Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Dziwne dławienie


Gość zbuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w sumie to leje na to bo juz w niejednym nissanie sie z tym spotykam :D myślałem że moze ktoś rozwiazał u siebie ten problem i sie dowiem jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, z tym że mam silnik na wtryskach GA16DE. Silnik po rozgrzaniu przy przyspieszaniu wyraźnie się dławi, a na biegu jałowym obroty rosną do 1500. Mysłałem, że to jest po tym jak zaślepiłem egr, ale po wróceniu do stanu poprzedniego sytuacja się nie zmieniła. Jutro jadę do mechanika. Może podpowiecie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko mam od 3 m-cy z Niemiec. Przebieg oryg. 110.000. Chyba nigdy nie były czyszczone. Jestem trochę laikiem w tych sprawach. Co to jest STP i czy mogę to wszędzie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel tak przede wszystkim to szacunek za szybką pomoc. W sprawach nissana (i tego forum), którego mam od niedawna i którego bardzo polubliłem choć dziadek to jestem raczej zielony. Musiałem go kupić ze względu na dojazd do pracy. Trafił się prosto od rodaków akurat taki fajny niezniszczony model z letnimi alu 15 cali i oponami 195X50. Mam zamiar przy pomocy Twojej i kolegów trochę go zmodyfikować. Planuję ponownie zaślepić egr (super sprawa) zamówiłem wkładkę sportową KN, filterki na odmy, świece briska. Nie wiem tylko, czy przerobić fabryczny dolot do puszki z filtrem czy pozostawić bez zmian? Jakie modyfikacje nie ingerujące w głowicę możesz mi podpowiedzieć Bombel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andra25

Bombel, środek niestety nie pomógł. Na trasie spalił mi chyba ze 12 l i wyraźnie nie miał mocy do 3000 obrotów, potem dopiero odlatywał, a na biegu jałowym utrzymywało się 1500. Raczej to nie kable ani świece bo by szarpało. Zachowuje się jakby ssał lewe powietrze, ale odm jeszcze nie odpiołem i układ jest raczej szczelny. Może to rzeczywiście sinik krokowy albo przepustnica. Chyba muszę jednak odwiedzić znajomego mechanika. Masz jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andra25

Bombel, byłem w sobotę u mechanika. Okazało się, że był przetarty jeden kabelek w wiązce która idzie z centrali do silnika. Znalazł usterkę jak ruszał wiązką położoną na dole za silnikiem. Kabelek przelutował zaizolował i jest ok. Przy okazji poodcinał odmy od silnika i ponownie egr. Teraz idzie jak burza. Pozdrawiam wszystkich nissanmaniaków. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy etap modyfikacji dolotu. Odcięcie odmy to zimniejsze bez oparów oleju powietrze, które dostaje się do kolektora ssącego.

 

Odcięcie odmy: faktycznie zimniejsze powietrze - o ile ? jaki procent zasysanego powietrza stanowią przedmuchy ze skrzyni korbowej w sprawnym silniku ? Pięć, może mniej. O ile zmieni to temperaturę, o ile stopień napełniania cylindrów ? Prawo Clapeyron'a PV=nRT. Słowem - pomijalnie mało. A co tracimy ? Przedmuchy zawierają opary niespalonego paliwa. Opary oleju też są palne. Sumując zyski i straty wyjdzie na to samo. Powiedzmy sobie jasno nie ma co liczyć na zyski w czymkolwiek z tytułu odcięcia odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. Podepne się pod wasz temat. Moje słoneczko1.4 lx 91 r, ma swoje gorsze lub lepsze dni. A zatem raz idzie w miare dobrze, a raz jest totalny muł. jak ma te swoje kiepskie dni to czuć jak by coś hamowało (hamulce nie blokuja) a na dodatek wali sadzą z tłumika. ta sadza zostaje na zderzaku, tablicy rejestracyjnej, nawet na szybie. ostatnio zajrzałem do kopułki, styki mam powypalane i zastanawia mnie to czy to nie wina tej kopułki. jak myślicie. dodam jeszcze że jak przejade ok 50 m na ciepłym silniku to nie zchodzi z obrotów, dopiero po dodaniu gazu spadają obroty. nie mam gazu. prosze o pomoc. pomóżcie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaczęło się dwa dni temu. Zauważyłęm ze po rozgrzaniu silnika nie schodził z obrotów na biegu jałowym. Po jakims czasie wszystko wrocilo do normy. Ale wczoraj znow nie schodził z obrotów (1200 - 1300) na postoju na ciepłym silniku.

Sunny N14 GA14DE

 

Dzis jest gorzej. Tzn na zimym silniku obroty podskoczyły z poprzednich 1200-1400 na 1800 na ciepłym stabilizuja sie na 1300. Przepustnica czyszczona. Dzis jade na zmiane oleju wiec moze mechanik cos powie... przedtem bedzie tankowanie wiec doleje czysciciela wtyskiwaczy... zdam relacje jesli beda jakies zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

troll a sprawdzałeś przewody podciśnienia przy sterowniku ssania?

 

A dlaczego myślisz, że masz źle ustawiony zapłon? Coś przy nim sam robiłeś? Bo jak nie to powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim to musisz obowiązkowo wymienić palec i kopulkę jezeli piszesz że masz wypalone styki.Dopieropóżniej możesz czepiać sie zapłonu zresztą z tym to akurat najmniejszy problem jedż na bylejaką stacje diagnostyczną i ci sprawdzą wystarczy tylko spojżeć w katalog na parametry i sprawdzić .Ja tak zrobiłem diagnoście zajelo to niewięcej niż 10 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej :) U mnie wygląda to następująco. Na zimnym silniku wszystko jest ok ale na rozgrzanym przy górnym zakresie obrotów dziwnie szarpie. najbardziej odczuwalne jest to na czwartym biegu i prędkości ok.80km/h (nie mam obrotomierza). przewody podciśnieniowe te które byłem w stanie wymieniłem, mam nowe świece, filtry. nie wiem czy przyczyną jest układ zasilania (gażnik sterowany elektrolicznie) czy zapłonowy? Zastanawiam się nad dolaniem do benzyny jakiegoś specyfiku czyszczącego gażnik i usuwającego nagar.ale na ten temat różne są opine. Czy może lepiej wymienić kopułkę i palec rozdzielacza? Nie mam jakiegoś speca od gaźników a byle komu nie chcę dać się grzebać aby gorzej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuler

jaga, mam podobnie tyle ze na gazie. zimny smiga dobrze, jak sie rozgrzej zaczyna skakac i czasem ma dizure w obrotach przy ruszaniu. Bylem wczoraj u mechanika, okazalo sie ze do wymiany mam przewody WN i ewentualnie palec i kopulke bo tez troche nadpalone. Mam nadzieje ze pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość buli27
jaga, mam podobnie tyle ze na gazie. zimny smiga dobrze, jak sie rozgrzej zaczyna skakac i czasem ma dizure w obrotach przy ruszaniu. Bylem wczoraj u mechanika, okazalo sie ze do wymiany mam przewody WN i ewentualnie palec i kopulke bo tez troche nadpalone. Mam nadzieje ze pomoze.
Napewno będzie różnica zobaczysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...