Gość motocombo.pl Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Czesc Ja mam N14 z '90r i mam to samo, jak sie nagrzeje i ssanie odpuści to się dławi w pewnym zakresie niskich obrotów, na wysokich wszystko ok. Jestem już drugim pokoleniem, które walczy z tym problemem, zmieniane było wszystko łącznie z gaznikiem i sondą lambda, pomaga tylko przełączenie na gaz, wtedy jedzie bez zarzutu. A może to kłopot z podcisnieniowym sterowaniem gaznika lub z pompa paliwa?? tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czarq Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Witam! W moim autku jest to samo, mam ten dodatkowy kłopot iż mam założone LPG. Na zimnym silniku po odpoleniu silnik od razu gasł, wogule nie było wolnych obrotów, przy chamowaniu również slnik gasł, jak już złapał wolne obroty bardzo nierówna praca silnika z tendencją do gaśnięcia (nadmienię iż na lpg nie mam żadnych podobnych kłopotów z mocą i dławieniem się silnika). Część z nich tj. brak wolnych obrotów i nierówna praca na zimnym silniku usunąłem poprzez wymianę części przewodów podciśnieniowych. Niestety nie mogłem dostać gómowych więc zastosowałem igielitowe (mószę to poprawić). Myślę że bez wymontowania i dokładnego wymycia i wyczyszczenia gaźnika się nie obejdzie, plus oczywiście wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych, i to nie tylko tych od gaźnika. Z doświadczenia wiem iż nawet drobna nieszczelność np. na przewodzie podciśnieniowym wspomaganie chamulca potrafi zaburzyć pracę gaźnika. Pozdrawiam Czarq. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motocombo.pl Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 a czy takie przewody to jest gotowy element, który mogę kupić? czy sam muszę docinać i czy łatwo to zmienić? a co z pompą paliwa? tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czarq Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 raczej Będziesz mósiał sam docinać, wymiana jest w miarę prosta, trzeba tylko uważać żeby ich niepozamieniać. Zwróć też uwagę na ich rozmiar, co do pompy to raczej powinna być ok, przeważnie niedomagania pompy objawiają się przy wyższych zakresach obrotów. Można też sprawdzić regulację pływaka w gaźniku i zawór w pokrywie gaźnika. Przy niskim poborze paliwa komora pływaka może się przepełniać. To są żeczy które ja bym zrobił na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 1 wymeinic przewody 2 sprawdzic ssanie jak dziala 3 sprawdzic sonde lambda 4 grzebac w gazniku jakies czyszczenie sprawdzic dzialanie pompki przyspieszajacej itp itd 5 sparwdzic filtr benzyny i dzialanie pompy paliwa przyczyn moze byc bardzo wiele, najczesciej sa poparciale przewody podcisnienia i wszystko dziala w caly swiat bimetal w filtrze - mozna odlaczyc przewod i zatkac pozostaly otwor nie bedzie ssac cieplego powietrza znad kolektorea w chwili kiedy jest zimny silnik, u mnie akurat caly czas ssalo i sie jeba.... nawet jak sie dogrzal, zreszta teraz nie mam calegoorygin dolotu i wiele innych i jest OK :] pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motocombo.pl Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 a macie może kłopoty z odpalaniem zimnego silnika? U mnie odpalanie to rytułał. Muszę go najpierw zakrecić z gazem potem odczekać kilka minut i dopiero kręcę i zaczyna zaskakiwać. Odpala po kilku zakręceniach. Codziennie rano mam zagwostke czy wyjade, szkoda, że nie mieszkam prz jakiejś górce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 mroz nie mroz pali z gazu i z benzyny zawsze bez problemu co do gazu to ja mam reduktor lovato pneumatik on ma to "ssanie" czyli elektromagnes przy reduktorze ktory wygina membrane i wporwadza gaz czyli guzikiem w kabinie pyk 1-2x przepustnica do polowy otwarta i pali z gazu jak zloto, na mikserze czy na blosie teraz nie bylo i nie ma problemu oczywiscie swiece i przewody sprawne pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 ja tam pale na benzynce i mimo mrozu jaki był pyk i chodzi wiec coś musisz mieć nie tak. zobacz np tak z rana wsadz kluczyki przekręc stacykjke ale nie odlapaj, nadepnij 3 razy pedał gazu do końca i potem odpal bez deptania w gaz ( rada tylko jeśli masz gaźniczek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motocombo.pl Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 właśnie pompuje zawsze, bo przy kręceniu nie czułem nigdy zapachu benzyny takiego jak przy zalewaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 hmm to nie wiem ja czasmi depne pedałczasmai nie ale pali dobrze, jedyne co mam to że jak pojeżdze na LPG dużo silnik jest ciepły i przełącze na benzyne to na wolnych gaśnie przewąznie gaśnie jak szybko puszcze noge z gazu, jak powoli to jakos chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martin77 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 po założeniu świec NGK bkr5e szarpanie ustąpiło.zobaczymy na jak długo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 podobno wina moze byc tez rozciagajacy sie lancuhc rozrzadu, podobno czasem mozna go napiac i jest lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tadro Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Sunny N14, 1,4, 1991, gaźnik sterowany elektronicznie Mam problem podobny jak opisany na początku tematu, tzn. mocno rozgrzany silnik zaczyna szarpać, potem zaczyna tracić moc aż w końcu gaśnie i nie można go zapalić. Rozrusznik kręci silnikiem, benzyna jest w gaźniku (okienko). Zaobserwowałem następujące okoliczności, przy których wystąpieniu, problem się pojawia: 1. dzieje się to w okresie jesienno-zimowym, gdy temperatura powietrza jest bliska 0°C i równocześnie intensywnie pada deszcz (albo deszcz ze śniegiem) i na jezdni znajduje się dużo wody, 2. problem pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika, czyli po przejechaniu ok. 15 do 20 km 3. i rzecz najdziwniejsza - wystarczy zatrzymać auto na czas 8 do 10 minut i jazdę można kontynuować bez żadnych problemów - wielokrotnie sprawdzone. Do tej pory podjąłem m.in. takie działania: 1. wymieniłem przewody zapłonowe 2. wymieniłem cały gaźnik na inny (kupiony z demontażu, ale przed założeniem rozebrany i dokładnie wyczyszczony) Po każdym działaniu miałem nadzieję, że jest dobrze, ale tak zawsze było aż do wystąpienia warunków o których napisałem wyżej. Została chyba tylko sonda lambda, ale jaki mogłby być mechanizm zjawiska? Proszę o radę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Witam Mimo poszukiwań nie zanalazłem w archiwum odpowiednich tematów. Otóż, mój problem - mam N14 gaźnik sterowany elektronicznie, od jakiegoś czasu zdaża się, że na zimnym silniku autem szarpie, tzn podczas wciskania gazu praca silnika jest nierówna i poprostu rzuca samochodem. Ostatnio wymienilem przewody podciśnienia, świece są w b. dobrym stanie, przewody elektr. były wymieniane pół roku temu, filtry też wymieniobne ( powietrza poł roku temu, benzyny około 2 miesięcy temu). Nie wiem co to może być, czy zostało coś jeszcze przed ruszeniem gaźnika? aa i jeszcze od jakiegoś czasu w mieście na krótkich trasach pali około 13L, może to normalne ssanie itp ale wspominam o tym, dla porównania kiedyś palił maks okolo 9L. W trasie jest b. dobrze około 7L. Dziękuję za wszelkie porady i informacje. pozdrawiam ł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 co do spalania to mamy zime i temp sa bliskie 0 i ssanie dziala dluzej, 13 l na krotkich odcinkach to zupelnie normalne wg mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 witaj no ok, to niech będzie że spalanie jest ok, ale przerywanie chyba nie?! Myśle jeszcze żeby sprawdzic tzn popodmieniać przewody elektr. może te są wadliwe? nic innego mi nie przychodzi do głowy pozdrawiam ł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 o jakie przewody elektryczne Ci chodzi o zaplonowe WN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 tak zapłonowe przepraszam za niedokładność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 no watpie, jedyne wytlumaczenie to jak jest wilgoc i zimny silnik sa przebicia a jak sie rozgrzeje pod maska przewody tez schna, ale skoro pol roku temu zmeiniales to czemu maja byc zle, pozatym jakie zalozyles ja mialem janmory i je wyjebalem w piz... szkoda 100zl bylo spowrtem zalozylem oryginalnejakies japonskie nie pamietam nazwy w janmorach urywal/wylazil kabel z zacisku swiecy - skladania masakryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Chyba jednak od tego zacznę, tzn wymienię przewody dziękuje za pomoc pozdrawiam ł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 moze wroc do starych, a ssanie dziala ci OK? sprawdzales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luulcak Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 no właśnie, co do ssania przed zapaleniem wciskam pedał gazu ( tak mi powiedzieli mechanicy) i pali świetnie, zimno nie zimno pali bez problemu, wchodzi ładnie na obroty i jest ok, ale zdaża się niestety czasem, że mimo rozgrzanego silnika potrafi na biegu jałowym trzymać wyższe obroty ( nie wiem jakie nie mam obrotomierza), nie są one tak wysokie jak na ssaniu, ale napewno są za wysokie. I to raz się zdaża a raz nie nie ma reguły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 po zdjeciu filtra klpaka ssania ta co przymyka od gory gaznik - gardziele jest w poziomie lekko uchylona jak jest zimny z czasem grzania sie sprezyny bimetalowej grzalka klapka sie podnosi kiedy jest cieply jest w pionie kiedy jest zimny i jest przymknieta a dasz gazu klapka sie otwiera i po puszczeniu gazu przymyka sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 ja co prawda ma p11gt ale tez szarpie najbrdziej w okolicach 2300obr. świece i przewody WN nowe filtry to samo.. Czy szrpac będzie jak zpłon jest za bardzo do przodu tj np zamiast 15stopni bedzie 18 czy jak będzie cofnięty tj zamiast 15 bedzie 12stopni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 no jak masz spalanie stukowe od wyprzedzonego mocno zaplonu to moze szarpac mieszanka jest spalana detonacyjnie, ale mowimy o benzynce teraz, nie masz LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.