szarpie najbrdziej w okolicach 2300obr. świece i przewody WN nowe filtry to samo..

 

Czy szrpac będzie jak zpłon jest za bardzo do przodu tj np zamiast 15stopni bedzie 18 czy jak będzie cofnięty tj zamiast 15 bedzie 12stopni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...